Hvilen brugt bil til ca. 40-50k?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-10 11:06

Hej

Jeg skal ud og kigge efter en ny - brugt - bil. Jeg har bare ikke nogen
idé om hvad jeg skal gå efter af mærke.

Jeg skal bruge 5 døre.
Jeg havde før en stationscar... jeg behøver ikke SÅ meget plads, men
skal heller ikke have en mini-bil.
Jeg er TRÆT af rust, så jeg vil gerne undgå biler der direkte er KENDT
for at ruste for et godt ord.
Og så selvfølgelig en nogenlunde fornuftig benzinøkonomi.

Lyder det som store og urealistiske krav?

Mvh
Anders

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-09-10 14:42

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> at ruste for et godt ord.
> Og så selvfølgelig en nogenlunde fornuftig benzinøkonomi.
>
> Lyder det som store og urealistiske krav?

===
Hvor i landet?

I Billund står en rød Golf IV - den har stået samme sted de sidste par år,
hvis det kan gøre det... der er ingen "seddel" i den, så jeg ved ikke hvad
den koster i dag. Jeg har tidligere undersøgt det, men glemt prisen igen
(det er så også for lang tid siden).

--
Per

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-10 20:44

Den 23-09-2010 15:41, Per Henneberg Kristensen skrev:

> Hvor i landet?

Desværre i Nordsjælland. Så jeg må jo nok af med 10-15% end hvis jeg
boede i Jylland.

> [...]
> ikke hvad den koster i dag. Jeg har tidligere undersøgt det, men glemt
> prisen igen (det er så også for lang tid siden).

Kommer ikke liiiige forbi Billund.

Men en Golf IV synes du er et godt bud? JEg kigger lidt på hvad det er
for en øse:)

Takker

Mvh
Anders

Fra : TDN

Dato : 23-09-10 16:28

> [...]
> at ruste for et godt ord.
> Og så selvfølgelig en nogenlunde fornuftig benzinøkonomi.
>
> Lyder det som store og urealistiske krav?

Toyota Avensis 5 d. eller stc. , driftsikker som få og hvis den har fået
rustbeskyttelse løbende burde der ikke være de store problemer der. En
benzin 1.8 burde kunne køre mellem 14-16 km/l.

Mvh
Thomas

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-10 20:48

Den 23-09-2010 17:27, TDN skrev:

> Toyota Avensis 5 d. eller stc. , driftsikker som få og hvis den har fået
> rustbeskyttelse løbende burde der ikke være de store problemer der. En
> benzin 1.8 burde kunne køre mellem 14-16 km/l.

Jeg har tidligere haft Toyota og været RIGTIG glad for den. (En lille
Corolla GB), bort set fra at den rustede hurtigt:( Jeg har ladet mig
fortælle at Toyota er blandt de værste med hensyn til rust.

Hvordan kan man vide sig sikker på at den ikke er rusten selv om den har
fået rustbeskyttelse? Jeg kender ikke så meget til det, men kan sælger
ikke bare lade den rustbeskytte for synets skyld. Kan rustbestykkelsen
ikke ligge og dække for en masse rust der så bare ligger og arbejder
UNDER rustbeskyttelsen?

Mvh
Anders - Der også vil slå en Avensis op på bilbasen.dk ;)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-09-10 21:00

Den 23-09-2010 21:48, Anders T. Nielsen skrev:
> Jeg har ladet mig fortælle at Toyota er blandt de værste med hensyn til
> rust.

Dét er nu ikke rigtigt :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-09-10 18:15

> [...]

> idé om hvad jeg skal gå efter af mærke.
> Jeg er TRÆT af rust, så jeg vil gerne undgå biler der direkte er KENDT for

Så ville jeg gå efter en Audi, som er galvaniseret...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-09-10 18:43

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> "Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så ville jeg gå efter en Audi, som er galvaniseret...

Lige som Golf IV ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 06:03

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Lige som Golf IV ...

Det tror jeg ikke, du har ret i. Det er muligt, at Golf'en er galvaniseret
på udsatte steder, men Audi er jo netop galvaniseret på en ganske anden og
omfangsrig måde, som eksempelvis dækker bund, karrosseri og bærende dele !

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 14:05

> på udsatte steder, men Audi er jo netop galvaniseret på en ganske anden og
> omfangsrig måde, som eksempelvis dækker bund, karrosseri og bærende dele !

Det er alle biler i dag! (pånær måske kinøjsere og koreander).

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 16:18

> Det er alle biler i dag!

Og?
Når man køber en 50.000 kr's bil, er den jo netop ikke fra "idag" !

> (pånær måske kinøjsere og koreander).

Og så een så han netop på, Henrik B...

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 16:32

> Og?
> Når man køber en 50.000 kr's bil, er den jo netop ikke fra "idag" !

Ok, det har langt de fleste biler været i op til flere årtier. Ikke at det i
sig selv er nogen garanti for noget som helst, snarere tværtimod.

> Og så een så han netop på, Henrik B...

Jep. Men nu var Klaus og dig i gang med Audi/VW...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-10 16:39

"Henrik B." skriver:

> Jep. Men nu var Klaus og dig i gang med Audi/VW...

Øøøøh, hvad var jeg?

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 18:27

> Øøøøh, hvad var jeg?

Ingenting - det er fredag, og manden er fuld

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 20:40

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Ingenting - det er fredag, og manden er fuld

Som afholdsmand? Naaaahhh...

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 20:40

> Øøøøh, hvad var jeg?

Ja, ja, så Per da.....potato, potato. )

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-10 20:44

"Henrik B." skriver:

> Ja, ja, så Per da.....potato, potato. )

What, sammenligner du mig med Per?

Han er både ældre og bedre til hhv. økonomi og trailerkørsel end jeg
er

Og ja - jeg har mødt ham.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 24-09-10 19:29

> Ok, det har langt de fleste biler været i op til flere årtier. Ikke at det
> i sig selv er nogen garanti for noget som helst, snarere tværtimod.

De _fleste_ mærker i _op_til_ flere årtier... det må siges at være en
helgardering af de helt store

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 20:40

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> De _fleste_ mærker i _op_til_ flere årtier... det må siges at være en
> helgardering af de helt store

Det er stadig mere end halvdelen...

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-09-10 13:09

On 23 Sep., 19:15, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Så ville jeg gå efter en Audi, som er galvaniseret...

Ja, eller hvad som helst fransk, de ruster heller ikke, men der kan da
være andre småting med dem...

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 06:07

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, eller hvad som helst fransk, de ruster heller ikke, men der kan da
> være andre småting med dem...

Jep, Peugeot er f.eks. meget ruststabil (se f.eks. 406).

Jeg spekulerer lidt på, om "småtingene" er et dansk fænomen, fordi i
Frankrig ka der være endog meget langt mellem værkstederne, og alligevel ser
man jo en bunke franske (og gamle) biler langt ude på landet. Dét ville de
vel ikke gøre, hvis bilerne var så elendige, som denne gruppe ofte gir
udtryk for?

Fra : Henrik B.

Dato : 24-09-10 14:06

> [...]
> ser man jo en bunke franske (og gamle) biler langt ude på landet. Dét
> ville de vel ikke gøre, hvis bilerne var så elendige, som denne gruppe

De kører rundt i et helt andet klima. Dét betyder alt - også for det
elektriske...

Fra : Nicolaj C

Dato : 24-09-10 07:52

wrote:
> [...]
>
> Så ville jeg gå efter en Audi, som er galvaniseret...

Ja, eller hvad som helst fransk, de ruster heller ikke, men der kan da

===================================
Nå, min Peugeot 406 1998 dumpede til syn pga rustne paneler.
Jeg tror enhver bil i denne prisklasse skal checkes for rust.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-10 20:49

Den 23-09-2010 19:15, Mogens (K) skrev:
> "Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så ville jeg gå efter en Audi, som er galvaniseret...

Uha... det lyder dyrt!

Mvh
Anders

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-09-10 21:01

> Uha... det lyder dyrt!

De begyndte vist tilbage i -89 så det er bare et spørgsmål om at vælge
en bil der er gammel nok

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 04:59

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> De begyndte vist tilbage i -89 så det er bare et spørgsmål om at vælge en
> bil der er gammel nok

Jep og min kammerats Audi kostede ikke kassen at holde kørende

Fra : Leo Jensen

Dato : 24-09-10 01:32

On Sep 24, 7:03 am, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> [...]
> omfangsrig måde, som eksempelvis dækker bund, karrosseri og bærende dele !

Jeg har en kammerat, som opgav sin Golf 4 diesel op efter ca. 500.000
pendlerkilometer. Solgt for 7500 kr til den lokale mekaniker. Den
havde rust i skærmkanterne og var i øvrigt slidt op på alle andre
fronter.
Mon ikke den er blevet shinet op og solgt til en stakkels godtroende
person, som tror på at alt der står Golf på er godt...

Og til tråden: Vi er jo nødt til at generalisere lidt: Jeg ville undgå
italiensk (pga rust og pålidelighed), Ford (pga rust), asiatisk (pga
rust), VW (pga for høje priser ift kvalitet) og kigge efter en Skoda
Fabia/Octavia, Opel Astra, Peugeot 307/406 eller Renault Megane.
Simpel mekanik og ikke alt for populære og dermed dyre. Jeg ville gå
efter lavt kilometertal og i stedet give afkald på 'stor' motor,
diesel, AC og populær farve.

Det kan sagtens lade sig gøre at finde en ikke-rustende asiatisk bil,
en billig Golf eller en stabil Fiat, men det er ikke det generelle
billede...

MVH Leo

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 23-09-10 20:56

Jeg har mundtligt fået følgende bud på biler:

Ford Fusion

kia seed

Renault Megan

Skoda Octavia

Og så har jeg lidt besluttet mig for af prisen nok godt må være omkring
80.000,-

Mvh
Anders

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-09-10 05:03

> Jeg har mundtligt fået følgende bud på biler:
> Ford Fusion kia seed
> Renault Megan
> Skoda Octavia

Skodaen er nok den mest interssante af de nævnte...

> Og så har jeg lidt besluttet mig for af prisen nok godt må være omkring
> 80.000,-

Go idé - at hæve niveauet lidt.
Et alternativ kunne være at læse tråden inkl. links om privatleasing,
indrykket den 16/9

Fra : KASO

Dato : 25-09-10 07:57

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg har mundtligt fået følgende bud på biler:

> [...]

Du kan nemt finde en MeganeII i denne prisklasse - og iflg. svenskerne, er
det en af de bedst rustbeskyttede biler på markedet. Kvaliteten er hævet
kraftigt i de senere årgange, så kan du finde et eksemplar fra 2005 og frem
(og det kan du), er du rigtigt godt kørende i mange år.