Valg af sejlklub
Fra : Mads Madsen

Dato : 05-09-10 21:17

Vi har lejet en bådplads i Hundige havn, Mågen. I den anledning skal vi
melde os ind i en af havnens to sejlklubber, men har noget svært ved at
vælge. Klubbernes hjemmesider er ikke til megen hjælp, så vi tænkte på
om nogen her i gruppen kender klubberne og kan anbefale noget.

Mvh. Mads

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 05-09-10 14:19

Hvad med at melde jer ind i begge sejlklubber?

Mvh/Hardinbg

Fra : Mads Madsen

Dato : 05-09-10 21:59

Den 05-09-2010 22:18, Harding E. Larsen skrev:
> Hvad med at melde jer ind i begge sejlklubber?
>
> Mvh/Hardinbg

Det kunne vi selvfølgelig godt, men nu har vi ikke noget pengetræ i haven ;)
Klubberne deler klubhus og en del andre faciliteter, så det er mere de
"bløde" værdier jeg spørger til.

Mvh. Mads

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-09-10 08:21

Mads Madsen <post@FJERNmadsmadsen.dk> skrev i meddelelsen
4c83fab5$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> ved at vælge. Klubbernes hjemmesider er ikke til megen hjælp, så vi
> tænkte på om nogen her i gruppen kender klubberne og kan anbefale

Hvis det er samme klubber, som kan vælges i "Hejren", er den ene en ren
fupklub uden anden aktivitet end en hjemmeside og en snabel i din tegnebog.
Den anden er en "rigtig" klub.

Jeg har ikke tid til det store klubliv, så jeg har valgt fupklubben, der er
klart billigst. Jeg er forøvrigt forundret over, at der stilles krav om
klubmedlemskab, men så'en er det åbenbart.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HKN

Dato : 06-09-10 09:16

> Jeg har ikke tid til det store klubliv, så jeg har valgt fupklubben, der
> er klart billigst. Jeg er forøvrigt forundret over, at der stilles krav om
> klubmedlemskab, men så'en er det åbenbart.

Det er det der med et fint ord i grundloven er beskrevet som
"foreningsfrihed" - altså retten til frit at bestemme hvilken forening man
vil støtte. Ikke at forveksle med retten til om man overhovedet VIL være
medlem af en forening.....

Mvh
Henrik

Fra : Kent Friis

Dato : 06-09-10 18:26

Den Mon, 6 Sep 2010 10:15:34 +0200 skrev HKN:

> [...]
> vil støtte. Ikke at forveksle med retten til om man overhovedet VIL være

Det er så ikke den normale betydning af frihed.

At en person der har været fængslet endelig har fået sin frihed, betyder
jo heller ikke at han selv kan vælge fængsel

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : HKN

Dato : 06-09-10 20:27

> At en person der har været fængslet endelig har fået sin frihed, betyder
> jo heller ikke at han selv kan vælge fængsel

He he, nej - selvom nogen fra det klientel burde have muligheden!

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 10-09-10 20:46

Det er ikke de samme klubber som på Hejren. Det er to andre.

Så kan de andre læserere jo bruge fredag aften på at spekulere over hvorfor
"#¤%&/ Hundige Havn har 4 sejlklubber. 2-3 stykker burde vel kunne gøre det.
Men 10 år i miljøet giver ikke noget svar. Kun mere undren. Så spar Jeres
undren. Svaret findes kun i en dunkel fortid.

Bjarke, SKB medlem (Hejren, den 'rigtige' og dyre sejlkklub, som jeg har
valgt ved en tilfældighed)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 06-09-10 10:45

De bløde værdier er det sociale samværd som mange mennesker sætter i
højsædet så som klubmøder, foredrag, fællesspisning m.m.
Disse tiltag kan du læse om i årsberetningerne og så se om det
tiltaler dig.
Klubfnidder og tilsvarende klubberne imellem bør man også prøve at få
indsigt i og dermed fravælge.
Klubberne har også mere håndfaste tilbud omkring det
sejladsorienterede, det bør du også tage i betragtning.
Mange privatejede havne kræver medlemskab af en ejerskabsklub, det er
forskelligt i forhold til de kommunale havne hvor klubtilhør er
frivilligt.

Læg mærke til klimaet i klubberne, motivation, engagement og andre
følelser.

Skal du have mere konkrete informationer omkring din bådtype så bør du
tillige melde dig ind i bådtypens specialklub om en sådan findes.
Priserne for medlemskab af specialklubberne er ikke høje; men konkret
udbytte i forhold til viden og information om bådtypens karakteristika
er et virkeligt godt plus for en bådejer. Det væsentlige ved at have
en båd er at den er vedligeholdt således at den kan anvendes
betryggende. Her er specialviden som du kan trække på at foretrække.
Det plejer de sociale klubber ikke at kunne tilbyde.

Mvh/Harding