Tysk musik.
Fra : Henning Jensen

Dato : 14-09-10 20:05

Der bliver stadig frembragt stor musik i det tyske og hollandske. Her er
nogle få eksempler på forskellige genrer.

Reinhard Mey med en stærk tekst, som man også her i landet burde tage
til efterretning, "Die Waffen Nieder":

http://www.youtube.com/watch?v=PBxt99jwmzw&feature=related

Gruppen 'Karat' med et nyere nummer. Selv om de ikke har ændret sig
meget gennem årene, er der mere bid og selvstændighed i dem, end de
numre fra 'den tyske niche-produktion', som ofte bliver fremhævet her i
gruppen. Her "Blumen aus Eis":

http://www.youtube.com/watch?v=HrKWF5kpr2o&feature=related

Fra Holland er her en kunstner, som også er vældig populær i Tyskland,
Herman Van Veen med "Anne". En kærlighedserklæring til en lille pige:

http://www.youtube.com/watch?v=z5hS4RhG_ZA

Så er der gruppen 'Unheilig' som jeg synes er meget spændende, her med
"Mann im Mond":

http://www.youtube.com/watch?v=Kn2TMGF9ZRM&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-10 20:28

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Der bliver stadig frembragt stor musik i det tyske og hollandske.

Ja, det må man sige. Intet land hæver sig til det extremt høje
kvalitetsniveau, uanset musikgenre.

> [...]
> 'den tyske niche-produktion', som ofte bliver fremhævet her i gruppen. Her

Jeg så gruppen i slagershowet fra NDR "Die Aktuelle Schaubude", selv om de
var lidt malplaceret i den sammenhæng.
Det her nummer er dog ikke helt ringe:
http://www.youtube.com/watch?v=E5jpEiMMhY4&feature=related
(Der er en del "godaw" i nummeret, selv om det ikke udpræget falder i min
smag.)

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-09-10 21:51

Den 14-09-2010 21:28, Åge Halldorsson skrev:

> Ja, det må man sige. Intet land hæver sig til det extremt høje
> kvalitetsniveau, uanset musikgenre.

Det er rart at være enig med nogen.

Måske har du nogle eksempler på tysk musik, der hæver sig bare lidt op
over det vanlige???

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-09-10 22:02

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Måske har du nogle eksempler på tysk musik, der hæver sig bare lidt op
> over det vanlige???
>
> Henning.

Jeg har
http://www.youtube.com/watch?v=5r5MBBRRn1Y&p=52A3DE1C6BA49A25&playnext=1&index=2

http://www.youtube.com/watch?v=9_6Tu257ciI&p=61F1EF592D2EFC03&playnext=1&index=8

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-09-10 22:22

Den 14-09-2010 23:02, Allan Krautwald skrev:

> Jeg har
> http://www.youtube.com/watch?v=5r5MBBRRn1Y&p=52A3DE1C6BA49A25&playnext=1&index=2

Jo hun er fabelagtig, og hendes udgaver af de gamle ww2-slagere er
fængslende, og så har hun en dejlig ironisk distance til det musikalske
forlæg.
Jeg skal da for resten prøve at høre efter, om det samme også gælder
teksten?

> http://www.youtube.com/watch?v=9_6Tu257ciI&p=61F1EF592D2EFC03&playnext=1&index=8

Trio har også holdt godt, og de spiller vel stadigvæk?

Åge har nu ret! Der kommer meget godt musik fra Tyskland, så det er med
at fremhæve det.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 14:13

> Trio har også holdt godt, og de spiller vel stadigvæk?

Det er en sjov gruppe. Da da da dahhh - da da dahhhh. Men tekstforfattere
bliver de sgu aldrig. hehe - dada dahhhhh
Skal vi ikke lige have "da da da dahhh"?:
http://www.youtube.com/watch?v=ZviYmTMpBXE&feature=related

DA DA DAHHHH

> Åge har nu ret! Der kommer meget godt musik fra Tyskland, så det er med at
> fremhæve det.

Hørt! - da dah dahhhhh

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-10 17:07

meddelelse news:4c90c66c$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> bliver de sgu aldrig. hehe - dada dahhhhh
> Skal vi ikke lige have "da da da dahhh"?:

Når han nu får rejst sig, vi kan se om der er lys i lampeskærmen,
så må selv Trio indrømme, at den er sjovere med Frank Zander,
og jeg har afprøvet den, den virker på utrøstelige møgunger

http://www.youtube.com/watch?v=Z1xDeod5vME&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 17:29

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> så må selv Trio indrømme, at den er sjovere med Frank Zander,
> og jeg har afprøvet den, den virker på utrøstelige møgunger

He he- Top-humor

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 14:28

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Måske har du nogle eksempler på tysk musik, der hæver sig bare lidt op
> over det vanlige???

Tjahhh.... Hvad med dem her. Det her lyder ikke helt ringe, selv om det ikke
lige er mig. Det er i hvert fald velkomponeret musik.
http://www.youtube.com/watch?v=YzUZ7C7ydGE&a=GxdCwVVULXcUsuHAH8N3hNodtRBpFD7t&list=ML&playnext=1

Det er altså bemærkelsesværdigt hvordan prøjserne forstår at lægge rytme i
musikken, næsten uanset genre. Det der TRIO var der jo rytme i og det er der
også i den her fra Münchener Freiheit.
Det er dog ikke en gruppe jeg går specielt efter, men musikken er ikke
bare ren larm. Det er meget dygtigt lavet musik og det støjer ikke
ubehageligt. Jeg kan sagtens se en times show med gruppen, hvis det kører i
denne stil. Gruppemedlemmer virker usædvanligt top-professionelle i deres
sceneoptræden.. Det er faktisk usædvanligt tæt på at jeg vil sige at jeg
godt kan lide deres musik.
http://www.youtube.com/watch?v=w9aYrHzEW-w&a=GxdCwVVULXcUsuHAH8N3hNodtRBpFD7t&list=ML&playnext=3
"SOS" og "Keeping The Dream Alive" og "Solang' man Träume noch leben kann"
er faktiskrimelig gode.

Men OK, nu er det nok mere den her vi kender:
Tausendmal Du: http://www.youtube.com/watch?v=ZpImTBMlw54&feature=related

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 15-09-10 14:55

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Der bliver stadig frembragt stor musik i det tyske og hollandske. Her er
> nogle få eksempler på forskellige genrer.

Ja der er masser af god tysk musik, der falder uden for schlagerrammen. Gott
sei dank. :)
F.eks.
Westernhagen: http://www.youtube.com/watch?v=GEhZ8nzb1ic
Oomph!: http://www.youtube.com/watch?v=T0JfEhNOg3A
Die Toten Hosen: http://www.youtube.com/watch?v=kSyKrR9V_Q0
Böhse Onkelz: http://www.youtube.com/watch?v=aYCyfyQZakI
Die Ârzte: http://www.youtube.com/watch?v=4DJ0Inxfmyk
Pur: http://www.youtube.com/watch?v=ugEnOu24wqo

Temmelig forskellige genrer og sikkert nogen Aage ikke har hørt om, selvom
de har solgt millionvis af albums.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 15:10

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Temmelig forskellige genrer og sikkert nogen Aage ikke har hørt om, selvom
> de har solgt millionvis af albums.
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

De grupper Pelle fortæller om kender Åge ikke

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-09-10 17:42

Den 15-09-2010 15:55, P.Petersen skrev:
> Ja der er masser af god tysk musik, der falder uden for schlagerrammen.
> [...]

Nogle gode eksempler på tysk musik du kommer med. Der er både liv og
sjæl og det er meget melodisk, og med musikere og sangere der kæmper
for, at få budskabet ud til publikum.
Det står slet ikke så dårligt til, i vort sydlige naboland.

Henning.

Man må håbe, at Åge lytter og lærer, for intet af det er outreret,
snarere tværtimod.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 18:50

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> og det er meget melodisk,

Det er nemlig det, ja. Men hvorfor hulan er det danske ikke sådan. Her
hvines og hyles og ordene trrlkkes i langdrag. Det er skrækkelig

> Det står slet ikke så dårligt til, i vort sydlige naboland.

Hørt! - Det er verdens mest seriøse musikland. Altså sammen med Østrig og
Holland, selvfølgelig. Selv det støjende musik er melodiøs.

> Man må håbe, at Åge lytter

Åge lytter ja

og lærer, for intet af det er outreret, snarere tværtimod.

Åge har lært
.............at almindelig slagermusik trods alt er bedst

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 18:56

Den kan ikke skræmme folk væk.

Men det kan de her sgu. Huuu ha.
Den her med Die Toten Hosen" er forresten sjov:
http://www.youtube.com/watch?v=Pqp8WhieV0o&feature=related

Huuuha hvor det støjer

> Nogle gode eksempler på tysk musik du kommer med. Der er både liv og sjæl
> og det er meget melodisk,

Jeg synes nu det er usædvanligt støjende

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 19:12

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Man må håbe, at Åge lytter og lærer, for intet af det er outreret, snarere
> tværtimod.

Åge har lært at det er på tide der kommer noget folkeligt fest-slager på:
http://www.youtube.com/watch?v=e5Xivq4eoFQ&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 19:19

meddelelsen news:4c910c79$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Åge har lært at det er på tide der kommer noget folkeligt fest-slager på:

....som f.eks. denne her "Fliegerlied" fra et teenager-musikshow på SAT1

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 19:20

meddelelsen news:4c910e31$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelsen news:4c910c79$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ...som f.eks. denne her "Fliegerlied" fra et teenager-musikshow på SAT1

Ja

http://www.youtube.com/watch?v=7BxKV0sw7PA&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 19:23

meddelelsen news:4c910e64$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

.........og lad festen fortsætte. Det tyske humør og den tyske glæde skal i
focus igen:

Festen starter: http://www.youtube.com/watch?v=Idovr2Yjv-A&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-09-10 20:41

Den 15-09-2010 20:22, Åge Halldorsson skrev:

> Festen starter: http://www.youtube.com/watch?v=Idovr2Yjv-A&feature=related

Du er kørt helt af sporet!
Gå en halv snes indlæg tilbage og begynd forfra.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-09-10 05:44

meddelelse news:4c910c79$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Åge har lært at det er på tide der kommer noget folkeligt fest-slager på:
> [...]

Nu er det jo altså ikke alt musik, der bare er Vin & Ølgod....
Dermed sagt, at det ikke altsammen, skal lyde lige festligt.

Du kunne jo prøve at høre Ain't that just the way...

Først med Barbi Benton....
Og endnu bedre, kunne du også se afsnittet af Mc.Cloud,
Hvor hun synger det, så du helt forstår nummeret....

Så prøv at høre samme, med Lutricia McNeal.
Det svarer vel til at fejre, din bedste ven blev myrdet.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-09-10 19:16

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja der er masser af god tysk musik, der falder uden for schlagerrammen.

Også når der er humor ind over:
http://www.youtube.com/watch?v=a4JSE32fuOc

og i den mere alvorlige ende:
http://www.youtube.com/watch?v=G1OkSe_flko