Marginalmusikken lever
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-10 17:04

http://hitlisten.nu

Rart at se at marginalmusikken lever. Ikke kun tysk schlager har fundet vej
til salgslisterne, men sandelig om ikke der er 3 heavy metal-albums i top
20.
Fedt med noget variation, i stedet for al den mainstream-pop :)

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-09-10 18:16

> [...]
> top 20.
> Fedt med noget variation, i stedet for al den mainstream-pop :)

Ja også heavy metal slår schlagermusikken på Hitlisten

Fra : Hauge

Dato : 13-09-10 18:19

Allan Krautwald skrev:
> Ja også heavy metal slår schlagermusikken på Hitlisten

Og på larmniveauet.. ;)

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-09-10 18:30

> Og på larmniveauet.. ;)
>
> Mvh Hauge

Der kommer an på ørerne, der lytter

Fra : Hauge

Dato : 13-09-10 18:41

Allan Krautwald skrev:
> Der kommer an på ørerne, der lytter

Woow, det troede jeg ikke ville komme som en indrømmelse her i gruppen,
respekt..

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 13-09-10 18:42

Hej
On 13-09-2010 19:30, Allan Krautwald wrote:
> Der kommer an på ørerne, der lytter

Hva?!

/Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-10 19:42

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hva?!
>
> /Martin

DU GODESTE! - Har du lyttet til heavy metal?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-10 19:41

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Der kommer an på ørerne, der lytter

Selvfølgelig, ørerne skal kunne høre

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-09-10 09:23

> Og på larmniveauet.. ;)
>
> Mvh Hauge

Nå ja, men der er grupper der bare larmer,

Og dem der larmer smukt og charmerende....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-10 14:57

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nå ja, men der er grupper der bare larmer,
>
> Og dem der larmer smukt og charmerende....
>
> M.V.H....Benny..

Sjovt nok er de "ganske få" grupper der mestrer kunsten at lave smuk larm,
også grupper der samtidig mestrer kunsten, at skrue en dejlig blid og
behagelig slager sammen. To ting der egentlig ligger uendeligt fjernt fra
hianden. Den slags grupper findes dog heller ikke længere.

SWEET
Her laver gruppen noget hysterisk DEJLIG larm. Det ligner ren vildskab:
http://www.youtube.com/watch?v=TVIFQZh8-I0&feature=related
Her spiller samme gruppe end dejlig afslappet og behagelig slager, med det
helt store slager-smil på læberne, for den almindelige befolkning:
http://www.youtube.com/watch?v=dd8JHqjHJ5U

BEATLES
Her er et inferno af hysterisk larm, som er dejlig:
http://www.youtube.com/watch?v=yn1O3ZNQypk
Her er samme gruppe undtagelsesvis hoppet over io den dejlige melodiøse
slagergenre og også musikvideoen er i den humørfyldte sjove slager-stil:
http://www.youtube.com/watch?v=HPoNH4gidLg

At grupper som mestrer kunsten at skrue slagermusik sammen, er faktisk det
der viser at gruppen kan lave musik - og kan det det, så kan de altå også
lave larm der ikke bare er larm.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-09-10 16:23

meddelelse news:4c8f7f30$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> og behagelig slager sammen. To ting der egentlig ligger uendeligt fjernt
> fra hianden. Den slags grupper findes dog heller ikke længere.

Træhovede.
Skal Sweet og Beatles nu også trækkes gennem schlager sølet? Det har ikke
skid med schlagere at gøre, og så er vi der igen. Alt der passer i dit
snævre univers er åbenbart schlagere og alt andet er støj og larm.
Du kan jo lave en flok udsendelser om musikgenrer, hvis du nogensinde får en
radiostation i gang.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-10 16:57

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Træhovede.

Stopklods
http://www.campingpriser.dk/images/niveauklods-r.jpg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-10 17:45

> [...]

> Skal Sweet og Beatles nu også trækkes gennem schlager sølet? Det har ikke
> skid med schlagere at gøre, og så er vi der igen.

Her er der forresten også en gruppe som mestrer begge dele:

Her laver gruppen et støjinferno med galende hane, luftalarm og jeg ved
snart ikke hvad. Det lyder rigtigt godt. Prøv selv at lytte:
http://www.youtube.com/watch?v=Jk5K3me5ahk&feature=related

Her spiller samme gruppe en dejlig tysk-inspireret slager, der bare gynger.
Den er i trala la-stilen
http://www.youtube.com/watch?v=MhV41tvF0qw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-10 08:35

meddelelse news:4c8fa69b$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Jk5K3me5ahk&feature=related
>
> Her spiller samme gruppe en dejlig tysk-inspireret slager, der bare

He He, det ved jeg ikke, for nogle er det, men den var alligevel lidt
seværdig, da vi lige fik et kort glimt af en Triumph TR 4....

Men det er jo det igen, nogen går efter moderen, andre foretrækker
datteren.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-10 09:12

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> snævre univers er åbenbart schlagere og alt andet er støj og larm.
> Du kan jo lave en flok udsendelser om musikgenrer, hvis du nogensinde får

Så vidt jeg lige kan læse, så stavede Åge IKKE spor forkert...

Jeg kom godt nok til at køre hen over mine briller med traktoren, men de lod
sig da rette op... Og jo, der står sgu " SLAGER " og det må da i den grad,
siges at være i overensstemmelse med sandheden.... Hvis ikke Sweet & Beatles
er slager, hvem er så... Lige nu drøner en anden slager ud af højttalerne,
Ruby tuesday / Rolling Stones.... Og hvorfor har du egentligt så travlt med
at indsnævre Åge's univers... Det var da meget bedre, du beviste over for
alle os andre, at dit eget er bredere.... Og så noget helt andet... Hvad er
" schlager sølet " ?????? Og egentligt var det jo svar på Alex glæde over,
at marginalmusikken lever, hvilket jeg heldigvis kan give ham ret i.... Så
det sker jo lige frem, at Alex og jeg, kan være 100% enige.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-09-10 09:47

Den 15-09-2010 10:11, Benny Mortensen skrev:

> Jeg kom godt nok til at køre hen over mine briller med traktoren, men de lod
> sig da rette op...

Nu er det vist på tide, at du smider et par musik-emner 'på bordet'.
Hvad sidder du og lytter til, medens GPS'en guider traktoren rundt på
markerne?

http://www.youtube.com/watch?v=2Vpi_YXFAFU

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-10 09:55

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nu er det vist på tide, at du smider et par musik-emner 'på bordet'.
> Hvad sidder du og lytter til, medens GPS'en guider traktoren rundt på
> [...]

Huh, GPS, det findes sgu ikke i det gamle svin, der på ingen måder minder om
dem der vises her.... De 85 Heste, er nok også lidt overdrevet, men der er
da gran af sandheder i sangen ))

http://www.youtube.com/watch?v=wZM6-XaE4ls

Om ikke andet, så gruppenavnet

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-10 09:29

> [...]
> der viser at gruppen kan lave musik - og kan det det, så kan de altå også

Nå det ved jeg da ikke, du fandt da hurtigt et par stykker....

Skal jeg slå dig over fødderne, så glemte du da Alvin Stardust....
En af dine gamle favoritter....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 14:37

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Skal jeg slå dig over fødderne, så glemte du da Alvin Stardust....
> En af dine gamle favoritter....
>
> M.V.H....Benny..

Hvordan kunne vi glemme Hr. Stjernestøv?
http://www.youtube.com/watch?v=J4Y93Qucbt0

Der er jo også MUD.
Her laver de dejlig larm:
http://www.youtube.com/watch?v=d2sMuVPMkkk&feature=related
Her laver de en kovending, forlader larmen og svinger direkte over i dejlig
behagelig slager: http://www.youtube.com/watch?v=WMqtU0hrqoU

Hilsen Åge

PS: Ingen nutidige grupper mestrer den kunst længere, at spænde fra rock og
over i den modsatte grøft til slagermusik

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-10 17:00

meddelelse news:4c90cc14$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> PS: Ingen nutidige grupper mestrer den kunst længere, at spænde fra rock
> og over i den modsatte grøft til slagermusik

Der kan du bare se, alt den lækre støj )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-10 18:29

> Ja også heavy metal slår schlagermusikken på Hitlisten

Hvis ret skal være ret, så ligger Hinterhyler højere oppe.
Men skidt med det, jeg er bare glad for "Asylum" overhovedet er med. Jeg ved
udmærket at det repræsenterer en meget smal del af min musiksmag, så det er
for fedt at se, at der er mange andre ligesindede i landet.

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-09-10 21:48

> Hvis ret skal være ret, så ligger Hinterhyler højere oppe.

Ja men der er "kun" schlagere på top 20 og du skrev der var 3 Heavy Metal

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-10 08:43

> Ja men der er "kun" schlagere på top 20 og du skrev der var 3 Heavy Metal

Det var faktisk en fejl. AC/DC ligger nr. 36.
Der er "kun" Disturbed og Iron Maiden i top-20. Men skidt med det, det er
fedt alligevel at heavymusikken vinder frem i den almindelige befolkning,
efter at have ligget lidt på vågeblus.

Stay metal
\m/

Fra : Petersen Michael

Dato : 13-09-10 18:30

Alex Linaa wrote:
> [...]
> metal-albums i top 20.
> Fedt med noget variation, i stedet for al den mainstream-pop :)

Metal musik er pop-ulært

Jeg er glad for den nye Iron Maiden skive, og glæder mig til Disturped
koncerten i November

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-10 18:48

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:4c8e5f98$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Metal musik er pop-ulært

hehe, ja

> Jeg er glad for den nye Iron Maiden skive, og glæder mig til Disturped
> koncerten i November

Så ses vi i KB-hallen

\m/

Fra : Petersen Michael

Dato : 14-09-10 16:03

Alex Linaa wrote:

> Så ses vi i KB-hallen

Det er da det vi gør Om vi så ser hinanden er en anden sag

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-09-10 16:24

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:4c8f8e89$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er da det vi gør Om vi så ser hinanden er en anden sag
>
> --

Tag en nellike i knaphullet

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-10 16:59

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Tag en nellike i knaphullet

..........stik en pind i øret

http://4.bp.blogspot.com/_zoyRyLfOdhk/SYOMZwkzEaI/AAAAAAAAEdc/NZnMK29gDYQ/s400/l%C3%B8kkepind+kopi.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-10 18:45

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Tag en nellike i knaphullet

Det ville være lige så passende i det selskab, som joggingtøj til en
begravelse ;)

Stay metal! \m/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-09-10 19:12

> Det ville være lige så passende i det selskab, som joggingtøj til en
> begravelse ;)

Hvad er der nu galt med joggingtøj til en begravelse?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-10 19:35

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er der nu galt med joggingtøj til en begravelse?

Jaja, og hvad er nu galt med en toårig som ryger:
http://www.youtube.com/watch?v=ran8ZgE7uT0&feature=fvw

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-10 19:44

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> http://hitlisten.nu

> Fedt med noget variation, i stedet for al den mainstream-pop :)
>
> /Alex

Ja, den folkelige musik er på vej frem, istedet for al det pop, rock, heavy
og hvad det hedder

Hilsen Åge