Suzuki SV650S
Fra : Ole Hansen

Dato : 07-08-01 13:23

Hejsa,

Jeg har besluttet mig for at holde op med spise, så jeg kan få råd til
en Suzuki SV650S næste år (Okay, måske lige rigeligt drastisk, men
men)

I den forbindelse vil jeg bare lige høre, om der er forskel på
service-intervallerne på de forskellige årgange af cyklen og andre
ændringer, der gør at årgang xx er at foretrække fremfor de andre
årgange.

(Og øv, hvorfor vil folk ha' så mange penge for en '99 der er har
rullet 20000 km)

--
Ole Hansen
Toyota Corolla 1.8DX Diesel

Fra : Adam Christensen

Dato : 08-08-01 15:43

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message
> Hejsa,

> Jeg har besluttet mig for at holde op med spise, så jeg kan få råd til
> en Suzuki SV650S næste år (Okay, måske lige rigeligt drastisk, men
> men)

Lyder fornuftigt; slankekur med indbygget gevinst

> [...]
> service-intervallerne på de forskellige årgange af cyklen og andre
> ændringer, der gør at årgang xx er at foretrække fremfor de andre

Det kan jeg ikke forestille mig. Så vidt jeg ved er fælg- og motorfarve det
eneste der adskiller de enkelte årgange:

1999: sort motor, lyse fælge
2000: sort motor, mørke fælge
2001: koksgrå motor, lyse fælge

I mine øjne er 2000'eren at foretrække: mørke fælge skjuler kædefedt bedre
end lyse

> (Og øv, hvorfor vil folk ha' så mange penge for en '99 der er har
> rullet 20000 km)

Det må være fordi de er så kede af at skulle af med den dejlige cykel

--
Adam
SV650S

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-08-01 09:18

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> writes:

> [...]
> 2001: koksgrå motor, lyse fælge
>
> I mine øjne er 2000'eren at foretrække: mørke fælge skjuler kædefedt bedre

Heh.. Det kan der jo være noget om! Hvordan er serviceintervallerne
egentlig for sådan en SV'er? Vel ikke noget med at skulle ha' stillet
ventiler for hver 1000km, vel? (For sådan noget koster garanteret
kassen)

> Det må være fordi de er så kede af at skulle af med den dejlige cykel

Tjah... Det gør bare lidt ondt at se folk forlange to tusind kroner
mindre end de gav i "tidernes morgen" :)

--
Ole
Bil

Fra : Armand

Dato : 09-08-01 13:12

Ole Hansen <moped@get2net.dk> skrev i en

> Tjah... Det gør bare lidt ondt at se folk forlange to tusind kroner
> mindre end de gav i "tidernes morgen" :)

På den anden side, så giver det et praj om at SV'eren givetvis vil ende
med at holde prisen ligesågodt som GSX 750 ES'eren gjorde i mere end 15
år

--
Armand.
(der selv er hook'ed på SV, bl.a. af omtalte grund; meen alligevel lige

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-08-01 13:28

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> På den anden side, så giver det et praj om at SV'eren givetvis vil ende
> med at holde prisen ligesågodt som GSX 750 ES'eren gjorde i mere end 15
> år

Det har du ganske sikkert ret i - det siger jeg i hvert fald til mig
selv, når jeg ser en '99'er med 20000 på klokken til 78.000

Ja, sød det er den! :)

--
Ole Hansen

Fra : Adam Christensen

Dato : 09-08-01 18:37

> Det har du ganske sikkert ret i - det siger jeg i hvert fald til mig
> selv, når jeg ser en '99'er med 20000 på klokken til 78.000

Det er også for dyrt!
Var der i øvrigt ikke noget med at prisen blev sat op til 80K i løbet af
1999?

--
Adam
SV650S

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 09-08-01 22:10

> Det er også for dyrt!
> Var der i øvrigt ikke noget med at prisen blev sat op til 80K i løbet af
> 1999?

I '99 kostede SV650S kr. 80.000,-
I '00 kostede SV650S kr. 90.000,-
I '01 koster SV650S kr. 97.000,-

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 10-08-01 00:30

Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
> "Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message

> Det er også for dyrt!
> Var der i øvrigt ikke noget med at prisen blev sat op til 80K i løbet
> af 1999?

Jo akkurat som for de første (og eneste??) to sendinger af 750 ES'erne:
første sending til 39.000,- og senere til 42.000!
Brugtprisen lå over de 39.000,- i mindst 10 år, og er tilsyneladende
først
ved at falde under 30.000!?

--
Armand.
(der er sikker på at SV har køreglæde på højde med en 200.000 kr's

Fra : Adam Christensen

Dato : 09-08-01 18:42

> (der selv er hook'ed på SV, bl.a. af omtalte grund; meen alligevel lige
> mangler det sidste økonomiske mod )

Nu må jeg så give dig samme sang som du gav mig for snart et år siden
omkring RR:
(frit efter hukommelsen) "Ikke så meget snak - kom nu i gang!"

Det var (og er) jo også (til dels) penge der dengang afholdt mig fra at
begynde på RR

--
Adam
SV650S (RS250 på ønskelisten)

Fra : Adam Christensen

Dato : 09-08-01 18:45

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> wrote in message

> (frit efter hukommelsen) "Ikke så meget snak - kom nu i gang!"

Fandt lige den præcise ordlyd på dejanews.com:

"Se så for fanden at komme igang. Du spilder tiden med at gå og
ønsketænke!"

Hæ!

--
Adam
SV650S

Fra : Armand

Dato : 10-08-01 00:10

> [...]
>
> Fandt lige den præcise ordlyd på dejanews.com:
> "Se så for fanden at komme igang. Du spilder tiden med at gå og

Jup!

Jeg skal ikke sammenligne min økonomi med din; men jeg trænger til lidt
yderligere luft for at ville tage springet!

--
Armand.

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-08-01 09:29

> Jeg skal ikke sammenligne min økonomi med din; men jeg trænger til lidt
> yderligere luft for at ville tage springet!

Det kender jeg alt til

Som bosiddende på sjælland har jeg droppet at komme til at køre 125cc RR på
ugentlig basis - mulighederne eksisterer ganske enkelt ikke. 80cc i
Albertslund er en mulighed, men logistik-situationen (min) peger mere i
retning af en RS250/SV650S u. afgift til trackdays - med tiden evt. med
b-licens.

Jeg leger med tanken om helt at droppe gadekørslen, sælge min SV'er og
realisere ovennævnte plan. Sæsonens trackdays har degraderet SV'eren fra
"legetøj" til transportmiddel, og da jeg bor i Kbh. varetager min trædecykel
den daglige transport, hvilket reelt betyder at SV'eren står stille temmelig
meget af tiden. Når jeg derudover ihukommer hvad skaden på SV'eren sidste år
kostede at reparere, skal der kun et enkelt uheldigt styrt på en TD til at
finasiere en tilsvarende maskine uden afgift

Hvis man ønsker at køre mange trackdays (8-10 om året) er det i mine øjne
smådumt i længden at gøre det på en indregistreret cykel. Et styrt på et
eller andet tidspunkt er nok uundgåeligt, og så er det jo langt billigere
hvis det sker på en uindregistreret cykel med racekåbe mv.

Tiden vil vise om jeg kan undvære den regelmæssige kørsel og det sociale
aspekt ved arrangementer som Malerklemmen, Karoline, Søborg etc. og under
alle omstændigheder bliver der ikke sat noget til salg før tidligst i
begyndelsen af næste sæson...

--
Adam
SV650S

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 09-08-01 18:02

> [...]
det
> eneste der adskiller de enkelte årgange:

2000'eren havde problemer med oliepumpen, og der var en recall på dem (det
fungerede egentlig mest ved at man selv gjorde opmærksom på det mener jeg).
Om problemet berørte hele den danske 2000 årgang, ved jeg ikke, men
problemet bestod i at olien skummede under bestemte forhold, hvilket
resulterer i at pumpen ikke kan pumpe det rundt.

Nogle har haft problemer i kraftigt regnvejr med at den forreste cylinder
ikke tænder (fordi tændrøret er oversvømmet). Dette kan løses med en længere
forskærm, men jeg har aldrig oplevet problemet.

Andre har haft problemer med vand i benzinen - måske pga. et uheldigt
udformet benzindæksel. Igen har jeg ikke haft dette problem.

Jeg kan ikke lige komme på andet - det er en utrolig sjov og pålidelig (i
mine øjne) maskine. Den tåler det meste du giver den, og er aldrig fræk når
du er uopmærksom. det betyder også at mange kører over evne, hvilket betyder
at en meget stor del af de SV'ere, der er solgt i Danmark, har været nede og
ligge på et eller andet tidspunkt. Se dig for på de kendte steder på cyklen.

Min erfaring er at de standardmonterede Metzeler MEz4 er dårlige i regnvejr
(holder ca. 20 kkm for & 11 kkm bag). Michelin Pilot Sport er en rigtig stor
forbedring, både i tørt og vådt føre (holder ca. 16 kkm for & 8 kkm bag).
Mange nævner Avon Azarro (II'eren mener jeg?) som et endnu bedre dæk til
SV'eren. En kombination jeg ville prøve hvis jeg havde SV'eren nu, var
Bridgestone Battlax BT010 for og 020 bag (efter at have prøvet Azarro'erne
naturligvis .

Mvh
Steen

Fra : Birger Poulsen

Dato : 08-08-01 21:36

Ole Hansen wrote:

> [...]
> årgange.
>
> (Og øv, hvorfor vil folk ha' så mange penge for en '99 der er har

Jeg håber du har rigeligt med sul på kroppen til den lange vinter
Mig bekendt er der ikke forskel på serviceintervallerne på de
forskellige årgange; nu er der jo heller ikke så mange, jeg mener at
produktionen startede i 99.
Jeg har selv i sidste måned købt en 99'er uden S.
Dens kørestilling passer mig bedre end S modellen.
Fed cykel, som jeg allerede nu har rullet over 4000 km på.

Birger Poulsen
SV650 - benzin

Fra : Mogens Dammand

Dato : 08-08-01 21:42

Jeg kender en der har en CX500 til salg. En mere pålidelig maskine skal man
nok lede længe efter, og så er der jo også råd til at få lidt i maven.

Mogens
Transalp

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 08-08-01 23:24

> Jeg kender en der har en CX500 til salg. En mere pålidelig maskine skal
man
> nok lede længe efter, og så er der jo også råd til at få lidt i maven.

Nok en liiiiidt anden maskine end SV'eren

Mvh
Steen

Fra : stange

Dato : 08-08-01 22:41

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
> man
>
> Nok en liiiiidt anden maskine end SV'eren
>
> Mvh
> Steen

Hvad mener du? 2 hjul og med vandkølet V-motor

Knud Stange Jakobsen
TDM 850

Fra : Armand

Dato : 09-08-01 05:08

stange <knudstange@jakobsen.dk> skrev i en

> Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
> Hvad mener du? 2 hjul og med vandkølet V-motor

Tjaeh :-/ Det må være kæden der gør forskellen

Forøvrigt står SV'eren for at skulle bevise SIN pålidelighed den næste
15 år - Hvilket en 20 år gammel CX'er jo egentlig også gør !!!

--
Armand.

Fra : Jakob Viggo Hansen

Dato : 09-08-01 20:18

On 07 Aug 2001 14:23:22 +0200, Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote:
> [...]
> årgange.
>
> (Og øv, hvorfor vil folk ha' så mange penge for en '99 der er har

Nej, Suzuki har ikke ændret på modellen siden 99, når man ser bort fra forskelle i bemaling af tank, fælge og motor(cylinder)blok. Der er altså ingen tekniske/mekaniske forskelle som kunne forårsage forskellige
service-forskrifter imellem årgangene. Den største forskel kommer nok først næste år, når der ifølge hårdnakkede rygter bliver lanceret justerbare forgafler ( fjederforspænding/preload ).

Hvis du ikke allerede kender dem, så vil jeg opfordre dig til at kikke nærmere på disse web-sites, som er smækfulde af meget nyttig viden ang. SV650:
www.sv650.org
www.svrider.com

og en dansk side, med mange SVejere
http://vclub.dk ( u. www! )

God fornøjelse med fasten - den er det værd!

KH Jakob Viggo
SV650SY ( rød )( ikke til salg )