E-Mail
webnoob 5265
windows live mail?
Fra : RK

Dato : 04-09-10 12:04

Får man ikke en advarsel når indbakken er ved at være fyldt?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-09-10 12:49

Den 04-09-2010 13:04, RK skrev:
> Får man ikke en advarsel når indbakken er ved at være fyldt?

Din indbakke i Windows Mail har ingen pladsbegrænsning, så
længe du har plads på harddisken. Hvis du har problemer med
plads på harddisken, vil Windows advare dig i ganske god tid.

Men hvis du opbevarer mails på mailserveren, altså ikke på
din egen computer, så kan du løbe tør for plads. Nogle
mailservere advarer i så fald, andre gør vist ikke. Og det
er i hvert fald sjældent i god tid.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Kim

Dato : 04-09-10 20:01

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> computer, så kan du løbe tør for plads. Nogle mailservere advarer i så
> fald, andre gør vist ikke. Og det er i hvert fald sjældent i god tid.

Hvor ændrer man så det? Jeg har 1TB fri og mit program brokker sig konstant.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-09-10 22:19

Den 04-09-2010 21:00, Kim skrev:

> Hvor ændrer man så det? Jeg har 1TB fri og mit program
> brokker sig konstant.

Hvis du er ved at løbe tør for plads på mailserveren, er der
to løsninger: Få mere plads, hvilket sikkert vil koste flere
penge, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Eller slet
nogle af mailene på serveren.

Hvis det ikke er med vilje, du opbevarer mails på serveren,
kan du indstille dit mailprogram til ikke at gemme på
serveren, så vil problemet blive løst helt automatisk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Kim

Dato : 05-09-10 09:01

> [...]
>
> Hvis det ikke er med vilje, du opbevarer mails på serveren, kan du
> indstille dit mailprogram til ikke at gemme på serveren, så vil problemet

Jeg har på intet tidspunkt bedt den gemme på nogen server, jeg havde en klar
tro på at det blev gemt på min computer. Er der nogle ved hvordan dette
indstilles?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-10 09:21

Den 05-09-2010 10:01, Kim skrev:

> Jeg har på intet tidspunkt bedt den gemme på nogen server,

Normalt gemmer Windows Mail ikke noget på serveren,
medmindre man beder om det. Eller hvis kontoen er opsat som
en IMAP-konto.

> jeg havde en klar tro på at det blev gemt på min computer.
> Er der nogle ved hvordan dette indstilles?

Hvis det er en IMAP-konto kan du ikke undgå, at der bliver
gemt på serveren. Du skal i så fald ind og slette mails fra
serveren, evt. ved at flytte dem til en mailmappe lokalt på
din egen computer.

Hvis du har en POP3-konto, har du på et tidspunkt fået bedt
om at gemme mails på serveren, og det skal du så blot
fravælge igen.

Jeg har ikke adgang til en Windows Mail i øjeblikket, men
prøv at åbne kontoindstillingerne - vist nok Funktioner =>
Kontoindstillinger - her kan du se, om du har en IMAP- eller
en POP3-konto og du kan evt. slå gemning på serveren fra. Du
kan tjekke kontotypen under serverindstillingerne, enten
står det der direkte, eller du kan se det på serveradressen,
der typisk enten hedder noget med IMAP eller POP3, fx
pop3.domæne.dk.

Hvis det er en POP3, så led efter indstillingen til at
gemme/efterlade mails på serveren og fjern fluebenet. Hvis
det er en IMAP, så vend tilbage her og få hjælp til at
oprette en lokal mappe, som du så kan flytte mails over i.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-09-10 09:45

Kim Ludvigsen wrote:

> Normalt gemmer Windows Mail ikke noget på serveren,
> medmindre man beder om det. Eller hvis kontoen er opsat som
> en IMAP-konto.

Kim skrev Windows Live Mail i emnelinjen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-10 09:52

Den 05-09-2010 10:45, Erik Olsen skrev:

> Kim skrev Windows Live Mail i emnelinjen.

Åh, jeg overså "Live". Jeg har kun prøvet Windows Live Mail
meget kortvarigt, og jeg husker ikke, om programmet
automatisk gemmer på serveren ved POP3 - omend jeg har svært
ved at tro det, da det vil skabe en masse problemer.

Fra : K.A.Hansen

Dato : 05-09-10 11:00

"Kim" <Kim2000@fierndettedamat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Jeg har på intet tidspunkt bedt den gemme på nogen server, jeg
> havde en klar tro på at det blev gemt på min computer. Er der
Funktioner>Konti>Postkont- Egenskaber>Avanceret - Levering- Gem
en kopi af meddelelsen på serveren.

mvh
kaj

Fra : Kim

Dato : 06-09-10 21:02

"K.A.Hansen" <kahan@postti.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Kim" <Kim2000@fierndettedamat.dk> skrev i meddelelsen

> Funktioner>Konti>Postkont- Egenskaber>Avanceret - Levering- Gem en kopi af
> meddelelsen på serveren.

Dejligt