Bil uden afgift på bilbasen.dk?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 24-09-10 20:12

Hej

Hvis der står at bilen f.eks. koster 80.000,- og der så i beskrivelsen
står at den sælges uden afgift. Hvad betyder det så? Hvordan finder jeg
ud af hvad den reelle pris er?

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-10 20:15

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev :

>Hvis der står at bilen f.eks. koster 80.000,- og der så i beskrivelsen
>står at den sælges uden afgift. Hvad betyder det så? Hvordan finder jeg
>ud af hvad den reelle pris er?

Prisen er den oplyste : 80.000

Du skal så forbi SKAT og lægge en pose penge hvis der skal danske
plader på

ergo : et opkald til SKAT er nok sagen
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : alexbo

Dato : 24-09-10 20:38

"Anders T. Nielsen" skrev

> Hvis der står at bilen f.eks. koster 80.000,- og der så i beskrivelsen
> står at den sælges uden afgift. Hvad betyder det så? Hvordan finder jeg ud
> af hvad den reelle pris er?

Ca. 3 gange så meget, og besværet/problemet med at få den godkendt og
indreg. i Danmark.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 20:46

> Ca. 3 gange så meget, og besværet/problemet med at få den godkendt og
> indreg. i Danmark.

Hvis vi taler en brugt bil, så er udsagnet "Ca. 3 gange så meget" noget
vrøvl!

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : alexbo

Dato : 24-09-10 21:09

"Henrik B." skrev

> Hvis vi taler en brugt bil, så er udsagnet "Ca. 3 gange så meget" noget
> vrøvl!

Er der forskel på beregningen af afgiften på ny og brugt bil?

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 21:15

> Er der forskel på beregningen af afgiften på ny og brugt bil?

Nej, men der sker ting og sager, når brugtpriserne gør deres indtog....

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-09-10 23:52

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis der står at bilen f.eks. koster 80.000,- og der så i beskrivelsen
> står at den sælges uden afgift. Hvad betyder det så? Hvordan finder jeg ud

Du kan gå ind på skats hjemmeside og måske få et skøn:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817294&vId=0

Generelt siger man, at hvis du kan finde den danske markedspris for en
tilsvarende bil, skal du tage 63% af denne pris. Det skal du betale i
afgift.
Hvis den danske markedspris f.eks. er 200.000 skal du betale 126.000 i
afgift. Så er en bil til 80.000 jo ikke umiddelbart et godt køb - medmindre
udstyret er så meget bedre.
Hvis nu bilen kan fåes for 60.000 uden afgift er der pludselig penge at
tjene.
De mest populære mærker kan man umiddelbart finde hos Skat og deres
vejledende priser plejer at passe godt nok.

Kurt

Fra : AS

Dato : 25-09-10 10:11

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> Generelt siger man, at hvis du kan finde den danske markedspris for en
> tilsvarende bil, skal du tage 63% af denne pris. Det skal du betale i
> afgift.

Man skal huske, at markedspris er pris hos bilforhandleren, ikke pris, som
man kan finde på private annonser. Det betyder, at nogen gang man kan få
næsten dobbelte pris, end man har forventet. Ellers det er faktisk altid
noget til betydeligt mere, end man har forventet

Fra : \"@

Dato : 26-09-10 13:01

Den 25-09-2010 11:11, AS skrev:
> [...]
> næsten dobbelte pris, end man har forventet. Ellers det er faktisk altid
> noget til betydeligt mere, end man har forventet

Da jeg skulle have afgift tilbage for min MB 260, hævdede SKAT, at man
på grund af manglende udbud af den pågældende bil blandt forhandlere,
kunne fastsætte prisen ud fra privates udbudspriser.

Man tog dog stadig og fratrak 15% forhandleravance. Man nægtede dog at
svare på hvorfor.

Mikael

Fra : AS

Dato : 26-09-10 15:34

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote in message

> [...]
> fastsætte prisen ud fra privates udbudspriser.
>
> Man tog dog stadig og fratrak 15% forhandleravance. Man nægtede dog at

Lige det

Bagefter, når der beregnes vægtafgift, til bilens kendt nominal bilens
køreklar vægt (curb weight) tilføjes 150kg. På denne måde bilen kan komme
til næste vægtkategori. Når man spøger hvorfor, svaret er "sådan er det
bare".

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-10 21:51

"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> køreklar vægt (curb weight) tilføjes 150kg. På denne måde bilen kan komme
> til næste vægtkategori. Når man spøger hvorfor, svaret er "sådan er det

Dét har jeg så aldrig oplevet...

Fra : Brian

Dato : 26-09-10 22:00

> Dét har jeg så aldrig oplevet...

Heller ikke her. Den ene gang hvor vægten har været et spørgsmål, havde jeg
medbragt et stykke papir med bilens vægt fra den lokale foderstof butik.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 26-09-10 22:14

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Heller ikke her. Den ene gang hvor vægten har været et spørgsmål, havde
> jeg medbragt et stykke papir med bilens vægt fra den lokale foderstof
> butik.

Samme hér - fra godkendt vejerbod. Og det var den vægt der blev skrevet på
reg-attesten...