"Sjov" stigning og fald for Hansi
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-10 08:36

Den nye cd falder til plads nr. 4 - MEN den gamle cd stiger til nr. 6. Altså
er den gamle cd stadig at finde på dansk salgs-top-10 efter et halvt år. Hu
hej.

Hvad synes man egentlig om den nye cd?. Den er nok heller ikke så god som
"Danish Collection og man får heller ikke så mange godter for klejnerne.
Kun halvt så mange numre som på den første cd.
Jeg synes forøvrigt heller ikke track nr. 1 er noget at råbe "HURRAHHHH"
for. Derimod er nr. 2 "fråderen".
Hvad mener i - Hvilken sang er bedst?

Her er min favorit. Den styrer: http://www.youtube.com/watch?v=Nuy9vdY88lM

Her er en track-oversigt:
http://www.gucca.dk/cd-album/hansi-hinterseer-ich-hab-dich-einfach-lieb_120032.phpHilsen Ågehttp://www.gangisproget.dk/

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-09-10 11:06

Den 17-09-2010 09:36, Åge Halldorsson skrev:

> Her er en track-oversigt:
> http://www.gucca.dk/cd-album/hansi-hinterseer-ich-hab-dich-einfach-lieb_120032.phpHilsen

404 fejlside.
Produktet er ikke længere tilgængeligt på denne side.

Og det er jo meget ærgerligt.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-10 11:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Og det er jo meget ærgerligt.
>
> Henning.

Ja, det kan jeg godt forstå du synes.

Men her er den:
http://www.imusic.dk/cd/0886976342821/hansi-hinterseer-2010-ich-hab-dich-einfach-lieb-cd

(og med lytte muslighed - prøv at tjekke nr. 2, 3 og 4 ud. De styrer). Isæt
nr. 4 med chokolade i solskin. Nr. 12 og 13 er heller ik`k så ringe endda.

Du får lige solskins-schokoladen her:
http://www.youtube.com/watch?v=coOnRdZGsOM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-09-10 14:01

Den 17-09-2010 12:21, Åge Halldorsson skrev:

> Men her er den:
> http://www.imusic.dk/cd/0886976342821/hansi-hinterseer-2010-ich-hab-dich-einfach-lieb-cd

Nr. 3.
Er det ikke lidt specielt vovet af Hinterseer, at medtage den?
Den har jo tidligere været opfattet meget kontroversielt.
Har du nogen forklaring på, hvorfor han synger den?

http://www.youtube.com/watch?v=xQ-8GJ4vMVM

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-10 14:32

> Har du nogen forklaring på, hvorfor han synger den?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=xQ-8GJ4vMVM
>
> Henning.

Du linker til en forkert sang, som ligner i tittel.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-09-10 14:53

Den 17-09-2010 15:31, Åge Halldorsson skrev:

> Du linker til en forkert sang, som ligner i tittel.

Nej Åge det er samme sang, men jeg medgiver, at Hinterseer har
forsimplet den meget.
Den er i øvrigt en kendt tysk sang, sunget af mange sangere. Men dens
sammenkædning med tysk bøsse-cabaret i 30'erne, har hængt ved den.
Så tilbage til spørgsmålet, står der noget på coveret om hvorfor han
synger den?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-10 15:39

> [...]
> sammenkædning med tysk bøsse-cabaret i 30'erne, har hængt ved den.
> Så tilbage til spørgsmålet, står der noget på coveret om hvorfor han

Melodierne ligner jo slet ikke hinanden ?
Forskellen er lige så stor som forskellen på en cykel og en elefant

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-10 15:45

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Den 17-09-2010 15:31, Åge Halldorsson skrev:

> Så tilbage til spørgsmålet, står der noget på coveret om hvorfor han
> synger den?

Ja, der står, at det er fordi pladeselskabet forlangte det.

Men ved du hvorfor Natasja har genindspillet denne sang:
http://www.youtube.com/watch?v=VNOPrfnXV1s

Her er hendes udgave af sangen:
http://www.youtube.com/results?search_query=natasja+gi+mig+danmark+tilbage&aq=3

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 17-09-10 17:34

Hej Åge,

> Her er min favorit. Den styrer: http://www.youtube.com/watch?v=Nuy9vdY88lM

Den styrede i hvert fald min musepil ret hurtigt til krydset, der lukker
Internet Exploder, så jeg fik stoppet YouTube-videoen. Jeg holder meget af
musikstilen, men det her er vederstyggeligt.

Har manden ikke penge til at finansiere et par orkestermedlemmer, så
baggrundsmuzakken ikke lyder som var det fra et gammelt Casio keyboard til
1000,- kr fra 1986? Og en komponist, der kunne lave noget lidt mere
opfindsomt? Det her er stygt samlebåndsarbejde. Men jeg erkender, at det
sælger selv om det er hinsides min fatteevne.

Det er synd og skam, da manden har talentet. Hør bare denne godbid, som er
fra 1996:

http://www.youtube.com/watch?v=ghq_Fea4zPc (Ein schneeweisses Brautkleid)

Indrømmet! Baggrundsmusikken er i vid udstrækning synth, men den er godt
lavet, og melodien smelter mit hjerte. Teksten er vammel, men pyt være med
det. Som den kyniker jeg er, har jeg aldrig forstået det væsentlige i at
kyle 10000 kr. afsted til en kjole, man bruger én gang i livet

Hilsen
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-10 18:03

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> opfindsomt? Det her er stygt samlebåndsarbejde. Men jeg erkender, at det
> sælger selv om det er hinsides min fatteevne.

Der er da godt nok nogle af hans numre der lyder lidt billigt indspillet,
men jeg synes dog slet ikke det gælder den
du skriver om.

> [...]
> det. Som den kyniker jeg er, har jeg aldrig forstået det væsentlige i at
> kyle 10000 kr. afsted til en kjole, man bruger én gang i livet

Det er en udmærket sang du linker til her, men jeg synes dog ikke den er
noget specielt. Men angående vammelhed,
så kan det selvfølgelig godt være et problem en sjælden gang. Et eksempel er
"Kære lille mormor" hvor vammelheden
er vederstyggelig. Men melodien er jo egentlig helt prima. Det skulle bare
en helt anden tekst på.

Måske noget med "kære lille Pia". HAHAHAHA
Nej, spøg til side

Men Danmarks største radiohit i foråret "Hände zum himmel" var codyl-god,
synes jeg. Den havde fest-halløjsa-værket over sig.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 17-09-10 18:55

> Der er da godt nok nogle af hans numre der lyder lidt billigt indspillet,

Ja!

> men jeg synes dog slet ikke det gælder den
> du skriver om.

Jo! Hvis du spørger mig.

> [...]
> er "Kære lille mormor" hvor vammelheden
> er vederstyggelig. Men melodien er jo egentlig helt prima. Det skulle bare

Helt enig. Melodien er dog heller ikke helt mig.

> Måske noget med "kære lille Pia". HAHAHAHA
> Nej, spøg til side

Den tager vi i politik-gruppen

> Men Danmarks største radiohit i foråret "Hände zum himmel" var codyl-god,
> synes jeg. Den havde fest-halløjsa-værket over sig.

Mjooaaah, jeg ved nu ikke helt. Lidt for meget Johnny Reimar-Party i mine
ører.

Vi deler nok samme genre, men ikke det helt samme alligevel. Jeg er nok mest
til de melodiøse melodier af den mere bløde slags.
Fx Bianca og "Die Rosen der Madonna" (1992):
http://www.youtube.com/watch?v=g8UycVdfH3Y
Herlinde Grube, som hun hedder, har selv skrevet musik og tekst, og
sangstemmen fejler intet. Men som fuldblodsateist siger teksten mig ikke
synderligt, da den er ret religiøs. Men formidabel sang

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-10 20:18

> Vi deler nok samme genre, men ikke det helt samme alligevel. Jeg er nok
> mest til de melodiøse melodier af den mere bløde slags.
> Fx Bianca og "Die Rosen der Madonna" (1992):

Det er jeg altså også

> [...]
> sangstemmen fejler intet. Men som fuldblodsateist siger teksten mig ikke
> synderligt, da den er ret religiøs. Men formidabel sang

Det der spiller ind er nok at jeg spænder meget vidt angående slagermusik.
Jeg kan lide både de melodiøse melodier af den mere bløde slags.
MEN samtidig de mere vilde slagere. Som denne f.eks.
http://www.youtube.com/watch?v=YovvypUvDAo&feature=related

Her er et nummer i den mere bløde slags:
http://www.youtube.com/watch?v=tTGjbKc-YOQ&feature=related

Hilsen Åge

Fra : --

Dato : 18-09-10 00:24

meddelelse news:4c93bf02$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg kan lide både de melodiøse melodier af den mere bløde slags.
> MEN samtidig de mere vilde slagere. Som denne f.eks.
> http://www.youtube.com/watch?v=YovvypUvDAo&feature=related

Og hvad med denne her:

http://www.youtube.com/watch?v=ivcdNH0UAT0

Fra : Michel

Dato : 18-09-10 07:23

> Og hvad med denne her:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ivcdNH0UAT0

Super!

Fra : --

Dato : 18-09-10 14:38

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Super!

Ja, og den er ikke nem at få ud af hovedet igen Det er den her heller
ikke, så pas på:

http://www.youtube.com/watch?v=A3ucwp9qAa4

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-10 19:49

"--" <-@-.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.youtube.com/watch?v=A3ucwp9qAa4

Huuu hej. Undskyld, men er der fest her, eller hwa?

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 18-09-10 21:33

meddelelsen news:4c950986$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "--" <-@-.dk> skrev i meddelelsen

> Huuu hej. Undskyld, men er der fest her, eller hwa?
>
> Hilsen Åge

Sorry Aage.
Ikke lige det jeg forstår ved en fest.
Giver mig en satans hovedpine med alt det råberi.
Nej, så er det bedre med det her.
http://www.youtube.com/watch?v=Ux2u5fysnN4
eller det her http://www.youtube.com/watch?v=RkAMtXTEjco&feature=related
og den her http://www.youtube.com/watch?v=tErDCUPnTPk&feature=related

Ham Ozzy forstår sgu, at holde nogle gode fester. Næste år vil jeg med.
Ses vi?
Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-10 22:02

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke lige det jeg forstår ved en fest.
> Giver mig en satans hovedpine med alt det råberi.
> [...]

Nå, nu fik jeg ørepine - og jeg synes der breder sig en mørk og dyster
stemning.

Jeg bliver helt bange

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 18-09-10 22:35

meddelelsen news:4c9528e2$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Nå, nu fik jeg ørepine - og jeg synes der breder sig en mørk og dyster
> [...]

Kære Aa.
Slip de Fur'ske og Island'ske rødder og lad dig rive med.
Giver dig lige lidt kunstigt åndedræt.
http://www.youtube.com/watch?v=Pj6VrHpSnJs
Venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-09-10 09:53

> lad dig rive med.
> Giver dig lige lidt kunstigt åndedræt.
> http://www.youtube.com/watch?v=Pj6VrHpSnJs
> Venlig hilsen
> Pelle

Arhgghhhhhh...................Jamen jeg har jo ikke pistoler at feste med og
jeg er dansker.
Nu tror jeg liiiige vi lader hollænderne tage over: Lad festen bryde ud:
http://www.youtube.com/watch?v=Iivb2nlu2pE

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 19-09-10 10:33

meddelelsen news:4c95cf59$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> og jeg er dansker.
> Nu tror jeg liiiige vi lader hollænderne tage over: Lad festen bryde ud:

Hver sin smag, men jeg kan altså ikke feste til marchmusik.
Det her er mere min smag. Musik man bliver glad af.
http://www.youtube.com/watch?v=lu_lQpnHDhQ

Hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-09-10 11:03

> Hver sin smag, men jeg kan altså ikke feste til marchmusik.
> Det her er mere min smag. Musik man bliver glad af.
> [...]

Så brød festen da endelig ud. Det er ikke helt ringe, selv om støjniveauet
nok er liiiigeeeee........ - Men denen musikfilm vil jeg gerne have fingre
i.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-10 09:18

"--" <-@-.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvad med denne her:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ivcdNH0UAT0

Den er rigtig sjov

Hilsen Åge

Fra : Vidal

Dato : 18-09-10 10:09

Den 18-09-2010 10:17, Åge Halldorsson skrev:

> "--" <-@-.dk> skrev i meddelelsen

> Den er rigtig sjov

Det er alligevel komisk, som den ligner denne,
som jeg før har postet:

http://www.youtube.com/watch?v=YMhmVVB4flg

Fra : --

Dato : 18-09-10 14:43

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er alligevel komisk, som den ligner denne,
> som jeg før har postet:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=YMhmVVB4flg

Ja, de er jo stort set ens ... stort set!

Fra : Michel

Dato : 18-09-10 07:01

> Det er jeg altså også

Et godt udgangspunkt. Jeg er også til Ballermann-genren (eller Après Ski),
som tyskerne kalder den. Altså gode melodier og kraftige rytmer.

Men du får lige et par "udfordringer". Først et par tjekkiske af slagsen:

Petr Kotvald med "Mumuland":
http://www.youtube.com/watch?v=nmMMDDDFsBw

Mumuland Orchestra: Haribara
http://www.youtube.com/watch?v=VHIbW9QGKaY

Førstnævnte var på en opsamlings-cd, som jeg medbragte hjem sammen med en cd
med Mumuland Orchestra, hvor Haribara er inkluderet. Jeg ved ikke, hvad
Mumuland er, men sikkert en form for tjekkisk Bonbonland. Men no idea, og
det interesserer mig heller ikke overvældende. Men musikken er ret ok.

Eller måske lidt spansk. Marcos Llunas og "La dueña de mis ojos" (giv den en
chance - omkvædet er rendyrket Ballermann på spansk):
http://www.youtube.com/watch?v=Qc_jUPDEC5k (titlen kan oversættes til "Mine
øjnes ejerinde" ifølge mit HF-spansk - spooky

Eller hvad med Captain Jack og "Viva la vida" (desværre ingen video):
http://www.youtube.com/watch?v=ada8jdSEEew

Og du kan efterfølgende dulme dig med Antonia og "Ich bin viel schöner", som
jeg vist har postet for ganske vist lang tid siden, så det er tid igen:
http://www.youtube.com/watch?v=Ita7qEECszM (men denne gang videoen og ikke
live - det byder mig lidt imod, at der står "Trash Top 100" - fnys!)

Hilsen
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-10 09:22

> [...]
> som tyskerne kalder den. Altså gode melodier og kraftige rytmer.
>
> Men du får lige et par "udfordringer". Først et par tjekkiske af slagsen:

Godkendt

> [...]

> Mumuland er, men sikkert en form for tjekkisk Bonbonland. Men no idea, og
> det interesserer mig heller ikke overvældende. Men musikken er ret ok.

Den scorer en håndfuld point herfra - skal vi sige 7 ud af 10

> [...]

Godkendt

> Eller hvad med Captain Jack og "Viva la vida" (desværre ingen video):

Godkendt igen igen igen igen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Ita7qEECszM (men denne gang videoen og
> ikke live - det byder mig lidt imod, at der står "Trash Top 100" - fnys!)

DU GODESTYE: Er "Viva Tv" nu ogå hoppet på slager-bølgen. .

Hilsen Åge