E-Mail
webnoob 5265
total back up af Thunderbird ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-09-10 23:57

Der er ingen vej uden om min maskine snegle sig afsted det tager over 2
minutter at åbne en www side i Firefox så .... der skal formateres - men
jeg vil jo være ked af at miste alle mine mapper og mail - så er der en
der ved hvordan man gemmer det så man sener kan importere det og
Thunderbird vil se ud som den gør ved back up ?

Venligst
BMM

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-09-10 00:01

Den 06-09-2010 00:57, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> der ved hvordan man gemmer det så man sener kan importere det og
> Thunderbird vil se ud som den gør ved back up ?

Tag en kopi af %AppData%\Thunderbird (Du kan kopiere det og indsætte det
i start->kør dialogen for at åbne mappen)

Når du så har formateret maskinen, så lægger du mappen tilbage igen. Det
er dog vigtigt du gør dette INDEN du åbner Thunderbird første gang.
Ellers bliver der lavet en ny profil, som TB altid vil starte med.

Vær dog opmærksom på, at du skal indtaste adgangskoden til ALLE mail
konti igen. (Eller det har jeg i hvert fald skulle de gange jeg har
gjort det)

- Chano Andersen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 06-09-10 15:28

Den 06-09-2010 01:00, Chano Andersen skrev:

> [...]
>
> Vær dog opmærksom på, at du skal indtaste adgangskoden til ALLE mail
> konti igen. (Eller det har jeg i hvert fald skulle de gange jeg har

Uhh det lyder lidt kompliceret - men dog muligt :)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-09-10 15:44

Bo M. Mogensen skrev:

>Uhh det lyder lidt kompliceret - men dog muligt :)

faktisk er det utroligt nemt

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-09-10 15:30

Den 06-09-2010 16:44, Ivan V. Klattrup skrev:

> faktisk er det utroligt nemt

ja det håber jeg - men altså på den anden side så er ALLE data jo gemt
så må de også kunne gendannes ...

Mv.
BMM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 08-09-10 15:28

Den 06-09-2010 16:28, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]

Har lige gjort det - det var fame smart og smerte frit :)

nu har jeg lagt det ind som du har skrevet som et txt dokument
nu håber jeg det virker (ellers skal du høre om en voksen mand der
græder)

tak for hjælpen ... den her gruppe er suveræn

1.) man for gode kompetente svar
2.) de er formuleret på en måde der er til at forstå

bedre bliver det ikke :)
Mv
BMM