Rockmusicals
Fra : Henning Jensen

Dato : 06-09-10 08:25

Jeg er en stor fan af musicals, men kender mest 'de gamle'. Rockmusicals
kender jeg slet ingen af, men det kunne jeg godt tænke mig, 'at råde bod
på'.
Jeg fandt denne webside på nettet, men umiddelbart siger titlerne mig
ikke så meget. Hvad kan det anbefales, at starte med?

http://rockmusical.dk/

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-09-10 08:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg fandt denne webside på nettet, men umiddelbart siger titlerne mig ikke
> så meget. Hvad kan det anbefales, at starte med?

Tjah Hair og Jesus Christ Superstar er jo klassikere blandt de allerførste
og så er der jo the Who's Tommy. Siden har der været mange af slagsen.

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-09-10 08:45

Den 06-09-2010 09:40, Allan Krautwald skrev:

> Tjah Hair og Jesus Christ Superstar er jo klassikere blandt de allerførste
> og så er der jo the Who's Tommy. Siden har der været mange af slagsen.

Tak.
Jeg skrev lidt fejlagtigt, at jeg ikke kendte nogle, men både "Hair" og
"Jesus Christ" kender jeg dog, men Tommy kender jeg ikke, så den vil jeg
'lægge ud med'.
Men du må godt komme med et par bud mere.

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-09-10 08:27

> [...]
> 'lægge ud med'.
> Men du må godt komme med et par bud mere.

Tja, Tommy går man da ikke helt forkert af, og kan du lide hvad du hører der
kunne du jo fortsætte med McVicar & Quadrophenia....
Måske værd at lægge mærke til, at Tommy findes i 2 udgaver...
En med The Who alene, samt en hvor mange grupper og solister er med.

M.V.H...Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-09-10 08:47

Den 07-09-2010 09:27, Benny Mortensen skrev:

> [...]
> Måske værd at lægge mærke til, at Tommy findes i 2 udgaver...
> En med The Who alene, samt en hvor mange grupper og solister er med.

Tak for forslag.

"Tommy" valgte jeg med "The Who", i en forkortet version, på een CD. Jeg
turde ikke lægge for hårdt ud.
Jeg så godt, at der var mindst en version mere, og på 2 CD'er. Også det
vil jeg kigge lidt på. Jeg har det sådan, at jeg godt kan lide at have
'værkerne' så komplette som muligt. Især det der er godt.

Jeg har lige googlet lidt på Linaa's forslag, Jonathan Larsons "Rent".
Og den ser meget spændende ud. Jeg kan tillige se, at den findes i flere
versioner, og er ved at undersøge hvilken jeg skal begynde med. Måske
den svenske?

Derefter vil jeg kaste mig over dit forslag.
Det er helt forfriskende, at høre noget nyere, som ikke er i
webber-stil. (Ikke for at forklejne Webber, som jeg holder meget af).

Hilsen Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-09-10 10:02

> "Tommy" valgte jeg med "The Who", i en forkortet version, på een CD. Jeg
> turde ikke lægge for hårdt ud.
> Jeg så godt, at der var mindst en version mere, og på 2 CD'er. Også det
> vil jeg kigge lidt på.

Så husk lige den filmatiserede udgave også

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-09-10 10:34

Den 07-09-2010 11:01, Allan Krautwald skrev:

> Så husk lige den filmatiserede udgave også

Det bliver formentlig den jeg vælger.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-09-10 17:40

Den 07-09-2010 11:01, Allan Krautwald skrev:

> Så husk lige den filmatiserede udgave også

Den skal jeg selvfølgelig også have.
Den var dog en imponerende rollebesætning.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-09-10 12:31

Den 07-09-2010 11:01, Allan Krautwald skrev:

> Så husk lige den filmatiserede udgave også

Den er kommet hjem.
Det bliver den jeg skal se i aften, i stedet for "Talent 2010".

Henning.

Fra : Max

Dato : 10-09-10 14:00

Hej Henning

> Det bliver den jeg skal se i aften, i stedet for "Talent 2010".

Elton John kan nu også fint konkurere med det talentløse bras :)

Ps: husk også generation 2 af popmusicals, nogle som
Saterday Night Fever og Grease.

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-09-10 15:45

Den 10-09-2010 14:59, Max skrev:

> Ps: husk også generation 2 af popmusicals, nogle som
> Saterday Night Fever og Grease.

Ja, jeg må have fulgt op på noget af det nyere.
Det er lidt rystende, for "Grease" har min datter engang efterladt, og
den har jeg faktisk stående, uden nogensinde, at have hørt eller set den
sammenhængende.
Det må der også rådes bod på.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-09-10 08:51

Den 06-09-2010 09:40, Allan Krautwald skrev:

> og så er der jo the Who's Tommy.

"Tommy", jeg fandt et studio cast fra 1969, så det må være sagen, at
høre i aften.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-10 17:57

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>>

> Tjah Hair og Jesus Christ Superstar er jo klassikere blandt de allerførste
> og så er der jo the Who's Tommy. Siden har der været mange af slagsen.

Alt for mange.
f.eks. denne:
http://www.youtube.com/watch?v=x5LB4K3tRXI&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-09-10 18:12

Den 06-09-2010 18:56, Åge Halldorsson skrev:

> Alt for mange.
> f.eks. denne:
> http://www.youtube.com/watch?v=x5LB4K3tRXI&feature=related

Godt link. Og et godt hollandsk band. Holland er jo landet, hvor meget
god musik kommer fra.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-10 18:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Godt link. Og et godt hollandsk band. Holland er jo landet, hvor meget god
> musik kommer fra.
>
> Henning.

Fnys! - Ja, men det var nu ikke lige det jeg gav et eksempel på.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-09-10 18:33

Den 06-09-2010 19:22, Åge Halldorsson skrev:

> Fnys! - Ja, men det var nu ikke lige det jeg gav et eksempel på.

Tilsyneladende har de ikke nogen musicals på samvittigheden???
Men da jeg nu er ved musicals, så er jeg også interesseret i, at finde
nogle tyske musicals.

Har du nogle gode eksempler?

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 06-09-10 20:37

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Godt link. Og et godt hollandsk band. Holland er jo landet, hvor meget god
> musik kommer fra.
>
> Henning.

Lad os da bare fortsætte i Holland:

Earth & Fire:
http://www.youtube.com/watch?v=Akn3sPnKB-o

Focus:
http://www.youtube.com/watch?v=nVsHFkqnRqI&feature=related

i den lettere ende Shocking Blue:
http://www.youtube.com/watch?v=Xwy6uIz-Gtg

Peter & Zejn Rockets:
http://www.youtube.com/watch?v=L0rPfejNh0o

Fra : Carl Drud

Dato : 06-09-10 18:18

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> writes:

> Godt link. Og et godt hollandsk band. Holland er jo landet, hvor meget
> god musik kommer fra.

Golden Earring - Radar Love
http://www.youtube.com/watch?v=JeRa3RtBiIU

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-10 19:49

> [...]
> Jeg fandt denne webside på nettet, men umiddelbart siger titlerne mig ikke
> så meget. Hvad kan det anbefales, at starte med?

Hvad med Jonathan Larsons "Rent":
http://en.wikipedia.org/wiki/Rent_%28musical%29

Her er noget fra musicalen: http://www.youtube.com/watch?v=UVR7I_F7Z74

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-09-10 21:36

Den 06-09-2010 20:49, Alex Linaa skrev:

> Hvad med Jonathan Larsons "Rent":
> http://en.wikipedia.org/wiki/Rent_%28musical%29
> Her er noget fra musicalen: http://www.youtube.com/watch?v=UVR7I_F7Z74

Det både lyder og ser spændende ud. Det bliver næste musical.

Pudsigt nok, da jeg fandt "Tommy" på Nettet, så opdagede jeg en anden
"Puccini", nemlig "Tosca - Das Rock-Musical".

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=101324523

Hvad er meningen om den? Er den værd at 'give sig i kast med'?

Jeg har lyttet til "Tommy" et par gange, her i aften, og helheden
overrasker positivt. Nogle af numrene kendte jeg, men det er første gang
jeg hører musicalen som en større helhed.

Henning.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-09-10 12:03

Henning Jensen wrote:
> [...]
> Jeg fandt denne webside på nettet, men umiddelbart siger titlerne mig
> ikke så meget. Hvad kan det anbefales, at starte med?

For lidt over et år siden havde jeg fornøjelsen af at se Rock Of Ages på
Broadway... når de på et tidspunkt tager sig sammen til en DVD
udgivelse skal den med sikkerhed hjem og stå på reolen

http://www.rockofagesmusical.com/about-3/

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-09-10 16:13

Den 07-09-2010 13:03, Robert Eriksen skrev:

> [...]
> Broadway... når de på et tidspunkt tager sig sammen til en DVD udgivelse
> skal den med sikkerhed hjem og stå på reolen

Det ser ud til at musicalen er en stor succes.
Jeg kan se på Wiki, at filmrettighederne er solgt, og at der formentlig
er premiere på en filmudgave 2011
Jeg formoder, at dette klip er fra en af forestillingerne?

http://www.youtube.com/watch?v=dBI0DNn0g_c

Henning.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-09-10 10:21

Henning Jensen wrote:

> [...]
> er premiere på en filmudgave 2011
> Jeg formoder, at dette klip er fra en af forestillingerne?

njaaajoo.... i en komprimeret tv-venlig Tony-awards version

Det er åbenbart ikke helt så populært at lave cam-versioner af musicals
som af biograffilm, men jeg fandt da to stumper:
http://www.youtube.com/watch?v=6aXmAjvElro&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=sSoj5_c7ln0&NR=1

/Robert
(man vænner sig iøvrigt overraskende hurtigt til den skabede fortæller i
smoking-tshirten)

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-10 12:00

Den 06-09-2010 09:25, Henning Jensen skrev:
> [...]
> Jeg fandt denne webside på nettet, men umiddelbart siger titlerne mig
> ikke så meget. Hvad kan det anbefales, at starte med?

Jeff Wayne's War of the Worlds er imho en fremragende rockmusical.

/Steinbjørn

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-09-10 12:32

Den 08-09-2010 12:59, "S. Sørensen" skrev:

> Jeff Wayne's War of the Worlds er imho en fremragende rockmusical.

Tak.
Jeg har mødt henvisninger til den flere steder. Jeg vil se nærmere på
den.

Henning.