lidt mere fra perlegruset :)
Fra : Ukendt

Dato : 20-09-10 16:46

Den kære nye gamle Glof fik selvfølgelig drillesyge, og starteren
klikkede bare ~ ergo ny starter

(hammeren var ikke stor nok)

Og sådan en Glof, er sgu da en finurlig størelse ude i mskinhallen -
de bolte der holder starteren kiggede jeg lidt mistroisk på, og
ganske rigtigt, da jeg hev den nederste bolt ud, faldt motoren ned

WHATTT ???????? Pokker om ikke de nødder, har tænkt "Ordnunn muss
sein !" - og sparet på boltene - samme bolt bruges til forreste
motorophæng.

Om Svogeren flåede sig af grin ? Jada, men eders undertegnede, som
lå nedenunder synes ikke det var skidesjovt at se motoren falde 5-10
centimeter nærmere fjæset :(

Dyskere !
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Martin Bak

Dato : 20-09-10 17:07

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Om Svogeren flåede sig af grin ? Jada, men eders undertegnede, som
> lå nedenunder synes ikke det var skidesjovt at se motoren falde 5-10

Lol.. er det termostaten eller vandpumpen, der også sidder under et
motorophæng? Selvom de ikke deler skruer, så skal ophænget afmonteres for at
komme til. Det' dælme smart... :-/

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-09-10 18:31

On Mon, 20 Sep 2010 17:46:07 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>Om Svogeren flåede sig af grin ? Jada, men eders undertegnede, som
>lå nedenunder synes ikke det var skidesjovt at se motoren falde 5-10

Du har rigtig fået underholdning der )

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-09-10 13:16

On 20 Sep., 17:46, jan_stevns wrote:
> [...]
> --
> Jan_stevns
> ...det er satme svært at smække med en svingdør !

I nogle tilfælde er det smart lige at konsultere Haynes først...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-09-10 20:53

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> wrote in message

> I nogle tilfælde er det smart lige at konsultere Haynes først...

Leo - læser du vejledninger til samlesæt og Ikea-skabe før du går i gang ?
Tsk-tsk-tsk

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 20-09-10 21:03

Rigtige mænd læser ikke den slags! )))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Bak

Dato : 20-09-10 21:11

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Rigtige mænd læser ikke den slags! )))

Næh, men at ligge under en maskine der pludselig faretruende nærmer sig ens
kæbeknogler, fordi man bare skal have starteren af, kan måske få selv den
mest hardcore til lige at kaste et blik på samlevejledningen en anden gang.

Noget andet er, at når man ved hvordan en starter normalt er monteret, med 2
små tykke bolte, så skulle man måske have anet at der var ugler i mosen når
det pludselig er en lang djævel, og lige have lyst og kigget en ekstra gang?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-10 22:21

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev :

> [...]
>det pludselig er en lang djævel, og lige have lyst og kigget en ekstra gang?

det er muligt ordet "mistroisk" forbigik din opmærksomhed, men jeg
havde sågu da anet ugler i mosen .....

Det her er vel starter nummer 1600 jeg skifter på en bil :) ... og
man ser jo noget bevæger sig, når den øverste lange bolt hives ud, så
man var klar til en hurtig exit :)

Fra : TGJ

Dato : 22-09-10 23:06

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Næh, de tager en skraver ( eller næsten)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 23-09-10 21:53

> Næh, de tager en skraver ( eller næsten)

Ja, og helst under bilen...

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-09-10 03:28

On Sep 20, 10:03 pm, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Rigtige mænd læser ikke den slags! )))
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer- Hide quoted text -

Godt, så er jeg altså lidt feminin på den front. Jeg er sq glad for at
have læst i Haynes, da jeg skulle skifte starter på min BX14. Det var
noget med at løsne et motorophæng og kølerophæng, og der var jeg nok
kommet ud i at fjerne køleren helt, hvis man ikke lige havde
orienteret sig først.

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-10 13:18

Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> skrev :

> [...]
>noget med at løsne et motorophæng og kølerophæng, og der var jeg nok
>kommet ud i at fjerne køleren helt, hvis man ikke lige havde

tøset og tøset er vel så meget sagt - en Haynes tli bilen er da en god
ting, bortset fra de fleste er møntet på biler med rattet i den
forkerte side.

Vanen tro er en Haynes da ønsket på matriklen, men ikke kommet, og
manden skal på arbejde, Haynes eller ej, så kommer de sjove stunder !

Fra : oz3bto

Dato : 21-09-10 17:57

> [...]
> --
> Jan_stevns
> ...det er satme svært at smække med en svingdør !

Det kunne jeg godt have fortalt dig .. Been there done that .. Stod dog i en
smøregrav da det skete .. Da føler man sig lidt mere sikker

Iøvrigt nemt at skifte starteren på såen golf

Prøv på terranoen ..
Først ind fra siden ved højre forhjul .. Forhjulet skal selvfølgelig pilles
af for at komme til Da får man så løsnet 1 bolt
Så skal man op nede fra .. Da sidder der selfølgelig en beskyttelses plade
der oftes er rustet fast .. Der får man så løsnet de sidste bolte samt div
ledninger

Så afmontere man batteriet og graver strateren ud oven fra

Tog os ialt 1½ time