Autohjælp - To motorcykler?
Fra : LasseNC

Dato : 07-09-10 06:35

Hej

Er der nogle alternativer til Falck mht. vejhjælp, der også dækker
Europa? Jeg har to motorcykler og ønsker ikke to forskellige
abonnementer.

Mvh. Lasse

Fra : Anders Majland

Dato : 07-09-10 13:41

> Er der nogle alternativer til Falck mht. vejhjælp, der også dækker
> Europa? Jeg har to motorcykler og ønsker ikke to forskellige
> abonnementer.

Falck Super dækker dig som fører uanset hvilket køretøj du er i/på (egne
bil/mc'er og også låne/lejebiler mc'er). Desuden et af dine køretøjer uanset
føreren.

Da jeg havde falck super var familiebilen registreret. Så kunne fruen også
tilkalde hjælp hvis nødvendigt og jeg var dækket uanset hvilken bil/mc jeg
kørte på.

Det koster vist ca 2000kr/år - Jeg opsagde det da jeg reducerede antallet af
mc'er i stald til en enkelt. Så var det billigere at dække køretøjerne
enkeltvis.

/A

Fra : Bo S.

Dato : 07-09-10 14:19

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> af mc'er i stald til en enkelt. Så var det billigere at dække køretøjerne

Dansk autohjælp
Link : http://www.dah.dk/da/Privat/Abonnementer/Motorcykel.aspx

/Bo

Fra : Anders Majland

Dato : 07-09-10 15:57

> Dansk autohjælp
> Link : http://www.dah.dk/da/Privat/Abonnementer/Motorcykel.aspx
> /Bo

Bo, det hjælper ikke Lasse - DAH abb er per køretøj, og sidst jeg var kunde
var der vist ikke mængderabat ved flere køretøjer. Tror ikke han mener at to
ens abbonmenter er løsningen :-/

Mange har samarbejdsaftaler med DAH. bla FDM hvor prisen per køretøj er
lavere. Men vilkårene er så heller ikke nødvendigvis de samme. Bla er der
via FDM en selvrisiko på 100kr per assistance.

Mhs til vilkår er det for mc'er uden kasko ret vigtigt at se på om
hjemtransport af en havareret cykel er dækket. Det er kun de færreste abb
der har det. Falck Super har hjemtransport fra det nærmeste udland (afair
75km) men ikke fra længere væk og det var den bedste udlandsdækning jeg
kunne finde til min XT jeg kun havde ansvarsforsikret (var en hvis risiko
for at komme til at krølle den omkring et træ i sverige og så ville det være
rart at kunne få stumperne hjem)

Udover at jeg reducede antallet af mc'er så ændrede Falck deres vilkår midt
i min sidst abb. periode. Den gratis lånebil forsvandt uden at de syntes det
var nødvendigt at kompensere for den ringere dækning eller vente med at
indføre den til den forudbetalte periode var udløbet ...

--
/A - Mc'en dækket ved DAH via FDM, Bilerne ved DAH igennem GF forsikring.