Ford Mondeo fra ca. 2007/2008 ? [ lidt lan~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-08-10 01:26

Hej NG.

Vi overvejer at købe en Ford Mondeo TDCi stc. fra ca. 2007/2008 og har
et par spørgsmål som jeg håber nogle herinde kan hjælpe med

Jeg kan se at modellen som slutter i 2007 kan jo kan fåes til gode
priser, hvor bekymret skal man være for km tal over fx. 130.000 km for
en reg. i 2007 ?

Vil det være en god ting at betale de måske 30-40kkr mere og få en af
den nye model som kom sidst i 2007, altså 2008 modellen ?
Skal man undgå dem med måske over 100.000 km ?
Nogen som ved om de har mange børnesygdomme ?

Hvis det bliver 2007 modellen så regner jeg med at det vil blive 130
HK udgave da der er utroligt mange af dem til salg, mens jeg er lidt
mere i tvivl mht. 2008 modellen.

Jeg kan se at der findes 2,0 i 115 HK og 140 HK og 1,8 med 125 HK. Vi
skal køre med hestetrailer en gang i mellem, næppe med campingvogn.
Hvilken model kan så anbefales ?
Er 140 HK modellen meget tørstig til daglig ?
Eller er det den rigtige motor til så stor en bil ?

Er det en fordel at finde en uden træk og så få sat træk på, så den
man køber ikke er slidt bagtil af at køre med tung trailer ?

Dette var hvad jeg lige kunne finde på nu, der kommer nok mere
--
Christian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 01-09-10 01:17

On 31 Aug., 09:26, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> [...]
> man køber ikke er slidt bagtil af at køre med tung trailer ?
>
> Dette var hvad jeg lige kunne finde på nu, der kommer nok mere

Har selv kigget på de modeller og de fleste anbefaler 130/140 hk
udgaven, men FDM var ikke så imponerede og gav den 3 af 6 stjerner,
hvilken nok har fået mig til at overveje noget andet. Tror også jeg
ville sigte efter 2008 modellen, alene pga. det ufatteligt grimme ur
de har smidt midt i kabinen på den tidligere model.

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-09-10 14:48

On 1 Sep., 09:17, Stefan Jacobsen <stefw...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ville sigte efter 2008 modellen, alene pga. det ufatteligt grimme ur
> de har smidt midt i kabinen på den tidligere model.

Vi har stort set besluttet os for at købe en 2009 Mondeo TDCi stc,
godt nok en 1,8 TDCi 125 HK.

--
Christian