Er der flere KRUTTE-r på vej ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-09-10 08:42

DU GODESTE!

Det ser ud til at der er flere KRUTTE-r på vej. Det er noget værre noget:

http://www.krutter.dk/home/index.php

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-09-10 08:56

Den 11-09-2010 09:42, Åge Halldorsson skrev:
> DU GODESTE!

Undervisnings program fra Fur TV:

http://www.youtube.com/watch?v=3vlBpuJGjns&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-09-10 21:58

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Undervisnings program fra Fur TV:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=3vlBpuJGjns&feature=related
>
> Henning.

Henning i pressenning

http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00365/hotdog_365694d.jpg

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-09-10 14:51

Den 11-09-2010 22:58, Åge Halldorsson skrev:

> Henning i pressenning
> http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00365/hotdog_365694d.jpg

Det må du vide Hr. Halldorsson. Dette her et jo tysklands største og
mest berømte sangerinde.
Er dette ikke et nummer fra filmen "Hot Dog"?

http://www.youtube.com/watch?v=ZXZNfxkno6U

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-09-10 15:14

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det må du vide Hr. Halldorsson. Dette her et jo tysklands største og mest
> berømte sangerinde.

Ja Nina holder 100%

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-10 16:12

> [...]
> berømte sangerinde.
> Er dette ikke et nummer fra filmen "Hot Dog"?

Kender ikke damen. Det er ikke noget man ser i tv. Jeg tror aldrig hun har
været vist på ARD. Nok fordi det støjer så voldsomt.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-09-10 16:47

Den 12-09-2010 17:11, Åge Halldorsson skrev

> Kender ikke damen. Det er ikke noget man ser i tv. Jeg tror aldrig hun
> har været vist på ARD. Nok fordi det støjer så voldsomt.

Er dette ikke et af de mange klip fra ARD, med Nina Hagen?

http://www.youtube.com/watch?v=Ag2DMiiJEKA

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-09-10 17:00

> Er dette ikke et af de mange klip fra ARD, med Nina Hagen?

Ork der har hun været på ofte

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-10 17:12

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Er dette ikke et af de mange klip fra ARD, med Nina Hagen?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Ag2DMiiJEKA
>
> Henning.

Nej, det er det ikke. Der mangler et 1-tal (Das erstre) i højnet af
billedet.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-09-10 18:44

Den 12-09-2010 18:11, Åge Halldorsson skrev:

> Nej, det er det ikke. Der mangler et 1-tal (Das erstre) i højnet af
> billedet.

Du må begynde at følge lidt med. Hvad med at få rettet antennen lidt
ind???
En simpel forespørgsel på Google efter Hagen og ARD, Das Erste, giver en
uendelig masse resultater.

Og helt aktuelt, i Ard - Das Erste, er Nina Hagen gæst hos Ina Müller i"
Inas Nacht", den 23. september.

http://programm.ard.de/TV/2010/09/09/inas-nacht/eid_281065997869269?monat=&jahr=&list=main1#top

Hagen er en utrolig alsidig kunstnerinde. Her synger hun i en helt anden
genre, Kurt Weil's "Johnny" fra "Das drei grossen oper":

http://www.youtube.com/watch?v=CSriPDRkRpo&p=19E3996F938C0DE7&playnext=1&index=13

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-10 19:10

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> En simpel forespørgsel på Google efter Hagen og ARD, Das Erste, giver en
> uendelig masse resultater.

Altså, siden 2004 har jeg set samtlige de mest sete musikshow på ARD, som
sendes i den bedste sendetid kl. 20-23 og der har hun aldrig været sendt.
Jeg har efterhånden set hundreder af show, hvor der er op imod mod 20-30
deltagere hver gang. Jeg skulle hilse at sige, at det er ret mange. Skal vi
sige, at jeg har set nogle tusinder enkelt-sange i løbet af de 6 år.
Hun er der aldrig - aner ikke hvem, hun er

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-09-10 20:04

Den 12-09-2010 20:10, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> af de 6 år.
> Hun er der aldrig - aner ikke hvem, hun er

Jeg tror , at Nina Hagen er med i Florian's "HERBSTFEST", den 16.
oktober (ARD). Show'et starter 20.15, så det er i din TV-tid.
(Du er bedre til, at finde ud af de tyske 'shows' end jeg, så tjek om
hun er med.)

http://www.mdr.de/feste-der-volksmusik/6972472.html

Hvis jeg tager fejl, eller hvis du skulle 'glippe hende der' skulle hun
være med i et "RTL-Chart Show", live med Band den 19. oktober.
Og på SAT-1 den 22. oktober i "Die Oliver Pocher Show", også her, live
med band.

Her et 'nice' YouTube eksempel med hende, fra fortiden.
Selv om nummeret har de samme pasticher som tysk schlager har i dag,
udstråler hun en personlighed uden lige, og man er ikke i tvivl om, at
det er hende selv, som synger, og at der er et orkester, med mennesker,
der spiller:

http://www.youtube.com/watch?v=c-IMPM02YD4

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-10 20:59

> [...]
> være med i et "RTL-Chart Show", live med Band den 19. oktober.
> Og på SAT-1 den 22. oktober i "Die Oliver Pocher Show", også her, live med

Hvorfor bruge så megen energi på at lede?
Det er ikke noget kvalitetsstempel, endsige nogen målestok for andet end
ingenting, at være med i tyske, eller nogen andre TV-shows.

Fakta er, at der ikke er nogen nulevende tysker der ikke ved hvem Nina Hagen
er, uanset om hun gider deltage i schlagerhelvedet, eller ikke.
At Åge så ikke kender hende kan vel knapt komme som nogen overraskelse. Hans
musiksmag og viden er så smal, at 99,99% af det der findes, befinder sig
uden for hans fatteevne.

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-09-10 21:05

Den 12-09-2010 21:59, Alex Linaa skrev:

> Hvorfor bruge så megen energi på at lede?
> At Åge så ikke kender hende kan vel knapt komme som nogen overraskelse.

Du har selvfølgelig ret.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-10 21:16

> Du har selvfølgelig ret.
>
> Henning.

Selvfølgelig, Solbjerg-naren styrer

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-09-10 21:25

Den 12-09-2010 22:16, Åge Halldorsson skrev:

> Selvfølgelig,

Det er rigtigt hvad Linaa skriver, det er meningsløst at bruge tid på at
lede, for selvfølgelig har hun været med i tyske tv-shows, også tilbage
i tiden.
Fortiden brugte jeg da heller ikke tid på, og valgte kun at skrive de
nærmeste fremtidige shows, som hun formentlig vil medvirke i.
Og jeg valgte kun at nævne de tyske, for der er jo også shows i 'udlandet'.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-10 14:31

> [...]
> nærmeste fremtidige shows, som hun formentlig vil medvirke i.
> Og jeg valgte kun at nævne de tyske, for der er jo også shows i

Men hun har i hvertt fald ikke værert med i Musikshow på
public-servicekanalen ARD, siden jeg begyndte at se showene i 2004.
Jeg har set samtige show. Og hun har ikke været med.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-10 21:12

> [...]

> (ARD). Show'et starter 20.15, så det er i din TV-tid.
> (Du er bedre til, at finde ud af de tyske 'shows' end jeg, så tjek om hun

Du har dygtigt været inde på showets hjemmeside. showets hjemmeside har dog
aldrig været dygtige til at offentliggøre deltagerlisten, ejheller årets
programmer.
Der er "Musikantenstadl" meget dygtigere. De er i god tid. Vi ved hvad der
skal ske et år frem.

> [...]
> være med i et "RTL-Chart Show", live med Band den 19. oktober.
> Og på SAT-1 den 22. oktober i "Die Oliver Pocher Show", også her, live med

Okay, hun er jo niok tit med i de der reklame niche-kanaler, men jeg omtalte
kun den almindelige public-service-kanal ARD og for den sags skyld ZDF
Jeg kan intet finde om at hun skulle være med i FESTE DER VOLKSMUSIK.
Efter hvad jeg har kunne høre til hende på yuytube-link er det ikke noget
der på nogen måde passer ind i et slagershow.
Men OK. Florien har da som regel et par numre med, som er totalt
malplaceret, så det bliver i så fald første gang jeg ser hende på tv - og
det er jo ikke tit, hvis det er een gang hvert 6. år.
HVIS hun altså er med. jeg ved ikke hvor du har hørt om det. Jeg kan intet
finde om det. Jeg kan slet ikke finde en NINA HAGENs hjemmeside. Hvis hun er
kendt, så plejer kendte sangere da at have en hjemmeside, skulle jeg mene
? - Kender du hjemmeside-adressen. Det virker underligt

> [...]
> er hende selv, som synger, og at der er et orkester, med mennesker, der

Lyttede lige til dit link. Hvis det er den her sang hun skal synge, så kan
jeg bedre forstå det. Den kan sagtens passes ind som et lidt skævt indslag i
showet --- meeennnn hun plejer da vist at synge noget mere støjende musik,
ikke ?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-09-10 21:04

Den 12-09-2010 19:44, Henning Jensen skrev:

> Hagen er en utrolig alsidig kunstnerinde. Her synger hun i en helt anden
> genre, Kurt Weil's "Johnny" fra "Das drei grossen oper":
> http://www.youtube.com/watch?v=CSriPDRkRpo&p=19E3996F938C0DE7&playnext=1&index=13

Jeg må hellere rette mig selv, selv om jeg ikke er meget for det.

"Johnny" er ikke fra Weill's "Die Dreigroschenoper", men fra Weills
musical "Happy End", som er fra 1958.
Sangen er "Surabaya Johnny" fra 3. akt, scene 1, som foregår "I ølhallen
den 24 december".

http://en.wikipedia.org/wiki/Happy_End_%28musical%29

For at vende tilbage til "Die Dreigroschenoper", så er musikken og
sangene indspillet med Nina Hagen i en af rollerne. Jeg kan varmt
anbefale den, hvis man er til den slags.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-10 17:13

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det må du vide Hr. Halldorsson. Dette her et jo tysklands største og mest
> berømte sangerinde.

Helt rigtigt.
Jeg spurgte for sjov en af mine engelske venner, hvilke tyske musiknavne han
kunne nævne, og han kom prompte med Nina Hagen, Rammstein og Scorpions.
Tror sgu ikke rigtig Helmuth Lederpflaffer og Trudl Jodlmussi er nået ret
meget ud over Bayerns grænser :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-09-10 18:46

> [...]
> Scorpions.
> Tror sgu ikke rigtig Helmuth Lederpflaffer og Trudl Jodlmussi er nået ret

Ja og hun har sgu været kendt i masser af år og er en af de helt store fra
tysk populærmusik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-10 19:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og hun har sgu været kendt i masser af år og er en af de helt store fra
> tysk populærmusik

................men som aldrig bliver spillet i tv-musikshow, i den bedste
sendetid kl. 20-23

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-09-10 19:22

meddelelse news:4c8d17be$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> ...............men som aldrig bliver spillet i tv-musikshow, i den bedste
> sendetid kl. 20-23

Fortæl du det til dine 2 lyttere, hvis du nogensinde får en radiostation i
gang,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-10 21:15

> Fortæl du det til dine 2 lyttere, hvis du nogensinde får en radiostation i
> gang,

LIMFJORD PLUSs er rigeligt her på egnen. God underholdningsmusik for den
almindelige befolkning. Og en masse lyttere. en masse reklamer. OG ikke
mindst et kæmpe økonomisk overskud. Der er ingen grund til at begå harikiri,
ligesom pop-stationerne gør. Det med at oprette så mange pop-stationer, at
ingen af dem kan køre et ordentligt overskud ind.

Så detttt....

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-09-10 21:47

meddelelse news:4c8d34d5$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> LIMFJORD PLUSs er rigeligt her på egnen. God underholdningsmusik for den
> almindelige befolkning.

Som en fra Limfjord Plus skrev en gang, når man har venner som Åge, hvad
skal man så med fjender

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-10 21:58

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Som en fra Limfjord Plus skrev en gang, når man har venner som Åge, hvad
> skal man så med fjender

Hvis det er den "almindelige" befolkning, så er det dælme godt at
hovedparten af os er ualmindelige

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-10 14:33

> [...]
> meddelelse news:4c8d34d5$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Som en fra Limfjord Plus skrev en gang, når man har venner som Åge, hvad

Okay, I så fald må det jo være fjender af LIMFJORD PLUS, hvis de udtaler
sådan. Fjender kan jo også være indenfor.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-09-10 21:48

meddelelse news:4c8d34d5$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Der er ingen grund til at begå harikiri,

Aaah vil du ikke nok

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-09-10 10:00

> [...]
> Scorpions.
> Tror sgu ikke rigtig Helmuth Lederpflaffer og Trudl Jodlmussi er nået ret

Hej Alex

Det var da en interessant oplysning, men det er vel lige som om der mangler
noget, hvis den på nogen måder, skulle have nogen substans. Kan vi være
enige om det ?.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-10 15:04

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det var da en interessant oplysning, men det er vel lige som om der
> mangler noget, hvis den på nogen måder, skulle have nogen substans. Kan vi
> være enige om det ?.
>
> M.V.H....Benny..

Oplysningen er faktisk mærkelig, da swlagergrupperne når langt ud over
Bayerns grænser. Det sker som bekendt gennem musikshows der har
kanon-seertal
og når hele Nord- og MellemEuropa via parabol i den bedste sendetid lørdag
kl. 20-23
De 3 nævnte grupper har aldrig nået Europa via disse show.
Solbjerg-naren har nogle underlige bekendte

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-09-10 09:48

meddelelse news:4c8f80e4$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> kl. 20-23
> De 3 nævnte grupper har aldrig nået Europa via disse show.
> Solbjerg-naren har nogle underlige bekendte

Hej Åge

Det var lige som ikke det, der var kernen....

Hvordan skulle vi kunne lægge nogen som helst betydning i, en eller anden,
totalt tilfældig, og for hele gruppen, lige undtagen Alex, ukendt persons
udtalelser. Det forekommer mig, lige så betydningsløst for mig, som at hans
børn aldrig har hørt obladi oblada... Og endnu værre, de ved, de ikke har
hørt den... Hvordan de så end bærer sig af med det... Men det må jo være
rigtigt, for Alex havde jo spurgt dem. Så er denne ven, en af samme skuffe
???....

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-09-10 22:01