bombemanden....
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 13-09-10 18:46

hvad sker der egentligt hvis de aldrig finder ud af hvem han er?

den dom han nu skulle have og så bare god tur eller kan de holde ham indtil
de ved hvem han er?

Fra : Per

Dato : 13-09-10 19:10

Nikolai R. jensen wrote:
> hvad sker der egentligt hvis de aldrig finder ud af hvem han er?

SÅ bliver han retsforfulgt alligevel - og en alm. retssag vil føres.

> den dom han nu skulle have og så bare god tur eller kan de holde ham
> indtil de ved hvem han er?

De kan ikke holde ham til de ved hvem han er på det grundlag alene. Men der
kan sagtens føres en alm. retsag med fuld straf, selvom de aldrig finder ud
af hvem han er.

Der er dog flere problematikker. Fx. en udvisningsdom, her kan man "kun"
køre på DNA og fingeraftryk og ikke en egentlig identitet.

Det er formentlig også svært for forsvaret at finde formidlende
omstændigheder, når man ikke kender mandens identitet.

/ Per

Fra : Jet

Dato : 13-09-10 12:58

On 13 Sep., 20:46, "Nikolai R. jensen" <n...@spritstiv.dk> wrote:
> hvad sker der egentligt hvis de aldrig finder ud af hvem han er?
>
> den dom han nu skulle have og så bare god tur eller kan de holde ham indtil
> de ved hvem han er?

De penge manden har haft på sig har en lande kode bogstav se
http://www.ecb.int/euro/banknotes/html/index.da.html længere nede, ud
fra bogstaverne kan man se i hvilket land pengene er trykt, undtagen
Luxembourg der ikke har noget pengetrykkeri !

/jet

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-09-10 20:05

On Mon, 13 Sep 2010 11:58:19 -0700 (PDT), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

> [...]
>fra bogstaverne kan man se i hvilket land pengene er trykt, undtagen
>Luxembourg der ikke har noget pengetrykkeri !

Der mangler koden der fortæller hans identitet, den står ikke på
pengene.

Det politiet kan ud fra alle de indikatorer de måtte finde, er et
muligt land han måtte komme fra, derefter må politiet samarbejde med
dette land for at kommer en evt. identifikation nærmere.

/Hans

Fra : Kurd

Dato : 13-09-10 21:43

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

fra bogstaverne kan man se i hvilket land pengene er trykt, undtagen
Luxembourg der ikke har noget pengetrykkeri !

Jeg gætter på, de danske penge er trykt i Danmark - uden at have set
sedlerne.

Fra : Henning

Dato : 13-09-10 22:04

wrote:

> [...]
>fra bogstaverne kan man se i hvilket land pengene er trykt, undtagen
>Luxembourg der ikke har noget pengetrykkeri !

Og hvad vil du bruge det til? Går jeg i banken og veksler til Euro,
får jeg fra de lande de nu engang har liggende. Gør det mig til
græker, tysker eller fransmand?

Fra : Jet

Dato : 13-09-10 16:11

On 13 Sep., 23:42, "Kurd" <k...@kurd.xy> wrote:

> [...]
> Luxembourg der ikke har noget pengetrykkeri !
>
> Jeg gætter på, de danske penge er trykt i Danmark - uden at have set

Danske kroner sedler er trykt i Nationalbanken !

Bombemanden der skulle rejse med bus fredag eftermiddag og indrejste i
Danmark tirsdag måtte have haft EURO sedler på sig,
der måske kan vise hvilket landebogstav de er trykt i og hvis
pengesedlerne er helt friske, ja så har han ikke fået dem på en café,
men
istedet i en bank i pg. land.

Det danske politi har allerede lavet en del brølere eks forkert højde/
alder som dem her http://www.youtube.com/watch?v=gmgEofakhCA

/jet

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 14-09-10 00:23

On Mon, 13 Sep 2010 15:11:17 -0700 (PDT), Jet <jetrotte@gmail.com>
wrote:

>Danske kroner sedler er trykt i Nationalbanken !
Danske penge sedler er trykt i Nationalbanken, ligeså er Danske kroner
slået i Nationalbanken.

>Bombemanden der skulle rejse med bus fredag eftermiddag og indrejste i
>Danmark tirsdag måtte have haft EURO sedler på sig,
Hvorfor måtte han det ?

> [...]
>men istedet i en bank i pg. land.
>
>Det danske politi har allerede lavet en del brølere eks forkert højde/

Man kan ikke udtale sig om kvaliteten af politiets oplysninger, de kan
være mere eller mindre iorden eller de kan også være mere bevist
misvisende. Det afh. fuldstændigt at politiets formål med at give
oplysningerne.

Politiet kommer sjældent med præcise oplysninger, ligeså kommer de
heller ikke med alle oplysninger der måtte være relevante/interesante.
De kommer kun med de oplysninger de mener der vil genererer nye
oplysninger tilbage til politiet (hvis det er deres behov).
Når de så har fået de oplysninger de er tilfredse med klapper de.
De fodre hunden for at den skal gø, og er fodret godt eller dårligt,
ja det er uden betydning, bare hunden gør.

Man bør også huske på at når oplysningerne er kørt igemmen
pressekværnen, kan de også der lider en krank skæbne.

/Hans

Fra : Kurd

Dato : 13-09-10 23:21

> [...]

men
istedet i en bank i pg. land.

Det danske politi har allerede lavet en del brølere eks forkert højde/

Du er sørme klog.

Fra : Henning

Dato : 14-09-10 16:01

> [...]
>der måske kan vise hvilket landebogstav de er trykt i og hvis
>pengesedlerne er helt friske, ja så har han ikke fået dem på en café,

Hvorfor "måtte" han have haft Euro på sig? Du mener ikke man kan
veksle til danske kroner i andre lande end Danmark?

Fra : Kurd

Dato : 14-09-10 16:47

> Hvorfor "måtte" han have haft Euro på sig? Du mener ikke man kan
> veksle til danske kroner i andre lande end Danmark?

Det oplyste politiet mandag.
--
Må man ikke stikke ham en flad, så han kan få tungen på gled?

Fra : Strider

Dato : 14-09-10 10:34

On 13 Sep., 19:46, "Nikolai R. jensen" <n...@spritstiv.dk> wrote:
> hvad sker der egentligt hvis de aldrig finder ud af hvem han er?
>
> den dom han nu skulle have og så bare god tur eller kan de holde ham indtil
> de ved hvem han er?

Jeg er egentlig også nysgerrig. Han havde en pistol og straframmen er
mig bekendt 1 år. Hvad straframmen så er for at bombe et toilet ved
jeg ikke. Men hvis politiet ikke kan få vished om motiv, mål og
planer? Er der så noget der forhindrer denne gut i at være ude af
fængsel om et år?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-09-10 17:15

"Strider" <klaus.jakob@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

jeg ikke. Men hvis politiet ikke kan få vished om motiv, mål og
planer? Er der så noget der forhindrer denne gut i at være ude af

terrorloven - Straffelovens § 14!

http://www.fritirak.dk/artikler/dokumentation/danmark/terrorloven.htm

Jesper Nielsen
aka