ELO-cellist Mike Edwards død
Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-10 09:54

Cellisten Mike Edwards, der var med til at grundlægge bandet Electric Light
Orchestra, blev fredag dræbt på stedet, da en 600 kilo tung halmballe
rullede ned af en bjergside og knuste hans varevogn

http://ekstrabladet.dk/musik/intlmusiknyt/article1405013.ece

Han ses i aktion i starten af dette klip:
http://www.youtube.com/watch?v=8Kv5KfkF7fo

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-09-10 10:03

> Cellisten Mike Edwards, der var med til at grundlægge bandet Electric
> Light Orchestra, blev fredag dræbt på stedet, da en 600 kilo tung
> halmballe rullede ned af en bjergside og knuste hans varevogn

Shit...satans til måde at komme af dage på.
RIP

Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-10 12:13

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Shit...satans til måde at komme af dage på.

Ja, det er noget hø...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-10 14:25

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det er noget hø...

Satans! - det skulle jeg lige til at skrive.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-09-10 08:08

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er noget hø...
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/

Nej, det var vist halm

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-09-10 14:18

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nej, det var vist halm
>
> M.V.H....Benny..

Godt det ikke var en levende gris.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-09-10 14:45

meddelelse news:4c878cfc$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Godt det ikke var en levende gris.
>
> Hilsen Åge

Ja vi har rigeligt i dig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-10 14:27

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Shit...satans til måde at komme af dage på.
> RIP

GRIS I HOVEDET
Det er da ikke værre end da en italiener, for få år siden, døde fordi der
faldt en gris ned i hovedet på ham.
grisen var på en 1. sals-altan (viot nok hos nogle fremmedarbejdere).
Altanen brast imidlertid og grisen og altanen faldt
pladask ned i hovedet påen sagesløs mand, som gik på fortovet lige under.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-10 14:38

meddelelsen news:4c863db9$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er da ikke værre end da en italiener, for få år siden, døde fordi der
> faldt en gris ned i hovedet på ham.

Her kan læses om ulykken. Der fortælles også om en kvinde der døde fordi
hun fik en kvinde i hovedet.
Den kvinde hun fik i hovedet, var en kvinde som begik selvmord ved at
springe ud fra toppen af en kirke.
Kun døde vist selv og ligeledes hende der fik hende i hovedet.
Her kan læses om det:
http://politiken.dk/debat/kroniker/95541/hvad-i-hede-hule-/

Fra : Michel

Dato : 07-09-10 19:25

> [...]
> Altanen brast imidlertid og grisen og altanen faldt
> pladask ned i hovedet påen sagesløs mand, som gik på fortovet lige under.

Din kapitaloverskrift fortæller en del.

Hvori består det relevante for musikgruppen?

Med forundret hilsen
Michel

Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-10 19:47

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Fremmedarbejdere i Italien kunne for eksempel være nogle danskere. Muslimer
har det i hvert fald nok næppe været. Men sikke da en fordomsfuldhed du
lægger for dagen. Og var fodgængeren, fremmedarbejderen eller grisen
musiker, siden du finder det relavant i denne gruppe?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-09-10 08:15

meddelelse news:4c863db9$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Altanen brast imidlertid og grisen og altanen faldt
> pladask ned i hovedet påen sagesløs mand, som gik på fortovet lige under.

Aha, det giver ny luft til begrebet " When pigs fly "

Jeg havde ellers kun hørt om flyvende grise, fra en Amerikansk tornado. Men
de har vist også rekorden, de blev løftet op, og flyttet ca 50 Km... Og for
ejeren må man sige, uheldigvis slap de fra det uden en skramme... Nu vil de
fleste undre sig over ordet " uheldigvis "... Men det er der en forklaring
på. Grisene vækst gik i stå, og var derfor, kun en økonomisk belastning,
uden værdi... Døde, havde de udløst en erstatning.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-09-10 14:22

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg havde ellers kun hørt om flyvende grise, fra en Amerikansk tornado.
> Men de har vist også rekorden, de blev løftet op, og flyttet ca 50 Km...

Hehe. Øhh... forresten. Du kender vel ikke dagens vejrudsigt for den by hvor
Krutte bor. Det skulle være Svendborg?
Jeg kunne lige se det for mig. En tornado ramme Svendborg og Krutte
blive hvirvlet op i luften og flyttet helt ned i Muhamedanistan ?

HAHA

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-10 09:23

meddelelse news:4c878e16$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg kunne lige se det for mig. En tornado ramme Svendborg og Krutte
> blive hvirvlet op i luften og flyttet helt ned i Muhamedanistan ?

Sig mig lige engang Åge... Hvad har de dog gjort dig ?????

Er du ude på at starte en KRUTTE Krise...

Og har du tænkt over, hvad vil du gøre, hvis de nu bestiller en mere...

Du ved jo godt, i Kina spiser de hunde... Hvad spiser de i Muhammedanistan ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-10 16:20

> Du ved jo godt, i Kina spiser de hunde... Hvad spiser de i Muhammedanistan
> ?
>
> M.V.H....Benny..

Jamen, viil de æde "Krutte"? - Så skal de da have syltetøj til. Det er stærk
kost

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 10-09-10 17:11

Åge Halldorsson skrev:
> Jamen, viil de æde "Krutte"? - Så skal de da have syltetøj til. Det er
> stærk kost

Har du smagt?

Væk billede, VÆK..

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 07-09-10 18:13

Hej Allan

> Shit...satans til måde at komme af dage på.

Ja, pokkers til uheld.

Må han hygge sig i det store orkester deroppe.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-10 18:39

> Hej Allan

> Ja, pokkers til uheld.
>
> Må han hygge sig i det store orkester deroppe.

Øhh...... Oppe på halmballen ?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-10 19:41

meddelelsen news:4c8678aa$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Øhh...... Oppe på halmballen ?
>
> Hilsen Åge

Electrick Light Orcestra lavede for mange år siden deres største og mest
kendte hit. Det var et enormt stort hit. Det hed "Hold on tight". Sidan da
hørte vi ikke meget til gruppen.
Den gik stort set i glemmebogen.

Men her er verdenshittet:
www.youtube.com/watch?v=8TLmpL2AzL

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-10 19:48

meddelelsen news:4c868738$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

JA DET ER SÅ: http://www.youtube.com/watch?v=-KRavvDbl2Y&feature=related

Fra : Michel

Dato : 07-09-10 19:21

> Cellisten Mike Edwards, der var med til at grundlægge bandet Electric
> Light Orchestra, blev fredag dræbt på stedet, da en 600 kilo tung
> halmballe rullede ned af en bjergside og knuste hans varevogn

En ret usædvanlig, men ikke desto mindre tragisk død. Og det ville det have
været uanset hvem det var.

ELO er ét af mine favoritorkestre og ikke mindst "The way life's meant to
be". Der er ikke meget cello, men budskabet er vel ikke helt ved siden af:

http://www.youtube.com/watch?v=KP017jeeS_s

Og deres 1972-version af Chuck Berry's "Roll over Beethoven" er formidabel.
Foretrækker denne version, selv om det tydeligvis er playback:

http://www.youtube.com/watch?v=PLNR4xfh1Qc

Og lad os lige runde af med "Hold on tight":

http://www.youtube.com/watch?v=8TLmpL2AzLs

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-09-10 20:34

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> ELO er ét af mine favoritorkestre

Der er jo også:
http://www.youtube.com/watch?v=ctxLMTjS3HY

og:
http://www.youtube.com/watch?v=i2d45tOgBl0

desuden:
http://www.youtube.com/watch?v=xn_XsOUC9s0&ob=av3e

man kunne også nævne:
http://www.youtube.com/watch?v=PpK82uCIFcI

og så var Jeff Lynne jo også med her:
http://www.youtube.com/watch?v=DQ89HHSq9b8

Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-10 20:42

> Der er jo også:
> [...]
Stort orkester. Min første store koncert var netop med ELO. Det var så vidt
jeg husker i Brøndby-Hallen, lige i starten af 80´erne. Lyden har sikkert
været elendig, men oplevelsen glemmer jeg aldrig. Der var robotter der
jagtede musikerne på scenen Efter sigende havde de et kæmpe rumskib med
på touren, men det var for stort til BH, så det var ikke med ved den
lejlighed.

--
Martin
www.martinbak.dk/