Problemer med centrallås i BMW E46 modelle~
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 31-08-10 09:24

Hejsa

Bare lige til info, der er mange personer i verden der har problemer med at
deres BMW E46 ikke vil låse dørene op, dette giver sig udslag i at man låser
bilen med fjernbetjeningen, og derefter kan man ikke låse den op igen, så
skal man låse/låse op/låse/låse op osv, indtil den endelig låser bilen op.

Dette kan være mere eller mindre udbredt alt efter om det er en meget varm
sommerdag, eller en rigtig kold vinterdag.

Jeg havde dette problem på min 320d og værkstedet sagde at der skulle
udskiftes hele grundmodulet, det koster nemt 4k inkl kodning, og det syntes
jeg var lidt vildt, jeg søgte lidt rundt på nettet, og fandt denne side.

www.bmwgm5.com

Her er beskrevet hvad det er der faktisk går galt, det er de 2 centrallåse
relæer der skal skiftes, man kan enten købe dem ved ham gutten i USA, eller
sende sit modul til ham i USA, eller selv finde relæerne andre steder.

Jeg ville ikke til at sende mit modul til USA, så jeg fandt relæerne i
Tyskland(til ca 130kr for 2 inkl porto), og købte en ordentligt loddekolbe,
2 timer senere var min bil som ny igen :) og har ikke haft problemer siden.

Det skal dog lige siges at det han snakker om at det er ikke "bare lige" at
lodde de gamle relæer af, det er 100% sandt, det er ikke for dem der aldrig
har loddet før, det kræver meget tålmodighed og en god loddekolbe/tinsuger.

Tilgengæld sparende jeg lige 3500-4000kr :)

Mvh
Jacob Rungwald

Fra : Hans Paulin

Dato : 31-08-10 10:04

On Tue, 31 Aug 2010 10:24:01 +0200, Jacob Rungwald wrote:

> Tilgengæld sparende jeg lige 3500-4000kr :)

Dagens solstrålehistorie!

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-10 18:46

"Jacob Rungwald" <jacob@fjern_det_der_ikke_skal_være_der_rungwald.dk> skrev
i meddelelsen news:4c7cbc24$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> aldrig har loddet før, det kræver meget tålmodighed og en god
> loddekolbe/tinsuger.
>
> Tilgengæld sparende jeg lige 3500-4000kr :)

Skriver jeg bag øret. Har jo også en E46 og er selv gammel
elektronikmekaniker

--
Tom