/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tuning af gsx-r 600
Fra : Michael Hovmann


Dato : 07-08-01 16:28

Jeg har haft denne mc i 1/2 år og syntes efterhånden at jeg har vænnet mig
til farten, derfor kunne jeg godt tænke mig at få den lidt hurtigere. Men
kan man tune mc som en bil ?
Jeg tænker på feks. andre knaster, bearbejde topstykke, kn-kit, osv.
Det letteste (og dyreste) er nok en anden mc, men jeg skal beholde den i 3
år, før der kan komme en anden på tale.

Hilsen Michael

Ps. er 5400,- i forsikring om året med fast præmie ok for denne model ?? (1
mc)



 
 
Harald Blaatand (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 07-08-01 16:42


Michael Hovmann skrev i meddelelsen
<3b7008b4$0$273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Jeg har haft denne mc i 1/2 år og syntes efterhånden at jeg har vænnet mig
>til farten, derfor kunne jeg godt tænke mig at få den lidt hurtigere. Men
>kan man tune mc som en bil ?
>Jeg tænker på feks. andre knaster, bearbejde topstykke, kn-kit, osv.
>Det letteste (og dyreste) er nok en anden mc, men jeg skal beholde den i 3
>år, før der kan komme en anden på tale.
>
>Hilsen Michael
>
>Ps. er 5400,- i forsikring om året med fast præmie ok for denne model ?? (1
>mc)
>
>Det skulle vel nok kunne lade sig gøre at gøre den lidt kvikkere,bare husk
at,jo mere du roder og bygger om,jo mere går der i stykker!
Du kunne jo starte med en fornuftig udstødning og luft filtre og så få
dysset den rigtigt ind,måske kan den tåle en omgearing,tilsammen skulle du
nok kunne mærke det og maskinen holder "forever"

Mvh HB



Michael Lyngbøl (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael Lyngbøl


Dato : 07-08-01 19:38

On Tue, 7 Aug 2001 17:28:12 +0200, Michael Hovmann wrote:
> Jeg har haft denne mc i 1/2 år og syntes efterhånden at jeg har vænnet mig
> til farten, derfor kunne jeg godt tænke mig at få den lidt hurtigere. Men
> kan man tune mc som en bil ?

Jeg vil nu umiddelbart stille mig tvivlende overfor om du nu også har
lært at give så meget gas på 1/2 år, at du har brug for at få din MC
tunet?! :)

> Jeg tænker på feks. andre knaster, bearbejde topstykke, kn-kit, osv.

Uden at være den store expert på området, kan det vel sagtens lade sig
gøre.

Spørgsmålet er blot og det er pengene/tiden/bøvlet værd, holdt op mod
de problemer det med garanti vil give siden hen.

> Det letteste (og dyreste) er nok en anden mc, men jeg skal beholde den i 3
> år, før der kan komme en anden på tale.

Ja.

> Ps. er 5400,- i forsikring om året med fast præmie ok for denne model ?? (1
> mc)

Umiddelbart lyder det ganske ok. Hvad dækker 'fast præmie' over og hvor
gammel er du, hvor lang tid har du kørt mc?

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Armand (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-08-01 01:55


Michael Hovmann <scania@mail.dk> skrev i en
news:3b7008b4$0$273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> .............Det letteste (og dyreste) er nok en anden mc, men jeg
skal beholde
> den i 3 år, før der kan komme en anden på tale.

Det dyreste vil til enhver tid være at tune:
De penge du tuner for, vil aldrig komme igen som merværdi på modellen
ved videresalg om de nævnte 3 år, snarere tværtimod: Hvilken af to
identiske 4 år gamle modeller ville du selv købe hvis den ene har
for 20.000 kr tuningsstumper monteret? Hvad hvis prisen endda er den
samme? - Nej vel!

Kig indad og check kanterne på 600'erens dæk, og se om ikke at du stadig
har noget at lære på den uden at skulle tune :-/

--
Armand.





Morten Dahl (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 08-08-01 07:29


"Michael Hovmann" <scania@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3b7008b4$0$273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har haft denne mc i 1/2 år og syntes efterhånden at jeg har vænnet mig
> til farten, derfor kunne jeg godt tænke mig at få den lidt hurtigere. Men
> kan man tune mc som en bil ?

Dejlig cykkel har selv en stående (øhh oppe hos forhandleren i atomtilstand)
Ja du kan godt tune den, men det undrer mig lidt at du efter ½år har
"vænnet" dig til farten, for topspeed er en af denne models stærke sider, og
seriøst om modellen går 270 eller 280 kan da kun bruges til en
værtshusdiskusion (ikke at de ikke er sjove).

Og er det farten i sving hvor du ikke mener du kan lukke mere op for den, så
burde du melde dig til DM i SS600, for så køres der sku stærkt Tag ikke
dette som en provokation, men jeg prøver at danne mig et billede af hvad du
mener med fart.

Jeg har selv kørt på min i 18md. nu (27Kkm). Jeg løb også ind i 6md krisen
som dig, ville gerne have lidt mere ryk i maskinen når der skulle laves
lyskrydsaccelerationer.
Men skal du have rigtig sjov med maskinen så tag den med på banedag (nogle
små landlige veje du kender kan tildeles gøre det) Så for du udnyttet
potentialet i cyklen og tro mig adrenalinen pumper. En gixxer er virkeligt
skabt til denne form for kørsel og ikke bare afyringer fra lyskryds.
Nå men min løsning blev nedgearing da topspeed rager mig en høstblomst set i
forhold til acceleration. Altså af med min slidte kæde, skift af bagtandhjul
fra 45 til 47T, foran hed det på med en 15T istedetfor den originale 16T.
Wauv det ka mærkes, fair nok den rammer omdrj.begrænseren ved 245km/t nu men
helt ærligt!

> Jeg tænker på feks. andre knaster, bearbejde topstykke, kn-kit, osv.

Hvis du kører 100% standard, så lav ovennævnte og følg op med et komplet
racesystem (yushi eller acropovik) samt KN jetkit. det skal nok hjælpe dig
til en sjovere cykel.

Nu røg jeg i "dårligt" eller ihvertfald dyrt selskab i løbet af denne sæsson
(Mads L) og min skal have mere power nu. Men at tune på en hårdtpumpet 600
koster altså knaster, specielt når en 750 indsprj. motor fra tyskland kun
koster 8000-10000 inkl anlæg. og den passer lige over i stellet. her får du
135Hk mod de 110hk den har standard, og du beholder den orig. motor til den
dag cyklen skal sælges. (af hensyn til Armands post)
At indsprøjtn. så gør det nemmere at styre den planlagte turbo er jo bare
endnu et plus. (har man engang set/hørt mads/og farveladedyret i aktion er
man hooked, turbocykler kører altså bare det sjovere)

> Det letteste (og dyreste) er nok en anden mc, men jeg skal beholde den i 3
> år, før der kan komme en anden på tale.

Hmm, tag den nu med på bane en dag (og ring lige til mig jeg vil meeeed),
det en helt ny verden der åbner sig for en. Tro mig min 600 på ring
djursland det bliver man aldrig træt af. det var ihvertfald ikke power jeg
manglede, men kørefærdigheder og kondition


>
> Ps. er 5400,- i forsikring om året med fast præmie ok for denne model ??
(1
> mc)

Kommer an på alder og hvor lang tid du har kørt MC.. samt hvilket selskab du
er i. Men er du tilfreds selv? så faen med hvad andre giver, men ja 5400 er
ikke dyrt. Jeg giver 480kr/md jeg gider at køre. (sidste år 10).

Men du ka jo maile mig på morten@mekasign.dk hvis du vil have lidt mere
info.

-
Morten Dahl
- ved at være godt træt af manglende køremuligheder....



Michael Hovmann (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael Hovmann


Dato : 08-08-01 09:53

Ang. det med at jeg har vænnet mig til farten mener jeg i optrækket. Jeg er
egentlig ligeglad med om den kører 230 eller 260. Jeg kører en del ræs
Fredage og Lørdage på det såkaldte ''striben'', og der kørte jeg imod en
Escort Corsthworth der var voldtunet til ca. 400 hk, og efter de ca. 400 m.
var jeg ''kun'' 1-2 billængder foran.
Derfor kunne jeg godt tænke lidt bedre optræk.

Ang. forsikringen.: Fast præmie er at den ikke stiger ved skader jeg har
lavet. Men max. 2 om året.
Jeg er 33 år og det er den første mc jeg har.


Michael




Claus (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 08-08-01 10:05


"Michael Hovmann" <scania@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3b70fda7$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ang. det med at jeg har vænnet mig til farten mener jeg i optrækket. Jeg
er
> egentlig ligeglad med om den kører 230 eller 260. Jeg kører en del ræs
> Fredage og Lørdage på det såkaldte ''striben'', og der kørte jeg imod en
> Escort Corsthworth der var voldtunet til ca. 400 hk, og efter de ca. 400
m.
> var jeg ''kun'' 1-2 billængder foran.
> Derfor kunne jeg godt tænke lidt bedre optræk.


Hvis det er det ,du skal bruge den dejlige cykel til.;o(
Så er et lattergas anlæg da lige noget for dig. men det er faktisk den
forkerte cykel til det der på striben.

Nææ du....meld dig til nogle banedage og lær at køre hurtigt der.se det er
sjovt.

Claus
ZX6R



Morten Dahl (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 08-08-01 10:15


"Michael Hovmann" <scania@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3b70fda7$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ang. det med at jeg har vænnet mig til farten mener jeg i optrækket. Jeg
er
> egentlig ligeglad med om den kører 230 eller 260. Jeg kører en del ræs
> Fredage og Lørdage på det såkaldte ''striben'', og der kørte jeg imod en
> Escort Corsthworth der var voldtunet til ca. 400 hk, og efter de ca. 400
m.
> var jeg ''kun'' 1-2 billængder foran.
> Derfor kunne jeg godt tænke lidt bedre optræk.

Ok, så hedder den nemme løsning omgearing.. det giver en formidabel
forbedring, er trods alt også en rimelig kraftig nedgearing at gå 2T op bagi
samt 1 ned foran..

Ellers står den på GSXR750 motor i dit stel, se så sker der ting og sager,
men du bliver nok nødt til at oplyse dit forsikringselskab om det, og det er
ikke sikkert de er så forstående som mit.. (ikke over 800cc. uanset chopper
eller ræser, men turbo på en 750, ingen problem det jo ikke 800cc

Det er jo meget sjovt med lidt "striberæs" men tag med nogle ud at køre lidt
svingkørsel så skal du få sjov og ballade. Men hvad med dine starter, får
den lov at trække fra bunden (død i bunden) eller filer du den lige en
anelse så den for lov at holde sig over 3000 under tilkoblingen, det ikke
sundt for koblingen, men man kan virkelig få lavet nogle voldsomme starter
(forhjulet lige en 20-30cm over asfalten så går det optimalt). Den billigste
måde at tune er jo at "tune" piloten først.

> Ang. forsikringen.: Fast præmie er at den ikke stiger ved skader jeg har
> lavet. Men max. 2 om året.

Hmm har du lavet skader? og vil have mere kraft (ok ved godt det ikke
behøver at ha noget med sagen at gøre)

-
Morten Dahl
- der nu nok også skal ud at teste "fyrdenaf" disiplinen når skidtet er
samlet igen




Michael Hovmann (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael Hovmann


Dato : 08-08-01 11:52

Til Morten Dahl.

Jeg har IKKE lavet nogen skader, men der var en der spurgte hvad 'fast
præmie' var for noget. Det er at forsikringen ikke stiger selvom du har
lavet en skade, men dog max. 2 om året.
Jeg syntes at det lyder interessant med det der svingkørsel, for mine ture
jeg kører er fra Ballerup til Langelinie, og deromkring.
Det er fordi ingen i min omgangskreds har mc, og derfor er det kedeligt og
køre de lidt længere ture alene. Men er der mulighed for at ''hægte'' sig på
andre der kører turer her i nærheden vil det da bare fedt.


Michael




Tommy Fer (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 08-08-01 21:16


> køre de lidt længere ture alene. Men er der mulighed for at ''hægte'' sig

> andre der kører turer her i nærheden vil det da bare fedt.
>
>
> Michael

Hej Michael...

Kender dit problem.

min løsning har indtil videre været lidt fælles kørsel fra bagsværd til
langelinie... (hver tirsdag omkring kl 19.00 ved McD.)

Det er lidt surt, og trist at køre alene, har dog mulighed for at køre med
et par venner, men igen det skal helst være nogen i samme klasse...

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250 (ikke verdens hurtigste maskine, men svingene er nu sjove
)



Asger Steffensen (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 08-08-01 22:46


"Tommy Fer" <tommyfer@fakseFJERNMIG.dk> wrote in message
news:9ks6h0$28al$1@news.cybercity.dk...
>
> > køre de lidt længere ture alene. Men er der mulighed for at ''hægte''
sig
> på
> > andre der kører turer her i nærheden vil det da bare fedt.
> >
> >
> > Michael
>
> Hej Michael...
>
> Kender dit problem.
>
> min løsning har indtil videre været lidt fælles kørsel fra bagsværd til
> langelinie... (hver tirsdag omkring kl 19.00 ved McD.)
>
> Det er lidt surt, og trist at køre alene, har dog mulighed for at køre med
> et par venner, men igen det skal helst være nogen i samme klasse...
>
> Mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250 (ikke verdens hurtigste maskine, men svingene er nu sjove
> )
>
>
Jeg tror helt ærligt at vor ven M. Hovmann trænger til lidt MC-opdragelse
(no offence, Michael).
Jeg kender også et par fyre der er medlemmer af Striben og bruger fredag og
lørdag på at brænde dæk af og flygte fra strømerne som var det en Kr.
Hinmmelfart i Spjald...
Michael, når man investerer i en GSX-R 600 (eller lignende racer-model) er
det altså en synd bare at køre dørtræk. Hvis du vil opnå berømmelse på
Striben, så køb en V-Max, Bandit 1200 eller lignende, og stik den et
lattergas anlæg. Hvis du vil køre MC seriøst, så tag først et kørekursus og
lær din MC at kende (hvem kan give hvor ven et link til DMC eller andre der
arrangerer kurser?). Tag den derefter en tur på småveje, eller endnu bedre,
på bane. Jeg vil vædde på at du nemt lægger omtalte Cosworth-slæde mange km
bag dig.
Hvis du mangler nogen at køre med, er jeg overbevist om at der findes en del
R-model piloter her i gruppen, der gerne viser deres yndlings-sognevejs-rute
frem. Jeg tog dig såmænd gerne selv med, men jeg hader at få baghjul...
Eller find dig en klub.

Venligst,
Asger
ZX-10




Bo Thomsen (09-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 09-08-01 17:29


> Nu røg jeg i "dårligt" eller ihvertfald dyrt selskab i løbet af denne
sæsson
> (Mads L) og min skal have mere power nu> At indsprøjtn. så gør det nemmere
at styre den planlagte turbo
er mc'en på værksted for at få sat 750 på med turbo??
Bo Thomsen
vfr750f-g
bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk



Armand (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-08-01 00:26


Bo Thomsen <bbt@worldonline.dk> skrev i en
news:2Qyc7.1972$MK.100466@news010.worldonline.dk...
>
> > Nu røg jeg i "dårligt" eller ihvertfald dyrt selskab i løbet af
> > denne sæsson (Mads L) og min skal have mere power nu
> er mc'en på værksted for at få sat 750 på med turbo??

Mnjaeh :-/ Den er vist på værkstedet for at "få sat noget på"

--
Armand.






Morten Dahl (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 10-08-01 07:06


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9kv689$1r3j$2@news.cybercity.dk...
>
> Bo Thomsen <bbt@worldonline.dk> skrev i en
> news:2Qyc7.1972$MK.100466@news010.worldonline.dk...
> >
> > > Nu røg jeg i "dårligt" eller ihvertfald dyrt selskab i løbet af
> > > denne sæsson (Mads L) og min skal have mere power nu
> > er mc'en på værksted for at få sat 750 på med turbo??
>
> Mnjaeh :-/ Den er vist på værkstedet for at "få sat noget på"
>

Høh høh.. Ja den er ganske rigtigt på værksted for at få noget sat på, sådan
som en ny forgaffel, komplet kåbe tank, bremser sædeparti ja jeg ku bli ved.
Sådan ca. for 74Kkr. det var en ureglemnteret placering på vej gennem en
rundkørsel. (lå ned og cyklen endte midt i rundkørslen efter 2 kolbøtter).

Nå men forhandleren er en flinker mand, og han ku da godt forstå jeg ikke
ville støtte C.Reinhard. og var da indforstået med at kbe delene fra Mads´s
firma. Så inden længe bliver der hentet en 750 ´99 i tyskerland (ca.10KDM)
og når alle delene der skal bruges er taget fra den bliver resterne solgt i
tyskland igen.

Alt i alt får jeg hevet lidt penge ud af denne reperation, og en 750motor
alle disse dejlige penge skal så bruges på komplet kulfiberkåbe og tank!
noget xenonlys modificeret fra en mercer. samt lidt pornolarkering og et
turbosystem.

Værkstedet laver bare cyklen klar (dog med 750motor) dvs.
kåbe/tank/forgaffel fra 750/sædeparti og motor. bare så cyklen ser ud som
før uheldet. Og så til vinter skal der skrues, jeg er nemlig ved at have
nogle grimmer køreabstinenser så at ha cyklen stående skilt ad for
turbobyggen bliver ikke før til vinter.

-
Morten Dahl
- der glæder sig til at skulle hente en gixxer hjem fra D.



Tommy (09-08-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 09-08-01 00:21

Du skal være 100% sikker på at det er det du vil, og at du ønsker at beholde
maskinen da pengene ej kommer tilbage ved salg. Kan du svare ja til dette så.:

LKM Tuning i Bonn, Tyskland, laver uden tvivl nogle af de bedst mulige
tuninger. Tro mig, jeg kender markedet, da mange omkring mig har fået tunet de
mærkeligste steder med mange bommede motorer som resultat. Hos LKM er der to
muligheder til din maskine. Den 1. er til gaden og giver få HK (12-15) men et
kanon moment, uden at levetiden bliver forringet: Pris ca. 12.000Dkr. Den 2. er
til racing og giver ca. 25HK og endnu mere moment, men holder ej længe og har
en pris på ca. 25.000Dkr.
Ingen tvivl om de er dygtige de tyskere da de tuner 1-2 maskiner om dagen,
altså en kanon erfaring. Desuden tuner de også for mange fabriks-teams, så mon
ikke det dur
Bare den lille tuning gør at din MC vil kunne følge en 750cc, hvilket nok ikke
kan gøres ret meget bedre.

Har selv en ZX9R som de har lavet en "lille" tuning på. Den er nu så kvik at
den accelererer så vildt fra 0 kmt, at den når omdrejningsbegrænseren i højt
gear efter knap 1600m, svarende til 294km/t. (300 + en hel masse på uret).

Kan godt formidle kontakt da jeg kender den kære Hr. Lohr efter de gange jeg
har været på værkstedet.

Se evt www.lkm.de

Tommy




Michael Hovmann skriver:

> Jeg har haft denne mc i 1/2 år og syntes efterhånden at jeg har vænnet mig
> til farten, derfor kunne jeg godt tænke mig at få den lidt hurtigere. Men
> kan man tune mc som en bil ?
> Jeg tænker på feks. andre knaster, bearbejde topstykke, kn-kit, osv.
> Det letteste (og dyreste) er nok en anden mc, men jeg skal beholde den i 3
> år, før der kan komme en anden på tale.
>
> Hilsen Michael
>
> Ps. er 5400,- i forsikring om året med fast præmie ok for denne model ?? (1
> mc)


Morten Dahl (09-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 09-08-01 06:55


"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse
news:3B71C956.BE821CF1@post.uni2.dk...
> Du skal være 100% sikker på at det er det du vil, og at du ønsker at
beholde
> maskinen da pengene ej kommer tilbage ved salg. Kan du svare ja til dette
så.:
>
> LKM Tuning i Bonn, Tyskland, laver uden tvivl nogle af de bedst mulige
> tuninger.

Ingen tvivl om de er dygtige, men stadig ikke det optimale på en GSXR600 der
bare skal have flere heste

Hos LKM er der to
> muligheder til din maskine. Den 1. er til gaden og giver få HK (12-15) men
et
> kanon moment, uden at levetiden bliver forringet: Pris ca. 12.000Dkr. Den
2. er
> til racing og giver ca. 25HK og endnu mere moment, men holder ej længe og
har
> en pris på ca. 25.000Dkr.

Jeg henholder mig til at en GSXR750 motor fra efter ´98 (indsprjt.) kan
erhverves for 8-10Kkr. Her får du 35Hk ekstra samt et fornuftigt moment set
i forhold til en 600. Og bedst af alt, skal skidtet sælges kan man pille 750
motoren af og sælge den igen.

> Har selv en ZX9R som de har lavet en "lille" tuning på. Den er nu så kvik
at
> den accelererer så vildt fra 0 kmt, at den når omdrejningsbegrænseren i
højt
> gear efter knap 1600m, svarende til 294km/t. (300 + en hel masse på uret).

Hvad er din vægt efterhånden nede på tommy? (altså 9érns ikke din
>

-
Morten Dahl
- gixxer der efter slankekur gerne skulle ramme under 160kg ...




Tommy (09-08-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 09-08-01 12:01

Jeg kender ikke helt slutvægten på 9ren endnu. Dette skyldes at alle de nye fine
ting jeg har købt endnu ligger i garagen og ikke er blevet monteret.
(Kulfiberkåbe, Kulfiber ramair, Kulfiber bagende, Kulfiber heelplates, Kulfiber
airbox, Letvægts 520 kædetræk med aluhjul etc)

Tiden du ved, tiden..... Der skal jo også være tid til 125std race

Men mon ikke det også bliver omk 160kg. Så kan den jo nok nøjes med 1500m til at
køre fra 0-ca300km/t )

Tommy
ps. En nem måde at spare uaffjedret vægt på er at skifte Pilot Sport, der spares
nemlig 1kg sammenlignet med alle andre dæk.

Morten Dahl skriver:

> "Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> news:3B71C956.BE821CF1@post.uni2.dk...
> > Du skal være 100% sikker på at det er det du vil, og at du ønsker at
> beholde
> > maskinen da pengene ej kommer tilbage ved salg. Kan du svare ja til dette
> så.:
> >
> > LKM Tuning i Bonn, Tyskland, laver uden tvivl nogle af de bedst mulige
> > tuninger.
>
> Ingen tvivl om de er dygtige, men stadig ikke det optimale på en GSXR600 der
> bare skal have flere heste
>
> Hos LKM er der to
> > muligheder til din maskine. Den 1. er til gaden og giver få HK (12-15) men
> et
> > kanon moment, uden at levetiden bliver forringet: Pris ca. 12.000Dkr. Den
> 2. er
> > til racing og giver ca. 25HK og endnu mere moment, men holder ej længe og
> har
> > en pris på ca. 25.000Dkr.
>
> Jeg henholder mig til at en GSXR750 motor fra efter ´98 (indsprjt.) kan
> erhverves for 8-10Kkr. Her får du 35Hk ekstra samt et fornuftigt moment set
> i forhold til en 600. Og bedst af alt, skal skidtet sælges kan man pille 750
> motoren af og sælge den igen.
>
> > Har selv en ZX9R som de har lavet en "lille" tuning på. Den er nu så kvik
> at
> > den accelererer så vildt fra 0 kmt, at den når omdrejningsbegrænseren i
> højt
> > gear efter knap 1600m, svarende til 294km/t. (300 + en hel masse på uret).
>
> Hvad er din vægt efterhånden nede på tommy? (altså 9érns ikke din
> >
>
> -
> Morten Dahl
> - gixxer der efter slankekur gerne skulle ramme under 160kg ...


mccracken (09-08-2001)
Kommentar
Fra : mccracken


Dato : 09-08-01 20:14

Lad være med at tune!!! Det giver ikke nok i forhold til effekt! Men er det lyd og
udseende af \"dyret\" du går efter er der da lidt fornuft i at købe en udstøding til
den. Jeg selv har kørt \"superbikes\" i ca 6 år(læs: ca. 10.000 km pr. år) og har
tunet på to af dem. Den ene GSX-R 1100 WP Med Factory-jet kit, yoshi-
kulfiberpotte, KN kit. Den operation kostede ca. 15-18.000 kr. og gav ca. 13 hk.
Det så da godt ud på bænktesten men på vejen synes jeg ikke det var så
voldsomt dvs. jeg ku\' godt ha sparet de penge til indkøb af den næste maskine,
GSX-R 750 T. Den tunede jeg også med jet kit og yoshi-kulfiber potte dog mest af
optiske årsager, det gav også kun i omegnen af 7 hk!!!!! jeg fandt i øvrigt ud af at
KN filter ikke giver en skid mere effekt end et standard filter men det har dog den
fordel at det kan vaskes!!!! (Det skal siges at 1100\'eren monteredes med en
racing udstødning som der var noget bedre gennemgang i.)

håber du kan bruge mine erfaringer i din beslutning!

mvh

Rasser(Ræser)
>
>> Nu røg jeg i \"dårligt\" eller ihvertfald dyrt selskab i løbet af denne
>sæsson
>> (Mads L) og min skal have mere power nu> At indsprøjtn. så gør det nemmere
>at styre den planlagte turbo
>er mc\'en på værksted for at få sat 750 på med turbo??
>Bo Thomsen
>vfr750f-g
>bbt@worldonline.dk
>www.vfr.dk
>
>
>


Carsten Petersen (09-08-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 09-08-01 23:55

Jeg har ladet mig fortælle at Jansberg (nordsjælland) osse kan prikke til en
motor så der sker noget....
Kim Ræs #3 har fået 149.7 hk på baghjul det er en 750R År00 ved knaster og
portet topstykke..og Akrapovic, og en yoshimura indsrøjtnings update ,den
har lige været der oppe igen og ved ikke hvad den har nu...og ved ikke om
jansberg har en HP men skal undersøge..


Ps. Kim Ræs er i nr6 i superbike og nr2 i superstock indtil vidrer..:) han
kører på knutstorp SM2001 på fredag til søndag
http://www.scandinavianopen.com
/snoopy





Bo Thomsen (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 10-08-01 07:30



> Kim Ræs #3 har fået 149.7 hk på baghjul det er en 750R År00 ved
>snip< portet topstykke

jeg havde ellers hørt at på modernede cykler kunne det ikke svare sig at
porte da topstykket var så godt lavet i forvejen.
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g
bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk




Carsten Petersen (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 10-08-01 17:38

om ikke desto mindre hiver jansberg flere HK frem..

> jeg havde ellers hørt at på modernede cykler kunne det ikke svare sig at
> porte da topstykket var så godt lavet i forvejen.




Bo Thomsen (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 10-08-01 18:10

> om ikke desto mindre hiver jansberg flere HK frem..
>
er han manden hvis man gerne vil have tunet sin mc?
også når det er en honda ( vfr )?
jeg ku godt tænke mig at vide noget om hvor de laver det ordenligt og har
god erfaring.
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g
bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk




Carsten Petersen (12-08-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Petersen


Dato : 12-08-01 20:11

Hej jeg fik adressen af jansberg idag www.mjpeng.dk
iøvrigt blev kim nr2 i super bike og lars rulffs nr.1 og kim phillip nr3
og i superstock blev kim ræs nr1 så det var en fed dag for teamet...:)
selvom det pisseded ned...

"Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:LvUc7.3252$MK.168199@news010.worldonline.dk...
> > om ikke desto mindre hiver jansberg flere HK frem..
> >
> er han manden hvis man gerne vil have tunet sin mc?
> også når det er en honda ( vfr )?
> jeg ku godt tænke mig at vide noget om hvor de laver det ordenligt og har
> god erfaring.
> mvh
> Bo Thomsen
> vfr750f-g
> bbt@worldonline.dk
> www.vfr.dk
>
>
>



Lars Ckristoffersen (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Lars Ckristoffersen


Dato : 23-08-01 22:50


Michael Hovmann skrev i meddelelsen
<3b7008b4$0$273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Jeg har haft denne mc i 1/2 år og syntes efterhånden at jeg har vænnet mig
>til farten, derfor kunne jeg godt tænke mig at få den lidt hurtigere. Men
>kan man tune mc som en bil ?
>Jeg tænker på feks. andre knaster, bearbejde topstykke, kn-kit, osv.
>Det letteste (og dyreste) er nok en anden mc, men jeg skal beholde den i 3
>år, før der kan komme en anden på tale.
>
>Hilsen Michael
>
>Ps. er 5400,- i forsikring om året med fast præmie ok for denne model ?? (1
>mc)
>
>hej michael
sæt en750 motor i den passer og det er det billigste

mvh Lars LC



Morten Dahl (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 24-08-01 07:05


"Lars Ckristoffersen" <l_c_raci@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3b857a6d$0$3252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >hej michael
> sæt en750 motor i den passer og det er det billigste
>

Ja det er fristende med en 750 ´98 med indsprøjtning.. men du kommer over
20% reglen og skulle der ske et-eller-andet så er det surt. Men en ´96 med
karbs er en rigtig billig og fornuftig løsning..
Også set i forhold til Armand´s snak om tabte penge på tuning, 750motor kan
jo pilles ud igen før salg og sælges seperat..

Hvis du er intresseret kommer jeg i løbet af 1md. til at ligge inde med en
del 750 dele, deriblandt en motor med karbs..

Hilsen Morten Dahl
- der igår var nede og hente en Gixxer750 med sprøjt. men gu hvor er de der
fighterhække grimme



Mads Lund (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 24-08-01 08:05

> - der igår var nede og hente en Gixxer750 med sprøjt. men gu hvor er de
der
> fighterhække grimme

Slap nu af, var det rart at få en ræser og køre på igen ?

Mads Lund
Ninja9RT



Morten Dahl (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 24-08-01 08:53


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:6%mh7.22$go2.2091@news.get2net.dk...
> > - der igår var nede og hente en Gixxer750 med sprøjt. men gu hvor er de
> der
> > fighterhække grimme
>
> Slap nu af, var det rart at få en ræser og køre på igen ?
>

Ja det var kanont. Da vi nåede den danske grænse kørte Maria i forvejen
hjem, jeg skulle ryge en smøg! Og så skulle der ellers testes motor
Umiddelbare indtryk (der er lidt bøvl med kædetrækket til knasterne, men fik
res.dele med. En Kulance fra Suki tyskl.) Den trækker MEGET mere
overbevisende en min 600, knap så hysterisk, men man er ikke i tvivl om de
ekstra heste under bollerne Dog skal det lige siges at jeg syntes
sprøjt. reagerer noget langsomt.

Men alt i alt et godt køb. Han var desværre ikke til at handle med (motor
har kun gået 6000, var papirer på).
Men det viser sig at tanken, samt speedo er specielt på en sprøjt. model. så
jeg bliver nødt til at finde noget andet til at reppe 600´rn med, Jeg fik ½L
af standoxfarven med, dette burde være nok til at male den orig. hæk, samt
en tank..

Det eneste jeg som sådan har bemærket af potentielle negative sider:

1: da jeg nåede Vejle(trillede med hostende motor/tomtank ind på statoil)
det bagerste af cyklen var smurt ind i noget jeg troede var olie, som også
dryppede ned fra bunden af kåben. Men det var ikke varmt og noget tyndere
(og motor var 106gr.) så jeg tror det måske har været benzinoverløb, der lå
også en fin lille sø her til morgen, men checker det når jeg kommer hjem..

2: Monteret med Metzler 3´r der var slidte, DE STINKER, burde ikke engang
godkendes til en Bandit400

3: Forbremsen øhh suser eller hvisler når man bremser? havd faen kan det
være, skiverne er ikke skæve checkede det igår.

4:Den (lede) fighterhæk, sædet er hårdt som sten, og man sidder 5-8cm højere
end normalt, samt at man ikke kan komme ret langt tilbage, så ved høj
hastighed kan man ikke komme ordentligt ned bag kåben, behøver jeg sige mine
nakkemuskler er ømme idag.Udstødningen ikke bare brummer, den SKRIGER den
kan godtnok sitte enhver snupperJens´s pis i kog..

Morten Dahl
- Meget træt efter at have puttet kl.1 og op igen 04.45 Noget fuck Maria
arbejder ved en bager i Kolding





Jacob (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 24-08-01 09:14

Hej....

Hvis du synes sprøjt reagerer langsomt, så tag en snak med en, der ved en
masse om PowerCommander'en og den slags (Ove, SPH Motor i Næstved,
55701011). Ved hjælp af den kan man styre sprøjtet, så MC'en bliver
nemmere/mere behagelig at køre på.

MVH Jacob

Morten Dahl wrote in message <9m50lr$1v17$1@news.cybercity.dk>...





mobworld (24-08-2001)
Kommentar
Fra : mobworld


Dato : 24-08-01 11:00


Jeg kender flere som har kastet 1000 vis af kroner efter
PowerCommander moduler..... alle tilfælde er endt op med et resultat
dårligere eller på samme niveau med original (gevinst i max. HK :
1-2).

En gevinst på 1-2 HK er efter min overbevisning ikke 5-6000 kr værd.

/mobworld


On Fri, 24 Aug 2001 08:13:35 GMT, "Jacob" <jacob.nielsen@nokia.com>
wrote:

>Hej....
>
>Hvis du synes sprøjt reagerer langsomt, så tag en snak med en, der ved en
>masse om PowerCommander'en og den slags (Ove, SPH Motor i Næstved,
>55701011). Ved hjælp af den kan man styre sprøjtet, så MC'en bliver
>nemmere/mere behagelig at køre på.
>
>MVH Jacob
>
>Morten Dahl wrote in message <9m50lr$1v17$1@news.cybercity.dk>...
>
>
>


Jacob (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 24-08-01 11:22

Som jeg har forstået det, der en PowerCommander ikke primært til for at give
flere heste, men for at give en nemmere/mere behagelig kørsel. Kontakt evt.
Ove hos SPH (nævnt neden for). Han kan give dig helt klar besked.


mobworld wrote in message <3b862431.7753148@news.cybercity.dk>...
>
>Jeg kender flere som har kastet 1000 vis af kroner efter
>PowerCommander moduler..... alle tilfælde er endt op med et resultat
>dårligere eller på samme niveau med original (gevinst i max. HK :
>1-2).
>
>En gevinst på 1-2 HK er efter min overbevisning ikke 5-6000 kr værd.
>
>/mobworld
>
>
>On Fri, 24 Aug 2001 08:13:35 GMT, "Jacob" <jacob.nielsen@nokia.com>
>wrote:
>
>>Hej....
>>
>>Hvis du synes sprøjt reagerer langsomt, så tag en snak med en, der ved en
>>masse om PowerCommander'en og den slags (Ove, SPH Motor i Næstved,
>>55701011). Ved hjælp af den kan man styre sprøjtet, så MC'en bliver
>>nemmere/mere behagelig at køre på.
>>
>>MVH Jacob
>>
>>Morten Dahl wrote in message <9m50lr$1v17$1@news.cybercity.dk>...
>>
>>
>>
>



Armand (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-08-01 14:27


mobworld <mob@mobworld.dk> skrev i en
news:3b862431.7753148@news.cybercity.dk...
>
> Jeg kender flere som har kastet 1000 vis af kroner efter
> PowerCommander moduler..... alle tilfælde er endt op med et resultat
> dårligere eller på samme niveau med original (gevinst i max. HK :
> 1-2).
> En gevinst på 1-2 HK er efter min overbevisning ikke 5-6000 kr værd.


Drejer sagen sig ikke om at det er en nødvendighed med et justerbart
modul i tilfælde af tuning og/eller åben udstødning, og at Power
Commander'eren derfor ikke skal regnes for noget alene :-/

--
Armand.



Morten Dybdal (25-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 25-08-01 01:24

Armand wrote:

>Drejer sagen sig ikke om at det er en nødvendighed med et justerbart
>modul i tilfælde af tuning og/eller åben udstødning, og at Power
>Commander'eren derfor ikke skal regnes for noget alene :-/
>
Det duer den heller ikke til! Min brors 99' gixx750 er blevet lidt af et
"pet project" for Rydberg, da den med sin Akrapovic full race udstødning
er den højest ydende af slagsen han har målt. Han fik en powerkommander
hjem, brugte en masse tid på at prøve sig frem, men måtte til sidst
erkende at den ingen forskel gjorde. Efter den oplevelse har han ,
såvidt jeg ved, opgivet at forhandle dem.

--
Morten Dybdal





Rune Larsen (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 24-08-01 10:29


"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
news:9m50lr$1v17$1@news.cybercity.dk...

> 3: Forbremsen øhh suser eller hvisler når man bremser? havd faen kan det
> være, skiverne er ikke skæve checkede det igår.

Det gør min forbremse også, og det kom her efter jeg skiftede bremseskive.
Jeg tror det har noget med mønsteret på hullerne i skiven at gøre. Måske
luften bliver varmet op inde i hullerne, eller hvad ved jeg. Det påvirker
ikke bremseeffekten på nogen måde, men lyder lidt sjovt. Især ved hårde
nedbremsninger.

/Rune



Morten Juel (28-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-08-01 18:19

Uden mig ??? **meget skuffet !!!**



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408683
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste