"Tell Me On A Sunday" - Gitte Henning ?
Fra : Henning Jensen

Dato : 29-08-10 11:24

Jeg er netop 'rendt ind i' Andrew Lloyd Webber's musical "Tell Me On A
Sunday" med Gitte Henning!!!
Er der nogen fra schlager/Holland/Tyskergruppen der kan fortælle mig
mere om det?
Jeg er på bar bund!!!

Henning.

Fra : V

Dato : 29-08-10 16:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Sunday" med Gitte Henning!!!
> Er der nogen fra schlager/Holland/Tyskergruppen der kan fortælle mig mere

Pladen hedder "Sig Det På En Søndag", og indeholder danske udgaver af sange
fra musicalen. Kan ikke lige finde ud af hvornår den er fra.

Den indeholder 17 numre, deriblandt "Jeg Tror Du Ta'r Fejl". Ret pudsigt
spillede Jørgen de Mylius nummeret i "Danskpoppen" på P5 her til
eftermiddag.

Hvis du vil høre planen, kan du låne den på biblioteket:
http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field4=forfatter&term4=Gitte+H%E6nning&term2=Jeg+Tror+Du+Tar+Fejl&field2=titel&term3=&field3=emne&field1=fritekst&term1=&mat_text=%22%22&mat_ccl=&term_mat%5B%5D=&field_sprog=&term_sprog%5B%5D=&field_aar=year_eq&term_aar%5B%5D=#

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-08-10 17:32

Den 29-08-2010 17:58, V skrev:

> [...]
> Den indeholder 17 numre, deriblandt "Jeg Tror Du Ta'r Fejl". Ret pudsigt
> spillede Jørgen de Mylius nummeret i "Danskpoppen" på P5 her til

Tak for dit svar. Jeg vil bestille den på biblioteket.

Den jeg er "rendt ind i", er på tysk og er vistnok fra omkring 1980.
Så jeg tænkte på, om Gitte Hænning havde været med i en tysk opførelse
af musicalen omkring dette år?
Den tyske udgave indeholder også 17 numre, måske de samme?

Henning.

Fra : V

Dato : 29-08-10 18:26

> [...]
> musicalen omkring dette år?
> Den tyske udgave indeholder også 17 numre, måske de samme?

Er ikke helt sikker, men jeg mener at Mylle sagde at den også var lavet på
tysk. Han nævnte til gengæld ikke noget om at hun havde været med i
musicalen. Hun har nok bare indspillet numrene?

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 29-08-10 20:36

> [...]
> Sunday" med Gitte Henning!!!
> Er der nogen fra schlager/Holland/Tyskergruppen der kan fortælle mig mere

Jeg kan ikke hjælpe med selve spørgsmålet.
Men jeg kan huske fra starten af 80'erne, mens danskerne stadig ventede på
stereo i tv, hvor tyskerne var begyndt at lave testudsendelser.
Her brugte tyskerne et indslag med Gitte og jeg mener det var med numret
"Take that look off your face" (ret sikker).

Allan

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 29-08-10 20:42

> "Take that look off your face" (ret sikker).

Kan ikke hitte dén udgave på tuben, men her er den på tysk.
http://www.youtube.com/watch?v=-izjclN-XsQ

Allan

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-08-10 21:26

Den 29-08-2010 21:42, Allan S. Olsen skrev:

> Kan ikke hitte dén udgave på tuben, men her er den på tysk.
> http://www.youtube.com/watch?v=-izjclN-XsQ

Det var et fint link du sendte.

Jeg har selvfølgelig hørt Gitte Hænning synge sangen, men jeg har ikke
været opmærksom på, at det var så langt tilbage som 1980.
Jeg var dengang ikke helt overbevist om Webbers genialitet. Jeg havde
nogle venner, som var til premieren på "Evita" i London, sidst i
70'erne, og som havde LP'erne fra denne første engelske opførelse med
hjem, og som de forærede mig. Jeg var lidt længe om, at tage mig sammen
til, at lytte til LP'erne.
Jeg har siden overgivet mig, selv om jeg synes Lloyd Webber, ganske vist
på meget godt, men også på meget ondt, har præget musicalgenren lidt
voldsomt.

Henning.

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 29-08-10 21:53

> [...]
> Jeg har siden overgivet mig, selv om jeg synes Lloyd Webber, ganske vist
> på meget godt, men også på meget ondt, har præget musicalgenren lidt

Ja Webber har gjort en del hits, det man vel i dag betegner som klassikere.
Og hvor så Gitte dog sød ud tilbage i 1980.
Ak ja, dengang var man selv en hel del yngre end hun var på det tidspunkt.
Nok derfor hun ikke var så interessant dengang.
Så hun ligeså ud i dag med min nuværende alder, så ...
Narh, Gitte har altid været en nydelig dame !

Allan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-10 09:12

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> Så hun ligeså ud i dag med min nuværende alder, så ...
> Narh, Gitte har altid været en nydelig dame !

Rock Nalles udgave af sanger er ellers ret sjov. Den hedder : "Tør det smil
af dit fjæs".

Hilsen Åge