De fem bedste fra Boney M?
Fra : Michel

Dato : 14-09-10 18:15

Hej,

Jeg faldt over én blandt mange cd'er med Boney M (jeg har vist deres samlede
værker på cd , men hvilke synes I, er deres bedste sange?

Her er mine bud i uprioriteret rækkefølge:

Consuela Biaz: http://www.youtube.com/watch?v=wxHL4LWyZ14

El Lute: http://www.youtube.com/watch?v=BfVeA5NdOcQ

Jambo (Hakuna Matata): http://www.youtube.com/watch?v=97rYevYr8_o

I See a boat on the River: http://www.youtube.com/watch?v=Oac4W2VUSZM

Rivers of Babylon: http://www.youtube.com/watch?v=Nm1g8FFRArc (remixed og
endnu bedre end originalen

Mange hilsner
Michel

PS! Jeg er måske lidt tidligt ude, men før eller siden bliver det jo
december...

Mary's Boychild / Oh, my Lord: http://www.youtube.com/watch?v=hxm1FlLSfe4

Feliz Navidad: http://www.youtube.com/watch?v=cqpi-e_iLcQ

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-10 18:34

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

Detr var dog et utroligt vanskeligt spørgsmål. Oceaner af det som gruppen
har lavet er kvali-vare. Men nogle tilfældige eksempler her.

Brow girl in the ring
http://www.youtube.com/watch?v=zaWsIzWZFr0&feature=related

Malaika. http://www.youtube.com/watch?v=jvGxuuaIJGM&feature=related

Daddy Coll: http://www.youtube.com/watch?v=QtxlCsVKkvY&feature=related

Gotta go home: http://www.youtube.com/watch?v=0EjLWh2150I&feature=related

Glædelig FOR-jul http://www.youtube.com/watch?v=oSnqZ2_yxrU&feature=related
(Er bestemt IKKE enig i at party-ugaven er bedre end originalen)

Men nu vi er i genren, skal vi så ikke smuglytte lidt til noget af samme
høje kvalitet.

LUV http://www.youtube.com/watch?v=759Rs8cHV-M

GOOMBAY DANCE BAND http://www.youtube.com/watch?v=4mZIrnD4kOQ

SARAGOSSA BAND: http://www.youtube.com/watch?v=fNQV0mboKg8&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 14-09-10 19:14

> SARAGOSSA BAND: http://www.youtube.com/watch?v=fNQV0mboKg8&feature=related

Skønne musikalske forslag.

Men er det blot mig, der hæfter mig ved, at "Zabadak" (oprindeligt med Dave
Dee, Doky, Miky, Ticky...) refererer til danske farvande.

Synger de ikke "Kattegat" og "Skagerak" i omkvædet??? Og, nej, det er ikke
en joke, men jeg er lidt nysgerrig for det lyder ikke tilfældigt.

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-10 20:15

> Synger de ikke "Kattegat" og "Skagerak" i omkvædet???

Nej, det synger de ikke.
Der synges "Zabadak shy shy skagarak". Hvad det så betyder ved jeg ikke.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 14-09-10 18:48

Hej Michel

> Jeg faldt over én blandt mange cd'er med Boney M (jeg har vist deres
> samlede værker på cd , men hvilke synes I, er deres bedste sange?

Spørgsmålet er en joke, ikke ? :)

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-09-10 18:52

> Spørgsmålet er en joke, ikke ? :)
>
> --
> Mvh
> Max

Det må det næsten være

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-10 20:07

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Det må det næsten være

Jeg havde det uheld at være til en byfest i Holstebro for nogle år siden,
hvor Boney M spillede om eftermiddagen.
De var absolut lige så rædselsfulde som jeg huskede dem.

Fra : Michel

Dato : 15-09-10 17:20

> Jeg havde det uheld at være til en byfest i Holstebro for nogle år siden,
> hvor Boney M spillede om eftermiddagen.
> De var absolut lige så rædselsfulde som jeg huskede dem.

Jeg har oprigtigt ikke fulgt med i Boney M's nuværende karriere. Måske er
Liz Mitchell stadig med, men resten er vel for længst gået på pension. Der
er intet værre end bands, der 30 år efter stiller op med de gamle sange -
specielt hvis der kan laves en ny kompilation på et andet pladeselskab pga.
problemer med rettighederne til de gamle versioner. Det er grufuldt!!!
Sweet, Smokie, New Seekers, Bucks Fizz, Sinitta ... oh, gru!

Mvh
Michel

Fra : Michel

Dato : 14-09-10 18:54

Hej Max,

> Spørgsmålet er en joke, ikke ? :)

Nej.

Jeg synes, de lavede fremragende pop tilsat lidt eksotisk islæt i de sidste
år, som jeg synes, var deres bedste. Og husk på, at vi er 30+ år tilbage i
tiden.

Mvh
Michel

Fra : Carl Drud

Dato : 14-09-10 19:15

"Michel" <nosp@mthanks.dk> writes:

> Jeg synes, de lavede fremragende pop tilsat lidt eksotisk islæt i de sidste
> år, som jeg synes, var deres bedste. Og husk på, at vi er 30+ år tilbage i
> tiden.

Fremragende er nu ikke et ord jeg ville benytte. Var det ikke ham Frank
Farian der stod bag dem. Som også stod bag skandale duoen Milli Vanilli?

--
Carl

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-10 08:26

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mange hilsner
> Michel
>
> PS! Jeg er måske lidt tidligt ude, men før eller siden bliver det jo

Jamen jeg tror ikke jeg vil modsige dine valg, måske rækkefølgen vil være en
anden, men ellers OK... Og ja til, at det er ganske glimrende musik, men når
jeg jo selv allerede tidligere har udnævnt Bonononoos som et af mine
favoritalbums, kommer det vel ikke helt bag på dig.
Og jo, jeg så også de andre kommentarer, men det var vist de sædvanlige
Skoda'er der var kørt fast i tyggegummiet.

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 15-09-10 04:47

On 14 Sep., 19:15, "Michel" <n...@mthanks.dk> wrote:
> Hej,
>
> Jeg faldt over én blandt mange cd'er med Boney M (jeg har vist deres samlede
> værker på cd , men hvilke synes I, er deres bedste sange?

Kalimba De Luna
Nightflight To Venus
Ma Baker
No Woman No Cry
Daddy Cool

Fra : Hauge

Dato : 15-09-10 13:52

Jensen skrev:
> Kalimba De Luna
> Nightflight To Venus
> Ma Baker
> No Woman No Cry
> Daddy Cool

Jeg er enig i dit valg.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-10 12:48

Michel wrote:
> Hej,
>
> Jeg faldt over én blandt mange cd'er med Boney M (jeg har vist deres
> samlede værker på cd , men hvilke synes I, er deres bedste sange?

Gotta go home
Felicidad
Daddy cool
Rasputin
Ma Baker

Uprioriteret rækkefølge og kun baseret på Boney M GOLD

Michael