Klage - opsættende virkning ?
Fra : HH

Dato : 21-09-10 17:38

Hej i gruppen

"X" lejer af kommunen et areal, og betaler herfor et beløb forud hvert
kvartal.
Kommunen opsiger på et tidspunkt lejemålet med "X" pr 15/09-2010 , da de
mener at "X" ikke længere er berettiget til at leje arealet.

"X" klager over denne afgørelse, men efter behandling i kommunen,
fastholder denne at stå ved opsigelsen.

Kommunen oplyser.at afgørelsen kan påklages en anden myndighed
"Y"indenfor 4 uger.

Denne myndighed "Y" oplyser at en klage over en kommunalt truffet
afgørelse har opsættende virkning ind til "Y" har truffet sin afgørelse.

Så går mit spørgsmål på følgende:

Kommunen har ikke sendt faktura på leje af areal for kommende kvartal
til "X" og nu har vi snart 01/10-2010 hvor en ny termin normalt vil
forfalde.

Hvorledes skal "X" forholde sig, da øvrige lejere af arealer har får
opkrævning, så der er ingen tvivl om, at det er bevist fra kommunens
side at "X" ikke har fået sin.

Hvem har råderet over det lejede areal til "Y" træffer sin afgørelse ?

MVH

HH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-09-10 20:24

HH skrev:

> [...]

> Hvorledes skal "X" forholde sig, da øvrige lejere af arealer har får
> opkrævning, så der er ingen tvivl om, at det er bevist fra kommunens

Jeg ved ikke hvad juraen siger, men i dit sted ville jeg betale
for næste kvartal. Efter din mening er lejemålet jo ikke opsagt.

Manglende betaling er den nemmeste måde at få folk smidt ud af et
lejemål på.

--
Bertel