Spærring af fortov
Fra : Jubi

Dato : 15-09-10 15:43

Hvordan er det med tilladelse/forbud vedr. reklameskilte stillet op på
fortov, der spærrer den del af fortovet til gene for gående?
Det er gerne småbutikker der stiller disse spærringer op, men det er set
foran superbrugsen, irma, og netto.

Fra : Per

Dato : 15-09-10 15:53

Jubi wrote:
> [...]
> fortov, der spærrer den del af fortovet til gene for gående?
> Det er gerne småbutikker der stiller disse spærringer op, men det er

Hej !

Tjek det her link:

http://www.kk.dk/~/media/EFA9E84F43F24550B4EBFE9300F85B8D.ashx

Jeg tror det bevarer dit spørgsmål.

Mvh. Per

Fra : Preben

Dato : 15-09-10 16:08

Den 15.09.2010 kl. 16:52 skrev Per <mesked@hotmail.com>:

> Tjek det her link:
>
> http://www.kk.dk/~/media/EFA9E84F43F24550B4EBFE9300F85B8D.ashx
>
> Jeg tror det bevarer dit spørgsmål.
>
> Mvh. Per

Jeg ved ikke om Jubi spurgte om Københavns Kommune, men mon ikke det er
den lokale politivedtægt, der fastsætter rammerne.
--
mvh/Preben

Fra : Per

Dato : 15-09-10 16:17

Preben wrote:

> Jeg ved ikke om Jubi spurgte om Københavns Kommune, men mon ikke det
> er den lokale politivedtægt, der fastsætter rammerne.

Tjaae !

Svenborg henviser også til pjecen

http://www.svendborg.dk/erhvervsservice/trafik+og+veje/udstilling+foran+forretninger

mvh. Per

Fra : Jubi

Dato : 15-09-10 21:13

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tjaae !
>
> Svenborg henviser også til pjecen
>
> http://www.svendborg.dk/erhvervsservice/trafik+og+veje/udstilling+foran+forretninger
>
> mvh. Per

Jo, de var begge til stor hjælp, tak for det.
Et andet problem?
Uden for den lokale købmand er der flere klapskilte og en aviskasse og
så stå de faste fulderikker og spærrer på resten af fortovet, for de
skal vel være nær forsyningskilden.
Nå, men hvem har en evt. pligt til at få dem fjernet så fortovet, eller
resterne af den, kan passeres?

Fra : Armand

Dato : 05-10-10 17:35

Den 15-09-2010 17:07, Preben skrev:

> Jeg ved ikke om Jubi spurgte om Københavns Kommune, men mon ikke det er
> den lokale politivedtægt, der fastsætter rammerne.

Bare lige for en ordens skyld:
Efter politireformen, der har medført at antallet af sheriffer ikke
matcher antallet af kommuner, er 'politivedtægt' et udvandet begreb.

De "forladte" kommuner har dog istedet lavet deres kommunale modstykke,
så det må være på rådhuset at man skal henvende sig om emnet.

--
Armand.

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-10-10 16:46

Armand wrote:

> [...]
>
> De "forladte" kommuner har dog istedet lavet deres kommunale
> modstykke, så det må være på rådhuset at man skal henvende sig om

Bare for en ordens skyld:

De lokale politivedtægter findes ikke mere. De er erstattet af
Ordensbekendtgørelsen, se

Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/

Fra : Kurd

Dato : 05-10-10 16:47

> Den 15-09-2010 17:07, Preben skrev:

> Bare lige for en ordens skyld:
> Efter politireformen, der har medført at antallet af sheriffer ikke
> matcher antallet af kommuner, er 'politivedtægt' et udvandet begreb.

Gjorde antallet det før?

Fra : KT

Dato : 20-11-10 07:02

?Spark til lortet - så bliver butikken vel træt af at rydde op før eller
siden og holder lortet indenfor egne rammer.

Knud

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-11-10 10:40

On Sat, 20 Nov 2010 07:01:53 +0100, "KT" <knt.t@privat.dk> wrote:

>?Spark til lortet - så bliver butikken vel træt af at rydde op før eller
>siden og holder lortet indenfor egne rammer.
>
>Knud

Spark til Kurderne, så bliver de vel trætte af at skrive og holder
lortet for sig selv ?

/Hans

Fra : Henning

Dato : 20-11-10 12:57

>Spark til Kurderne, så bliver de vel trætte af at skrive og holder
>lortet for sig selv ?

Hvorfor blande politik ind i billedet?