Vinduesvask
Fra : Werner

Dato : 06-09-10 18:12

Er der nogen, der har opskriften på en enkel vinduesvask,
der bare virker?
vh
Werner

Fra : Max

Dato : 06-09-10 18:34

Hej Werner

> Er der nogen, der har opskriften på en enkel vinduesvask,
> der bare virker?

Vand med lidt opvaskemiddel og en skvat eddike.

Max

Fra : Preben

Dato : 06-09-10 19:58

Den 06.09.2010 kl. 19:34 skrev Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid>:

> Vand med lidt opvaskemiddel og en skvat eddike.

I stedet for eddike kan du evt. bruge en smule sprinklervæske.
--
mvh/Preben

Fra : Ole V Jensen

Dato : 06-09-10 22:16

Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> I stedet for eddike kan du evt. bruge en smule sprinklervæske.

I stedet for sprinklervæske bruger jeg salmiakspiritus sammen med et par
dråber opvaskemiddel.

mvh
Ole-J

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-09-10 16:22

"Ole V Jensen" <not@available.dk> skrev i meddelelsen

> I stedet for sprinklervæske bruger jeg salmiakspiritus sammen med et par
> dråber opvaskemiddel.

Det har jeg også brugt i mange år, og det er særdeles effektivt. Det hænder
at jeg også bruger lidt sprinklervæske og vand. Det har nogenlunde samme
effekt. Rene ruder og ingen striber.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Armand

Dato : 15-09-10 22:04

Den 06-09-2010 23:16, Ole V Jensen skrev:

> I stedet for sprinklervæske bruger jeg salmiakspiritus sammen med et par
> dråber opvaskemiddel.

Et godt husholdningsråd der dog hører til fortidens vindueskit.
Salmiakspiritus er uheldigt sammen med dagens gummi-tætninger ved
glaslisterne :-|

Det samme gælder brug af alm. husholdningsprit!

--
Armand.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-09-10 15:15

> [...]
> glaslisterne :-|
>
> Det samme gælder brug af alm. husholdningsprit!

Det kan der da egentlig være noget om. Det har jeg faktisk ikke tænkt over.
Det er så meget lidt salmiakspiritus jeg kommer i vandet, men det er måske
nok ligegyldigt. Der var jo ikke gummilister på vinduerne i gamle dage før
vi fik thermoruder. Tak for dit gode råd.

Fra : Preben

Dato : 07-09-10 07:21

Den 06.09.2010 kl. 23:16 skrev Ole V Jensen <not@available.dk>:

> I stedet for sprinklervæske bruger jeg salmiakspiritus sammen med et par
> dråber opvaskemiddel.

Ja, det virker også.

--
mvh/Preben

Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-09-10 15:08

Glem alle deres husmandsopskrifter, offer dog den 20' er og køb en liter
rigtig vinduessæbe.....

--

Michael Nielsen

Fra : cykelsmeden

Dato : 07-09-10 15:36

Den 07-09-2010 16:08, Michael Nielsen skrev:
> Glem alle deres husmandsopskrifter, offer dog den 20' er og køb en liter
> rigtig vinduessæbe.....
hva' er det for noget?

finn

Fra : Petersen Michael

Dato : 07-09-10 16:15

Werner wrote:
> Er der nogen, der har opskriften på en enkel vinduesvask,
> der bare virker?
> vh
> Werner

Vandet skal have samme temperatur som ruden.

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Benny Andersen

Dato : 07-09-10 09:37

On 7 Sep., 16:36, cykelsmeden <n...@not2old.dk> wrote:
> Den 07-09-2010 16:08, Michael Nielsen skrev:> Glem alle deres husmandsopskrifter, offer dog den 20' er og køb en liter
>
> hva' er det for noget?
http://www.r-c.dk/Datasheets/14-10-2008121235SUPPLY%20VINDUESS%c3%86BE%201-01.rtf

Opvaskermidddel kan også bruges, men de er sjovt nok ikke alle lige
gode. 'Vel Ultra' går efter min mening.

Nu vi er ved det, så bruger man en rigtig skraber med udskifteligt
gummi og evt messingklemmer, som f.eks dem fra Ettore.
- og vinduet sæbes ind med en strip med overtræk, alt andet er spild
af tid.

http://www.rengoeringsgrossisten.dk/

Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-09-10 16:02

Jeps, og bor du i jylland: www.totalrent.dk (der er nu også webshop)

--

Michael Nielsen

Fra : Martin [6000]

Dato : 08-09-10 16:10

Den Mon, 06 Sep 2010 19:12:20 +0200 skrev Werner:

> Er der nogen, der har opskriften på en enkel vinduesvask, der bare
> virker?

Min gamle mor ville sikkert korse sig, men jeg bruger nu bare en
autobørste i mild opvaskemiddelvand og så svaber efter med en kvalitets-
svaber.

Perfekt? Fisk... Rene bliver de ihvertfald.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."