Kan jeg adoptere min kones lillebror?
Fra : Henrik Eriksen

Dato : 29-08-10 14:07

Min kone er fra sydamerika, hvor hun har noget familie der virkelig kører på
pumperne rent økonomisk.
Jeg kom til at tænke på, om vi kunne adoptere hendes lillebror (en halvbror,
de har hver sin far), eller om der er noget juridisk i vejen mht. at
adoptere sin bror?
Måske kunne jeg adoptere ham alene, på trods af at jeg er gift med hans
søster.
Han er 17 år, min kone er 30.

Fra : Hanne

Dato : 29-08-10 08:43

On Aug 29, 2:07 pm, "Henrik Eriksen" <henrik_e...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> adoptere sin bror?
> Måske kunne jeg adoptere ham alene, på trods af at jeg er gift med hans

I følge dette link er en af betingelserne for familieadoption, at skal
barnet kunne nå at bo hos adoptivforældrene i 3 år indet det bliver 18
år:

http://www.statsforvaltningerne.dk/site.aspx?p=7365

Det kan I jo ikke nå.

Jeg har slet ikke kigget på de andre betingelser - der var også noget
med opholdstilladelse.

Hvis I selv har børn kan I måske ansætte ham som aupair? (seriøst
ment!)

Mvh
Hanne