/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Folmer kører pro-lastbiler kampagne...
Fra : Henrik B.


Dato : 06-09-10 11:11

Hej alle.

Har i lagt mærke til den seneste uges tid, at Folmer er i gang med at
promovere latbilbranchen?
Der kører tv-reklamer -som bl.a. kan ses hér:
http://www.lastbiltransport.dk/kampagnen/filmogdownloads

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


 
 
folmer@rasmussen.dk (06-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 06-09-10 13:42

On Mon, 6 Sep 2010 12:10:30 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Hej alle.
>
>Har i lagt mærke til den seneste uges tid, at Folmer er i gang med at
>promovere latbilbranchen?
>Der kører tv-reklamer -som bl.a. kan ses hér:
>http://www.lastbiltransport.dk/kampagnen/filmogdownloads

>--

Nej, det gør Folmer ikke, for Folmer er blevet udkonkurreret af en
østeuropæer.

Så Folmer kører ikke i vejen for nogen mere.

Men bortset fra det, så synes jeg da at det er en helt OKK kampagne.
Og det er jo heller ikke løgn, at hvis der skal varer på hylderne, så
skal der lastbiler på vejene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Martin Bak (06-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 06-09-10 18:28


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:e6o9869o9qjj8psus62epp93ah4j5nkqtj@4ax.com...
> On Mon, 6 Sep 2010 12:10:30 +0200, "Henrik B."
> <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>
>>Hej alle.
>>
>>Har i lagt mærke til den seneste uges tid, at Folmer er i gang med at
>>promovere latbilbranchen?
>>Der kører tv-reklamer -som bl.a. kan ses hér:
>>http://www.lastbiltransport.dk/kampagnen/filmogdownloads
>
>>--
>
> Nej, det gør Folmer ikke, for Folmer er blevet udkonkurreret af en
> østeuropæer.
>
> Så Folmer kører ikke i vejen for nogen mere.
>
Det lyder sgu ikke rart. Gad vide hvor det her cirkus ender henne. Vi er ot,
selvfølgelig, men der er noget galt når hele verden kan sættes i stå af en
finanskrise uden nævneværdig grund. Der er ikke færre ressourcer på jorden
og der har ikke været voldsomme begivenheder der har udløst det. Vi er ikke
fattigere end vi har været før. Men det finacielle system har endnu en gang
bevist, at nogle få griske spekulanter kan vælte hele den økonomiske
troværdighed, med fatale konsekvenser for samfundet som helhed.

At man begynder at browse efter de billigste transporter er også et af
symptomerne, og næppe en langtidholdbar løsning.

Måske er tiden snart til en erkendelse af, at det faktisk er den arbejdende
del af befolkningen der skaber værdierne, og ikke de slipseklædte
golddiggere.

--
Martin
www.martinbak.dk/




alexbo (06-09-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-09-10 18:33


<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Nej, det gør Folmer ikke, for Folmer er blevet udkonkurreret af en
> østeuropæer.

Ja det er jo skidt, men læg mærke til hvor mange i denne NG der foretrækker
at købe deres varer i et andet land, der er mange spørgsmål om indkøb i
Sverige, Tyskland, Polen, bare det er billigt så er det lige meget om naboen
mister arbejdet.

mvh
Alex Christensen













folmer@rasmussen.dk (06-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 06-09-10 19:44

On Mon, 6 Sep 2010 19:32:59 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>
><folmer@rasmussen.dk> skrev
>
>> Nej, det gør Folmer ikke, for Folmer er blevet udkonkurreret af en
>> østeuropæer.
>
>Ja det er jo skidt, men læg mærke til hvor mange i denne NG der foretrækker
>at købe deres varer i et andet land, der er mange spørgsmål om indkøb i
>Sverige, Tyskland, Polen, bare det er billigt så er det lige meget om naboen
>mister arbejdet.

>--

Der er kun en ting der tæller, og det er prisen.

Kan man få 5 kyllinger for en hund, så er det fuldstændigt ligegyldigt
hvordan de har haft det, og om de overhovedet har kød på kroppen.

I mit tilfælde drejer det sig om en norsk vognmand der har sine biler
indregistreret i Tjekkiet, og med tjekkisk arbejdskraft kører mellem
DK og FIN.

Et lille kuriosum er, at til jul så er både fragtcenteret i Tåstrup og
Køge så fyldte med østeuropæiske biler, at der ikke er plads til så
meget som en enkelt dansker. Så har d'herrer taget flyet hjem på
juleferie.

Og de lægger ikke så meget som en krone her i landet, men til gengæld
hæver de indtil flere sociale ydelser.

Men skide være med det. Jeg går ikke arbejdsløs.

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans Paulin (6310) (06-09-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 06-09-10 23:44

folmer@rasmussen.dk har bragt dette til os:

> Men skide være med det. Jeg går ikke arbejdsløs.

Hvad laver man så?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



folmer@rasmussen.dk (07-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 07-09-10 10:10

On Tue, 07 Sep 2010 00:43:33 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk har bragt dette til os:
>
>> Men skide være med det. Jeg går ikke arbejdsløs.
>
>Hvad laver man så?

>--

Ja, ser du, Hans.

Det tror jeg s'gu jeg holder for mig selv sådan foreløbigt.

Jeg synes faktisk at jeg har brugt megen tid gennem nogle år på at
forsvare ting det faktisk ikke burde være nødvendigt at forsvare.

Skal der varer på hylderne, må der nødvendigvis være lastbiler på
vejene, og dem som kører lastbilerne kører hverken bedre eller
dårligere end privatbilisterne.

Men det har noget med transport at gøre, og jeg vil stadigvæk "holde
med" lastbilerne, bl.a. fordi jeg ikke bryder mig om fanatikere, og
det er nogle af privatbilisterne ved at udvikle sig til.

--

Venlig hilsen
Folmer

alexbo (07-09-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 07-09-10 10:24


<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Men det har noget med transport at gøre, og jeg vil stadigvæk "holde
> med" lastbilerne, bl.a. fordi jeg ikke bryder mig om fanatikere, og
> det er nogle af privatbilisterne ved at udvikle sig til.

Jamen fanatikere er nogen der bare "holder med", uden tage stilling fra sag
til sag.

Man holder med regeringen, man holder med oppositionen, man holder med
lastbiler, man holder med Greenpeace, uanset om det er godt eller skidt det
de laver forsvarer man dem indædt.
Man er fanatiker.

mvh
Alex Christensen



Hans Paulin (6310) (07-09-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 07-09-10 12:10

Den 07-09-2010 11:09, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Skal der varer på hylderne, må der nødvendigvis være lastbiler på
> vejene, og dem som kører lastbilerne kører hverken bedre eller
> dårligere end privatbilisterne.

Har aldrig haft noget imod lastbiler; det sku da li være at jeg ikke
selv sidder bag rattet på den største af dem der findes

> Men det har noget med transport at gøre, og jeg vil stadigvæk "holde
> med" lastbilerne, bl.a. fordi jeg ikke bryder mig om fanatikere, og
> det er nogle af privatbilisterne ved at udvikle sig til.

Diskussionen er "gået hen over hovedet" på mig; har ikke noget imod
professionelle chauffører og gir gerne plads



Ole Gaarde Kristense~ (07-09-2010)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 07-09-10 22:00

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:tuvb86po98p5dl19k2taqb57pfk05rjjtv@4ax.com...
>
> Men det har noget med transport at gøre, og jeg vil stadigvæk "holde
> med" lastbilerne, bl.a. fordi jeg ikke bryder mig om fanatikere, og
> det er nogle af privatbilisterne ved at udvikle sig til.
>
Nyt job = på sin plads med et tillykke (trods alt).
Ih hvor det varmer at du endelig har fået taget det taxakort
Velkommen i rækkerne!
Nu skal vi bare have vænnet dig af med at holde med lastbilerne

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved




folmer@rasmussen.dk (08-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 08-09-10 18:18

On Tue, 7 Sep 2010 23:00:16 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:tuvb86po98p5dl19k2taqb57pfk05rjjtv@4ax.com...
>>
>> Men det har noget med transport at gøre, og jeg vil stadigvæk "holde
>> med" lastbilerne, bl.a. fordi jeg ikke bryder mig om fanatikere, og
>> det er nogle af privatbilisterne ved at udvikle sig til.
>>
>Nyt job = på sin plads med et tillykke (trods alt).
>Ih hvor det varmer at du endelig har fået taget det taxakort
>Velkommen i rækkerne!
>Nu skal vi bare have vænnet dig af med at holde med lastbilerne

>--

Jeg kørte hyrevogn før der nogensinde var tænkt på dig. .o))

Grundtaksten var dengang 2.40 kr. og 10 øre pr. tællerskridt. Jeg kan
desværre ikke huske kilometerprisen, men det var i 1973.

Og hvis ikke man huskede at taxameteret skulle trækkes op, så satte
man penge til.

Bilen var en Opel Rekord med 3-trins ratgear.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ole Gaarde Kristense~ (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 08-09-10 23:06

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:12hf86dceaom6ieotevdb78v9cbdo3rbbl@4ax.com...
>
> Jeg kørte hyrevogn før der nogensinde var tænkt på dig. .o))
>
Jeg VIDSTE der var noget godt i dig

> Grundtaksten var dengang 2.40 kr. og 10 øre pr. tællerskridt. Jeg kan
> desværre ikke huske kilometerprisen, men det var i 1973.
>
Det er også mange herrens år siden så du er undskyldt.
Vi er nok omkring 1,50-2,00 kr/km vil jeg tro
Det ældste takstreglement her fra pastoratet (jeg lige har ved hånden) er
fra 1985 og dikterer kr. 6,20 pr. km.

> Og hvis ikke man huskede at taxameteret skulle trækkes op, så satte
> man penge til.
>
Derfor tjekkede man altid om nøglen var i bilen.
Ikke noget med en lang tur hvor det pludselig begyndte at tælle for langsomt


> Bilen var en Opel Rekord med 3-trins ratgear.
>
Fine sager
Kørte du før eller efter hyrevognsloven kom "på gaden" - og i "rigtig" taxa
eller lillebil?

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



folmer@rasmussen.dk (09-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 09-09-10 18:34

On Thu, 9 Sep 2010 00:06:16 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

>> Bilen var en Opel Rekord med 3-trins ratgear.
>>
>Fine sager
>Kørte du før eller efter hyrevognsloven kom "på gaden" - og i "rigtig" taxa
>eller lillebil?

>--

Den kom på gaden mens jeg kørte.

Jeg startede i en lillebil, men så blev bestillingskontoret opkøbt af
Amager Taxa. Vi havde samme type toplygter som 3X35, og ret til at
søge hyre på deres holdepladser. Det måtte man absolut ikke som
lillebil.

Man kunne tjene rigtigt mange penge i den branche, dengang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ole Gaarde Kristense~ (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 09-09-10 21:53

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:8a6i8690fatikkj5759r872u4j855qumcn@4ax.com...
>
> Den kom på gaden mens jeg kørte.
>
OK. Det må alligevel have givet en del omvæltninger - eller?

> Jeg startede i en lillebil, men så blev bestillingskontoret opkøbt af
> Amager Taxa. Vi havde samme type toplygter som 3X35, og ret til at
> søge hyre på deres holdepladser. Det måtte man absolut ikke som
> lillebil.
>
Fine forhold.
Kan sagtens forestille mig hvad der ville ske hvis en lillebil fik "sneget"
sig ind det forkerte sted.
Har hørt en del underholdende historier fra nogen af vores "gamle" om
hvordan det gik for sig.

> Man kunne tjene rigtigt mange penge i den branche, dengang.
>
Det kan man nu faktisk stadigr.
Bevares - der er stor forskel fra bestillingskontor til bestillingskontor
(og fra by til by).
Nogen er hårdt ramt af finanskrisen, mens andre holder skindet på næsen.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Hans Kjærgaard (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 09-09-10 22:01

On Thu, 09 Sep 2010 19:33:43 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Man kunne tjene rigtigt mange penge i den branche, dengang.
Som jeg erindre det skyldtes det udelukkende at man kunne kører meget
mere udenom taxameteret, eller var det fordi alt var bedre i "de gode
gamle dage" ?


/Hans

folmer@rasmussen.dk (10-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 10-09-10 18:42

On Fri, 10 Sep 2010 01:01:21 +0400, Hans Kjærgaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>On Thu, 09 Sep 2010 19:33:43 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>Man kunne tjene rigtigt mange penge i den branche, dengang.
>Som jeg erindre det skyldtes det udelukkende at man kunne kører meget
>mere udenom taxameteret, eller var det fordi alt var bedre i "de gode
>gamle dage" ?

>--

Ja. )

--

Venlig hilsen
Folmer

KASO (07-09-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-09-10 20:13


<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:d3da8698l15fo162nv5l119rrgaheng7i5@4ax.com...
> On Mon, 6 Sep 2010 19:32:59 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:
>
>>
>><folmer@rasmussen.dk> skrev
>>
>>> Nej, det gør Folmer ikke, for Folmer er blevet udkonkurreret af en
>>> østeuropæer.
>>
>>Ja det er jo skidt, men læg mærke til hvor mange i denne NG der
>>foretrækker
>>at købe deres varer i et andet land, der er mange spørgsmål om indkøb i
>>Sverige, Tyskland, Polen, bare det er billigt så er det lige meget om
>>naboen
>>mister arbejdet.
>
>>--
>
> Der er kun en ting der tæller, og det er prisen.
>
> Kan man få 5 kyllinger for en hund, så er det fuldstændigt ligegyldigt
> hvordan de har haft det, og om de overhovedet har kød på kroppen.
>
> I mit tilfælde drejer det sig om en norsk vognmand der har sine biler
> indregistreret i Tjekkiet, og med tjekkisk arbejdskraft kører mellem
> DK og FIN.
>
> Et lille kuriosum er, at til jul så er både fragtcenteret i Tåstrup og
> Køge så fyldte med østeuropæiske biler, at der ikke er plads til så
> meget som en enkelt dansker. Så har d'herrer taget flyet hjem på
> juleferie.
>
> Og de lægger ikke så meget som en krone her i landet, men til gengæld
> hæver de indtil flere sociale ydelser.
>
Hmmm - hvor er det helt præcist, at dit private køretøj kommer fra?
Kommer det fra EU - eller er har du valgt et produkt fra fjernøsten for at
få det så billigt som muligt?

Ak-ja - moral er nu en sjov ting.....


folmer@rasmussen.dk (08-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 08-09-10 18:21

On Tue, 7 Sep 2010 21:13:04 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:


>> Et lille kuriosum er, at til jul så er både fragtcenteret i Tåstrup og
>> Køge så fyldte med østeuropæiske biler, at der ikke er plads til så
>> meget som en enkelt dansker. Så har d'herrer taget flyet hjem på
>> juleferie.
>>
>> Og de lægger ikke så meget som en krone her i landet, men til gengæld
>> hæver de indtil flere sociale ydelser.
>>
>Hmmm - hvor er det helt præcist, at dit private køretøj kommer fra?
>Kommer det fra EU - eller er har du valgt et produkt fra fjernøsten for at
>få det så billigt som muligt?
>
>Ak-ja - moral er nu en sjov ting.....

>--

Hyundai har skam en fabrik nede i Skoda-land, men om min bil kommer
dernede fra, er jeg ikke sikker på.

Til gengæld er den blevet flyttet 3 gange af en autotransporter med
dansk chauffør.

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans Paulin (6310) (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 08-09-10 18:35

Den 08-09-2010 19:21, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Til gengæld er den blevet flyttet 3 gange af en autotransporter med
> dansk chauffør.

Nok næppe sidste gang den er blevet dét *host*
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

folmer@rasmussen.dk (08-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 08-09-10 19:02

On Wed, 08 Sep 2010 19:35:02 +0200, "Hans Paulin (6310)"
<me@privacy.net> wrote:

>Den 08-09-2010 19:21, folmer@rasmussen.dk skrev:
>
>> Til gengæld er den blevet flyttet 3 gange af en autotransporter med
>> dansk chauffør.
>
>Nok næppe sidste gang den er blevet dét *host*

>--

Jeg forstår overhovedet ikke hvor du vil hen med det der hosteri?

Den er blevet flyttet et par gange før den blev indregistreret. Da jeg
fik øje på den, var den til fals hos en aut. forhandler i Århus, og
derfra skulle den transporteres til min forhandler i Gladsaxe.

Og så må man formode at den også er blevet transporteret til og fra et
skib på et tidspunkt.

At det skulle give dig kighoste og bronchitis er mig en gåde.

Hvis du derimod er fuldskabsond, og tænker på en bjergningsbil, så er
det ikke særligt sandsynligt.

Jeg har nemlig, i modsætning til visse fornærede sønderjyskere råd til
at holde bil, og her på "værket" forebygger vi, så vi ikke senere
kommer til at ligge søvnløse p.gr.a. spekulationer over hvor man skal
spare den næste 50-øre på en uautoriseret reservedel. )

Det var der mange der kunne lære noget af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-09-10 19:06

folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Og så må man formode at den også er blevet transporteret til og fra et
> skib på et tidspunkt.

Til skibet er næppe med en dansk lastbil......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

folmer@rasmussen.dk (08-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 08-09-10 19:14

On Wed, 08 Sep 2010 20:06:03 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Og så må man formode at den også er blevet transporteret til og fra et
>> skib på et tidspunkt.
>
>Til skibet er næppe med en dansk lastbil......

>--

Klaus, jeg har altid beundret dig for dit klarsyn, og dit motto om, at
intet er for småt til en megatråd.

Måske lige med undtagelse af en enkelt ting, nemlig
skoene...........................

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-09-10 19:41

folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Klaus, jeg har altid beundret dig for dit klarsyn

Tak


> Måske lige med undtagelse af en enkelt ting, nemlig
> skoene...........................


Jeg har kun strømper på nu, så der er intet der trykker


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

folmer@rasmussen.dk (08-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 08-09-10 19:45

On Wed, 08 Sep 2010 20:40:34 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Klaus, jeg har altid beundret dig for dit klarsyn
>
>Tak

>--

Og din klippeteknik.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-09-10 19:50

folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Og din klippeteknik.

Jeps....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ib Jakobsen (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-09-10 19:37

Den 08-09-2010 20:06, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> folmer@rasmussen.dk skriver:
>>
>> Og så må man formode at den også er blevet transporteret til og fra et
>> skib på et tidspunkt.
>
> Til skibet er næppe med en dansk lastbil......

Næppe. Hyundai laver store lastbiler også. Nu er der den lille krølle på
historien at den formentlig er fremstillet i Ulsan. En by der ligger
lige ud til vandet. Fabrikken råder over flere specialbyggede dampere
der udelukkende transporterer biler. Med så stor kapacitet at de som
regel lige smutter forbi Toyota inden de sætter kursen mod Kolding.


--
MVH
Ib Jakobsen

folmer@rasmussen.dk (08-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 08-09-10 19:43

On Wed, 08 Sep 2010 20:36:36 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Den 08-09-2010 20:06, Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> folmer@rasmussen.dk skriver:
>>>
>>> Og så må man formode at den også er blevet transporteret til og fra et
>>> skib på et tidspunkt.
>>
>> Til skibet er næppe med en dansk lastbil......
>
>Næppe. Hyundai laver store lastbiler også. Nu er der den lille krølle på
>historien at den formentlig er fremstillet i Ulsan. En by der ligger
>lige ud til vandet. Fabrikken råder over flere specialbyggede dampere
>der udelukkende transporterer biler. Med så stor kapacitet at de som
>regel lige smutter forbi Toyota inden de sætter kursen mod Kolding.

>--

Det er jeg fuldstændigt klar over, og de bygger iøvrigt også selv
skibene.

Men man kan ikke skrive et eksakt tal herinde, før det sværmer med
fluekneppere, som bier om en honningkrukke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ib Jakobsen (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 08-09-10 20:17

Den 08-09-2010 20:43, folmer@rasmussen.dk skrev:

>
> Det er jeg fuldstændigt klar over, og de bygger iøvrigt også selv
> skibene.

Ja, de laver alt. Bygger jordskælvssikrede bygninger, minedrift,
rumfart, elektronik......... Bare alene deres havnekaj er 32 km ved værftet.

>
> Men man kan ikke skrive et eksakt tal herinde, før det sværmer med
> fluekneppere, som bier om en honningkrukke.

Næ. Og så skal jeg sikkert ikke nævne at sidste bogstav skal være et U
for at at den er bygget i Ulsan. Altså inden de sidste 6 tal i
stelnummeret.



--
MVH
Ib Jakobsen

Henrik B. (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-09-10 20:58

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4c87e138$0$50454$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, de laver alt. Bygger jordskælvssikrede bygninger, minedrift, rumfart,
> elektronik......... Bare alene deres havnekaj er 32 km ved værftet.

Selvom Korea's største værft tilhører Samsung. )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-09-10 21:05

"Henrik B." skriver:
>
> Selvom Korea's største værft tilhører Samsung. )

Det er de nok også bedre til end elektronik....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Henrik B. (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-09-10 21:49

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4C87EC60.B42FACEB@du.kan.finde.den...

>> Selvom Korea's største værft tilhører Samsung. )
>
> Det er de nok også bedre til end elektronik....

DR HD sendte i sidste uge en udsendelse om værftet. FÅRK, dét var I M P O N
E R E N D E.....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (08-09-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 08-09-10 22:52


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4C87EC60.B42FACEB@du.kan.finde.den...
> "Henrik B." skriver:
>>
>> Selvom Korea's største værft tilhører Samsung. )
>
> Det er de nok også bedre til end elektronik....
>

Så må de være rigtigt gode - for de er ganske ferme til elektronikken

I parantes kan bemærkes, at Samsungs bilproduktion tilhører Renault - og
bygger delvist på Nissan-teknik.


Henrik B. (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-09-10 23:04

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c8805b3$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Det er de nok også bedre til end elektronik....
>>
>
> Så må de være rigtigt gode - for de er ganske ferme til elektronikken

Øøøhhh - nej....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (09-09-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 09-09-10 20:33


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c880867$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4c8805b3$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Det er de nok også bedre til end elektronik....
>>>
>>
>> Så må de være rigtigt gode - for de er ganske ferme til elektronikken
>
> Øøøhhh - nej....
>
Definitionsspørgsmål. De laver ting i forskellige kvaliteter, men vi taler
ikke high-end.
Til gengæld har de Samsung-produkter, jeg har været i nærheden af, vist sig
at holde en fin kvalitet mht. driftsikkerhed og slidstyrke. Et gammelt 21"
CRT TV på soveværelset blev kasseret ved overgangen til DTT - trods 12-15
års brug var det ikke lykkedes at få det til at fejle. Det samme gælder de
øvrige TV m.m., jeg har oplevet fra Samsung. Det samme kan jeg desværre ikke
sige om en del andre fabrikater.


Henrik B. (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-09-10 20:37

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c893666$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>>> Så må de være rigtigt gode - for de er ganske ferme til elektronikken
>>>
>>
>> Øøøhhh - nej....
>>
> Definitionsspørgsmål. De laver ting i forskellige kvaliteter, men vi taler
> ikke high-end.

Fladskærme er MEGET fejlramte. Deres HDD-optagere er ligeledes ingen
vidundere. Deres mobiltelefoner ligger også i den ret ringe ende, når det
gælder fejlrate..

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


CL (09-09-2010)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 09-09-10 23:38

Den 09-09-2010 21:36, Henrik B. skrev:
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4c893666$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>>> Så må de være rigtigt gode - for de er ganske ferme til
>>>> elektronikken
>>>
>>> Øøøhhh - nej....
>>>
>> Definitionsspørgsmål. De laver ting i forskellige kvaliteter, men vi
>> taler ikke high-end.
>
> Fladskærme er MEGET fejlramte. Deres HDD-optagere er ligeledes ingen
> vidundere. Deres mobiltelefoner ligger også i den ret ringe ende, når
> det gælder fejlrate..
>
Kilde ?

--
H
Carsten Larsen

Henrik B. (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-09-10 23:54

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen
news:4c8961e5$0$50453$14726298@news.sunsite.dk...

>> Fladskærme er MEGET fejlramte. Deres HDD-optagere er ligeledes ingen
>> vidundere. Deres mobiltelefoner ligger også i den ret ringe ende, når
>> det gælder fejlrate..
>>
> Kilde ?

Enhver radio-/tv-tekniker...

Samsungs fejlrate på fladskærme ligger og roder nede omkring Philips' -
d.v.s. 5+%. (Den var dog endnu værre for 2 - 3 år siden).

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


CL (10-09-2010)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 10-09-10 06:41

Den 10-09-2010 00:54, Henrik B. skrev:
> "CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen
> news:4c8961e5$0$50453$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Fladskærme er MEGET fejlramte. Deres HDD-optagere er ligeledes ingen
>>> vidundere. Deres mobiltelefoner ligger også i den ret ringe ende, når
>>> det gælder fejlrate..
>>>
>> Kilde ?
>
> Enhver radio-/tv-tekniker...
>
> Samsungs fejlrate på fladskærme ligger og roder nede omkring Philips' -
> d.v.s. 5+%. (Den var dog endnu værre for 2 - 3 år siden).
>
Ahh den er squ for tynd !!!

--
H
Carsten Larsen

Henrik B. (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-09-10 09:18

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen
news:4c89c4e6$0$50443$14726298@news.sunsite.dk...

>> Samsungs fejlrate på fladskærme ligger og roder nede omkring Philips' -
>> d.v.s. 5+%. (Den var dog endnu værre for 2 - 3 år siden).
>>
> Ahh den er squ for tynd !!!

Nu ville jeg ikke nævne den "statistisk" der er ført de sidste 4+ år, hvor
jeg har været til at sende flere tusinde skærme ud af døren....
Og m.h.t. Philips har de selv udtalt at man accepterer en fejlrate på 5+%
procent.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-09-10 04:32

KASO skriver:
>
> Så må de være rigtigt gode - for de er ganske ferme til elektronikken

Ja for satan, eksempelvis deres fjernsyn er jo virkeligt topklasse.
Det bedste billede på markedet og lette og overskuelige menuer, samt
software der er fuldt gennemtænkt og gennemtestet.


(ironi kan forekomme)
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Henrik B. (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-09-10 07:52

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4C885514.A8387FB5@du.kan.finde.den...

>> Så må de være rigtigt gode - for de er ganske ferme til elektronikken
>
> Ja for satan, eksempelvis deres fjernsyn er jo virkeligt topklasse.
> Det bedste billede på markedet og lette og overskuelige menuer, samt
> software der er fuldt gennemtænkt og gennemtestet.
>
>
> (ironi kan forekomme)
> Klaus

Glemte du ikke ordet "kraftig"?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-09-10 15:33

"Henrik B." skriver:
>
> Glemte du ikke ordet "kraftig"?

"Kraftig-Klaus?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Kent Friis (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 09-09-10 16:26

Den Thu, 09 Sep 2010 16:32:32 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> "Henrik B." skriver:
>>
>> Glemte du ikke ordet "kraftig"?
>
> "Kraftig-Klaus?

"Kraftig ironi"?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Klaus D. Mikkelsen (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-09-10 16:30

Kent Friis skriver:
>
> "Kraftig ironi"?

Åååårhhhh


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Henrik B. (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-09-10 20:35


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4C88FD5E.24DD04CB@du.kan.finde.den...
> Kent Friis skriver:
>>
>> "Kraftig ironi"?
>
> Åååårhhhh

Fuuuur satan Klaus - du er sgutte skarp i dag...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Tom Jensen (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Tom Jensen


Dato : 08-09-10 19:24


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:s8jf86pr6f3fi10ncm4tjseni6jasse1q9@4ax.com...
>
> Hvis du derimod er fuldskabsond, og tænker på en bjergningsbil, så er
> det ikke særligt sandsynligt.
>
> Jeg har nemlig, i modsætning til visse fornærede sønderjyskere råd til
> at holde bil, og her på "værket" forebygger vi, så vi ikke senere
> kommer til at ligge søvnløse p.gr.a. spekulationer over hvor man skal
> spare den næste 50-øre på en uautoriseret reservedel. )
>
> Det var der mange der kunne lære noget af.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer


ha ha

1-0 til folmer

he he

mvh tom



alexbo (08-09-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 08-09-10 19:26


<folmer@rasmussen.dk> skrev


> Og så må man formode at den også er blevet transporteret til og fra et
> skib på et tidspunkt.

Næppe hvis den er samlet i Tjekkiet, der er havne en manglelvare.

Tjekkiet hat TJ-TP som forbogstaver i stelnummer
Korea har KL-KR

mvh
Alex Christensen





Hans Paulin (6310) (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 08-09-10 19:50

Den 08-09-2010 20:01, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det var der mange der kunne lære noget af.

Å det' vi mange der mener!
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

KASO (08-09-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 08-09-10 19:30


<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:gbhf86pd0m5t1u4fsk8i5fgqh8bdgk6iin@4ax.com...
> On Tue, 7 Sep 2010 21:13:04 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:
>
>
>>> Et lille kuriosum er, at til jul så er både fragtcenteret i Tåstrup og
>>> Køge så fyldte med østeuropæiske biler, at der ikke er plads til så
>>> meget som en enkelt dansker. Så har d'herrer taget flyet hjem på
>>> juleferie.
>>>
>>> Og de lægger ikke så meget som en krone her i landet, men til gengæld
>>> hæver de indtil flere sociale ydelser.
>>>
>>Hmmm - hvor er det helt præcist, at dit private køretøj kommer fra?
>>Kommer det fra EU - eller er har du valgt et produkt fra fjernøsten for at
>>få det så billigt som muligt?
>>
>>Ak-ja - moral er nu en sjov ting.....
>
>>--
>
> Hyundai har skam en fabrik nede i Skoda-land, men om min bil kommer
> dernede fra, er jeg ikke sikker på.
>

Men derfra kommer din bil ikke - den kommer sørme fra det fjerne østen - for
at kunne sælges billigt....

> Til gengæld er den blevet flyttet 3 gange af en autotransporter med
> dansk chauffør.
>
Den kunne være blevet transporteret meget mere af europæisk arbejdskraft,
hvis den var produceret i EU - såeh... - hvordan går det med
(dobbelt)moralen?


folmer@rasmussen.dk (08-09-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 08-09-10 19:41

On Wed, 8 Sep 2010 20:29:59 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:


>Men derfra kommer din bil ikke - den kommer sørme fra det fjerne østen - for
>at kunne sælges billigt....
>
>> Til gengæld er den blevet flyttet 3 gange af en autotransporter med
>> dansk chauffør.
>>
>Den kunne være blevet transporteret meget mere af europæisk arbejdskraft,
>hvis den var produceret i EU - såeh... - hvordan går det med
>(dobbelt)moralen?

>--

Det hedder globalisering, og det bliver man ramt af, uanset om man
kører i Renault eller Hyundai.

Er det således, at du vil overbevise mig om, at det indgår i dine
overvejelser hvor din bil kommer fra, inden du handler?

Hvor kommer dit tøj fra?

Hvor kommer din Nokia fra?

Og din computer?

Men hvis du synes det er sjovt at hale mig gennem sølet alt imens du
galper dobbeltmoral, so be my guest.

--

Venlig hilsen
Folmer

KASO (08-09-2010)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 08-09-10 22:47


<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:nqlf86h55ka3p7e2eau9tbtliekrdt934k@4ax.com...
> On Wed, 8 Sep 2010 20:29:59 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:
>
>
>>Men derfra kommer din bil ikke - den kommer sørme fra det fjerne østen -
>>for
>>at kunne sælges billigt....
>>
>>> Til gengæld er den blevet flyttet 3 gange af en autotransporter med
>>> dansk chauffør.
>>>
>>Den kunne være blevet transporteret meget mere af europæisk arbejdskraft,
>>hvis den var produceret i EU - såeh... - hvordan går det med
>>(dobbelt)moralen?
>
>>--
>
> Det hedder globalisering, og det bliver man ramt af, uanset om man
> kører i Renault eller Hyundai.
>
> Er det således, at du vil overbevise mig om, at det indgår i dine
> overvejelser hvor din bil kommer fra, inden du handler?
>
> Hvor kommer dit tøj fra?
>
> Hvor kommer din Nokia fra?

Nokia kan ikke levere noget interessant - så jeg har en HTC fra det fjerne
østen!

> Og din computer?
>
> Men hvis du synes det er sjovt at hale mig gennem sølet alt imens du
> galper dobbeltmoral, so be my guest.
>

Jeg har ikke det fjerneste imod globaliseringen - men nu var det jo sådan
set også dig, der prædikede mod alle de, der købte fra fjerne lande for at
spare lidt penge - hvad enten det drejer sig om arbejdskraft, biler eller
elektronik - og det lyder pludselig lidt hult, når du jo selv gør nøjagtigt
det samme.

Alle forsøger at optimere deres egen økonomi - og det er aldrig sjovt, når
det går ud over en selv, men det er jo en naturlig følge.


Henrik B. (07-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 07-09-10 00:47

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4c8525d2$0$50444$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja det er jo skidt, men læg mærke til hvor mange i denne NG der
> foretrækker
> at købe deres varer i et andet land, der er mange spørgsmål om indkøb i
> Sverige, Tyskland, Polen, bare det er billigt så er det lige meget om
> naboen
> mister arbejdet.

Så skal du se elektronikbranchen - der er Tyskland og England blevet til
"det lokale supermarked"....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Jensen (08-09-2010)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 08-09-10 09:44

On 7 Sep., 11:09, fol...@rasmussen.dk wrote:
> On Tue, 07 Sep 2010 00:43:33 +0200, Hans Paulin (6310)
>
> <m...@privacy.net> wrote:
> >fol...@rasmussen.dk har bragt dette til os:
>
> >> Men skide være med det. Jeg går ikke arbejdsløs.
>
> >Hvad laver man så?
> >--
>
> Ja, ser du, Hans.
>
> Det tror jeg s'gu jeg holder for mig selv sådan foreløbigt.

Nåh, du er ved at videreuddanne dig til aut. pølseforhandler?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste