ABBA
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-10 13:12

Abba udsat for jodlen. Det er vist nyt:

http://www.youtube.com/watch?v=SzhbZ2i1pXU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-09-10 13:56

Den 12-09-2010 14:12, Åge Halldorsson skrev:
> Abba udsat for jodlen. Det er vist nyt:
> http://www.youtube.com/watch?v=SzhbZ2i1pXU&feature=related

Ja, den stilart er ikke blevet bedre med årene.
Her er et lige så slemt eksempel med "DeZurik Sisters" fra 1938:

http://www.youtube.com/watch?v=DNYDyXn6qso&feature=related

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-10 18:27

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja, den stilart er ikke blevet bedre med årene.
> Her er et lige så slemt eksempel med "DeZurik Sisters" fra 1938:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=DNYDyXn6qso&feature=related

Yikes, det er jo ren støj :-/

Fra : Michel

Dato : 12-09-10 14:51

meddelelse news:4c8cc395$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Abba udsat for jodlen. Det er vist nyt:

I mine ører jodler de ikke, men synger. Jeg skylder at tilføje, at jeg ikke
kan nogen af delene, men efter min overbevisning bruger man stemmen på en
anden måde, når man jodler (de oktavstore spring). Her et eksempel på hvad
jeg synes er god jodlen tilsat glade rytmer

http://www.youtube.com/watch?v=J6q2YLvsxTA&p=99DF23716634437D <-- Angela
Wiedl: Jodelexpress

Hilsen
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-10 16:09

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Her et eksempel på hvad jeg synes er god jodlen tilsat glade rytmer
>
> http://www.youtube.com/watch?v=J6q2YLvsxTA&p=99DF23716634437D <-- Angela
> Wiedl: Jodelexpress

Okay, der er jo så også tale om verdens nok mest berømte og professionelle
jodler, Angela Wiedl.

Her jodler hun country:
http://www.youtube.com/watch?v=Z8HOC-Q6uwY&feature=related
og her er et temmelig nyt klip hvopr hun jodlede i Musikantenstadl. Det er
høj klasse: http://www.youtube.com/watch?v=bBYz0n-UvIM

Men lad os lige snuppe et af øjeblikket største hit: Hittet er med "Oech's
die Dritten" og hittet blev præsenteret i går lørdag i "Musikantendampfer".
Det hedder
"Volksmusik íst international" (Folkelig musik er international). Og det er
jo sån set rigtigt. Det stormer frem også her i landet.
Her er der tale om topprofessionel jodleri:
http://www.youtube.com/watch?v=Sov08PFWQEs

Hilsen Åge

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 13-09-10 21:09

On Sun, 12 Sep 2010 14:12:00 +0200, Ã…ge Halldorsson wrote:

> Abba udsat for jodlen. Det er vist nyt:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SzhbZ2i1pXU&feature=related

I heard about a busker playing "Dancing Queen" on the Didgeridoo one time.
I thought "That's Aboriginal."

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-09-10 10:30

meddelelse news:4c8cc395$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Abba udsat for jodlen. Det er vist nyt:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SzhbZ2i1pXU&feature=related
>
> Hilsen Åge

Hej Åge....

Jamen melodien, er som altid " God ".... Abba kunne bare det der, også selv
om verden aldrig rigtigt forstod dem.

F.eks kom de første prøve eksemplarerne de sendte til radiostationerne
retur, for det måtte være en fejl, at musikken fulgte sangen Det var
man ikke rigtigt vant til.

Jodleri, kan være meget godt, som et supplement til en sang... Men jeg tror
godt nok, at jeg skal have mindst mit eget bøgetræ i øret, før jeg begynder
at acceptere, at sangteksten erstattes af jodleri.... Så selv om det er et
par yndige piger, med et par ganske nydelige stemmer, ender de nok
alligevel, med tommelfingeren nedad.... Men lærte de nu teksten, og lidt
elegant fik flettet noget jodlen ind, så kunne det jo ende med at blive
smukt.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-09-10 11:09

Den 14-09-2010 11:30, Benny Mortensen skrev:

> Men lærte de nu teksten, og lidt elegant fik flettet
> noget jodlen ind, så kunne det jo ende med at blive
> smukt.

Det må du forklare lidt nærmere???
Det med dyrelyde i musikken har aldrig været godt, og hvorfor dog
erstatte den menneskelige stemme med det?
Eller er der undtagelser?

Rossini's katteduet:

http://www.youtube.com/watch?v=FpNtUaIJ4IM&feature=related

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-10 09:31

> Det må du forklare lidt nærmere???
> Det med dyrelyde i musikken har aldrig været godt, og hvorfor dog erstatte
> [...]

Det ved du jo godt Henning... Ingen regler uden undtagelser...

Og kønne er de da.... ))

M.V.H....Benny..