Fogedsag - vedkommende flyttet
Fra : thenetr

Dato : 16-09-10 06:46

Jeg står og skal igang med en fogedsag, men ved at vedkommende er
flyttet. Jeg vandt en småsag over vedkommende.

Jeg har kun navn og tidligere adresse på vedkommende.

Hvordan får jeg en fogedsag igang hvis jeg ikke kender vedkommendes
nye adresse?

Fra : Klaus H

Dato : 16-09-10 14:00

"thenetr" <ar@aquatex.dk> skrev i en meddelelse news:d7ab6208-9921-4165-b662-d74e3f58044d@t11g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Fogeden kan uden besvær få oplyst den nye adresse fra folkeregisteret.
Klaus H

Fra : thenetr

Dato : 16-09-10 07:24

On 16 Sep., 15:00, "Klaus H" <khv...@6705e.dk> wrote:
> [...]
> nye adresse?
>
> Fogeden kan uden besvær få oplyst den nye adresse fra folkeregisteret..

Okay, men jeg skal jo vide hvilken foged jeg skal gå til. Det er jo
fogeden i skyldner-kommunen/område

Fra : Kasper Demant

Dato : 16-09-10 14:53

Den 16-09-2010 15:24, thenetr skrev:

> Okay, men jeg skal jo vide hvilken foged jeg skal gå til. Det er jo
> fogeden i skyldner-kommunen/område

Gå selv på folkeregistret. Med de oplysninger du har, kan de sagtens
oplyse den nye adresse. Det koster 40 kr.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-10 16:40

Kasper Demant skrev den 16-09-2010 15:52:

> Gå selv på folkeregistret. Med de oplysninger du har, kan de sagtens
> oplyse den nye adresse. Det koster 40 kr.

Ikke når vedkommende har ønske om navne- og adressebeskyttelse.

Ethvert fogedkontor bør kunne oplyse, hvilken retskreds man bør henvende
sig til uden at bryde tavshedspligten.
Fogeden i den rette retskreds kan så foretage den relevante
fogedforretning, stadig uden at bryde tavshedspligten.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 16-09-10 19:52

Carsten Riis skrev den 16-09-2010:

> Ikke når vedkommende har ønske om navne- og adressebeskyttelse.

Hvem skriver at han har det ? det koster i øvrigt kun penge hvis du får
oplysningen om personen, det er da en win, win...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 16-09-10 19:50

thenetr forklarede:

> Okay, men jeg skal jo vide hvilken foged jeg skal gå til. Det er jo
> fogeden i skyldner-kommunen/område

Det koster 50kr. at gå på folkeregisteret og få oplyst navn + adresse
på en person, dette dog kun hvis den søgte IKKE er adressebeskyttet

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-09-10 16:28

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> thenetr forklarede:

> Det koster 50kr. at gå på folkeregisteret og få oplyst navn + adresse på
> en person, dette dog kun hvis den søgte IKKE er adressebeskyttet

Er det så således at man bagefter kan få at vide hvem der har søgt ens
adresse?

--
Per

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 19-09-10 18:44

Per Henneberg Kristensen formulerede spørgsmålet:

Det ved jeg ikke...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Snuden

Dato : 19-09-10 18:45

On Sun, 19 Sep 2010 17:27:45 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Er det så således at man bagefter kan få at vide hvem der har søgt ens
>adresse?

Ja, det kan Indenrigsministeriets CPR-kontor foranledige. Der skal dog
særdeles gode argumenter til for at få de oplysninger udleveret.
--
Snuden

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 18-09-10 12:22

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

> Ikke når vedkommende har ønske om navne- og adressebeskyttelse.

Kan man få adressebeskyttelse overfor kreditorer?

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 18-09-10 14:08

Anders Wegge Keller formulerede lørdag:

> Kan man få adressebeskyttelse overfor kreditorer?

Ja hvis du skylder en privat person penge

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 18-09-10 15:15

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> writes:

> Anders Wegge Keller formulerede lørdag:

> Ja hvis du skylder en privat person penge

En kreditor er vel en kreditor, og når OP har en dom på kravet, kan
jeg ikke se hvor den sondring skulle komme fra. Kan du uddybe det?

Og generelt om adressebeskyttelse, så læste jeg vejledningen på
blanketten til FR sidste gang jeg flyttede. Der stod "Adressen kan
ikke skjules for kreditorer". Det kan naturligvis have ændret sig
siden, men jeg synes nu det lyder lidt mærkeligt, hvis det skulle være
tilfældet.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 18-09-10 15:51

Anders Wegge Keller skrev:
> En kreditor er vel en kreditor, og når OP har en dom på kravet, kan
> jeg ikke se hvor den sondring skulle komme fra. Kan du uddybe det?

Det er muligt, men vi har også en dom fra 5/2008, på at en person
skylder os xxxxx kroner, men vi kunne ikke få oplyst adresse på ham via
folkeregisteret, heller ikke ved fremvisning af retsdokumenter :o/

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 18-09-10 16:02

> [...]

> skylder os xxxxx kroner, men vi kunne ikke få oplyst adresse på ham
> via folkeregisteret, heller ikke ved fremvisning af retsdokumenter :o/

Nu blev jeg nysgerrig, så jeg tog et kig på CPR-loven
<https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125606>. §42:

Stk. 5. En persons navne- og adressebeskyttelse, jf. § 28, kan normalt
ikke opretholdes over for kreditorer, der agter at foretage
skridt til opkrævning eller inddrivelse af en forfalden
fordring. Ved tvivl om fordringens eksistens skal
kommunalbestyrelsen indhente en udtalelse fra den angivne
debitor, før oplysningerne kan videregives.

For mig at se, har folkeregisteret begået en fejl, hvis du er blevet
afvist. Var det mig, ville jeg rette en ny henvendelse til dem, og
gøre dem opmærksom på eksistensen af ovenstående. Hvis du har en dom
for kravet, kan jeg ikke se at der kan være tvivl om fordringens
eksistens, så det burde være en ren ekspeditionssag.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 18-09-10 16:14

Anders Wegge Keller har bragt dette til os:

Den har vi prøvet uden held :o/

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Bruno Christensen

Dato : 18-09-10 19:01

On Sat, 18 Sep 2010 17:13:51 +0200, Brian Vestergaard wrote:

> Anders Wegge Keller har bragt dette til os:

> Den har vi prøvet uden held :o/

Det kunne jo være en person der har fået lov til at "gå under jorden" på
grund af "et eller andet".

--
MVH
Bruno

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 18-09-10 21:37

Den 18-09-2010, skrev Bruno Christensen:

> Det kunne jo være en person der har fået lov til at "gå under jorden" på
> grund af "et eller andet".

Det ved vi ikke, har også prøvet på hans kone og det med samme
resultat.

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)