Rattfylleri?
Fra : Herman Persson

Dato : 30-08-10 11:31

En bekendt har kvajet sig ved at smadre bilen ind i et autoværn - nær deres
ødegård i Sverige. Ingen andre trafikanter involveret.
Efter hans eget udsagn - i en kolossal brandert. På vej til Systembolaget
efter mere sprit.

Hvad kan han forvente af straf?
Strafferammen går op til to års ubetinget fængsel, og hvad med frakendelsen
af kørekortet.

Nej, det er IKKE mig

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk

Fra : Jubi

Dato : 30-08-10 12:22

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> deres ødegård i Sverige. Ingen andre trafikanter involveret.
> Efter hans eget udsagn - i en kolossal brandert. På vej til

Det er formentlig svensk lovgivning. De har vist noget med at en straf
kan udstås i danmark.

> Strafferammen går op til to års ubetinget fængsel, og hvad med
> frakendelsen af kørekortet.

Der skal jo dømmes først.

Fra : Herman Persson

Dato : 30-08-10 13:10

"Jubi" <jubi@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er formentlig svensk lovgivning. De har vist noget med at en straf kan
> udstås i danmark.

Herman: Ja, selvfølgelig er det svensk lovgivning.

> Der skal jo dømmes først.

Herman: Ja, og jeg prøver at finde ud af, hvad han kan forvente.

Fra : alexbo

Dato : 30-08-10 13:51

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i

> Hvad kan han forvente af straf?

30 dages fængsel
bøde på en månedsløn
3 års frakendelse

mvh
Alex Christensen

Fra : Herman Persson

Dato : 30-08-10 14:22

> "Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i

> 30 dages fængsel
> bøde på en månedsløn
> 3 års frakendelse

Tak - er der flere bud?

Fra : Codexx

Dato : 30-08-10 16:16

On 30 Aug., 15:22, "Herman Persson" <Mr....@mail.dk> wrote:

> Tak - er der flere bud?
>
> --
> Hilsen Herman.
> Mr.ManHÅSmail.dk
> Oversæt det før snabel til dansk.

60 dage, da der har været uheld, hvilket underbygger at der har været
betydelig fare for andre trafikanter. Måske man kan være heldig at få
konverteret det til noget samfundstjeneste og alkoholbehandling.

/Codexx

Fra : Herman Persson

Dato : 31-08-10 07:03

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

betydelig fare for andre trafikanter. Måske man kan være heldig at få
konverteret det til noget samfundstjeneste og alkoholbehandling.

Tak for svaret.

Fængsel i Sverige - går jeg ud fra.
Men hvad, hvis der bliver tale om samfundstjeneste / alkoholbehandling?
Måske skrev jeg det ikke præcist nok, da jeg nævnte ødegård i Sverige.
Men han bor i DK.
Ved googling af rattfylleri mm - kommer der en masse om elektronisk
fodlænke.
Mon der kan afsones med sådan én - i DK?

Fra : Jet

Dato : 31-08-10 02:35

On 30 Aug., 13:31, "Herman Persson" <Mr....@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvad kan han forvente af straf?
> Strafferammen går op til to års ubetinget fængsel, og hvad med frakendelsen

Hvem har set hændelsen da du skriver "ingen andre trafikanter
involveret" ?
Hvis ingen har set hændelsen, ved jeg godt hvordan man kringler den,
med skriver det ikke her i NG.
Det var en forsikringsmand bekendt der oplyste mig derom....

/jet

Fra : Herman Persson

Dato : 31-08-10 13:58

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

med skriver det ikke her i NG.
Det var en forsikringsmand bekendt der oplyste mig derom....

Herman: Jeg ved det ikke præcis, for jeg sad nogle pladser fra min bekendte
ved en sammenkomst - da han fortalte historien.
Men én ting er sikkert: Der var politi involveret efter, at han havde
smadret bilen.

Fra : zoy

Dato : 02-09-10 17:14

On 31 Aug., 10:35, Jet <jetro...@gmail.com> wrote:

> [...]
> med skriver det ikke her i NG.
> Det var en forsikringsmand bekendt der oplyste mig derom....

En standerstiv gut sætter sig ind sin dyt, for at hente mere
sprut...... og DU tilbyder råd til at "kringle" den ???!!! Fandme
dygtigt

Fra : Jet

Dato : 31-08-10 07:06

On 31 Aug., 15:58, "Herman Persson" <Mr....@mail.dk> wrote:

> [...]
> Hilsen Herman.
> Mr.ManHÅSmail.dk
> Oversæt det før snabel til dansk.- Skjul tekst i anførselstegn -

Ja så bliver det dyrt

Fra : Herman Persson

Dato : 23-09-10 23:13

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter mere sprit.
>
> Hvad kan han forvente af straf?
> Strafferammen går op til to års ubetinget fængsel, og hvad med

Han fik en måneds betinget, en bøde på ca. 20.000 kr. plus sagsomkostninger.

Fra : alexbo

Dato : 24-09-10 19:18

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev

> Han fik en måneds betinget, en bøde på ca. 20.000 kr. plus
> sagsomkostninger.

Med den dom synes jeg der burde have været i det mindste en betinget
frakendelse ved siden af.
Selv om promillen måske ikke var så høj som først antaget med en "kollosal
brandert".

mvh
Alex Christensen

Fra : Herman Persson

Dato : 25-09-10 09:38

> [...]
> frakendelse ved siden af.
> Selv om promillen måske ikke var så høj som først antaget med en "kollosal

Der var sandsynligvis også tale om frakendelser, men jeg har kun fået
ovenstående fra en bekendt til en bekendt til gerningsmaden.