htc-Desire, Telefonbog/Personer
Fra : Erik Poulsen

Dato : 07-09-10 22:53

Hejsa

Jeg er lidt uvenner med min Desire....

Jeg har importert min adressebog fra min Outlook. Desværre optræder alle
personerne nu flere gange i både Telefonbog/Personer. Jeg kan ikke finde
logiken.
Er det muligt, at opsætte den sådan, at en person har alle oplysninger nr,
mail osv i kun en post?
Jeg har også problemet med ,at alle mine telefon nr. som i Outlook stod til
+45. Nu står til 45. Hvilket betyder, at jeg ikke kan ringe til dem uden, at
skulle redigere i dem. Er der en løsning på det?

På forhånd tak
Erik

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-09-10 16:43

Den 07-09-2010 23:53, Erik Poulsen skrev:
> Er det muligt, at opsætte den sådan, at en person har alle oplysninger nr,
> mail osv i kun en post?

Nej, der er ikke en mulighed for at flytte det hele til en post.
Til gengæld har du mulighed for at linke alle kontakterne sammen, og på
den måde optræder de kun en gang. Funktionen kan også bruges til at
linke en facebook profil til en kontakt, og ligende.

Funktionen dukker op i øverste højre hjørne af skærmen, når du åbner en
kontakt (Trykker på den)

De vil stadig efter de er linket, være i flere kopier på telefonen, men
de bliver kun vist som en i oversigten.

> Jeg har også problemet med ,at alle mine telefon nr. som i Outlook stod til
> +45. Nu står til 45. Hvilket betyder, at jeg ikke kan ringe til dem uden, at
> skulle redigere i dem. Er der en løsning på det?

Jeg har ikke selv oplevet det, men mit bedste bud må være, at du bider i
det sure æble og retter dem manuelt på telefonen, derefter ser de jo
automatisk korrekt ud i f.eks. outlook.

- Chano Andersen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 18-09-10 23:04

Erik Poulsen wrote:
> [...]
> stod til +45. Nu står til 45. Hvilket betyder, at jeg ikke kan ringe
> til dem uden, at skulle redigere i dem. Er der en løsning på det?

Konen var selv i samme problematik, da det skulle gå fra Nokia til HTC.

Efter en del bøvl frem og tilbage endte det med at alle alle kontakter og
kalender poster blev synkroniseret med en gmail og derefter rettet til, da
der både var konaktpersoner med det samme nummer flere gange og andre hvor
nummeret manglede. Der efter blev HTC'en resat og slettet totalt så der ikke
var nogen "efterladenskaber" i den interne hukommelse med gamle
kontaktpersoner.

Nu spiller det 100% alt bliver synkroniseret med en gmail og der er derfor
fuld backup af alle personer og kalenderposter - det var lidt besværligt -
men er meget glad for at det blev gjort fra starten.

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-10-10 22:12

Chano Andersen <sunsite092009@chanoandersen.dk> writes:

> [...]
> på den måde optræder de kun en gang. Funktionen kan også bruges til at
> linke en facebook profil til en kontakt, og ligende.

JFC, jeg troede vi var i 2010. Dette gør jo Android fuldstændig
uinteressant for mig personligt.

og nej, synk til en gmail konto er ikke et brugbart svar. Jeg skal ikke
have mails, kalender eller dokumenter liggende uden for mit eget
netværk, uanset om de hedder apple, google eller microsoft og de mener
det nok så godt for mig.

Kai