Høring ifm. nybyggeri ?
Fra : Per

Dato : 02-09-10 17:03

Hej !

Skal der være høringsrunde overfor folk, der bor til leje ifm. nybyggeri ?

Jeg bor til leje i et almennyttigt boligkompleks. ca 200 meter fra min
lejlighed er man ved at bygge 3-4 etager på en eksisterende bygning.

Dette ødelægger / skræmmer min udsigt.

Ville jeg kunne gøre indsigelser, når jeg "kun" bor til leje ?

Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det - men er der forskel på om man er ejer
eller lejer i den slags sager ?

Mvh. Per

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-09-10 21:08

Per wrote:

> [...]
>
> Dette ødelægger / skræmmer min udsigt.
>
> Ville jeg kunne gøre indsigelser, når jeg "kun" bor til leje ?

Hvis kommunalbestyrelsen beslutter at der skal afholdes en offentlig
høring om en byggesag, vil alle kunne fremsende deres indsigelser.

Men eftersom byggeriet er gået i gang, må man antage at der er givet
byggetilladelse, og så har kommunen enten vurderet at der ikke var behov
for en offentlig høring, eller du har overset indkaldelsen af høringssvar.

--
Jesper Lund