Visen om de 18 svaner
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-09-10 14:00

Jeg har flere steder set Cornelis Vreeswijk krediteret for i 1972 at
have sunget Benny Andersson og Björn Ulvaeus' "Visen om de atten svaner"
("Jeg drømte om atten svaner i nat"), men har han - Cornelis - også
indspillet den på plade? Hvilken?

Den er næsten øverst på en god vens ønskeliste til konens 60-års-dag.
Derfor.

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk

Fra : Lars Graversen

Dato : 20-09-10 18:36

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> den på plade? Hvilken?
>
> Den er næsten øverst på en god vens ønskeliste til konens 60-års-dag.

Hej
Jeg kan ikke finde at Cornelis Vreeswijk har indsunget den, men dette var
hvad jeg fandt:
--------------------------klip---------------
- Skrevet af Cornelis Wreeswijk som bestillingsarbejde til den 16-årige Lena
Anderssons album "12 nya visor"

- Wreeswijk havde selv skrevet melodi til visen, men producerne af pladen
(Stikkan Andersson, Björn Ulvaeus og Benny Andersson) mente at melodien var
for svær for den unge sanger, så Benny Andersson skrev en helt ny melodi
-------------------------klip------------------
Lars

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-09-10 21:49

Lars Graversen skrev:

> [...]
> pladen (Stikkan Andersson, Björn Ulvaeus og Benny Andersson) mente at
> melodien var for svær for den unge sanger, så Benny Andersson skrev

Tak!

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk