Syn i Kolding
Fra : steen

Dato : 05-09-10 21:12

Nogen herfra som har erfaringer (gode som dårlige) med de 5 synshaller der
er i Kolding?

A-Inspektion, Niels Bohrs Vej
A-Inspektion, Vonsildvej
Applus+ Bilsyn, Korsvej
Kolding Lokalsyn, Ole Rømersvej
Trekantens Bilsyn, Ambolten

Mvh Steen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 05-09-10 21:24

On Sun, 5 Sep 2010 22:11:45 +0200, "steen" <steen@steenmartin.dk>
wrote:

>Nogen herfra som har erfaringer (gode som dårlige) med de 5 synshaller der
> [...]

Skal du have lempet en bunke skrammel igennem så billigt som muligt?

Hvis det ikke er tilfældet, er spørgsmålet overflødigt.

Mit bud vil være det der ligger nærmest hjemmet/jobbet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-09-10 22:16

> Mit bud vil være det der ligger nærmest hjemmet/jobbet.

Og skal muldvarpen yderligere drages ind i valget, så:

www.synspriser.dk

I mit område svinger priserne f.eks 100 kr

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : steen

Dato : 05-09-10 22:44

> Skal du have lempet en bunke skrammel igennem så billigt som muligt?
> Hvis det ikke er tilfældet, er spørgsmålet overflødigt.
> Mit bud vil være det der ligger nærmest hjemmet/jobbet.

Næ, vil bare gerne undgå de sygeste egoer. Og måske er der én man helst skal
undgå heromkring.

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-09-10 03:19

On Sep 5, 11:44 pm, "steen" <st...@steenmartin.dk> wrote:

> Næ, vil bare gerne undgå de sygeste egoer. Og måske er der én man helst skal
> undgå heromkring.

Det kan jeg sagtens følge. Jeg har oplevet en 'betinget godkendt' på
lygtejusteringen på min 2CV. De justeres trinløst fra kabinen, og bare
det at der ikke sidder nogen i bilen flytter jo en del på den slags i
en gyngehest.
Jeg spurgte om jeg måtte justere det, og det fik jeg ikke lov til. Til
gengæld var det jo en fejl der var nem at reparere...

Leo

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 06-09-10 16:13

> [...]
> Jeg spurgte om jeg måtte justere det, og det fik jeg ikke lov til. Til
> gengæld var det jo en fejl der var nem at reparere...

Det er en synshal, ikke et værksted...

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-09-10 11:02

On 6 Sep., 17:13, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> Det er en synshal, ikke et værksted...

Ja da. Det handlede om at dreje på et betjeningsgreb i kabinen, det er
der jo ikke meget værkstedsarbejde ved.

Leo

Fra : alexbo

Dato : 06-09-10 18:32

"Leo Jensen" skrev

>Ja da. Det handlede om at dreje på et betjeningsgreb i kabinen, det er
>der jo ikke meget værkstedsarbejde ved.

Det er ikke meningen at fjernbetjeningen skal bruges til at grundjustere
lygterne, de skal stå korrekt med fjernbetjeningen i neutral eller nul.
Fjernbetjeningen er til at kompensere for belastningen af bilen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 06-09-10 18:49

Den Mon, 6 Sep 2010 19:32:27 +0200 skrev alexbo:

> [...]
> lygterne, de skal stå korrekt med fjernbetjeningen i neutral eller nul.
> Fjernbetjeningen er til at kompensere for belastningen af bilen.

Og hvis belastningen er føreren, som lige er steget ud af bilen, uden
at dreje grebet tilbage til nul?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-10 21:16

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg er netop - af en synshal i Vejle - blevet belært om at
grundindstillingen er så højt som muligt med justerkontakten i kabinen - og
så skal lygterne justeres efter færdselsloven. Derefter kan man så begynde
at justere for passagerer ...

Bilen må altså ikke blænde uden påvirkning af bilen.

Jeg kan dog godt se problemet med 2CV´ens bløde affjedring.

--
Per

Fra : Kent Friis

Dato : 17-09-10 16:30

Den Thu, 16 Sep 2010 22:16:12 +0200 skrev Per Henneberg Kristensen:
> [...]
>
> Bilen må altså ikke blænde uden påvirkning af bilen.
>
> Jeg kan dog godt se problemet med 2CV´ens bløde affjedring.

Eller en rigtig Skoda... Når man møder en Golf der har været nede ved
Duborg, er man jo ikke i tvivl om hvorfor knappen er der. Kan han
ikke justere lygterne ned, kan han jo ikke få lyset ned på vejen.

Men læsser man tilsvarende mange kasser øl i baggagerummet på en
rigtig Skoda, vil det jo være forenden der nærmest slæber hen ad
jorden, og så kan nærlyset vel ikke lyse ret langt. Så der burde
det nok også være muligt at justere "den forkerte vej".

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-09-10 14:14

On 6 Sep., 19:32, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> lygterne, de skal stå korrekt med fjernbetjeningen i neutral eller nul.
> Fjernbetjeningen er til at kompensere for belastningen af bilen.

Der findes ikke en neutral stilling, bare trinløs justering. Det ville
sikkert ikke kunne typegodkendes i dag, men det er det altså blevet en
gang for mange år siden...

MVH Leo

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-09-10 18:53

> A-Inspektion, Vonsildvej

"Min" synshal - de er superflinke.

Niels Bohrsvej er også et rart sted. De andre kender jeg ikke, men undgår
gerne Applus ud fra devisen "jo større jo....".

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : oz3bto

Dato : 06-09-10 21:14

"steen" <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen herfra som har erfaringer (gode som dårlige) med de 5 synshaller der
> [...]

Trekantens Bilsyn, Ambolten De ser lidt gennem fingre med extra lys og
frontbøjle på f.x. 4x4 biler så længe det ikke er overdrevet

Fra : steen

Dato : 06-09-10 21:23

oz3bto wrote:
> Trekantens Bilsyn, Ambolten De ser lidt gennem fingre med extra lys
> og frontbøjle på f.x. 4x4 biler så længe det ikke er overdrevet

Ok, de kører et tilbud på syn frem til december hvor man kan spare 75 kr. så
hvorfor ik ta' det med.

Mvh Steen