Hjælp søges...
Fra : Britta Madsen

Dato : 07-08-01 10:19

Hejsa..
Nu er det ved at være på tide at jeg skal tabe mig nogle kilo, derfor søger
jeg nogle gode slankekure som I andre her i gruppen har prøve, alle kure
tages med kyshånd. Du/I må gerne fortælle lidt om kuren og om hvor meget Du
/I har tabt ved den......
Håber at høre fra jer....
Knus fra Britta

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 07-08-01 12:27

> Hejsa..

Hej!

> [...]
> jeg nogle gode slankekure som I andre her i gruppen har prøve, alle kure
> tages med kyshånd. Du/I må gerne fortælle lidt om kuren og om hvor meget

Du skriver "nogen" kilo, så jeg antager at du falder i den typiske gruppe,
dvs. at du egentlig ikke er overvægtig som sådan (BMI lidt over 25), men
gerne vil lægge 5-10 kilo, og måske få lidt større muskler med i købet.

Der er vist generel enighed i gruppen om at bedste "kur" under de
omstændigheder er at gå over til protein- stivelse- og kulhydrat-tung mad
(rent kød, grøntsager, pasta, kartofler, ris..), forsøge at udrydde de
daglige vane-kaloriebomber (smør, margarine, mayonnaise, ost, juice, cola,
sød/letmælk, is, chokolade, øl, rødvin) og supplere med motion (for at øge
forbrændingen) og evt. styrketræning (øger hvileforbrændingen og hjælper på
"kosmetikken").

Det er selvfølgelig den ultrakorte udgave du har fået her :)

Fordelen ved ovennævnte er, at man egentlig ikke behøver at tælle kalorier
(når altså først man er kommet godt i gang, dvs. efter de første 1-2 uger),
da man på denne måde kan spise til man er mæt, og såmænd også godt kan holde
"fri" fra kuren 1-2 dage om ugen. Hvis man har et normalt stofskifte, og
holder sig til ovenstående, burde det være muligt at lægge ½-1½ kilo om
ugen. Du behøver altså hverken "lide" eller betale for pulvere, piller eller
andet sjov på denne måde, og det er såmænd også en meget sundere kost du
kommer til at få end den gennemsnitlige danske mad.

Jeg har efter dette program lagt ca. 7 kilo på lidt over 2 måneder.
Vægttabet er blevet lidt større (pr. uge) i den sidste måned, da jeg har
fået bedre styr på vanerne, og er begyndt at styrketræne med vægte ca. 2
timer om ugen, medens jeg ser fjernsyn. Jeg startede på ca. 82 kilo og
bukseliv str. 34, og er nu efter dagens svømmetur officielt nede på 75 kilo
og bukseliv str. 32 uden at presse knappen. Det endelig mål på ca. 70 kilo
og str. 31 forventer jeg at nå om 4-5 uger.

Med venlig hilsen
Anders S. Johansen

Fra : LazyA

Dato : 07-08-01 14:54

Britta Madsen <bm_tigerdyr@get2net.dk> skrev

>Nu er det ved at være på tide at jeg skal tabe mig nogle kilo, derfor søger
>jeg nogle gode slankekure.

Hej Britta

Jeg vil give ret Anders Johansen ret i meget af det han skriver.
Min fremgangsmåde er en smule anderledes, dog nok ikke så sund for kroppen.
Jeg "må" max spise 1500 kcal. om dagen. Dette gælder dog ikke frugt og
grønt, som jeg ikke begrænser.
Jeg spiser 3 små måltider + aftensmåltid. De 3 små måltider plejer bare at
blive et stykke brød med kødpålæg el. lign. Til aftensmad f.eks. et stykke
magert kød (ca. 150 gr.) med kartofler, ris eller pasta (ca. 400 gr.
kartofler el. 100 gr. pasta/ris) og fedtfattig sovs. (F.eks. knorr
udelukkende med letmælk). Hertil gerne grøntsager. Hver gang jeg bliver
sulten spiser jeg frugt eller grønt, alt det jeg har lyst til.
Så dyrker jeg motion i en time, ca. 5 gange om ugen. Nogle dage boldspil,
andre dage en lang rask gåtur.

Kuren er ret streng, også fordi man ikke altid når op på de 1500 kcal, men
den VIRKER. Jeg har tabt 24 kilo og er stadig igang.

Cirka halvvejs i dette vægttab holdt jeg en pause på nogle måneder, og det
var min oplevelse, at man ikke bare vendte tilbage til det gamle mønster med
chokolade, fed sovs o.lign., men derimod blot spiste mere af de "rigtige"
ting. Derfor holdt jeg vægten i denne pause. Modsat "panik-kure" får
kroppen - om ikke alt, så - en stor del af det, den skal bruge, og man kan
sagtens klare dagligdagens strabadser.

Mvh

Anders Hagstrøm

Ps. Til andre: kom gerne med kritikpunkter til kuren.

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 07-08-01 15:47

"LazyA" <lazya@iname.com> wrote in message news:9korr6$kjb$1@sunsite.dk...
> Britta Madsen <bm_tigerdyr@get2net.dk> skrev

> Kuren er ret streng, også fordi man ikke altid når op på de 1500 kcal, men
> den VIRKER.

Det er såmænd mit eneste kritikpunkt - men kun i forhold til en begynder.
Det kommer vel an på om man har nemt eller svært ved at motivere sig. Har
man svært ved det, er det måske lidt hårdt at spænde bu(g)en - til en
begyndelse. Men det er - igen - en smagssag.

> [...]
> chokolade, fed sovs o.lign., men derimod blot spiste mere af de "rigtige"
> ting. Derfor holdt jeg vægten i denne pause.

Helt enig! Jeg *kan* simpelthen ikke spise meget fede ting længere (lagkage
osv.), da min mave simpelthen gør oprør mod det. Hvis nogen af læserne
nogensinde har drukket ren piskefløde, ved I nok, hvad jeg taler om. Jeg vil
dog undlade at beskrive symptomerne nærmere i høfligt selskab :)

Søde ting (Cooooooolaaaaaa) er dog stadig en trussel, og jeg skal da ærligt
indrømme at jeg savner at suge en iskold halvliter ned ved skærmen :D Men
det behov stiller jeg af og til i weekends, hvor jeg kan finde på at tilstå
mig selv en god slatten junk-food burger med tilhørende cola og pomfritter.

Mvh
Anders Johansen

Fra : LazyA

Dato : 07-08-01 16:02

Anders Sewerin Johansen <home@dduck.dk> skrev
..
> Det kommer vel an på om man har nemt eller svært ved at motivere sig. Har
> man svært ved det, er det måske lidt hårdt at spænde bu(g)en - til en
> begyndelse. Men det er - igen - en smagssag.

For mit vedkommende er det nødvendigt at gøre kuren streng, ellers kan jeg
ikke holde den. Det lyder nok ikke rationelt, men hvis jeg tillader mig at
spise mig rigtigt mæt, at spise når jeg er sulten osv, så ender det osse med
"aah, en enkelt Big Mac kan jo ikke skade"...det har jeg prøvet .
Jeg er nødt til at være så streng, at når de første dage er gået kan jeg
ikke "nænne" at bryde kuren.

> [...]
vil
> dog undlade at beskrive symptomerne nærmere i høfligt selskab :)

Ja, maven brokker sig, men trangen synes jeg nu stadig er der :-/

> [...]
tilstå
> mig selv en god slatten junk-food burger med tilhørende cola og

Enig. Hver fredag spiser jeg PRÆCIST hvad jeg har lyst til. Det er nogen
gange et orgie af slik, chips, cola og junkfood - det er dog begrænset, hvad
man kan få ned, når maven er vant til ikke at få ret meget.
Andre gange bliver det blot til en god middag en liter cola.
Under alle omstændigheder synes jeg denne "fridag" er nødvendig, da man SKAL
have noget at glæde sig til udover forventningen om et vægttab.

Med venlig hilsen

Anders Hagtrøm

Fra : Helle :\)\)

Dato : 07-08-01 17:04

> [...]
SKAL
> have noget at glæde sig til udover forventningen om et vægttab.

Jeg tror også det er en god ting, at man en gang i mellem giver efter for en
trang til det "forbudte". Men jeg tror det kommer meget an på hvilken type
kur man er på, hvor stor trangen er. Jeg har f.eks. blot lagt min kost om,
så jeg reelt spiser det jeg skal spise fremover, blot i _lidt_ mindre
mængder. Det betyder at jeg stabilt har haft et vægttab på ½ kg om ugen. Og
min trang til det usunde er næsten væk, måske fordi jeg laver "rigtig" mad
og ikke decideret slankemad.

mvh
Helle :)