BMW E90/91 CD changer (6 stk i bagagerumme~
Fra : Kanstrup

Dato : 23-09-10 11:46

Hej gruppe

Fik en E91 fra 10/2005 fully loaded fra Dyskland og den er jeg rigtigt
glad for - faktisk er der kun 2 ting jeg synes ikke er 100% i orden,
og jeg ville lige spørge jer til råds:

1)
Jeg har det store glaspanoramatag - har I andre med det samme
oplevelse som jeg har - nemlig at det støjer en del selv om glasset er
lukket - hvis ikke loftet er kørt for, kan jeg ikke holde ud at høre
på det allerede ved 60 km/h. Normalt? Snakkede med én hos Bauer som
havde en E61 '04 med sådan et og det sagde ikke noget?

2)
Der er en CD-skifter ude bagi (kode 0672) og den har sgu en mærkelig
fejl. Periodisk lyder det som om der er en der holder hånden for alle
højttalerne - det bliver lidt formumlet og meget af diskanten
forsvinder - og volumen bliver lidt lavere. Sådan kører det op og ned.
Det er med originale CD'er og brændte. Der er ikke noget med CD-drevet
inde i kabinen - heller ikke med FM eller en IPOD i AUX stikket...så
det MÅ være veksleren?

Jeg kan bare ikke fatte hvordan et digital medie kan give den slags
"analoge" fejl - normalt er der jo tale om hakkeri, læseproblemer etc.
- men ikke en periodevis forvrængelse??

Det er jo vist et optisk system (MOST) - kan en fejl på et optisk
kabel eller enhed give den slags ballade?

En af grundene til jeg spørger er fordi jeg leger lidt med tanken at
installere et IPOD interface til I-drive systemet - f.eks. en Dension
Gateway 500 (http://www.dension.com/index.php?pageID=11), men det
gider jeg ikke begynde på hvis det er den optiske forbindelse der er
problemet fordi så følger problemet vel med over.

Er der nogle kloge hoveder der har et bud?

- Kanstrup

Fra : KASO

Dato : 25-09-10 07:51

"Kanstrup" <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg ved ikke, hvordan det er hos BMW, men på en Renault, jeg havde
tidligere, kunne man godt høre forskel på, om den indre afdækning var
trukket for eller ej. Det krævede dog motorvejshastighed, før det viste sig.

Spørgsmålet er, om dit tag lukker helt tæt, eller om der kommer en smule
vind ind?

Fra : Kanstrup

Dato : 26-09-10 01:26

> [...]
>
> Spørgsmålet er, om dit tag lukker helt tæt, eller om der kommer en smule

Jeg tror det er tæt - og det ser også ud til at slutte tæt udefra -
men gad vide om det kan justeres - altså hvordan det ligger sig i
hullet i taget?

Fra : Brian

Dato : 26-09-10 22:13

> [...]

> Jeg tror det er tæt - og det ser også ud til at slutte tæt udefra -
> men gad vide om det kan justeres - altså hvordan det ligger sig i

Alt der kan bevæge sig, kan også justeres

Min E46 er snart 11 år gammel, men det er så absolut ikke støj fra soltaget
der afslører bilens alder... men det er også et standard soltag.

/Brian