iPhone 3Gs firmware 4.1 nye funktionalitet~
Fra : Nyheder

Dato : 11-09-10 02:25

Hej NG.

Jeg har lige opdateret min iPhone fra FW 3.1.2 (Jailbraket) til den
nyeste FW 4.1.

Jeg har været inde på Apples hjemmeside og set at der jo er kommet
mange gode funktionaliteter,bl.a. Multitasking som er den funktion jeg
primært har Jailkreaket min iPhone for at få.

MEN jeg kan ikke se at jeg har fået disse nye funktioner på min
iPhone. Hverken Multitasking eller f.eks. Folders.

Er der et sted de skal aktiveres eller skal jeg gøre noget andet for
at få dem?

Håber nogen kan hjælpe.

Sten

Fra : Nyheder

Dato : 11-09-10 03:32

> MEN jeg kan ikke se at jeg har fået disse nye funktioner på min
> iPhone. Hverken Multitasking eller f.eks. Folders.

Har lige selv opdaget at man opretter folder ved bare at lægge 2
appsoven på inanden.

Men hvad med bl.a. Multitasking?

Sten

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-10 15:02

"Nyheder" <1plus1er2@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> iPhone. Hverken Multitasking eller f.eks. Folders.

Har lige selv opdaget at man opretter folder ved bare at lægge 2

Prøv at åbene en tilfældig App. Luk den igen med Home-knappen.
Åbn nu en anden tilfældig App.
Nu dobbeltklikker du på Homeknappen.
Så fremkommer der en tray, med alle de programmer der er aktiveret.
Dvs. at hver gang du åbner et program og lukker det igen med et klik på
Home-knappen, så lægges det ned i tray'en.
Den kan du så altid tilgå med et dobbeltklik. Her kan du så scrolle
sideværts gennem alle aktive Apps.
Bemærk, at App'en skal have været aktiveret for at havne i Tray'en.

Du kan helt afslutte programmerne ved at holde fingeren på ikonet i tray'en,
til de gynger og så trykke på krydset, så afsluttes de helt.
Måden kræver ingen resourcer af mobilen, men er kun psudomultitasking - Med
mindre programmerne specifikt er skrevet til multitasking.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henrik 8600

Dato : 11-09-10 18:06

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Måden kræver ingen resourcer af mobilen, men er kun psudomultitasking -
> Med mindre programmerne specifikt er skrevet til multitasking.

Helt korrekt, med undtagelse af at "Plusset" er et "Minus".

H.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 11-09-10 23:13

> [...]
>
> "Nyheder" <1plus1er2@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> Har lige selv opdaget at man opretter folder ved bare at lægge 2

Der er ikke mulighed for multitasking på 3G
Apple mente fra starten at 3G ville være for sløv til multitasking, derfor
har du ikke muligheden.

Men en jailbreak løser problemet når det bliver muligt

Mvh
Bri@n

Fra : --= Bo =--

Dato : 11-09-10 18:40

> Jeg har lige opdateret min iPhone fra FW 3.1.2 (Jailbraket) til den
> nyeste FW 4.1.

4.0.1 er ikke den nyeste, men 4.0.2 (som ikke kan jailbreakes endnu)

BG

Fra : J.K.Arning

Dato : 11-09-10 12:37

On 11 Sep., 19:40, "--= Bo =--" <b...@bgn.dk> wrote:

> 4.0.1 er ikke den nyeste, men 4.0.2 (som ikke kan jailbreakes endnu)
>
> BG

Forkert, 4.1 som spørgeren har opdateret til er den nyeste version.

Fra : --= Bo =--

Dato : 12-09-10 17:44

Sorry - Jeg læste forkert - der står 4.1 fra spørgeren.

Jeg tænkte på 4.01 som jeg selv har og som er jailbreaket.

BG

Fra : Nyheder

Dato : 12-09-10 02:15

> Men en jailbreak løser problemet når det bliver muligt

Hej Alle

Tak for hjælpen. Jeg er enig i at den "multitask" der er i IOS4.1 er
ikke som jeg forventede det, og absolut ikke hvad jeg har været vant
til med "Backgrounder". Kan være som I skriver at man kan lave apps
der kan udnytte det bedre.

Så jeg må vente på at der kommer en jailbrak til IOS4.1, for at få det
jeg ønsker. Men.... hvofor kan man bare ikke købe apps'en i App
Store... Det ville jo være meget lettere, Meeen der er jo apple.

Hilsen
Sten