Tid i landet for udenlandske køretøjer.
Fra : John

Dato : 12-09-10 20:13

Hvor lang tid må en polak køre i sin polsk indregistrerede bil i Danmark,
uden at være ude af landet?

John

Fra : Jet

Dato : 12-09-10 13:35

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1809700&vId=202412&search=blanketter

Fra : John

Dato : 12-09-10 20:47

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 12 Sep., 22:12, "John" <koksfyr@nospam_yahoo.dk> wrote:
> Hvor lang tid må en polak køre i sin polsk indregistrerede bil i Danmark,
> [...]

Ok, tak - nu er det jo ikke sådan at der tages bopæl i Danmark - familien er
jo stadig i Polen, så som jeg læser det må der køres i bilen i 365 dage, og
så kan fætteren komme med en anden polsk registreret bil o.s.v. - o.s.v.
smart nok.

John

Fra : Jet

Dato : 12-09-10 14:15

On 12 Sep., 22:47, "John" <koksfyr@nospam_yahoo.dk> wrote:

> [...]
> så kan fætteren komme med en anden polsk registreret bil o.s.v. - o.s..v.

Jeg bor i udlandet og kommer af og til, er blevet kontrolleret ved
grænsen, jeg kan opholde mig i 182 dage og derefter skal jeg udrejse
og må først indrejse igen
efter at der er gået 365 dage indenfor 24 måneder eller skåret ud i
pap 182 dage indenfor 12 måneder. Jeg har en godkendt tilladelse fra
SKAT blanket 21.059.
Jeg ville ikke snyde med at køre i fætterens bil, jeg kender nogen der
har fået konfiskeret deres bil vha denne fremgangsmåde

/jet

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-09-10 08:35

On Sun, 12 Sep 2010 21:12:57 +0200, "John" <koksfyr@nospam_yahoo.dk>
wrote:

>Hvor lang tid må en polak køre i sin polsk indregistrerede bil i Danmark,
>uden at være ude af landet?
Du skal have fat i bopælsadressen i første omgang.
Et bilejeren/brugeren tilmeldt folkerigisteret i danmark, har han
faktisk ikke særlig lang tid til at få sin bil over på danske plader.

Er han stadig bosiddende i Polen er han jo entan turist eller
midlertidig arbejdskraft.

Jeg maner at hvis man tager ophold i danmark i længere tid end 3
måneder så skal man tilmeldes det danske folkerigister, og så skal
bilen jo også over på danske plader eller ud af landet.

Hvis det er som midlertidig arbejdskraft (i mangel af bedre ord) så
ser det ud til at han faktisk kan være i landet lovligt hele tiden.
Det kan være at der også skal opfyldes nogle regler omkring længden af
ansættelsen og ligende.
Man kunne forestille sig at han har sit eget firma i Polen, og han så
har en håndfund forskellige opgaver at udfører i danmark og at disse
ligger i forlængelse af hinanden.

/Hans

Fra : John

Dato : 13-09-10 09:00

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Man kunne forestille sig at han har sit eget firma i Polen, og han så
> har en håndfund forskellige opgaver at udfører i danmark og at disse

I et af tilfældene er der tale om en rengøringsmedarbejder iklædt tøj fra
Danmarks største rengøringsfirma, og medarbejderen ahr arbejdet med
rengøring og kantinedrift i over et år.

John

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-09-10 09:09

On Mon, 13 Sep 2010 09:59:52 +0200, "John" <koksfyr@nospam_yahoo.dk>
wrote:

>I et af tilfældene er der tale om en rengøringsmedarbejder iklædt tøj fra
>Danmarks største rengøringsfirma, og medarbejderen ahr arbejdet med
>rengøring og kantinedrift i over et år.
Du er altid velkommen til at meddele rette myndighed om dine
iagttagelser.
Hvem rette myndighed er kan man så diskuterer, men fagforeningen 3F
kan muligvis guide en på vej.

/Hans

Fra : Jet

Dato : 13-09-10 02:02

On 13 Sep., 10:34, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
> Man kunne forestille sig at han har sit eget firma i Polen, og han så
> har en håndfund forskellige opgaver at udfører i danmark og at disse

Jeg vil stadig anbefale at have med sig. En godkendt tilladelse fra
SKAT blanket 21.059.
Dels bliver du standset som jeg blev, at sige til statens medarbejder.
Jeg har en tilladelse fra SKAT.

/jet

Fra : Jet

Dato : 16-09-10 20:24

On 12 Sep., 22:12, "John" <koksfyr@nospam_yahoo.dk> wrote:
> Hvor lang tid må en polak køre i sin polsk indregistrerede bil i Danmark,
> [...]

Afgifts-aktion i Outrup: Fire ud af fem biler fik klippet nummerpladen

OUTRUP: To medarbejdere ved Skat og to politifolk fra Syd- og
Sønderjyllands Politis færdselsafdeling reagerede i eftermiddag på
flere tidligere anmeldelser fra borgere om, at herboende polakker
ulovligt kørte i polsk-indregistrerede biler til og fra deres arbejde
på en virksomhed i Outrup.

Ifølge operativ leder ved færdselspolitiet i Syd- og Sønderjylland,
Kenneth Benfeldt, fik fire af fem kontrollerede biler klippet
nummerpladerne, og Skat er nu i gang med at beregne, hvad der skal
betales i skatter og afgifter til statskassen.
http://www.jv.dk/artikel/953495:Varde--Afgifts-aktion-i-Outrup--Fire-ud-af-fem-biler-fik-klippet-nummerpladen

/jet