Lydreklamer i S-toget: hvad kan man gøre s~
Fra : cpeter

Dato : 06-09-10 09:44

S-togs reklamerne er simpelthen uudholdelige og overdøver ofte min
ipod, så man dårligt nok kan tænke. DSB synes at være helt ligeglade.
Er der en eller anden paragraf man kan slå dem med? Når man nu er
fanget i deres mobile bur, og ikke kan slippe for lyden, fordi
stillekupeerne er overfyldt?

Fra : Henning

Dato : 06-09-10 17:14

>Er der en eller anden paragraf man kan slå dem med? Når man nu er
>fanget i deres mobile bur, og ikke kan slippe for lyden, fordi
>stillekupeerne er overfyldt?
Du er jo ikke mere fanget end at du kan undgå at tage toget. Valget er
desværre dit.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 06-09-10 17:52

cpeter <cphpeter@gmail.com> writes:

> [...]
> Er der en eller anden paragraf man kan slå dem med? Når man nu er
> fanget i deres mobile bur, og ikke kan slippe for lyden, fordi

Det er desværre ikke ulovligt. Det eneste juridiske, jeg kan komme i
tanke om de kan rende ind i, er hvis det bliver så højt, at
arbejdsmiljøloven overtrædes for DSB's medarbejdere. Men så udleverer de
sikkert bare høreværn til medarbejderne.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-09-10 05:04

On 06/09/2010 18:52, Benny Amorsen wrote:
> [...]
> arbejdsmiljøloven overtrædes for DSB's medarbejdere. Men så udleverer de
> sikkert bare høreværn til medarbejderne.

Har han nogen mulighed for ved et uheld at komme til at gøre skade på
spamværktøjet, sådan at den audielle spam ophører indtil spamværktøjet
repareres?

--
Peter Knutsen

Fra : Jubi

Dato : 08-09-10 06:53

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> Har han nogen mulighed for ved et uheld at komme til at gøre skade på
> spamværktøjet, sådan at den audielle spam ophører indtil spamværktøjet
> repareres?

Er s-tog og busser ikke offentlig transport? Så kunne lyd til gene i dem
være at sammenligne lyd til gene hvis du stod med en ghettoblaster på
gade og spillede højlydt. Der kan politiet gribe ind og få det dæmpet.

Fra : Benny Andersen

Dato : 07-09-10 01:43

Før start på den horrible forringelse af s-togs rejsen har DSB nok
overvejet om utilfredse rejsende ad juridisk vej bare lige kunne lukke
afskaffe lyden igen!
Tilbageværende midler er forbrugerpres (og ulovlig selvtægt)
http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder-alle/reklame-tv-i-togene-larmer/?ref=2820