ups getmore på falitens rend hvad nu
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-09-10 23:45

fik denne mail :
Skat har, mandag d. 30/8, i forbindelse med nogle undersøgelser
foretaget en konfiskering af vores lager og lukket vores bankkonto.
alt dette kan ikke lade sig gøre :

- Bestillingsoprettelser i webshoppen.

- Afsendelse af varer, herunder åbne bestillinger.

- Modtagelse og behandling af returvarer,
herunder fortrydelser og reklamationer.

- Behandling af postsager, herunder efterlysningssager og
fragtskader.

- Udbetaling af penge ved refunderingssager.

- Ophævelse af reserverede beløb på kreditkort.

*************************************

jeg har sendt en fejl behæftet vare retur til ca 900 kr
hvis de nu reelt går konkurs - er mine penge så tabt ?

Mv.
BMM

Fra : Peter J

Dato : 08-09-10 00:28

Bo M. Mogensen skrev:

> jeg har sendt en fejl behæftet vare retur til ca 900 kr
> hvis de nu reelt går konkurs - er mine penge så tabt ?

Hvis Getmore går konkurs har du ikke længere krav på at få din vare
repareret*, men du har til gengæld krav på at få den defekte vare retur:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Konkurser/konkurs

"Hvis du har en vare indleveret til reparation på det tidspunkt, hvor
virksomheden går konkurs, vil du have krav på at få den defekte vare
udleveret."

* Man kan muligvis i princippet anmelde sin reklamationssag i et
konkursbo, men her vil man nok ryge så langt ned i kreditorrækkefølgen,
at det vil være skønne spildte kræfter.

Peter J

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-09-10 14:57

Den 08-09-2010 01:27, Peter J skrev:

> Hvis Getmore går konkurs har du ikke længere krav på at få din vare
> repareret*, men du har til gengæld krav på at få den defekte vare retur:

Hej Peter
Mange tak for dit svar

> [...]
>

> "Hvis du har en vare indleveret til reparation på det tidspunkt, hvor
> virksomheden går konkurs, vil du have krav på at få den defekte vare

hmm jeg kan vel skrive til Told og skat om det ikke er rar at give mig
min ting igen - konkurs eller ej så må den da stadigt være min ?

> * Man kan muligvis i princippet anmelde sin reklamationssag i et
> konkursbo, men her vil man nok ryge så langt ned i kreditorrækkefølgen,
> at det vil være skønne spildte kræfter.

Det tror jeg også - men de kan vel strengt taget ikke sælge noget
defekt eller ikke der tilhøre mig ?

Venligst
BMM

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-09-10 16:10

On Wed, 08 Sep 2010 15:57:17 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>hmm jeg kan vel skrive til Told og skat om det ikke er rar at give mig
>min ting igen - konkurs eller ej så må den da stadigt være min ?

Jeg har prøvet noget der ligner, havde en vare til reperation og
firmaet gik konkurs.

Der skete det i praksis at jeg fik besked om at jeg fordi jeg havde et
tilgodehavende i firmaet (min dims der var til reperation) blev
orienteret om konkursen, og det holdt vand skal jeg love for.
Alt sammen kom fra den advokat der behandlede konkursen.

Jeg fik en del breve om konkursen og status på samme, alle breve der
var noget tykkere end normale breve, der var ret mange sider med
dokumentation på "sagens stilling" og div. opgørelser over alt muligt.
En af opgørelserne var over alle dem der havde noget tilgode, der var
mange over 200. Nogle gange 5 A4 sider, andre gange op til 20 sider,
mener også at mindst et brev var sendt anbefalet, så det har kostet
kassen.

På et tidspunkt meddelte jeg at jeg sådan set bare ønskede min dims
retur, men det reagerede advokaten ikke på, derimod kom der fortsat
store breve med en masse for mig aldeles urelevant information.

Ham der gik konkurs fik tilsyneladende en gældssanering som nogle
andre fordringshavere ikke var tilfreds med, så sagen var
tilsyneladende for retten flere gange, alt sammen noget man blev holdt
godt og grundig orienteret om.

Det korte af det lange er at jeg fik ikke min dims (som havde en værdi
under 50 kr.), jeg fik heller ikke nogle penge, men jeg fik papir til
optænding i rigelige mængder.

Hvad kan OP så bruge dette til ?
Hvis hans "fejl behæftet vare" er korrekt registreret hos GM vil han
højst sandsynligt automatisk hører fra den advokat der behandler
konkursboet.

Hvis OP vil være sikker på at hans fordring er kommet konkursboet i
hende skal han kontakte dette.

OPer vil højst sandsynligt ikke få andet ud af det end en ordentlig
stak breve.

Det ser ud til at et tilgodehavende på en helt specifik vare bare
bliver lavet om til en værdi, og at alt i boet bliver solgt og så
betaler man så ellers tilbage til fordringshaverne efter en given
nøgle, og lur mig om ikke advokaten der behandler boet står først.

/Hans

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-09-10 01:29

Den 08-09-2010 17:09, Hans Kjaergaard skrev:
> Det korte af det lange er at jeg fik ikke min dims (som havde en værdi
> under 50 kr.), jeg fik heller ikke nogle penge, men jeg fik papir til
> optænding i rigelige mængder.

Ha ha ja det lyder drabeligt - men altså teknisk set må både min og din
dims jo tilhøre ejeren ,(altså dig og mig) som ikke er den konkurs ramte
men køberen
at tilsnige sig den om de så sender 550 anbefalede breve må da være en
form for tyveri ?
altså ikke sende den egendom retur som man har sendt ind til rep ??

Mv.
BMM

Fra : Jet

Dato : 08-09-10 09:04

On 8 Sep., 01:45, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> jeg har sendt en fejl behæftet vare retur til ca 900 kr
> hvis de nu reelt går konkurs - er mine penge så tabt ?

Du skal gøre krav gældende over for advokat Boris K.Frederiksen , du
kommer nok til selv at aftale med ham mht selv at hente varen, da
firmaet ingen penge har
så kan de heller ikke sende varen !

Selskabet har også drevet virksomhed fra adressen Getmore A/S,
Industribuen 5 F, 2635 Ishøj.

Som kurator er udpeget advokat Boris K. Frederiksen, Vester
Farimagsgade 23, 1606 København V.

Der er ikke berammet møde til valg af kurator eller nedsættelse af
kreditorudvalg. Begæring herom fra en fordringshaver skal fremsættes
skriftligt over for Sø- og Handelsrettens skifteret, Bredgade 66, 1260
København K, inden 3 uger efter denne bekendtgørelse.

Enhver, der har en fordring eller andet krav mod skyldneren, opfordres
til inden 4 uger efter denne bekendtgørelse til boets kurator at
anmelde sit krav opgjort pr. konkursdagen. Anmeldelsen bør være
vedlagt dokumentation for kravet

/jet

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-09-10 01:31

Den 08-09-2010 17:03, Jet skrev:
> [...]
> til inden 4 uger efter denne bekendtgørelse til boets kurator at
> anmelde sit krav opgjort pr. konkursdagen. Anmeldelsen bør være

det enste jeg har er track an trace på pakken ?

Fra : Jet

Dato : 08-09-10 09:13

> [...]
>
> jeg har sendt en fejl behæftet vare retur til ca 900 kr
> hvis de nu reelt går konkurs - er mine penge så tabt ?

på Statstidende.dk kan du søge på getmore i alle år og få
interessante ting at vide om firmaet, de har før gået ned og da var
det advokat Boris Frederiksen,
man skulle henvende sig til

/jet