Fejl i tilbud fra ALdi 10 tommer netbook
Fra : WHOamI

Dato : 09-09-10 13:42

I Aldis reklame står der på en ene side den er med Windows® 7 Home Premium,
men når man klikker ind for at læse mere om den, står der at den er med
Windows 7 Starter.

Kan jeg forlange at der er Windows® 7 Home Premium på, som skrevet på
hovedsiden ?

Jeg er jo hverken i ond eller god tro, da begge styresystemer står nævnt.

Mvh

Jeg har selvfølgelig kopieret siden ned så jeg har dokumentation for det.

Fra : Jubi

Dato : 09-09-10 14:12

"WHOamI" <whoami@whoami.eko> skrev i meddelelsen
> [...]
> nævnt.
>

> Mvh
>

> Jeg har selvfølgelig kopieret siden ned så jeg har dokumentation for

Har du læst det med småt? Gerne noget om forbehold for fejl m.m.

Fra : Anders Majland

Dato : 09-09-10 14:04

> Kan jeg forlange at der er Windows® 7 Home Premium på, som skrevet på
> hovedsiden ?

De tager jo sikkert forbehold for trykfejl i deres reklamer ...

Når du kommer i butikken så se hvad der står på varen. Står der også premium
på kassen så kan forvente at det hvad der er på maskinen.

Skulle det efterfølgende vises sig kun at være starter er det en mangel du
kan reklamere over.

Aldi vil sikkert mene at det er for dyrt for dem at give dig en premium så
de kan vil sikkert tilbyde at lade handlen gå tilbage istedet.... En
omlevering vil løse problemet og de vil sikkert heller ikke give afslag....

Fra : alexbo

Dato : 09-09-10 14:43

"WHOamI" skrev

> Kan jeg forlange at der er Windows® 7 Home Premium på, som skrevet på
> hovedsiden ? Jeg er jo hverken i ond eller god tro, da begge styresystemer
> står nævnt.

Du er så heller ikke uvidende, du ved nu at der er begge muligheder.
Det du ønsker er at stille dig op i Aldi og sige at du troede at der var en
Premium i computeren, så den vil du godt have.
Og så påstår du at du ikke er i ond tro.

Reelt ønsker du at udnytte en evt. fejl, det er bedrageri eller forsøg
derpå.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Riis

Dato : 11-09-10 14:11

> [...]
> Og så påstår du at du ikke er i ond tro.
>
> Reelt ønsker du at udnytte en evt. fejl, det er bedrageri eller forsøg

Nu er problemet, at man først finder ud af, at det er en starter version,
når man står med pakken. Et andet problem er, at sidste gang, da de havde en
sådan på tilbud i sommers, stod der, det samme i reklamen, så kan man undre
sig, at der slet ikke er nogen der har brokket sig over det dengang.

Så jeg vil mene, at det er bevist vildførelse af Aldi og det burde være en
sag for forbrugerombudsmanden, når nu det er anden gang det sker.

Per

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 11-09-10 14:24

Per Riis wrote:
> Så jeg vil mene, at det er bevist vildførelse af Aldi og det
> burde være en sag for forbrugerombudsmanden, når nu det er
> anden gang det sker.

Jeg synes det ville være en rigtig god ide at forelægge sagen for
forbrugerombudsmanden. Det er jo meget nemt:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/Klageformular
Lisbet

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-09-10 15:01

On Sat, 11 Sep 2010 15:10:44 +0200, "Per Riis"
<denrigtigefotograf@hotmail.com> wrote:

>Nu er problemet, at man først finder ud af, at det er en starter version,
>når man står med pakken.
Ret beset kan man heller ikke forvente andet til en Netbook.
Starter versionen er fra MS side tiltænkt dette segment.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 11-09-10 18:43

"Per Riis" skrev

> Nu er problemet, at man først finder ud af, at det er en starter version,
> når man står med pakken.
Ja men problemet er ikke så stort når man er opmærksom på det i forvejen, og
det er Mvh

>Et andet problem er, at sidste gang, da de havde en sådan på tilbud i
>sommers, stod der, det samme i reklamen, så kan man undre sig, at der slet
>ikke er nogen der har brokket sig over det dengang.
Ja man kan undre sin røv i laser, men man kan også bare regne med at ingen
gad fortælle Aldi om sagen.

> Så jeg vil mene, at det er bevist vildførelse af Aldi og det burde være en
> sag for forbrugerombudsmanden, når nu det er anden gang det sker.
Det kræver at det kan bevises at det er bevidst, men hvis du dengang gjorde
Aldi opmærksom på forholdet burde de have rettet det til denne gang.
Gjorde du det?

En windows starter er en windows ligth der passer perfekt til en netbook den
suger ikke livet ud af maskinen, den er langt bedre end en Premium til det
formål.det er derfor den findes.
Ikke for at tage røven på køberne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-09-10 23:41

On 09/09/2010 15:43, alexbo wrote:
[...]
> Reelt ønsker du at udnytte en evt. fejl, det er bedrageri eller forsøg
> derpå.

Reelt forsøger Aldi at lokke folk til at besøge deres butik, ved at være
uklare om hvilken kvalitet af operativsystem der er på computeren.

Det er det der er formålet med tilbudsaviser, og netop derfor burde
enhver form for løgn, herunder uklarhed der kan tænkes at give butikken
vinding (altså kunder som ellers ikke ville have besøgt butikken) og som
derfor muligvis er begået med vilje, være forbudt og strafbart.

--
Peter Knutsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-09-10 14:47

On Thu, 9 Sep 2010 14:41:37 +0200, "WHOamI" <whoami@whoami.eko> wrote:

> [...]
>

>Mvh
>

>Jeg har selvfølgelig kopieret siden ned så jeg har dokumentation for det.

Da det er en Netbook kan den være med Starter udgaven, det er ligesom
det segment Starter udgaven er tiltænkt fra MS.

Skulle den så vise sig at være med Premium, ja så har du bare fået det
mere for pengene.

/Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-09-10 15:33

WHOamI <whoami@whoami.eko> wrote:

<snip>

> Jeg har selvfølgelig kopieret siden ned så jeg har dokumentation for det.

Og så har du tabt en evt sag på forhånd.

Der er en "Fona-dom" fra engang i 70/80'erne. En mand så et TV i
udstillingsvinduet med en meget lav pris på skiltet. Det var en søndag.
Han tog et billede og gik om mandagen ind i butikken for at erhverve
apparatet til den lave pris. Fona nægtede og det kom til en sag ved Sø-
og Handelsretten.

Manden tabte og i dommen kunne man læse, at der blev lagt vægt på, at
han havde taget det billede og at han så ikke kunne være i god tro mht
prisen.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-09-10 15:40

WHOamI skrev:

> [...]
> Windows 7 Starter.

> Kan jeg forlange at der er Windows® 7 Home Premium på, som skrevet på

Nej. Aldi har ikke butik knyttet til hjemmesiden, og derfor er
reklamerne rent juridisk kun opfordringer til dig om at gøre Aldi
et tilbud. De er med andre ord uforpligtende - uanset om der er
taget forbehold eller ej.

I øvrigt tilslutter jeg mig Alex Christensens kommentar.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 09-09-10 15:46

Bertel Lund Hansen skrev:
> I øvrigt tilslutter jeg mig Alex Christensens kommentar.

Fint nok, så medtag den lige, for den er ikke her i tråden, andet end
hvis det er med et andet efternavn.

/Hauge

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-09-10 15:51

Følgende er skrevet af Hauge:

> Fint nok, så medtag den lige, for den er ikke her i tråden, andet end hvis
> det er med et andet efternavn.
>
> /Hauge

Så læs lige alexbo's indlæg i tråden.
Han inderskriver sig sjovt nok med ..... tra daaaaaaaaaa

Alex Christensen

Så det er vist en ommer klog Åge.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Hauge

Dato : 09-09-10 15:59

Andersen [3650] skrev:
> Så læs lige alexbo's indlæg i tråden.

Synes det var mest på sin plads at bruge navnene fra "afsender", end
navne fra inde i et indlæg, men ok.

> Så det er vist en ommer klog Åge.

Fjols.

/Hauge

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-09-10 19:43

Hauge:

> Synes det var mest på sin plads at bruge navnene fra "afsender", end navne
> fra inde i et indlæg, men ok.
Det kaldes et "Nick" og har nødvendigvis intet med navnet at gøre.

> Fjols.

Ja hvis det kan glæde dig. Det ændrer dog intet ved at du tit og tæt
kommer med kommentarer der er helt ude i hampen.

Fra : Hauge

Dato : 09-09-10 19:49

Andersen [3650] skrev:
> Det kaldes et "Nick" og har nødvendigvis intet med navnet at gøre.

Nej, men prøv du at følge en tråd på 150 indlæg, og der så er en person
der synes godt om indlægget fra "X. Hansen", så skal man igennem en ret
stor del for at finde navnet, hvis nicket ikke er det samme. Kan du se
logikken? Nej sikkert ikke, men glem det. Fis over i dk.snak, hvor dit
bavl hører til

/Hauge

Fra : Andersen [3650]

Dato : 09-09-10 21:51

Hauge:

> [...]
> sikkert ikke, men glem det. Fis over i dk.snak, hvor dit bavl hører til

150?? Kan du nu heller ikke tælle. Dette er det 13. incl. det indlæg
der startede det hele.
Så hvis du ikke formår at følge 13 indlæg burde du måske finde på
noget andet end usenet. Det overgår tilsyneladende din formåen.

Til andre læsere af tråden skal jeg beklage at jeg ikke tidligere fik
sat et OT i subj. Det skulle der nu være rettet op på.

Fra : Kurd

Dato : 09-09-10 22:43

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Til andre læsere af tråden skal jeg beklage at jeg ikke tidligere fik
> sat et OT i subj. Det skulle der nu være rettet op på.

Herren eller fruen Hauge er kendt for sit dårlige sprogbrug.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-09-10 19:12

Følgende sludder blev tastet af Andersen [3650]:
> 150?? Kan du nu heller ikke tælle. Dette er det 13. incl. det indlæg
> der startede det hele.

Ja og nu er der 22... kan du stadigvæk ikke se pointen ????

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-09-10 23:43

On 09/09/2010 16:59, Hauge wrote:

> Synes det var mest på sin plads at bruge navnene fra "afsender", end
> navne fra inde i et indlæg, men ok.

Det er jeg enig i. Jeg ved ikke hvem Alex Christensen er, men hvis
Bertel havde skrevet alexbo (eller ukorrekt Alexbo, hvilket han dog som
formand for FIDUSO forhåbentlig ikke ville gøre), så havde jeg straks
vidst hvem det var.

--
Peter Knutsen

Fra : Leif Neland

Dato : 09-09-10 22:23

Den 09-09-2010 16:51, Andersen [3650] skrev:
> Følgende er skrevet af Hauge:

> Så læs lige alexbo's indlæg i tråden.
> Han inderskriver sig sjovt nok med ..... tra daaaaaaaaaa
>
> Alex Christensen
>
> Så det er vist en ommer klog Åge.

Der er ingen grund til at blive spydig.

Det er dog lettere at for modtageren, hvis der henvises til det navn,
der står i oversigten end det, der står inde i brevet.

Leif

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-09-10 14:45

Leif Neland forklarede den 09-09-2010:

> Der er ingen grund til at blive spydig.
>
> Det er dog lettere at for modtageren, hvis der henvises til det navn, der
> står i oversigten end det, der står inde i brevet.
>
> Leif

Har du tidligere læst indlæg fra Hauge. Det lyder ikke til det.

Fra : Hauge

Dato : 10-09-10 15:02

Andersen [3650] skrev:
> Har du tidligere læst indlæg fra Hauge. Det lyder ikke til det.

Prøv at forholde dig til det der blev skrevet, det glemte du i farten,
da du i arrig- eller fuldskab skulle skrive noget bras igen.

/Hauge