Musik på andre sprog. Hvad med italiensk?
Fra : Michel

Dato : 02-09-10 18:27

Hej,

DR og de vist fleste andre danske radiostationer er åbenbart af den
opfattelse, at Eros Ramazotti er Italiens eneste sanger. Ikke at hans musik
fejler noget, men der er altså også andre. Her et par forslag:

Oliver Onions: Santa Maria - http://www.youtube.com/watch?v=ouu-kxvIhqA
(1980)

Barbara: A far l'amore comincia tu -
http://www.youtube.com/watch?v=_kt9d5OwjVo (1989)

Francesco Napoli: Balla Balla (medley) -
http://www.youtube.com/watch?v=sl2At5A9SJ4 (1988)

I nuovi angeli: Uakadi Uakadu - http://www.youtube.com/watch?v=MMIoj-0oFE4
(1971)

Al Bano & Romina Power: Fotografía -
http://www.youtube.com/watch?v=ducYCLmVnAA (1985)

Matia Bazar: Ti sento - http://www.youtube.com/watch?v=X4JwenFloWk (1986)

Ricchi e poveri: Voulez-vous danser -
http://www.youtube.com/watch?v=eTbdqmHQ8Ms (nej, jeg orker ikke "sara perchè
ti amo"

Gabry Ponte: Danza delle streghe -
http://www.youtube.com/watch?v=pEsi_QF5W_U (dette er dance - fra 2004)

Rondo Veneziano: Rondo Veneziano -
http://www.youtube.com/watch?v=h_XKOjj7h-s (aldeles uden ord, men med
parykker - og skøn musik)

Jeg kunne blive ved til midnat. Hvad med jer?

Tanti saluti e ciao
Michel

Fra : P.Petersen

Dato : 02-09-10 19:22

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> opfattelse, at Eros Ramazotti er Italiens eneste sanger. Ikke at hans
> musik fejler noget, men der er altså også andre. Her et par forslag:

Jeg er ikke specielt vild med italiensk musik, men denne her kunstner er så
til gengæld een af dem, der skulle med på den øde ø.

Her lige et par numre med min italienske favorit. Sukkerdrengen. Zucchero:
http://www.youtube.com/watch?v=sP5nAeh1ih4

http://www.youtube.com/watch?v=nWxCQblHaiQ

og så lige et til. Nok mit absolutte favoritnummer med Zucchero. Mama, der
dog mest bliver sunget på engelsk.
Men italiensk er det sgu med stort I.

http://www.youtube.com/watch?v=DUxkHgvyr30&p=E891263A3C2F10FE&playnext=1&index=18

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 02-09-10 19:41

Hej Michel

> Jeg kunne blive ved til midnat. Hvad med jer?

Den eneste jeg husker jeg sådan lige faldet for er

Angelo Branduardi

La pulce d'acqua
http://www.youtube.com/watch?v=9cqiTWkfa3U&feature=related

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 02-09-10 21:21

> [...]
> opfattelse, at Eros Ramazotti er Italiens eneste sanger. Ikke at hans
> musik fejler noget, men der er altså også andre.

Dejligt du satte lige gang i de gamle minder.
Så du får lidt mere italiensk.
Havde en ven i gamle dage, der var helt vild med det her band:
Premiata Forneria Marconi.
http://www.youtube.com/watch?v=RJX7sgFZbCE

http://www.youtube.com/watch?v=7oekZP4wr2Y&feature=related

Som jeg skrev tidligere, er jeg ikke specielt vild med italiensk musik,
udover Sukkerdrengen, men det her band var faktisk banebrydende, dengang i
70.erne.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-10 23:27

> [...]
> opfattelse, at Eros Ramazotti er Italiens eneste sanger. Ikke at hans
> musik fejler noget, men der er altså også andre. Her et par forslag:

Radiofolk ved generelt ikke meget om populær musik.
Derfor, lad os lytte til den mest kendte italienske sanger Rudi Guavanini:
http://www.youtube.com/watch?v=tOh_qe9bAZ4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-09-10 15:26

Den 02-09-2010 19:26, Michel skrev:

> DR og de vist fleste andre danske radiostationer er åbenbart af den
> opfattelse, at Eros Ramazotti er Italiens eneste sanger.

Tre italienske sangerinder der har været populære siden 60'erne og
stadig er det.

Marcella Bella med "Io domani":

http://www.youtube.com/watch?v=kFevhzJyPO0&feature=related

Caterina Caselli med "Cento giorni"

http://www.youtube.com/watch?v=90U1VB3cKPI

Gigliola Cinquetti med "Non ho l'eta":

http://www.youtube.com/watch?v=UeV1QqZ7YzQ&feature=related

Henning.

Fra : Inge

Dato : 03-09-10 16:29

">

> Tanti saluti e ciao
> Michel

Gianna Nannini: I maschi

http://www.youtube.com/watch?v=FFNS7CV5n4c&feature=related

og samme: Bello e impossibile

http://www.youtube.com/watch?v=xoco58gF8h0&feature=related

Det var dengang, skønne minder.

Tanti saluti anche a te

Inge

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 03-09-10 22:13

> Gianna Nannini: I maschi
>
> http://www.youtube.com/watch?v=FFNS7CV5n4c&feature=related

Huh, så behøver jeg ikke nævne min favoritsang/sangerinde fra Italien

Allan

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 03-09-10 19:15

Michel skrev:

> Jeg kunne blive ved til midnat. Hvad med jer?

Hm, jeg kommer i hvert fald i tanke om:

Negramaro: Parlami D'Amore
http://www.youtube.com/watch?v=PeB5JY9BMNQ

Herligt omkvæd! Ikke knæk og bræk men knæk og break...

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Anglachel

Dato : 07-09-10 16:09

Jeg kan da bidrage med et italiensk sproget nummer.

Mike Patton´s Mondo Cane - 10- Scalinatella

http://www.youtube.com/watch?v=HiT_jdaUWe4&feature=related