opsigelse af internet i bindingsperioden
Fra : E

Dato : 07-09-10 06:55

Når man tegner et abonnement på internet hos en internetudbyder, og der er 6
mdr. bindingsperiode, og man inden for de 6 mdr opsiger abonnementet, og de
lukker forbindelsen efter ca. 5 mdr, skal man så betale for de 6 mdr. Eller
kun de 5?

Jeg ved godt at bindingsperioden løb på 6 mdr., men så burde de vel også
have leveret alle 6 mdr og ikke kun de 5 selvom det bliver opsagt?

Nu har internetudbyder henvendt sig FØRSTE GANG efter 4 år, og vil have
betaling for resten af den bindingsperiode hvor de ikke leverede internet,
og der er selvfølgelig kommet renter på.....

Fra : Jubi

Dato : 07-09-10 16:12

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i meddelelsen
> [...]
> der er 6 mdr. bindingsperiode, og man inden for de 6 mdr opsiger
> abonnementet, og de lukker forbindelsen efter ca. 5 mdr, skal man så

For et bedre svar bør du komme månedsnavne på. Den måned du opsagde og
fra den måned du regner med de 6 måneder gik fra, og evt. den måned
selskabet regnede med opsigelsel startede fra.

Fra : E

Dato : 07-09-10 20:29

> For et bedre svar bør du komme månedsnavne på. Den måned du opsagde og fra
> den måned du regner med de 6 måneder gik fra, og evt. den måned selskabet
> regnede med opsigelsel startede fra.

Tegner abonnement i starten af februar 2006, og i starten af juni 2006
opsiger jeg abonnementet for at være i god tid, da jeg går ud fra de først
lukker forbindelsen ved bindingsperiodens udløb. De lukker min forbindelse
kort efter opsigelsen og derved inden bindingsperiodens udløb, og jeg står
derfor uden internet.

Jeg har intet hørt fra internetudbyderen siden, og den anden dag dumpede der
et brev ind om en regning på 2xxx, xx kr pga renter.
Dette er første brev jeg modtager siden opsigelsen. Jeg regnede med jeg
havde betalt internet forud, og har desværre ikke gemt regningerne.

Fra : alexbo

Dato : 07-09-10 21:24

"E" skrev

> Dette er første brev jeg modtager siden opsigelsen. Jeg regnede med jeg
> havde betalt internet forud, og har desværre ikke gemt regningerne.

I dit første indlæg skriver du at du ikke regnede med at skulle betale den
sidste måned, nu skriver du at du regnede med at have betalt det hele forud.

Det ville være rat at vide hvad du egentlig mener og hvad du skrev i din
opsigelse, det bedste havde været at skrive en opsigelse til den 31/7 men
tilsyneladende har du bare sagt den op, og så er det ikke mærkeligt at de
lukker for forbindelsen.

Du skal betale for den aftalte tid uanset om du bruger forbindelsen eller
ej, hvis det er din egen skyld at den afbrydes ændrer det ikke noget, til
den pris med de mange x'er er det nok noget erhverv, og hvis udbyderen får
indtrykket af at erhvervet ophører lukker de forbindelsen så ikke
uvedkommende kan bruge den.

Hvis det er erhverv burde regnskabet vise hvad der er betalt og hvornår..

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-09-10 06:48

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> den pris med de mange x'er er det nok noget erhverv, og hvis udbyderen får
> indtrykket af at erhvervet ophører lukker de forbindelsen så ikke
> uvedkommende kan bruge den.

Der er du vidst ude i det rene gætteri.

Fra : alexbo

Dato : 08-09-10 08:38

"Uffe Kousgaard" skrev

> Der er du vidst ude i det rene gætteri.

Jamen spørgsmålet inviterede til gætteri, så få informationer som muligt det
må være for at man skal gætte selv.

Jeg baserede gættet på en opkrævning på 2xxx for en måned, selv incl. renter
synes jeg
det er mere end privat.

mvh
Alex Christensen

Fra : E

Dato : 08-09-10 08:02

> [...]
> den pris med de mange x'er er det nok noget erhverv, og hvis udbyderen får
> indtrykket af at erhvervet ophører lukker de forbindelsen så ikke

Nej det er privat som jeg havde på min hjemmeadresse.
Jeg kan ikke huske hvad jeg skrev i opsigelsen for 4 år siden, for da jeg
ikke har hørt noget, gik jeg ud fra det var betalt?!
Synes jo det er meget underligt først at høre noget efter 4 år....

Fra : alexbo

Dato : 08-09-10 08:36

"E" skrev

Det skyldes at kravet er ved at falde for forældelsesgrænsen, udbyderen har
gennemgået alle ældre sager og sender nu opkrævninger.

Forældelsesloven har en skæringdato til nytår som har effekt for mange
fordringer, det har fået mange firmaer til at samle op på deres gamle sager.
Nu skal der ryddes op og betales der ikke skal der enten indges forlig elle
indledes retslige skridt for at opretholde kravet.

§ 15. Forældelsen afbrydes, når skyldneren over for fordringshaveren
udtrykkeligt eller ved sin handlemåde erkender sin forpligtelse.

§ 16. Forældelsen afbrydes, når fordringshaveren foretager retslige skridt
mod skyldneren med henblik på at erhverve dom, betalingspåkrav påtegnet af
fogedretten, voldgiftskendelse eller anden bindende afgørelse, der fastslår
fordringens eksistens og størrelse, og forfølger disse skridt inden for
rimelig tid.

§ 30. Loven finder anvendelse også på tidligere stiftede fordringer, som
ikke inden ikrafttrædelsesdagen er forældet efter de hidtil gældende regler,
jf. dog stk. 2 og 4. Forældelse indtræder dog tidligst den 1. januar 2011,

mvh
Alex Christensen

Fra : E

Dato : 08-09-10 09:05

Synes jo det er meget underligt først at høre noget efter 4 år....

> Det skyldes at kravet er ved at falde for forældelsesgrænsen, udbyderen
> har gennemgået alle ældre sager og sender nu opkrævninger.

Ja men de har jo haft rig mulighed for at skrive til mig de sidste 4 år,
hvis de mener jeg skylder noget.
Jeg har netop modtaget en kopi af en regning jeg aldrig har set før, og jeg
må tilstå at jeg ikke kan forstå regningen. Den er meget forvirrende.