Frisk Aalborg forsvant
Fra : Grethe Hoff

Dato : 12-09-10 14:03

Hei gruppe!
Er det noen her som har et forslag til erstatning for Frisk Aalborg med
citrus? Den pruduseres ikke mere.
Jeg er ikke helt til Gammel Dansk og Aquavit...hverken smaksmessig eller i
styrke. Men en liten snaps smaker jo godt av og til.

--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 12-09-10 16:06

On 12 Sep., 15:02, "Grethe Hoff" <grethe...@ceroy.dk> wrote:

> Er det noen her som har et forslag til erstatning for Frisk Aalborg med
> citrus? Den pruduseres ikke mere.

Sikkert godt det samme - har dog aldrig smagt den.

> Jeg er ikke helt til Gammel Dansk og Aquavit...hverken smaksmessig eller i
> styrke. Men en liten snaps smaker jo godt av og til.

Du kan ikke lide akvavit, men gerne snaps? De to ord er synonymer i
min bog. Der er masser af gode snapse, også med "smag". Hvis du ikke
vil lave selv (man kan faktisk lave en udmærket citrussnaps
derhjemme), findes der flere gode akvavitter på markedet. Jeg
foretrækker Linie Akvavit til daglig og Reserve, når det skal være
fint :)

Her i huset har vi altid rigelig valnøddesnaps, fordi vi har et stort
træ, og den er herlig. Desuden slåen, porse, kvan og lidt andre
forskellige, som bekendte har produceret.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Grethe Hoff

Dato : 13-09-10 09:20

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

træ, og den er herlig. Desuden slåen, porse, kvan og lidt andre
forskellige, som bekendte har produceret.

-----------------------------
Akvevit = karve for meg og det smaker meg ikke, rett og slett.
Dessuten er den for sterk, jeg ville gjerne ha en mildere *snaps*
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Emil

Dato : 13-09-10 02:06

> [...]

>Jeg er ikke helt til Gammel Dansk og Aquavit...hverken smaksmessig eller i
>styrke. Men en liten snaps smaker jo godt av og til.

Du kan finde inspiration på
<http://www.engelund.dk/de-gode-sider_mad-og-drikke/snapseurter/index.htm>

Ud fra dine kriterier vil jeg foreslå:

1 flaske Klar Svendborg akvavit fra Brugsen
Den gule skal fra 0,5 øko citron, helst revet eller skåret fint.
(Medtages den hvide del af skallen bliver det mere bittert)
10 - 20 frosne rønnebær som er let maste efter optøning.
1 tomt hylster vanilje (indmaden har du brugt til is eller kage)
2 stk hele peberkorn
4 stk hele allehånde
1 - 2 spiseske honning

Trækker i en ugestid, omrystes hver dag, og filtreres i kaffefilter
Den bliver bedre end originalen.

m.v.h. Emil

Fra : Grethe Hoff

Dato : 13-09-10 09:24

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er ikke helt til Gammel Dansk og Aquavit...hverken smaksmessig eller i
> styrke. Men en liten snaps smaker jo godt av og til.

OK, da har jeg sett på oppskrifter, men hvorledes skal jeg redusere
alkoholgehalten? Mener å huske noe om å koke vann, avkjøle og blande. Er det
noen som kan si noe om dette?
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Preben

Dato : 13-09-10 09:34

Den 13.09.2010 kl. 10:23 skrev Grethe Hoff <grethe---@ceroy.dk>:

> OK, da har jeg sett på oppskrifter, men hvorledes skal jeg redusere
> alkoholgehalten? Mener å huske noe om å koke vann, avkjøle og blande. Er
> det
> noen som kan si noe om dette?

Jeg kan fortælle dig, hvordan man kommer den anden vej, men det ved du vel
når, du kommer fra Norge

--
mvh/Preben

Fra : Grethe Hoff

Dato : 13-09-10 09:37

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news.viyp2yoeqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
> [...]

> noen som kan si noe om dette?

Jeg kan fortælle dig, hvordan man kommer den anden vej, men det ved du vel

hehe....ikke jeg, men kan nok finne noen som vet!

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-09-10 09:04

On 13 Sep., 10:20, "Grethe Hoff" <grethe...@ceroy.dk> wrote:

> Akvevit = karve for meg og det smaker meg ikke, rett og slett.
> Dessuten er den for sterk, jeg ville gjerne ha en mildere *snaps*

Jeg tror, vi misforstår hinanden. Min pointe til dette var, at ordene
"snaps" og "akvavit" i min bog er synonyme.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang