/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Jyske netbank SUCKS!
Fra : Spritt Schapiro


Dato : 07-08-01 12:21

Jeg har længe været foretaler for Jyske netbank, som jeg selv har kørt
længe. Jeg elkede deres mac-udgave, og har brugt den til alt.
Jeg har dog nu oplevet first hand hvordan de håndterer uregelmæssigheder
i systemet OG NU SKIFTER JEG BANK!:

Jeg skulle betale 3 parkeringbøder, gik ind på girokortfunktionen,
betalte dem, fik et okay ordren er gennemført og færdig med det.
En måned efter ankommer en rykker fra parkering, bøderne er ikke
betalt...

Jeg går på netbank:
Checker udførte ordrer: de står der, de er okay. Jeg åbner dem hver for
sig og checker alle numre, de er helt korrekte. Jeg tager screenshots
til at sende til Parkering.
Jeg går derefter i kontooversigt, ser at de figurerer som trukket fra
kontoen, tager et screenshot til Parking og går ud af netbank.

Jeg sender mine screenshots til Parkering, de giver mig ret i at det ser
rigtigt ud og giver sig til at lede efter pengene.

En måned - og mange diskusioner med Parkering - senere fortæller de mig
at de penge altså aldrig er ankommet til dem, og beder mig kontakte min
bank.
Det gør jeg så...

De kigger på kontoen, og påstår så at jeg har drømt, jeg har aldrig
betalt de bøder!

Jeg går på netbank:
I ordreoversigten er de VÆK. De har aldrig eksisteret. Ikke afvist, væk.
På kontoudtoget er de væk, istedet står tre andre poster der ikke
figurerer på mit screenshot fra en måned forinden.

Det viser dig så, når jeg kigger nærmere på min screenshot af
kontooversigten (hvilket jeg ikke har gjort tidligere, alt var jeg
okay), at talene efter de tre parkeringbøder ikke stemmer. En cykel jeg
har købt til 3000 står til 2010. Saldoen stemmer ikke hvis man regner
efter. Altså FEJL I SYSTEMET.

Ingen penge mangler, ingen skade er sket. Bortset fra at systemet altså
i mindst en måned har stået med forkerte oplysninger og beregninger og
at p-bøderne ikke var betalt selvom jeg havde al grunden i verden til at
tro det...

Så går jeg til Jyske Bank og siger pænt og høfligt "øhhh, nu skal I se
her. Her er 4 print af screenshots fra 8.juni, tre ordrebekræftigelser
og en kontooersigt. Her er et print af kontoen nu, over en måned efter.
Det stemmer ikke, noget er galt...".

Først fortæller de mig at det er da ikke rigtig, når de går ind på
kontoen har de ordrer aldrig eksisteret, alt er iorden.
Jeg viser dem mine screenshots og siger "jo de har...".
De undersøger sagen...

OG ringer til mig og siger:
"du er god til computer ikke?"...(jo) "man kan alt på en computer nu om
dage, ikke?" (jo, hvis man er dygtig nok og har dyrt udstyr?) "de
screenshots du har kan ikke lade sig gøre (du har lavet dem selv) det
har aldrig eksisteret, der er intet problem og har ikke været det. End
of story."
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Hvor mange andre sager har der mon været man ikke hører om????
_ Hvor mange har ikke taget screnneshots og får at vide at de lyver/har
drømt det?????
-Hvor mange er ikek helt så anti-autoritære som mig, og har nok indsigt
i maskineri til at være kritisk, har selvtillid nok til ikke at finde
sig i det???

Jeg stoler ikke længere på min netbank, og er ikke voldsomt imponeret
over deres kundehåndtering.
"Vi kan ikke forstå eller løse problemet, altså er det kunden der prøver
at tage røven på os" - Right. God indstilling at have...

Hvad jeg ville acceptere at høre var:
"Vi kan ikke forstå eller løse problemet, det er ikke opstået igen, der
er ingen stor skade sket, vi kan ikke gøre mere ved det nu, men vil
observere for gentagelser i fremtiden. Undskyld besværet."

At få at vide at jeg prøver at bedrage dem og har tegnet mine
screenshots selv, af uransagelige årsager (jeg har nemlig ingen krav
stillet Jyske Bansk, jeg har intet at vinde, jeg har kun gjort dem
opmærksom på en fejlhændelse i systemet, for deres (og derved min, som
fortsat kunde) skyld). Det er fandme ikke særligt trygt eller fedt at
have hængende over hovedet!

Fuck Jyske Bank og deres defekte system. Hvis de ikke ved nok om comuter
til ikke at stole blindt på dem, og de ikke ved nok om kundebehandling
til ikke at svine deres kunder til, så ved de ikke nok om et drive
netbank til at håndtere mine penge!

Spritt


--
Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk * http://www.trekkies.dk

 
 
Janus Sandsgaard (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 07-08-01 13:04

Tue, 07 Aug 2001 13:21:16 +0200, "Spritt Schapiro"
<spritt@startrekmail.com>:

> OG ringer til mig og siger:
> "du er god til computer ikke?"...(jo) "man kan alt på en computer nu om
> dage, ikke?" (jo, hvis man er dygtig nok og har dyrt udstyr?) "de
> screenshots du har kan ikke lade sig gøre (du har lavet dem selv) det
> har aldrig eksisteret, der er intet problem og har ikke været det. End
> of story." !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ubegribelig groft! Ufattelig uprofessionelt og usympatisk. Hvem er det du
citerer i ovenstående? Din bankrådgiver (altså den der iflg. reklamerne
bager boller til dig), eller en "anonym" tekniker?

Uanset hvad: Hvis jeg var dig ville jeg formulere en skriftlig klage og
sende den til en højt placeret person i Jyske Bank: 1) En art logbog over
forløbet indeholdende datoer med passende bilagsmateriale (skærmtryk) og
citater. 2) En A4 hvort du kort, præcist og sagligt gør opmærksom på, at
du er blevet behandlet virkelig dårligt, ja ligefrem blevet beskyldt for
at have begået dokumentfalsk. At det nærmer sig injurier og at du
forventer en forklaring og en uforbeholden undskyldning fra de ansvarlige.
Henled i øvrigt opmærksomheden på at du har skrevet dette indlæg på
usenet, og at du overvejer et website der kort fortæller omverdenen om
Jyske Bank og deres metoder.

Skulderklap herfra; spark deres røv og lad dem forstå at man fanme ikke
skal misbruge sin autoritet til at forsøge at træde på andre mennesker.
Som du også selv er inde på har du nærmest en forpligtelse til at slå dén
pointe fast; der er sikkert andre brugere af webbanken, der bare siger
pænt "undskyld" som de har lært i skolen...

Husk: "Nothing ever burns down by itself; every fire need a little bit of
help"

-j

--
________________________
Men are from Earth.
Women are from Earth.
Deal with it.

Dan Henriksen (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Dan Henriksen


Dato : 07-08-01 13:21

> Skulderklap herfra; spark deres røv og lad dem forstå at man fanme ikke
> skal misbruge sin autoritet til at forsøge at træde på andre mennesker.

Ditto her.

Måske du skule prøve forbrugerstyrelsen......
Jeg tror at det ville være godt at inddrage dem, da dette faktisk er en
principsag af mega format. Det grænser til bedrageri fra bankens side.
Nej, det grænser ikke til, det er jo bedrageri for de har ændret i/på dine
konti. OG kan de gøre dette over for dig, ja så KAN de gøre det over for
alle !!!!!. Meld dem til politiet for bedrageri........

Dan Henriksen


Neumann, Thomas (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Neumann, Thomas


Dato : 07-08-01 21:53

HAK
Meld dem til politiet for bedrageri........
HAK

Jaja.. rolig. Der kan jo faktisk være taæe om fejl i programmet kombineret
med umanerlig dårlig kundeservice. Alligevel ville jeg sende en saglig
skriftlig klage! Godt jeg bruger sydbank!

Thomas



J.C. Voss (07-08-2001)
Kommentar
Fra : J.C. Voss


Dato : 07-08-01 13:43

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> At få at vide at jeg prøver at bedrage dem og har tegnet mine
> screenshots selv, af uransagelige årsager (jeg har nemlig ingen krav
> stillet Jyske Bansk, jeg har intet at vinde, jeg har kun gjort dem
> opmærksom på en fejlhændelse i systemet, for deres (og derved min, som
> fortsat kunde) skyld). Det er fandme ikke særligt trygt eller fedt at
> have hængende over hovedet!

Hold da kæft! Og jeg som var lige ved at skifte til JB bl.a. pga din
lovprisning af deres netbank til mac. Jeg kan kun synge den samme sang
som Hr. Sandsgaard -- tag de store røvsparkerstøvler på, og regn med
opbakning herfra.

--
Jonas @ 11°56°
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk>

Anders (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-08-01 13:50

Spritt Schapiro skrev:

> Jeg har længe været foretaler for Jyske netbank, som jeg selv har kørt
> længe. Jeg elkede deres mac-udgave, og har brugt den til alt.
> Jeg har dog nu oplevet first hand hvordan de håndterer uregelmæssigheder
> i systemet OG NU SKIFTER JEG BANK!:

---Snip hele historien---

Det er dybt uprofessionelt fra JB side det der. Du fik forhåbentlig navnet
på den, som anklagede dig for dokumentfalsk?

Jeg har selv siddet i kundeservice i både et mobilselskab og en bank og man
får tit sager, hvor man tænker "Hey er det her bedrageri?" eller "Prøver
denne her person at snyde mig/os?", men uden stikfaste beviser, så gør man
altså ikke noget udadtil OG MAN RINGER ALDRIG TIL KUNDEN OG ANKLAGER HAM FOR
NOGET, som det skete i dit tilfælde. Hvis man endelig mener at kunden prøver
at gøre noget ulovligt, så har firmaet altid en bunke advokater, som med
største glæde vil kaste sig over vedkommende. Enten mener man at kunden har
gjort noget ulovligt og lader maskineriet gå i gang eller også "mener" man,
at kunden er uskyldigheden selv og gør intet.

I dit tilfælde, hvor banken ikke risikerer noget økonomisk ved sagen, så
ville jeg have behandlet det som en rent teknisk sag og undersøgt højt og
lavt og hvis ingen tekniske problemer kunne findes, ville jeg have bedt dig
beskrive situationen skriftligt og sendt det afsted til dem, der sidder med
netbanken og bedt dem undersøge sagen igen. Hvis de stadig ikke kunne finde
noget, ville jeg have undskyldt overfor dig og sagt, at vi desværre ikke
aner hvad der er sket og aldrig har oplevet det før, men nu har vi et
tilfælde, hvor det er sket, så hvis det sker igen, kan vi lede efter et
mønster.

Så længe der ikke er sket noget ulovligt fra kundens side og man inddrager
advokater, så er den, man snakker med, hovedsagligt kundens repræsentant
overfor resten af virksomheden, især i større virksomheder som JB.

--
Hvis du vil maile mig, skal du først fjerne mine boxershorts


Spritt Schapiro (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Spritt Schapiro


Dato : 08-08-01 16:48

> Det er dybt uprofessionelt fra JB side det der. Du fik forhåbentlig navnet
> på den, som anklagede dig for dokumentfalsk?

Jeg vil dog lige sige til alle: Han har aldrig fuldstændigt direkte sagt
at jeg havde fremstillet screenshotsne selv, han sagde det indirekte,
men tydeligt nok til at jeg ikke er i tvivl om at det var det han sagde.
Generelt var det nogle samtaler med megen ordgejlen rundt, hvor jeg
prøvede at få ham til at sige absolutter, og han prøvede hele tiden at
holde sig på juridisk grund.
Han var dygtig... det er jeg også... Hvilket vil sige at det meget blev
venlig men bestemt retorisk tovtrækkeri, hvor jeg prøvede at få ham til
at tage ansvar for problemet og opfatte mig som en kunde som han burde
servicere, og han prøvede at lukke munden på mig uden at komme i klemme
juridisk (jeg følte han opfattede mig som en fjende)...

Jeg tror at de ikke tør indrømme at der kan være en fejl, fordi jeg så
senere kan bruge det til at gøre krav på en evt. erstatning, eller på
anden måde har et "bevis" der kan skade dem. Dvs. at selv om jeg ikke NU
har krævet noget, tøt de ikke åbne for at jeg evt. senere ville kunne
bevise at de har vedkendt sig en fejl.
Det er jeg i virkeligheden fuldstændigt ligeglad med. Jeg er IKKE efter
dem, og har aldrig været det. Som sagt plejede jeg at elske dem! Jeg vil
bare behandles respektfuldt og fair, og føle at der blivet taget sig af
mig som kunde, og at jeg kan stole på at de passer på mine pengesager
for mig.

Jeg føler ikke at de decideret bevidst behandler mig dårligt, men at de
simplethen ikke er dygtige nok til at håndtere en uheldig situation på
en god måde, og derved overser at de rent faktisk behandler mig dårligt.
Altså selvfølgelig vil de da skide mig et stykke, men det vil alle
banker, og det er ikke dét jeg er sur over. Jeg er sur over at de ikke
skjuler det bedre....

Jeg HAR overvejet både Ekstra Bladet og forbrugerombudsmanden. Mest af
princip: De skal sgu vedkende sig deres ansvar.
Men jeg orker det næsten ikke...
1) Jeg ER grafiker og computerkyndig, hvilket i f.eks. pressen vil kunne
retfærdiggøre en mistanke i mentalt lavtstående hr. og fru Danmarks
ukritiske hjerner, hvis journalisten vælger at vinkle det sådan.

2) Kontoen gik i overtræk efter 1. bøde. Den accepterede indbetalingerne
og viste dem som gennemført og trukket fra kontoen (den burde have
afvist dem), og viste det sådan en hel måned. Men den gik i overtræk og
det må man rent faktisk ikke. Så selv om det stadig er en fejl i
systemet at den tillader det, er det ikke helt så klokkerent som hvis
alt havde haft pæne +'er...

3) Jeg er weird. Jeg er velformuleret, mentalt veludrustet og har klare
veldefinerede og velbegrundede meninger MEN jeg er tatoveret, piercet,
kronraget, fetishdulle og computernørd - hvilket igen vil se dårligt ud
i hr. og fru Danmarks øjne ("hun er ikke helt normal og derved
suspekt").
Hvis jeg havde haft pænt tøj, lyst pagehår og arbejdet som
butiksassistent så havde jeg straks fløjet til pressen.
Men hvis Rene ord for pengene skulle filme inde i min lejlighed, ville
folk have mere travlt med at glo på hvad jeg er for en sær type end med
at lytte på hvad jeg egentligt siger.... Desværre.

Så jeg orker det simpelthen ikke. Havde jeg haft gylden hud og et
arabisk efternavn og 5 arbejdsløse brødre der var kendt af politiet
havde jeg også været på røven, så havde jeg heller ikke orket... lige
meget hvor ret jeg evt. har eller hvor meget en principsag det evt. er.
Fordomme hæmmer folks dømmekraft (ikke at alle mennesker i forvejen er
så godt udstyret på det punkt) og de færreste tænker selv eller tænker
kritisk. Sorry at jeg er sådan en sortseer, men jeg stoler ikke så meget
på andre mennesker, mine erfaringer siger mig at jeg bare skal bære
over, men ikke forvente noget.

> Jeg har selv siddet i kundeservice i både et mobilselskab og en bank og man
> får tit sager, hvor man tænker "Hey er det her bedrageri?" eller "Prøver
> denne her person at snyde mig/os?", men uden stikfaste beviser, så gør man
> altså ikke noget udadtil OG MAN RINGER ALDRIG TIL KUNDEN OG ANKLAGER HAM FOR
> NOGET, som det skete i dit tilfælde. Hvis man endelig mener at kunden prøver
> at gøre noget ulovligt, så har firmaet altid en bunke advokater, som med
> største glæde vil kaste sig over vedkommende. Enten mener man at kunden har
> gjort noget ulovligt og lader maskineriet gå i gang eller også "mener" man,
> at kunden er uskyldigheden selv og gør intet.

Jeg tror heller ikke han ville anklage mig, jeg tror bare han ikke kunne
skjule at det var det han tænkte.
Flere gange sagde han at han måtte tale med deres juridiske afdeling,
hvortil jeg svarede "hvorfor det, jeg kommer ikke med nogen krav mod
jer, jeg ønsker at løse et teknisk problem". Det kunne han ikke svare
på, men jeg ved da godt hvad han mente: At han skal være satans
forsigtig med hvad han siger, for hvis nu jeg vil anklage dem for noget,
eller de vil anklage mig for noget, er den præcise ordlyd vigtig...


> I dit tilfælde, hvor banken ikke risikerer noget økonomisk ved sagen, så
> ville jeg have behandlet det som en rent teknisk sag og undersøgt højt og
> lavt og hvis ingen tekniske problemer kunne findes, ville jeg have bedt dig
> beskrive situationen skriftligt og sendt det afsted til dem, der sidder med
> netbanken og bedt dem undersøge sagen igen. Hvis de stadig ikke kunne finde
> noget, ville jeg have undskyldt overfor dig og sagt, at vi desværre ikke
> aner hvad der er sket og aldrig har oplevet det før, men nu har vi et
> tilfælde, hvor det er sket, så hvis det sker igen, kan vi lede efter et
> mønster.

Lige præcis! Faktisk har jeg nogen idéer til hvad det kan være, f.eks.
at der er cookies for både min og kærestens netbank på samme maskine -
måske kan det indflyde? - at kontoen gik i minus synes jeg er
væsentligt, at der er andre dankorttræk på kontoen der senere erstatede
mine indbetaliner (hvor kom de fra? Hvad datorækkefølgen noget at gøre
med det? Indkom de i samme sekund jeg trykkede "udfør" til
indbetalingerne? osv osv.
Hvis jeg havde fået lov til at atle teknisk med en kompetent person,
havde vi måske konstruktivt kunne spore problemet. IStedet for at de
prøver at fortælle mig jeg har drømt og er en haj til screenshots...





Anyway, her er lige en god en fra min mailveksling med bankmanden:

----
At 12:41 +0200 30/07/01, Spritt Schapiro wrote:

du [må] meget gerne maile mig tilbage eller ringe.

Jeg har nemlig fundet de originale screenshot-filer, og dem vil jeg
meget gerne maile til dig, i fald jeres tekniske specialister kan få
noget ud af dem. Hvis I har en topnotch mac-specialist, eller har en
sådan tilknyttet som konsulent, så vil han måske kunne vurdere dem bedre
end en PC-kyndig vil kunne.

Som vi snakkede om (hvis det altså var dig, ellers undskyld volapykken),
er det jo vigtigt for jer at vide hvilke krøller der evt. er i systemet.
Og jeg forstod på dig at I ikke kunne komme meget længere med det
printede materiale I fik.

Hvis det er muligt at jeg kan maile jer filerne, så må du hellere oplyse
mig en mailadresse der kan modtage attachments (jeg forstod på en anden
at jyskebank-mails ikke kan modtage attachments grundet virusfare).

Venlig hilsen,

Spritt Schapiro

-----

Her er hans (misforståede) svar:
---
At 14:40 +0100 30/07/01, Claus Hansen - Vesterbrogade wrote:

Jeg går ud fra, at de "originale" skærmprint som du omtaler ikke siger
andet end de kopier du har sendt, men du er meget velkommen til at sende
dem - men så skal det være via post. Iøvrigt har jeg igen kontaktet de
ansvarlige for vores systemer, og de kan kun bekræfte, at der ikke har
været særlige problemer med systemet i den omtalte periode. Endvidere
fik jeg bekræftet, at det reelt ikke kan lade sig gøre at indlægge
betalinger til betaling samme dag, hvis kontoen samtidig går i overtræk.
Og det er tilfældet for ordre nr. 7 og ordre nr. 8.

Jeg kan desværre ikke komme det nærmere

vh
Claus Hansen
---

Dyrk lige hans "originale" og hans misforståen af hvorfor jeg vil give
ham screenshotsne (med ændringsdato intakt, pictfiler, "Billede 12"
osv., så de ku se at der ER screenshots. Ikke at det ikke evt. ku
forfalskes, men jeg prøver at hjælpe dem...) - "send dem med post"...
kors. OG ingen __særlige__ problemer med systemet... Betryggende...
"Endvidere fik jeg bekræftet, at det reelt ikke kan lade sig gøre at
indlægge betalinger til betaling samme dag, hvis kontoen samtidig går i
overtræk."
Øhhh, men det gjorde den altså.....?
Hvad skal jeg sige til det?
Det ER sket, altså KAN det ske... Ved manden noget om computer?!?



- Her er den sidste mail jeg har sendt ham, som han IKKE har svaret på.
(Han ignorerede også mine 2 første mails):

---
Hej Claus,

Tak for svar,

>Jo - det er mig du talte med. Jeg går ud fra, at de "originale"
>skærmprint som du omtaler ikke siger andet
>end de kopier du har sendt, men du er meget velkommen til
>at sende dem - men så skal det være via post.

Øh, så går idéen tabt.
Det er de samme billeder, bortset fra at det er _selve de filer maskinen
producerer_ når man tager et screenshot, og jeg tænkte jeres eksperter
måske var interesserede i at granske dem nøjere, når nu I mistænker mig
for manipulation.
Disse er selvfølgelig uden pile osv., dem tegnede vi på da vi sendte dem
til Parkeringbøde-folkene.
Et print vil jo ikke vise dig andet end det du kan se i forvejen, og jeg
forstår at I har beslutte jer til at betvivle mit materiales rigtighed.
Det synes jeg selvfølgelig er temmeligt ubehageligt + det gør mig utryg
som kunde at det er sådan I behandler sager, at hvis årsagen ikke
umiddelbart er til at finde, så må det være kunden der snyder. Hvor
mange sådanne sager har der evt. været før?
Eller når folk bare ikke at tage et billede/printe, og så er det totalt
påstand mod påstand, og I fortæller dem at de har set forkert?

Jeg har tænkt mig at kontakte skattevæsenet (som tager sig af
parkeringssager når de er blevet rykket) og høre om de lader sagen gå
iorden når vi betaler beløbet (på posthuset!). Hvis jeg får problemer
hos dem, så er jeg ikke tilfreds med at lade det stå med det, da jeg
gerne vil have anerkendt at vi begrundet troede at beløbet var betalt.
Derudover er vi jo nødt til nu at checke alt grundigt efter når vi
benytter netbank, hvis vi ikke kan stole på det som vi ser på skærmen.

Har jeg forstået korrekt at I ikke har tænkt jeg at undersøge sagen
nærmere?
Og har jeg forstået korrekt at I jeres sagsbehandling er I overbevist om
at vi må have tegnet screenshots'ne selv?
Eller har I bare henlagt den som uforklarlig, uden at mene at vi fusker?

- Det er lidt vigtigt for mig som fortsat kunde at vide.


>Iøvrigt har jeg igen kontaktet de ansvarlige for vores systemer, og de
>kan kun bekræfte, at der ikke har været særlige problemer med systemet
>i den omtalte periode. Endvidere fik jeg bekræftet, at det reelt ikke
>kan lade sig gøre at indlægge betalinger til betaling samme dag, hvis
>kontoen samtidig går i overtræk. Og det er tilfældet for ordre nr. 7 og
>ordre nr. 8.

Så er der jo en fejl omkring at den har gjort det.
Måske fordi de er lavet direkte i træk? Den første var jo ikke i
overtræk (ifølge den weird kontoopgørelse), og måske har den ikke været
ude af betalingsmenuen imellem, og så regner den det måske ikke korrekt?
Jeg har fået at vide (da jeg kom med sagen) at man kan, men at den
sender en mail til rådgiveren og spørger om hun vil afvise eller ej. Men
det kan være en fejloplysning.

>Jeg kan desværre ikke komme det nærmere

Jeg forstår godt hvis I giver op, men jeg vil ikke have en grim mistanke
hængende over hovedet, og jeg vil ikke komme i klemme på det eller føle
mig utryg på systemet.
Imorgen ringer jeg til Skattevæsenet og finder ud af om den forsvundne
indbetaling har nogen konsekvenser, og derudover vil jeg gerne have et
klart svar på de spørgsmål jeg stiller om hvordan I opfatter sagen, og
så må jeg jo tænke over hvad jeg synes om det.

Tak for hjælpen indtil nu.


Venlig hilsen,

Spritt Schapiro
.....


SO der står den. Han svarer mig selvfølgelig ikke, og jeg har travlt på
job og har derfor ikek formuleret en skriftelig klage endnu...

Spritt

--
Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk * http://www.trekkies.dk

Anders (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 08-08-01 17:03

Spritt Schapiro skrev:

> Jeg er weird. Jeg er velformuleret, mentalt veludrustet og har klare
> veldefinerede og velbegrundede meninger MEN jeg er tatoveret, piercet,
> kronraget, fetishdulle og computernørd

Hul i det. Det der virkelig skræmmer mig er din email adresse (siger
manden, som kun virkelig savnede Tour de France og Star Trek, da han skilte
sig af med sit fjernsyn og hvis første tre DVD´er var ST film)

Ellers mener jeg at du har håndteret sagen godt. Hvis jeg sad i den anden
ende, ville jeg nok se dig som en besværlig kunde, men som havde rimeligt
krav på en ordentlig besked om problemet.
--
Hvis du vil maile mig, skal du først fjerne mit undertøj.


Spritt Schapiro (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Spritt Schapiro


Dato : 15-08-01 18:02

> Hul i det. Det der virkelig skræmmer mig er din email adresse

Meget bedre end hotmail!

S.

(ST rules!)

--
www.manifestfetishclub.dk * www.trekkies.dk * www.hansler.cjb.net

Martin Bech (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bech


Dato : 08-08-01 18:44

In article <1extrcv.1bc1hvgttb9j4N%spritt@startrekmail.com>,
spritt@startrekmail.com (Spritt Schapiro) wrote:


> 2) Kontoen gik i overtræk efter 1. bøde. Den accepterede indbetalingerne
> og viste dem som gennemført og trukket fra kontoen (den burde have
> afvist dem), og viste det sådan en hel måned. Men den gik i overtræk og
> det må man rent faktisk ikke. Så selv om det stadig er en fejl i
> systemet at den tillader det, er det ikke helt så klokkerent som hvis
> alt havde haft pæne +'er...


Jeg oplevede også for ca. 18 mdr. siden, at en betaling af et girokort
ikke var blevet udføet af Jyske Netbank. Da rykkeren kom, gik jeg i
banken og fortalte det og viste dem mit screenshot af ordren (jeg tager
ALTID screenshot!).

Deres forklaring var, at når ordren bliver givet og kontoen er i (går i)
overtræk, så bliver ordren kun udført hvis en ansat i ens lokale filial
taster OK til transaktionen. Min konto var flovt nok i overtræk på dette
tidspunkt. De mente, ordren var blevet bremset på denne måde. Min
kontakt beklagede sagen mange gange, og banken refunderede selvfølgelig
de kr. 50, som der var blevet lagt på rykkeren.

Jeg har ikke oplevet uregelmæssigheder siden, og det kører uden
problemer med en ældre Netscape 4.5. Jo, jeg har vist set den lodrette
bjælke et par gange, men det var forbigående.

Så Spritt, en ansat i din filial har trykket på Cancel da din ordre
tøffede ind på skærmen til godkendelse trods overtræk. Det er mit bud.


Venlig hilsen

Martin Bech

Spritt Schapiro (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Spritt Schapiro


Dato : 15-08-01 17:49

> Så Spritt, en ansat i din filial har trykket på Cancel da din ordre
> tøffede ind på skærmen til godkendelse trods overtræk. Det er mit bud.

Hmm. Mærkeligt at den så stod der i en måned...
Den burde have været registreret som afvist, og det er der de fucker op.
Forsvandt din også sporløst?

Spritt


--
www.manifestfetishclub.dk * www.trekkies.dk * www.hansler.cjb.net

Martin Bech (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bech


Dato : 15-08-01 19:10

In article <1ey6xbl.sbplo91g4td1cN%spritt@startrekmail.com>,
spritt@startrekmail.com (Spritt Schapiro) wrote:

> Hmm. Mærkeligt at den så stod der i en måned...
> Den burde have været registreret som afvist, og det er der de fucker op.

Enig.

> Forsvandt din også sporløst?

Jeps.

Men indtil de forhåbentlig ændrer systemet må vi jo liige se på saldoen
inden ordreafgivelse.

/Martin

Martin Bech (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bech


Dato : 08-08-01 18:45

In article <1extrcv.1bc1hvgttb9j4N%spritt@startrekmail.com>,
spritt@startrekmail.com (Spritt Schapiro) wrote:


> 2) Kontoen gik i overtræk efter 1. bøde. Den accepterede indbetalingerne
> og viste dem som gennemført og trukket fra kontoen (den burde have
> afvist dem), og viste det sådan en hel måned. Men den gik i overtræk og
> det må man rent faktisk ikke. Så selv om det stadig er en fejl i
> systemet at den tillader det, er det ikke helt så klokkerent som hvis
> alt havde haft pæne +'er...


Jeg oplevede også for ca. 18 mdr. siden, at en betaling af et girokort
ikke var blevet udføet af Jyske Netbank. Da rykkeren kom, gik jeg i
banken og fortalte det og viste dem mit screenshot af ordren (jeg tager
ALTID screenshot!).

Deres forklaring var, at når ordren bliver givet og kontoen er i (går i)
overtræk, så bliver ordren kun udført hvis en ansat i ens lokale filial
taster OK til transaktionen. Min konto var flovt nok i overtræk på dette
tidspunkt. De mente, ordren var blevet bremset på denne måde. Min
kontakt beklagede sagen mange gange, og banken refunderede selvfølgelig
de kr. 50, som der var blevet lagt på rykkeren.

Jeg har ikke oplevet uregelmæssigheder siden, og det kører uden
problemer med en ældre Netscape 4.5. Jo, jeg har vist set den lodrette
bjælke et par gange, men det var forbigående.

Så Spritt, en ansat i din filial har trykket på Cancel da din ordre
tøffede ind på skærmen til godkendelse trods overtræk. Det er mit bud.


Venlig hilsen

Martin Bech

Martin Bech (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bech


Dato : 08-08-01 19:13

In article <1extrcv.1bc1hvgttb9j4N%spritt@startrekmail.com>,
spritt@startrekmail.com (Spritt Schapiro) wrote:

> 2) Kontoen gik i overtræk efter 1. bøde. Den accepterede indbetalingerne
> og viste dem som gennemført og trukket fra kontoen (den burde have
> afvist dem), og viste det sådan en hel måned. Men den gik i overtræk og
> det må man rent faktisk ikke. Så selv om det stadig er en fejl i
> systemet at den tillader det, er det ikke helt så klokkerent som hvis
> alt havde haft pæne +'er...


Jeg oplevede også for ca. 18 mdr. siden, at en betaling af et girokort
ikke var blevet udføet af Jyske Netbank. Da rykkeren kom, gik jeg i
banken og fortalte det og viste dem mit screenshot af ordren (jeg tager
ALTID screenshot!).

Deres forklaring var, at når ordren bliver givet og kontoen er i (går i)
overtræk, så bliver ordren kun udført hvis en ansat i ens lokale filial
taster OK til transaktionen. Min konto var flovt nok i overtræk på dette
tidspunkt. De mente, ordren var blevet bremset på denne måde. Min
kontakt beklagede sagen mange gange, og banken refunderede selvfølgelig
de kr. 50, som der var blevet lagt på rykkeren.

Jeg har ikke oplevet uregelmæssigheder siden, og det kører uden
problemer med en ældre Netscape 4.5. Jo, jeg har vist set den lodrette
bjælke et par gange, men det var forbigående.

Så Spritt, en ansat i din filial har trykket på Cancel da din ordre
tøffede ind på skærmen til godkendelse trods overtræk. Det er mit bud.


Venlig hilsen

Martin Bech

Stig Leerbeck (09-08-2001)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 09-08-01 12:15

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> .... Jeg er velformuleret, mentalt veludrustet og har klare
> veldefinerede og velbegrundede meninger MEN jeg er tatoveret, piercet,
> kronraget, fetishdulle og computernørd - ...


Du godeste! Smider du også med brosten?

Det må da være lidt trist, at afskrive sig enhver offentlig kamp, fordi
man har valgt at følge en bestemt (eller sin egen) trend. Jeg tror og
håber at du tager fejl!

Det er muligt at bankfolkene tænker sådan, men de er nu sjældent for
kloge. Husk lige at du har fat i en underordnet middelmådig
bankfunktionær, der hele tiden kigger sig over skuldren for ikke at
blive prikket ud.

Døm ikke et helt system på det!

Stig


____________________________________________________
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Spritt Schapiro (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Spritt Schapiro


Dato : 15-08-01 17:49

> Du godeste! Smider du også med brosten?

Se, der var den igen....
Søde ven, selvom jeg ikke ligner en metervare behøver du ikke lede
febrilsk efter en eller anden kasse at sætte mig i...
Kaos er ikke så farligt, prøv at lade ting stå udefinerede et øjeblik -
pludselig er alle muligheder åbne. Faktisk er det yderst behagelig at
beholde sin nysgerrighed og lade sig overraske istedet for på forhånd at
have besluttet sig til hvordan folk er og hvordan verden hænger sammen..

Jeg ved godt du mente det som en joke, men perosnligt er jeg røvtræt af
de misforståelser og vrangopfattelser de fleste uværgeligt tager for
givet...


> Det må da være lidt trist, at afskrive sig enhver offentlig kamp, fordi
> man har valgt at følge en bestemt (eller sin egen) trend. Jeg tror og
> håber at du tager fejl!

. Jeg giver heller ikekop så let. Jeg bliver bare lidt udmattet.
Faktisk har jeg tænkt mig at skrive et pænt og detaljeret brev til Jyske
Bank og give dem en chance for at sige pænt undskyld med værdighed...

Spritt

--
www.manifestfetishclub.dk * www.trekkies.dk * www.hansler.cjb.net

Martin Edlich (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 15-08-01 18:24

In article <1ey6xih.wtgeo5hukq9uN%spritt@startrekmail.com>,
spritt@startrekmail.com (Spritt Schapiro) wrote:

> Søde ven, selvom jeg ikke ligner en metervare

Sprit måles vel også liter.

--
MVH Martin Edlich
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).
http://www.edlich.dk

Christian Bech (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 16-08-01 10:39

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> > Du godeste! Smider du også med brosten?
>
> Se, der var den igen....
> Søde ven, selvom jeg ikke ligner en metervare behøver du ikke lede
> febrilsk efter en eller anden kasse at sætte mig i...

Bare rolig. Os med en pæn midterskilning fra forstæderne skal ikke lede
længe efter en kasse. Vi ved nemlig godt, at sår'n no'en, der ikke
ligner os selv, gerne bruger et par arbejdsdage på at forfalske
screendumps, så de kan nuppe et par hundrede kroner.

> Kaos er ikke så farligt, prøv at lade ting stå udefinerede et øjeblik -
> pludselig er alle muligheder åbne. Faktisk er det yderst behagelig at
> beholde sin nysgerrighed og lade sig overraske istedet for på forhånd at
> have besluttet sig til hvordan folk er og hvordan verden hænger sammen..

Forventer du ikke lidt meget af folk, der med en drøm om at ende hos
A.P. Møller tog en HH for så at ende i den lokale bank?


> > Det må da være lidt trist, at afskrive sig enhver offentlig kamp, fordi
> > man har valgt at følge en bestemt (eller sin egen) trend. Jeg tror og
> > håber at du tager fejl!
>
> . Jeg giver heller ikekop så let. Jeg bliver bare lidt udmattet.
> Faktisk har jeg tænkt mig at skrive et pænt og detaljeret brev til Jyske
> Bank og give dem en chance for at sige pænt undskyld med værdighed...

I det mindste må man da håbe, at de kan give et lidt klarere og
officielt svar. Det kunne være rigtigt interessant at høre, hvad de
svarer til de slet skjulte hentydninger til, at du skulle være en
svindler.

--
Christian

Stig Leerbeck (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 19-08-01 19:08

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> Jeg ved godt du mente det som en joke, ...

Det er jeg sgu glad for!

Men som jeg skrev andetsteds, er det ikke bare dig selv du slås for! Det
er en kamp imod den tendens, at maskiner i troværdighed kommer før
mennesker.

Du skal hermed have min ros og respekt for at du tager kampen op!

Stig

____________________________________________________
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Jesper Haaber Gyllin~ (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 07-08-01 14:00

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

<snip>

Det er da en værre historie - they fucked with the wrong person.

Slå koldt vand i blodet. Ring til deres hovedafdeling. Macbruger har en
meget fin status hos JB efter vores arrangement for et par år siden. Få
orden på sagen og forklar dem at du har posted det i dk.edb.mac, hvor
mange af deres kunder også befinder sig.

I øvrigt vil jeg sige at det er temmelig vanskelig at manipulere med et
screen shot uden at det kan ses.

Jeg har aldrig haft bøvl med dem og de har en fin netbank for Mac
brugere.

Håber på en god løsning for dig. )


--
Cordiali saluti Jesper
"Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya
mailto:jesper@gylling.net
http://www.gylling.net/

Janus Sandsgaard (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 07-08-01 14:22

Tue, 07 Aug 2001 15:00:12 +0200, "Jesper Haaber Gylling"
<jesper@gylling.net>:

> Slå koldt vand i blodet. Ring til deres hovedafdeling. Macbruger har en
> meget fin status hos JB efter vores arrangement for et par år siden. Få
> orden på sagen og forklar dem at du har posted det i dk.edb.mac, hvor
> mange af deres kunder også befinder sig.

Når det kommer til anklager om dokumentfalsk vil jeg ikke lade mig spise
mig af med et telefonisk "ups.. det er vi sørme kede af". Var det gået ud
over mig ville jeg fastholde at sagen er ganske principiel, og ikke alene
handler om kundepleje men også tryghed omkring håndtering af tekniske
fejl. I den forbindelse tror jeg at skriftlig kommunikation er god
kommunkation.

Det er da fint at Jyske Bank og MacBruger har drukket danskvand sammen,
men det ændrer ikke på, at Jyske Bank skylder deres kunder en forklaring
på, hvor mange kunder der har været ramt af den beskrevne fejl, hvilke
konsekvenser det har haft, og hvordan det er blevet håndteret. Herefter
kan der muligvis blive tale om økonomisk kompensation. Det er som bekendt
ikke gratis at betale sine regninger for sent.

-j

--
________________________
Men are from Earth.
Women are from Earth.
Deal with it.

Hans H.V. Hansen (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 07-08-01 18:30

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> Jeg har længe været foretaler for Jyske netbank, som jeg selv har kørt
> længe. Jeg elkede deres mac-udgave, og har brugt den til alt.
> Jeg har dog nu oplevet first hand hvordan de håndterer uregelmæssigheder
> i systemet OG NU SKIFTER JEG BANK!:
.....

Ja, det var da en grim historie - og tilsvarende uregelmæssigheder kunne
vel også tænkes i andre netbanker! (og PC-banker for den sags skyld?)

Jeg forenmmer også, at JB måske er begyndt at hvile lidt for meget på
laurbærrene efter deres første store succes med netbanken - i hvert
tilfælde har jeg et par gange oplevet, at deres support ikke lige gider
svare, hvilket jeg finder ret uhøfligt!

I øvrigt fungerer deres netbank ikke længere på min mac - det ligner en
fejl, der er beskrevet i deres FAQ ('Grønt felt i midten' SVJH, men den
anbefalede 'kur' virker ikke!). Min mistanke er, at de ikke længere
understøtter system 7, eller min Netscape version - men så kunne de da i
det mindste skrive, at de stiller mere videregående systemkrav!

Når jeg stadig kan benytte netbanken, skyldes det alene, at jeg har
'arvet' min søns aflagte Pentium (med win98/IE); jeg har forresten også
forgæves forsøgt med linux og Netscape 4.74 (som *skulle* virke); det
var bl. a. i den sammenhæng, de aldrig besvarede mit spørgsmål.

Så det kunne da være rart at høre om andres erfaringer - såvel med
'teknikken' som med 'støtten'!


--
med venlig hilsen
Hans

Anders (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-08-01 18:36

Hans H.V. Hansen skrev:

>> Jeg har længe været foretaler for Jyske netbank, som jeg selv har kørt
>> længe. Jeg elkede deres mac-udgave, og har brugt den til alt.
>> Jeg har dog nu oplevet first hand hvordan de håndterer uregelmæssigheder
>> i systemet OG NU SKIFTER JEG BANK!:
> ....
>
> Ja, det var da en grim historie - og tilsvarende uregelmæssigheder kunne
> vel også tænkes i andre netbanker! (og PC-banker for den sags skyld?)

Ja de tekniske problemer kan vel ske alle steder, da software aldrig er
perfekt. Men den menneskelige faktor (mistænkeliggørelsen) er der
forhåbentlig ikke noget, som sker andre steder.
--
Hvis du vil maile mig, skal du først fjerne mine boxershorts


Hans H.V. Hansen (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 07-08-01 23:04

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Ja de tekniske problemer kan vel ske alle steder, da software aldrig er
> perfekt. Men den menneskelige faktor (mistænkeliggørelsen) er der
> forhåbentlig ikke noget, som sker andre steder.

Helt enig - og denne bemærkning fra mig var kun møntet på teknikken!


--
med venlig hilsen
Hans

Jesper Haaber Gyllin~ (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 07-08-01 18:38

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:
>
> > Jeg har længe været foretaler for Jyske netbank, som jeg selv har kørt
> > længe. Jeg elkede deres mac-udgave, og har brugt den til alt.
> > Jeg har dog nu oplevet first hand hvordan de håndterer uregelmæssigheder
> > i systemet OG NU SKIFTER JEG BANK!:
> ....
>
> Ja, det var da en grim historie - og tilsvarende uregelmæssigheder kunne
> vel også tænkes i andre netbanker! (og PC-banker for den sags skyld?)
>
> Jeg forenmmer også, at JB måske er begyndt at hvile lidt for meget på
> laurbærrene efter deres første store succes med netbanken - i hvert
> tilfælde har jeg et par gange oplevet, at deres support ikke lige gider
> svare, hvilket jeg finder ret uhøfligt!
>
> I øvrigt fungerer deres netbank ikke længere på min mac - det ligner en
> fejl, der er beskrevet i deres FAQ ('Grønt felt i midten' SVJH, men den
> anbefalede 'kur' virker ikke!). Min mistanke er, at de ikke længere
> understøtter system 7, eller min Netscape version - men så kunne de da i
> det mindste skrive, at de stiller mere videregående systemkrav!

Jeg tror da ikke at dit OS har noget med det at gøre ?

>
> Når jeg stadig kan benytte netbanken, skyldes det alene, at jeg har
> 'arvet' min søns aflagte Pentium (med win98/IE); jeg har forresten også
> forgæves forsøgt med linux og Netscape 4.74 (som *skulle* virke); det
> var bl. a. i den sammenhæng, de aldrig besvarede mit spørgsmål.

Jeg bruger Netscape 4.75 og den virker fint. Du kan da bare hente en
nyere browser på nettet !

>
> Så det kunne da være rart at høre om andres erfaringer - såvel med
> 'teknikken' som med 'støtten'!


--
Cordiali saluti Jesper
"Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya
mailto:jesper@gylling.net
http://www.gylling.net/

Hans H.V. Hansen (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 07-08-01 23:04

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Jeg tror da ikke at dit OS har noget med det at gøre ?

Det har du sikkert ret i - jeg mener bare ikke, at *jeg* har ændret
noget i min (grund)opsætning, siden det virkede!

.....

> Jeg bruger Netscape 4.75 og den virker fint. Du kan da bare hente en
> nyere browser på nettet !

Ja, men bortset fra netop dette problem er jeg såmænd ganske udmærket
tilfreds med ver. 4.07 - og nu har jeg faktisk osse vænnet mig til at
bruge 'vinduerne' [i denne sammenhæng, altså! :)]

--
med venlig hilsen
Hans

Hans H.V. Hansen (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 08-08-01 11:29

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
....
> Jeg bruger Netscape 4.75 og den virker fint. Du kan da bare hente en
> nyere browser på nettet !

Nu har jeg lige kigget i Mac-supportsiden igen:

Problemet 'Grøn bjælke i midten' karakteriseres som et generelt Netscape
problem, som de 'arbejder med'.
Det gjorde de vist også for flere måneder siden, da jeg sidst kiggede
efter? ;-/


--
med venlig hilsen
Hans

Ben Knudsen (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Ben Knudsen


Dato : 07-08-01 13:53

spritt@startrekmail.com,Ny-Internet writes:
>Jeg skulle betale 3 parkeringbøder

Tsk, tsk tsk... så ER du da også en suspekt person

/ben


Hans H.V. Hansen (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 07-08-01 19:04

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:
....
> Tsk, tsk tsk... så ER du da også en suspekt person

Næh, ikke nødvendigvis - Spritt burde nok snarere forhandle en
rammeaftale (incl. storkunderabat) igennem! ;-/

--
med venlig hilsen
Hans

Hans Christian Hanse~ (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Hans Christian Hanse~


Dato : 07-08-01 20:14

Det er jo en spændende og meget principiel ting, du har fået fat i her,
Spritt.

Jeg tror desværre ikke at du får meget ud af skifte bank, min egen
oplevelse er at ligegyldigt hvor meget man synes om en bank, så sker der
før eller siden noget, der bare er helt ude i hampen.

Men du kunne nok gøre alle internetbank-brugere en tjeneste ved at
eskalere dette, ikke bare internt i Jyske Bank, men hos relevante
offentlige tilsyn og evt. presse. Her tænker jeg dels på
Forbrugerstyrelsen, men især på Finanstilsynet, der svjv bør interessere
for at der kan opstå denne type divergenser i en banks
produktionssystem. Der burde være kontrolprogrammer til at sikre at alle
posteringer stemmer overens. Og data må ikke bare forsvinde, der skal
være et revisionsspor.

/hc

Peter Gersmann (07-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 07-08-01 13:41

In article <1exrt3m.pbkl0q1bb59c0N%spritt@startrekmail.com>,
spritt@startrekmail.com (Spritt Schapiro) wrote:

>
> Jeg stoler ikke længere på min netbank, og er ikke voldsomt imponeret
> over deres kundehåndtering.
> "Vi kan ikke forstå eller løse problemet, altså er det kunden der prøver
> at tage røven på os" - Right. God indstilling at have...

Skriv et brev til deres hovedafdeling eller slå i bordet og tal med en
overordnet. Et er fejlen - men at beskylde dig for noget som nærmer
sig dokumentfalsk.

0 point til Jyske Bank.

//Peter

Stig Leerbeck (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 08-08-01 08:58

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> Jeg har længe været foretaler for Jyske netbank, som jeg selv har kørt

Lad være med at spilde for meget tid på det pjat!

Jeg kender nemlig nogle der vil SAVLE over den historie, nemlig
research-holdet bag "Rene Ord for Pengene"!
http://www.dr.dk/reneord/

Hold kæft hvor vil jeg gerne se det indslag! Og nøøøjh hvor får de røde
ører i din bank!

Jeg har selv skiftet til Jyske Bank og er indtil videre rimeligt
tilfreds. Den behandling du har været udsat for, kan sikkert forekomme
alle vegne.

Men den står jo i slående kontrast til den profil JB selv forsøger at
skabe.

Stig



____________________________________________________
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Dan Henriksen (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Dan Henriksen


Dato : 08-08-01 10:03

> Jeg kender nemlig nogle der vil SAVLE over den historie, nemlig
> research-holdet bag "Rene Ord for Pengene"!
> http://www.dr.dk/reneord/
>
> Hold kæft hvor vil jeg gerne se det indslag! Og nøøøjh hvor får de røde
> ører i din bank!

Virkelig god ide, selvom at også jeg har JB. Alle banker SKAL være obs på
deres sikkerhed.

Dan Henriksen


Janus Sandsgaard (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 08-08-01 13:49

Wed, 08 Aug 2001 09:58:27 +0200, "Stig Leerbeck" <simple@post3.tele.dk>:

> Jeg kender nemlig nogle der vil SAVLE over den historie, nemlig
> research-holdet bag "Rene Ord for Pengene"! http://www.dr.dk/reneord/
> Hold kæft hvor vil jeg gerne se det indslag! Og nøøøjh hvor får de røde
> ører i din bank!

hehe... god idé. En lagt mere "aktivistisk" og ydmygende måde at hænge
banken ud på. Noget der kan mærkes og skal forsvares på en helt anden måde
end en høflig klage.

Har ikke selv fjernsyn, finder humoren i "Rene ord for pengene" en kende
for "jysk" - men synes alligeel at det er fedt når de udmyger
virksomheder, der har trådt på deres kunder.

Spritt?

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Hans H.V. Hansen (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 08-08-01 15:28

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:
...
> Har ikke selv fjernsyn, finder humoren i "Rene ord for pengene" en kende
> for "jysk" - men synes alligeel at det er fedt når de udmyger
> virksomheder, der har trådt på deres kunder.

Ja, men hvis det er for 'jysk', kunne man jo også overvejen DR 1's
"Rapporten", hvor man jo heller ikke plejer at lægge fingrene imellem!

--
med venlig hilsen
Hans

Martin Bech (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Bech


Dato : 08-08-01 18:51

In article <1extrcv.1bc1hvgttb9j4N%spritt@startrekmail.com>,
spritt@startrekmail.com (Spritt Schapiro) wrote:


> 2) Kontoen gik i overtræk efter 1. bøde. Den accepterede indbetalingerne
> og viste dem som gennemført og trukket fra kontoen (den burde have
> afvist dem), og viste det sådan en hel måned. Men den gik i overtræk og
> det må man rent faktisk ikke. Så selv om det stadig er en fejl i
> systemet at den tillader det, er det ikke helt så klokkerent som hvis
> alt havde haft pæne +'er...


Jeg oplevede også for ca. 18 mdr. siden, at en betaling af et girokort
ikke var blevet udføet af Jyske Netbank. Da rykkeren kom, gik jeg i
banken og fortalte det og viste dem mit screenshot af ordren (jeg tager
ALTID screenshot!).

Deres forklaring var, at når ordren bliver givet og kontoen er i (går i)
overtræk, så bliver ordren kun udført hvis en ansat i ens lokale filial
taster OK til transaktionen. Min konto var flovt nok i overtræk på dette
tidspunkt. De mente, ordren var blevet bremset på denne måde. Min
kontakt beklagede sagen mange gange, og banken refunderede selvfølgelig
de kr. 50, som der var blevet lagt på rykkeren.

Jeg har ikke oplevet uregelmæssigheder siden, og det kører uden
problemer med en ældre Netscape 4.5. Jo, jeg har vist set den lodrette
bjælke et par gange, men det var forbigående.

Så Spritt, en ansat i din filial har trykket på Cancel da din ordre
tøffede ind på skærmen til godkendelse trods overtræk. Det er mit bud.


Venlig hilsen

Martin Bech

Hans H.V. Hansen (09-08-2001)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 09-08-01 10:51

Martin Bech <mbech@usa.net> wrote:
....
> Deres forklaring var, at når ordren bliver givet og kontoen er i (går i)
> overtræk, så bliver ordren kun udført hvis en ansat i ens lokale filial
> taster OK til transaktionen.

Jo, men hvis systemet kan _registrere_ overtrækket, hvorfor skulle det
så ikke øjeblikkeligt kunne advisere kunden herom?

Hvis dette så af uudgrundelige årsager (undtagelsesvis) ikke var muligt,
burde bankfunktionærens afslag da generere et advis til kunden - enten
et brev eller en elektronisk 'besked fra din filial' (eller hvad det nu
lige kaldes?)


--
med venlig hilsen
Hans

Spritt Schapiro (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Spritt Schapiro


Dato : 15-08-01 18:02

Jo, men hvis systemet kan _registrere_ overtrækket, hvorfor skulle det
> så ikke øjeblikkeligt kunne advisere kunden herom?
>
> Hvis dette så af uudgrundelige årsager (undtagelsesvis) ikke var muligt,
> burde bankfunktionærens afslag da generere et advis til kunden - enten
> et brev eller en elektronisk 'besked fra din filial' (eller hvad det nu
> lige kaldes?)

Præcis! Og den burde IKKE kunne figurere på ordreoversigten som
gennemført!

S.

--
www.manifestfetishclub.dk * www.trekkies.dk * www.hansler.cjb.net

Hans H.V. Hansen (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 16-08-01 06:55

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> Præcis! Og den burde IKKE kunne figurere på ordreoversigten som
> gennemført!

NO WAY!

--
med venlig hilsen
Hans

Hanne Hertzog (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 08-08-01 23:18

dan@adsistance.dk,Ny-Internet writes:
>> Jeg kender nemlig nogle der vil SAVLE over den historie, nemlig
>> research-holdet bag "Rene Ord for Pengene"!
>> http://www.dr.dk/reneord/
>>
>> Hold kæft hvor vil jeg gerne se det indslag! Og nøøøjh hvor får de røde
>> ører i din bank!
>
>Virkelig god ide, selvom at også jeg har JB. Alle banker SKAL være obs på
>deres sikkerhed.
>
>Dan Henriksen
>

Jeg synes det vil være uretfærdigt at hælde banken ud, før man har set
hvad en overordnet repræsentant for banken vil gøre ved sagen. Det kan jo
være en uheldig ansat som spiller Kong Gulerod.

Tænk lige på at det tjener ikke os macbrugere at banken kommer i unødig
miskridit.

Jeg synes selvfølgelig at Spriits behandling er grotesk, men jeg synes man
skal se hvad en af det øverste personer i banken vil gøre ved sådan en
affærre.

JB er jo også en bank der tør stå på egne ben og også det skal vi være
glade for. For de store banker bliver frækkere og frækkere i takt med
deres størrelse og vi skulle nødig ende der, hvor vi kun får nogle få
banker at vælge imellem.

Hilsen hanne



Skal du sejre, skal du slås med dig selv


Stig Leerbeck (09-08-2001)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 09-08-01 10:19

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Jeg synes det vil være uretfærdigt at hælde banken ud, før man har set
> hvad en overordnet repræsentant for banken vil gøre ved sagen. Det kan jo
> være en uheldig ansat som spiller Kong Gulerod.
>
> Tænk lige på at det tjener ikke os macbrugere at banken kommer i unødig
> miskridit.



Du har selvfølgelig ret. På den anden side set er dette ikke det eneste
eksempel på, at mange mennesker har en klippefast tro på at "når det
står på skærmen - så må det være sandt!".

Disse eksempler skal bringes offentligt frem, så at mennesker ikke skal
komme efter maskiner, men omvendt!

Stig


--
____________________________________________________
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Spritt Schapiro (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Spritt Schapiro


Dato : 15-08-01 18:02

> Tænk lige på at det tjener ikke os macbrugere at banken kommer i unødig
> miskridit.

Jeg er egenlig ret ligeglad med den side af sagen. De får ikke større
credits fra mig fordi de lefler for mackunderne. Jeg har supportet dem
100% indtil dette skete, men derfor regner jeg dem ikke for mere
gloværdige end alle de andre banker, de er bare en bank der ikke er så
store som de andre, men de er næst i køen! De skal sgu behandle deres
kunder ordentligt og have tekniken iorden.
Hvis jeg var idealist havde jeg valgt en mindre bank.
Jeg valgt jyske pga deres netbank...

Spritt

--
www.manifestfetishclub.dk * www.trekkies.dk * www.hansler.cjb.net

Hanne Hertzog (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 08-08-01 23:47

spritt@startrekmail.com,Ny-Internet writes:
>
>3) Jeg er weird. Jeg er velformuleret, mentalt veludrustet og har klare
>veldefinerede og velbegrundede meninger MEN jeg er tatoveret, piercet,
>kronraget, fetishdulle og computernørd - hvilket igen vil se dårligt ud
>i hr. og fru Danmarks øjne ("hun er ikke helt normal og derved
>suspekt").
>Hvis jeg havde haft pænt tøj, lyst pagehår og arbejdet som
>butiksassistent så havde jeg straks fløjet til pressen.
>Men hvis Rene ord for pengene skulle filme inde i min lejlighed, ville
>folk have mere travlt med at glo på hvad jeg er for en sær type end med
>at lytte på hvad jeg egentligt siger.... Desværre.
>
>Så jeg orker det simpelthen ikke. Havde jeg haft gylden hud og et
>arabisk efternavn og 5 arbejdsløse brødre der var kendt af politiet
>havde jeg også været på røven, så havde jeg heller ikke orket... lige
>meget hvor ret jeg evt. har eller hvor meget en principsag det evt. er.
>Fordomme hæmmer folks dømmekraft (ikke at alle mennesker i forvejen er
>så godt udstyret på det punkt) og de færreste tænker selv eller tænker
>kritisk. Sorry at jeg er sådan en sortseer, men jeg stoler ikke så meget
>på andre mennesker, mine erfaringer siger mig at jeg bare skal bære
>over, men ikke forvente noget.


Hej Spritt, Du har fuldstændig ret i det du skriver. Sådan er det bare.
men jeg kan trøste dig med, at også normalt kedeligt udseende mennesker,
kan risikere at det bliver historier, hvor de absolut ikke kender sig selv
igen, efter at journalister har haft fat i dem.

Jeg kender personligt nogen, der har været igennem "møllen".

En gylden regel er den, at man laver en aftale med en evt. journalist, at
skal han have en historie, så skal man have lov til selv at læse den inden
den kommer på tryk og man skal have lov at påtale direkte fejl. Man kan
selvfølgelig ikke bestemme, hvordan journalisten formulere sig, men men
kan da på den måde sikre sig mod, at der kommer direkte fejl. Sådan
nogenlunde
Og som jeg har skrevet i et tidl. indlæg. Tal med en direktør eller andet
meget overordnet individ i banken. Gå til hovedet, som vi siger her i
huset.
Hvis du skriver et enkelt, kort, godt formuleret brev om
hændelsesforløbet, så er der ikke nogen, der på forhånd kan vide, hvordan
du ser ud

Jeg har f.eks. klaget over nogle ting et par gange. Da skrev jeg til
direktørerne i de pågældende steder og har fået svar begge gange. Jeg tror
at de har lidt respekt for nogen, der gider ulejlige sig og i øvrigt,
selvfølgelig skriver i en pæn tone og sprog. (de ved jo ikke hvem man er
og kan heller ikke vide, hvad der sker med så aktive mennesker, hvis de
ikke svarer.

Hilsen Hanne




Hanne Hertzog (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 08-08-01 23:59

mbech@usa.net,Ny-Internet writes:
>
>Jeg oplevede også for ca. 18 mdr. siden, at en betaling af et girokort
>ikke var blevet udføet af Jyske Netbank. Da rykkeren kom, gik jeg i
>banken og fortalte det og viste dem mit screenshot af ordren (jeg tager
>ALTID screenshot!).


har du oplevet det hele 4 gange?


hilsen Hanne




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste