Overhalingsforbudet. Nu med humor.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-08-10 18:58

I kan tro det, eller lade være, men jeg er s'gu begyndt at glæde mig
til at det der gedemarked starter.

Hvis jeg hart forstået det rigtigt, så kommer det til at dreje sig om
ca. 50 km. god østjysk motorvej.

Det kan ikke tage mere end de første 5 km. før de første 15-20 vogntog
er samlet bag hinanden, og inden de 10 km. er nået er rækken nok på
ca. 30 styks, fordi det er usvigeligt sikkert at det vil gå
langsommere og langsommere.

Fred være med det. Alle overlever sandsynligvis.

Ydersporet derimod! Oh herre Jemini! Der bliver der fest.

Når personbilerne når op til samlingen af lastbiler, tror de mest
fornærede sandsynligvis, at der er en politibil forrest, og så skal
man traditionelt ikke rigtigt have noget klinket, heller ikke selv om
samvittigheden er nogenlunde ren. Farten nedsættes altså til
nogenlunde det samme som i inderbanen.

Der vil så være skribenterne herinde fra og nogle enkelte andre, som
aaaaaallllldrig nogensinde har sat en fod galt, og det var da satans
som det går langsomt.

De har ikke politiet i tankerne, men deres naturlige jyske
nysgerrighed er blevet vakt. der kunne jo, hvis Gud og kommunen nu var
rigtigt go'e, ligge en sjællænder og rode rundt ude på marken, i en
krøllet bil og med lidt blodstænk også.

MEN DE KAN JO SATANGALEME IKKE SE NOGET FOR DE SKIDE LASTBILER!!!!!

Vi kan dermed konkludere at et overhalingsforbud for lastbiler, der
tilmed bliver overholdt, det gavner heller ikke populariteten.

En smule mere ned ad bakke vil det sikkert gå med renoméet, når de 50
km. så er overstået.

Det er nemlig sådan, at jeg mener at tro, at der er en til vished
grænsende sandsynlighed for, at der er indtil flere af
lastbilchaufførererne der så vil forsøge sig med en aldrig så lille
overhaling. )

Det kan simpelthen ikke gå galt. Jeg vil komme til at græde af grin.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Craner

Dato : 30-08-10 19:04

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> overhaling. )
>
> Det kan simpelthen ikke gå galt. Jeg vil komme til at græde af grin.

Ja vi ender sku nok hos DSB hvor de også kører i kolonne.
Men helt ærligt, hvor svært er det at sende med DSB og så have nogle
centraler, hvor man kørte ud fra, lige som i de gode gamle dage.

Poul

Fra : Kent Friis

Dato : 30-08-10 19:51

Den Mon, 30 Aug 2010 20:04:15 +0200 skrev Craner:

> Ja vi ender sku nok hos DSB hvor de også kører i kolonne.
> Men helt ærligt, hvor svært er det at sende med DSB og så have nogle
> centraler, hvor man kørte ud fra, lige som i de gode gamle dage.

Svært. DSB kører kun med passagerer. Det gamle DSB Gods er solgt til
DB Schenker.

DB Schenker ejer til gengæld ikke nogen gods-terminaler i DK. Dem
ejer DSB, som ikke har noget at bruge dem til.

Leje dem? Jo, hvis DB Schenker er villige til at betale lang over
markedsprisen.

Og så er der lige BaneDanmark, som benytter enhver chance til at fjerne
ubenyttede skinner, så der er sg* nok ikke nogen af godsterminaler der
stadig er forbundet til skinnenettet.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 19:24

> [...]
> langsommere og langsommere.
>
> Ydersporet derimod! Oh herre Jemini! Der bliver der fest.

Jep. Det er sgu imponerende at personbilsbilisterne er så småt begavet, at
de ikke magter at se fremad, og lave konsekvensberegning (måske fordi de
hænger i bakspejlet, for at se om ham bagved nu ligger for tæt?).
Og hvad vil de gøre ved afkørslerne? Hvis nu Trucker-Jens ikke rører sin
fartpilot, når Fart-Hans kommer i ydersporet og skal fra? Så må Fart-Hans
reelt ikke trække ind mellem de to Trucker-Jens'er, da han derved stjæler
bremseafstand.

Jow, jow, det bliver sgu en underholdende tid - blot træls at det lige skal
ramme "os", da det vil komme til at tage væsentlig længere tid, at besøge
forældrene...

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-08-10 19:50

On Mon, 30 Aug 2010 20:24:00 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>reelt ikke trække ind mellem de to Trucker-Jens'er, da han derved stjæler

Alle må derfor bremse, og det gør kørslen langsommere, og der bliver
mindre tid hjemme, til at skrive alenlange klager over de skide
lastbilchauffører der ikke vil flette.

> [...]

>ramme "os", da det vil komme til at tage væsentlig længere tid, at besøge

Ikke fordi jeg tror, at der er noget i vejen med Jeres forældre, men
du bekræfter mit indtryk af, at hyleriet om hvor ubelejligt det er at
ligge bag ved sådan en lastbil, bare er en dårlig undskyldning for
ikke at kunne nyde udsigten. og at det grumsede vand de skide lastbil
lige sprøjtede op på MIN bil gør, at jeg alligevel ikke kan vente til
næste week-end med at vaske den. )

Så'rn ganske almindelig husmandsegoisme.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 20:00

> [...]
> ikke at kunne nyde udsigten. og at det grumsede vand de skide lastbil
> lige sprøjtede op på MIN bil gør, at jeg alligevel ikke kan vente til

Næææh, det er misforstået! Jeg har skam fuld forståelse og respekt for, at
truckerne skal være her (der?).
Og jeg synes at tingene fungerer fint, som de er nu.
Der hvor min sikring brænder, er når de ovennævnte ligger og "flyder" i
anden vognbane, af hvilken lam undskyldning de nu end vælger...
En overhalende lastbil kan ikke bringe mit tis i kog. Det som virkelig
trækker køer på den Østjyskemotorvej, er langsomtkørende personbiler og
personager som ikke VIL trække ind til højre...

Fra : Kent Friis

Dato : 30-08-10 20:26

Den Mon, 30 Aug 2010 21:00:10 +0200 skrev Henrik B.:
> [...]
> trækker køer på den Østjyskemotorvej, er langsomtkørende personbiler og
> personager som ikke VIL trække ind til højre...

Nemlig. Forbud mod morfar-overhalinger, tak. Og lad os så lige kappe et
nul af de 1000 meter de vil til at give bøde for ikke at trække ind.

(100 meter rækker stadig til 200 km/t, og hvis den man har overhalet
kører stærkere, er det alligevel ikke afstanden de bekymrer sig om).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 03:33

Den 30-08-2010 20:49, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Alle må derfor bremse, og det gør kørslen langsommere, og der bliver
> mindre tid hjemme, til at skrive alenlange klager over de skide
> lastbilchauffører der ikke vil flette.

I så fald må det konstateres at der dog kan komme noget godt ud af det.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-10 19:32

> [...]
> langsommere og langsommere.
>
> Fred være med det. Alle overlever sandsynligvis.
>
> Ydersporet derimod! Oh herre Jemini! Der bliver der fest.

ah mon dog.......det forsøg som har kørt i sdr.jylland har da ikke skabt de
store problemer.
De fleste biler kører jo også 20-50 Km/t mere end lastbilerne, så at smutte
forbi konvojen på 15-20 lastbiler, tager ikke så lang tid.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 19:43

"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> [...]
> De fleste biler kører jo også 20-50 Km/t mere end lastbilerne, så at
> smutte forbi konvojen på 15-20 lastbiler, tager ikke så lang tid.

Under forudsætning af at Hr. Olsen, som altid kører 100 km/t, ikke kører
forrest.
Eller Fru Jensen - du véd, hende som aldrig trækker ind til højre.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-08-10 19:54

Den Mon, 30 Aug 2010 20:42:48 +0200 skrev Henrik B.:
> "Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> Under forudsætning af at Hr. Olsen, som altid kører 100 km/t, ikke kører
> forrest.

Han kører sjovt nok altid forrest. Når han hører i trafik-radioen at der
er kø, kigger han ud af forruden, ryster på hovedet og siger:

"De er tossede. Der er sg* da ikke en bil de næste 5 km".

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 20:01

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Han kører sjovt nok altid forrest. Når han hører i trafik-radioen at der
> er kø, kigger han ud af forruden, ryster på hovedet og siger:
>
> "De er tossede. Der er sg* da ikke en bil de næste 5 km".

*LOL*
Ja, eller: "De er sat'me ikke for hurtige i radioen - køen ér jo allerede
væk.."

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-10 20:41

> "Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> Under forudsætning af at Hr. Olsen, som altid kører 100 km/t, ikke kører
> forrest.
> Eller Fru Jensen - du véd, hende som aldrig trækker ind til højre.

hehe, så går det alligevel 10 Km/t hurtigere end hvis det er en lastbil i
ydersporet

--
Tom

Fra : Kent Friis

Dato : 30-08-10 20:48

Den Mon, 30 Aug 2010 21:41:28 +0200 skrev Tom:

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> hehe, så går det alligevel 10 Km/t hurtigere end hvis det er en lastbil i
> ydersporet

30 lastbiler med 100 km/t er sg* ikke hurtigere end to lastbiler med
90 km/t.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-08-10 19:54

On Mon, 30 Aug 2010 20:32:10 +0200, "Tom" <nospam> wrote:

> [...]
>De fleste biler kører jo også 20-50 Km/t mere end lastbilerne, så at smutte
>forbi konvojen på 15-20 lastbiler, tager ikke så lang tid.

Har du ikke lagt mærke til, at folk i personbiler med tilkoblet
trailer/campingvogn ikke er verdensmestre i læsning af undertavler. De
overhaler når det passer dem, og hvor det passer dem.

Jeg kan ikke forestille mig, at det nye tiltag ikke vil blive forsynet
med de samme undertavler, da det ellers vil lugte for meget af
forfølgelse af en minoritet. Den var sød, ikk'??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 30-08-10 19:48

Den Mon, 30 Aug 2010 19:58:19 +0200 skrev folmer@rasmussen.dk:
> [...]
> grænsende sandsynlighed for, at der er indtil flere af
> lastbilchaufførererne der så vil forsøge sig med en aldrig så lille

Åh ja, som om det ikke er nok Besse lige har overhalet hele rækken
med 95 km/t, når overhaling forbudt skiltet passeres, trækker den
bageste sg* nok ud og overhaler hele rækken også.

Med 90,4 km/t.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : \"@

Dato : 31-08-10 09:00

> [...]
> med 95 km/t, når overhaling forbudt skiltet passeres, trækker den
> bageste sg* nok ud og overhaler hele rækken også.

Spørgsmålet er om konvojen på et tidspunkt bliver så lang, at den
bagerste er udenfor forbudszonen, for derefter at hænge i ydersporet
indenfor zonen, fordi der ikke er plads til at han kan trække ind

Mikael

Fra : Steffen

Dato : 30-08-10 20:13

<folmer@rasmussen.dk> wrote:

> [...]
> overhaling. )
>
> Det kan simpelthen ikke gå galt. Jeg vil komme til at græde af grin.

Nej for lastbilerne holder selvfølgelig st stor afstand at der altid kan
være 1-2 personbiler mellem dem. Bl.a. så man også kan komme gennem
rækken og ud ad afkørslerne uden at genere hinanden.
(det var også en vittighed, endda en af de mere bizzare).

mvh
steffen

Fra : Klaus G.

Dato : 30-08-10 20:20

> [...]
> rækken og ud ad afkørslerne uden at genere hinanden.
> (det var også en vittighed, endda en af de mere bizzare).
Hah! Den var sq god den der! Jeg griner nok også i morgen tidlig, kan slet
ikke få hold på det igen.

....Lastbiler som holder en tilpasset afstand, pfffft *lol*

--
Klaus G.

Fra : alexbo

Dato : 30-08-10 21:34

<folmer@rasmussen.dk> skrev

>I kan tro det, eller lade være, men jeg er s'gu begyndt at glæde mig
> til at det der gedemarked starter.

> Hvis jeg hart forstået det rigtigt, så kommer det til at dreje sig om
> ca. 50 km. god østjysk motorvej.

Hvorfor mener du at lige de 50 km er så meget anderledes end de 250 km der
er i forvejen.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 07:35

On Mon, 30 Aug 2010 22:33:48 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev

>Hvorfor mener du at lige de 50 km er så meget anderledes end de 250 km der
>er i forvejen.

>--

De er stort set også kun anderledes derved at det er en temmelig lang
strækning uden "åndehuller".

Det jeg ser frem til er, at alle regler bliver overholdt af
lastbilerne på den givne strækning. (Utopi)

Det ville med et fingerknips bringe det lille trailerfolk samt
campisterne frem i lyset, og de har jo til alle tider været mine
allerbedste venner ude i trafikken.

Jeg går nemlig ud fra at de vil gebærde sig som de plejer, og dermed
bringe sig selv i fokus til den store bødeudskrivning.

Når de så har været til lommerne en gang eller to, så har vi en
situation hvor lastbilchaufførerne enten har fået en masse nye venner,
og dermed en større chance for at få afskaffet vanviddet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 21:43

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis jeg hart forstået det rigtigt, så kommer det til at dreje sig om
> ca. 50 km. god østjysk motorvej.

Efter hvad jeg har læst, er det væsentlig mere. Én strækning kunne være
Århus - Kolding....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 03:59

Den 30-08-2010 22:43, Henrik B. skrev:
> Efter hvad jeg har læst, er det væsentlig mere. Én strækning kunne være
> Århus - Kolding....

Hvis de vælger den strækning bliver det et ca. 105 km lang
overhalingsforbud.

Og der køer for mange ARLA biler rundt til at nogen lastbil vil kunne
køre den strækning uden at end i en konvoj.

Jeg har en konspiratorisk mistanke om at det handler om klejner i
kagekassen for staten frem for trafik. For at ende bag en Arla-bil ved
Skærup, og vide at man først kommer forbi den nord for Århus, vil helt
sikkert få mange chauffører til at sk**e på forbuddet og overhale. Og så
skal der bare være tilstrækkelig kontrol, så kan der tjenes, store, penge.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 07:45

On Tue, 31 Aug 2010 04:59:17 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Og der køer for mange ARLA biler rundt til at nogen lastbil vil kunne
>køre den strækning uden at end i en konvoj.

Det vil være stort set uundgåeligt.

> [...]

>skal der bare være tilstrækkelig kontrol, så kan der tjenes, store, penge.

Med det antal mørkemænd du efrterhånden ser overalt, er du så ved at
være bange for at gå ud efter mørkets frembrud?

Har du ikke en anden CD du kan lægge i maskinen? ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 10:28

Den 31-08-2010 08:45, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Med det antal mørkemænd du efrterhånden ser overalt, er du så ved at
> være bange for at gå ud efter mørkets frembrud?

Måske er det omvendt, så det netop er fordi jeg er mest ude efter
mørkets frembrud, at jeg ser så mange mørkemænd.

> Har du ikke en anden CD du kan lægge i maskinen?

Der står det samme på dem også.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-10 07:57

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvis de vælger den strækning bliver det et ca. 105 km lang
> overhalingsforbud.

Jep...
En anden strækning på tale, er hele Fyn...

> Og der køer for mange ARLA biler rundt til at nogen lastbil vil kunne køre
> den strækning uden at end i en konvoj.

Netop!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 08:11

On Tue, 31 Aug 2010 08:56:57 +0200, "Henrik B."
> [...]

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

>Jep...
>En anden strækning på tale, er hele Fyn...

Jeg kunne godt tænke mig at få klarhed over hvilke lobbyister det er
vsom har været "stærke" nok til at få H.C. Schmidt til at hoppe på
limpinden?

Har repræsenterer s'gu da Sønderjylland, hvor eliten indenfor
transport normalt holder til.

Hvad Fyn angår, så er det vist noget helt andet der skal til.

De har altid gang i et eller andet på det skide stykke motorvej, og
når Vejdirektoratet og "butikken for sikker trafik" eller hvad de
kalder sig, enstemmigt udtaler at der ikke har kunnet konstateres
ændringer i ulykkesfrekvensen i hverken op- eller nedadgående retning
på de strækninger der allerede nu er forsynet med forbud mod
overhaling for lastbiler, så må der være tale om udygtighed i
lokalsamfundet.

Fynboerne vælger nok at gøre som tyskerne, og give transittrafikken
skylden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-10 09:05

> [...]
> på de strækninger der allerede nu er forsynet med forbud mod
> overhaling for lastbiler, så må der være tale om udygtighed i

Du har helt misforstået politikernes bagtanke med forsøget. Det er nemlig at
sænke den generelle gennemsnitshastighed på motorvejen....
(måske et forsøg på at få sænket CO2-udledningen - vi er jo bagefter?)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 15:33

On Tue, 31 Aug 2010 10:04:38 +0200, "Henrik B."
> [...]

>sænke den generelle gennemsnitshastighed på motorvejen....
>(måske et forsøg på at få sænket CO2-udledningen - vi er jo bagefter?)

CO2, CO2, CO2.......bum, bum, bum??

Jeg tror s'gu ikke engang jeg nåede at se 1'eren.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : René Løweneck

Dato : 31-08-10 18:01

Hej Folmer !

> CO2, CO2, CO2.......bum, bum, bum??
> Jeg tror s'gu ikke engang jeg nåede at se 1'eren.

ROFL ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : René Løweneck

Dato : 31-08-10 17:59

Hej Folmer !

> Jeg kunne godt tænke mig at få klarhed over hvilke lobbyister det er
> vsom har været "stærke" nok til at få H.C. Schmidt til at hoppe på
> limpinden?

Jeg tror du skal kigge i retning af DJØF ))))

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 10:37

Den 31-08-2010 08:56, Henrik B. skrev:
> Jep...
> En anden strækning på tale, er hele Fyn...

Det er en mulighed. Og trækker man det fra der allerede er belagt med
forbud, ender man med omkring de 50 km mere.

Men bliver det den vil jeg opfordre dem der færdes på den gamle
hovedvej, vest for Odense, til at passe ekstra på, for der vil nok være
nogen der i desperation forsøger at komme hurtigere frem på den end de
kan, efter en Arlabil, på motorvejen.

Fra : alexbo

Dato : 31-08-10 09:20

"Finn Guldmann" skrev

> Og der køer for mange ARLA biler rundt til at nogen lastbil vil kunne køre
> den strækning uden at end i en konvoj.

For mig lyder det som at Arla er kendt for at overholde hastighedsgrænserne,
det kan man næppe bebrejde dem.

Jeg ville nok hellere slå ned på disse elefantvæddeløb i stedet for et
generelt forbud.
Måle hastigheden på den der bliver overhalet, er den over 80km/t eller
derover, klippe kortet på den der overhaler.

mvh
Alex Christensen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 10:41

Den 31-08-2010 10:20, alexbo skrev:
> For mig lyder det som at Arla er kendt for at overholde hastighedsgrænserne,
> det kan man næppe bebrejde dem.

De er skruet ned i begrænseren, så det er ikke et valg chaufførerne gør.

> [...]
> Måle hastigheden på den der bliver overhalet, er den over 80km/t eller
> derover, klippe kortet på den der overhaler.

Åhh ja, der er så mange ting vi gerne så. Jeg kunne skrive romanER om
det jeg gerne så indført overfor personbilerne.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-10 21:27

> Åhh ja, der er så mange ting vi gerne så. Jeg kunne skrive romanER om det
> jeg gerne så indført overfor personbilerne.

Ja, det er sgu imponerende så hellige personbilsbilisterne er...
Selvom nogle personbilsbilister laver langt værre (og livsfarlig) lo**, end
et skide elefantvæddeløb.
Færdes man på den Østjyske motorvej ville man også vide, at personbiler, som
ikke VIL trække ind til højre, trækker langt værre køer, end de få
overhalende lastbiler...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 15:32

On Tue, 31 Aug 2010 10:20:22 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Finn Guldmann" skrev

>For mig lyder det som at Arla er kendt for at overholde hastighedsgrænserne,
>det kan man næppe bebrejde dem.

>--

ARLA er kendt for at deres biler er skruet ned i begrænseren. ARLA's
chauffører er kendte for at sidde og småhoppe i førersædet af ærgelse
over at være i vejen for kollegerne. Det samme gælder for POSTEN's
chauffører.

> [...]

>Måle hastigheden på den der bliver overhalet, er den over 80km/t eller
>derover, klippe kortet på den der overhaler.

Hvis det også gælder for personbiler med trailer/campingvogn, så er
det i orden med mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 31-08-10 14:44

On Tue, 31 Aug 2010 04:59:17 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Og der køer for mange ARLA biler rundt (...)

Fnis. En vittigehed!

Fly

Fra : Leo Jensen

Dato : 31-08-10 03:10

> [...]
> Måle hastigheden på den der bliver overhalet, er den over 80km/t eller
> derover,  klippe kortet på den der overhaler.

For ikke at diskriminere en minoritet må vi jo nok hellere indføre
reglen generelt:

Klip i kortet for at overhale en der kører hurtigere end den der
overhaler selv må køre.

MVH Leo

Fra : alexbo

Dato : 31-08-10 10:42

"Leo Jensen" skrev

>Klip i kortet for at overhale en der kører hurtigere end den der
>overhaler selv må køre.

Ja, men så er vi tæt på bare at klippe i kortet for fartoverskridelser.
Jeg ville bare ramme dem der overhaler med 87 km/t overhaler en bil der
kører 83km/t.

Men jeg er for at man udskifter en del af bøderne med klip, klippe for
næsten alt, og så nogle flere klip at gøre godt med.
Måske endda inddele klip i kategorier, så nogle klip holder længere, et klip
for rødkøring i 6 år i stedet for de normale 3 år f.eks.
Klip for mindre hastighedsoverskridelser så i 1 eller 2 år.
Mange er nærmest ligeglade med bøder, med klip er det noget andet.

Det er tydeligt netop på motorvejen, den betingede frakendelsen af
kørekortet ved 160 km/t fik på ingen tid de rigtigt hurtige til at sætte
farten ned.
En ting er en pæn stor bøde en anden er at kortet er i fare.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-08-10 21:48

> Jow, jow, det bliver sgu en underholdende tid - blot træls at det lige
> skal ramme "os", da det vil komme til at tage væsentlig længere tid, at
> besøge forældrene...

Er du blevet "trucker" igen?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 22:18

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Er du blevet "trucker" igen?

Næææh, hvorfor? Du tror da ikke jeg ville tage en lastbil ned til
forældrene??
Men derfor kan man jo godt more sig over alle tåberne...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 07:42

On Mon, 30 Aug 2010 23:17:34 +0200, "Henrik B."
> [...]

>forældrene??
>Men derfor kan man jo godt more sig over alle tåberne...

Et glimragende eksempel på at almenheden ikke aner en skid om hvad
lastbilchauffører er underlagt af love og regler.

Man tager ikke bare lastbilen når man besøger familien. Det er brud på
køre- og hviletidsbestemmelserne. I dette tilfælde 45 timers ubrudt
week-endhvil.

Man tager end ikke og starter op bare for at køre hen på vaskepladsen,
som ligger i den anden ende af vognmandens grund, uden at det får
alvorlige konsekvenser.

Man véd generelt for lidt om hvad man taler om. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-08-10 22:22

> Næææh, hvorfor?

Nysgerrig - det har lydt sådan de sidste mange tråde omkring truckere

> Du tror da ikke jeg ville tage en lastbil ned til
> forældrene??

Med dig Henrik bliver jeg ikke så nemt overrasket, man er jo vant til
lidt af hvert )

> Men derfor kan man jo godt more sig over alle tåberne...

Helt enig og i guder hvor er der mange af dem

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-08-10 23:15

> Fordi jeg har erfaring?

Nej det er ikke det jeg mener.

Jeg mener, at det har lydt som om du var en af dem, og så tænkte jeg om
du mon var begyndt at køre lastbil igen. Det kunne jo godt tænkes?

Der er ikke så meget implicit at tolke - det var et simpelt spørgsmål ;)

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-08-10 08:51

> Man tager ikke bare lastbilen når man besøger familien. Det er brud på
> køre- og hviletidsbestemmelserne. I dette tilfælde 45 timers ubrudt
> week-endhvil.

ROFL

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 15:38

On 31 Aug 2010 07:50:38 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

>ROFL

>--

Jeg er ikke helt klar over hvad du ligger og roder rundt nede på
gulvet for. det er dybt seriøst.

Hvis lastbilen skal flyttes i week-enden, så skal du have andre til
det. Der SKAL være 45 ubrugte timer på førerkortet når den nye uge
begynder.

At flytte lastbilen uden at isætte førerkort er direkte frakendelse af
førerretten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 31-08-10 16:17

On Tue, 31 Aug 2010 16:37:47 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>At flytte lastbilen uden at isætte førerkort er direkte frakendelse af
>førerretten.

Også når lastbilen står på privat grund? Og kørslen ikke er
firmarelateret?

Hvad hvis man har en gammel udrangeret lastbil til markræs?

Fly

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 16:35

On Tue, 31 Aug 2010 17:16:39 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Også når lastbilen står på privat grund? Og kørslen ikke er
>firmarelateret?

Hvis det er den lastbil du skal køre i, når week-enden er slut, skal
du holde nallerne fra den.

>--

>Hvad hvis man har en gammel udrangeret lastbil til markræs?

Det er nok ikke relevant, da det er temmeligt usandsynligt at den er
udstyret med tachograf. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 31-08-10 20:58

On Tue, 31 Aug 2010 17:35:17 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Hvis det er den lastbil du skal køre i, når week-enden er slut, skal
>du holde nallerne fra den.

Så må man bytte med en kollega - hvis du vakser min, vasker jeg din.

>Det er nok ikke relevant, da det er temmeligt usandsynligt at den er
>udstyret med tachograf. ))

Bare vent, det skal nok komme...

Fly

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 23:25

Den 31-08-2010 21:57, Fly Christensen skrev:
> Så må man bytte med en kollega - hvis du vakser min, vasker jeg din.

Det hjælper ikke noget, for mens du holder dit weekendhvil skal dit
førerkort (ikke at forveksle med kørekort) ikke sidde i en lastbil eller
bus der bliver kørt med. Blot du flytter bilen en meter, med kortet i,
registreres det som afbrydelse af hvilet. Og du kan begynde forfra med
at samle dine 45 timer.

Og en bil der køres uden kort i læseren vil også blive registreret. Og
per definition er det dig der har kørt bilen, uden kort, hvis ikke du
kan dokumentere det.

Det er det der har været brugt i mange år overfor lastbilerne; Du er
skyldig indtil det modsatte er bevist. Også kaldet omvendt bevisbyrde.

> Bare vent, det skal nok komme...

Det skal du nok ikke regne med sker.

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-08-10 10:37

> Du har helt misforstået politikernes bagtanke med forsøget. Det er
> nemlig at sænke den generelle gennemsnitshastighed på motorvejen....

Det er høje tanker du har om vore kære politikere... så langt tænker de
sq da slet ikke

Fra : Henning

Dato : 31-08-10 15:14

>MEN DE KAN JO SATANGALEME IKKE SE NOGET FOR DE SKIDE LASTBILER!!!!!

Hvorfor dog ikke det? Ifølge færdselsloven skal lastbiler på
motorvejen holde en sådan afstand, at der altid er plads til at en
personbil kan trække ind imellem! Dermed er vi også ovre problemet med
langsomt overhalende, for de kan altid trække ind efter de har
overhalet een lastbil!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 15:28

On Tue, 31 Aug 2010 16:14:24 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>personbil kan trække ind imellem! Dermed er vi også ovre problemet med
>langsomt overhalende, for de kan altid trække ind efter de har

Ja, det kan de.

Og véd du hvad, Henning? Hvis vi leder længe nok, finder vi også en
enkelt eller to der tror på at storken kommer med de små børn.

Vi lever ikke i en ideel verden, for så var det ikke nødvendigt med
alle de forbud.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-08-10 15:50

On Tue, 31 Aug 2010 16:27:32 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Vi lever ikke i en ideel verden, for så var det ikke nødvendigt med
>alle de forbud.
Så sandt, så sandt, men forbudene er jo kommet fordi der er nogle der
ikke kan finde ud af tingene.
Og hvilken gruppe er det lige der har fået en masse regler og
forbud/begrændsninger ? Jo det er de kære lastbilchauffører (og til
dels vognmænd), og det er fordi de ikke har kunne finde ud af at
overholde de (færre og læmpeligere) regler der var før.
Alt i alt, så ligger de som de selv har redt.

Det er jo llidt sjovt at de fleste enkelindivider af typen
lastbilchauffør/vognmand som reglen, når man lytter til deres tale,
ikke har problemer med at overholde reglerne, det er altid de andre
der er problemet. Det ændre så ikke på at hver gang gruppen sådan
generelt set har skidt på reglerne for længe, ja så bliver disse sgu
strammet, og idioterne kan ikke forstå hvorfor.

/Hans

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-08-10 16:13

On Tue, 31 Aug 2010 18:50:26 +0400, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>overholde de (færre og læmpeligere) regler der var før.
>Alt i alt, så ligger de som de selv har redt.

Jeg prøver efter bedste evne at forklare dem der véd lidt mindre end
mig om tingene i den branche, hvad det går ud på. Du skal ikke have
ondt af mig.

> [...]

>generelt set har skidt på reglerne for længe, ja så bliver disse sgu
>strammet, og idioterne kan ikke forstå hvorfor.

Er det sådan at du er en kende ophidset, eller på anden måde ude af
balance?

Jeg spørger, fordi jeg er ked af at blive kaldt idiot af én jeg måske
ikke engang ønsker at være du's med.

Man kan jo konstatere at det er noget der har været her længe, også
udenfor lastbilbranchen.

Jyske Lov f.eks. var da ikke så lille endda.

Allerede dengang så det ud som om der var et vist behov for
adfærdsregulering, uden at jeg skal gætte på hvor intelligensniveauet
har ligget dengang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-08-10 16:44

On Tue, 31 Aug 2010 17:12:56 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Jeg prøver efter bedste evne at forklare dem der véd lidt mindre end
>mig om tingene i den branche, hvad det går ud på. Du skal ikke have
>ondt af mig.
Jeg har ikke ondt af dig, du virker til at have mere kontrol over
tingene end visse af dine kollegaer.

>Er det sådan at du er en kende ophidset, eller på anden måde ude af
>balance?
Nej overhovet ikke.

>Jeg spørger, fordi jeg er ked af at blive kaldt idiot af én jeg måske
>ikke engang ønsker at være du's med.
For mig at se virker du som sagt til at have mere styr på tingene end
så mange andre i din branche, så at du skulle opfatte det som at du
selv "......ikke forstår hvorfor" undre mig meget, men bevares nogle
føler sig forurettet meget nemt, men any way, det negetive er ikke
rettet mod dig som person, men mod lastbilbranchen som helhed generelt
set.
Jeg kommenterer på dit generelle udsagn "Vi lever ikke i en ideel
> [...]

>Allerede dengang så det ud som om der var et vist behov for
>adfærdsregulering, uden at jeg skal gætte på hvor intelligensniveauet
Reguleringer kommer som oftes som følge af behov, og et af de steder
hvor der har været reguleret en del de sidste årtier er omkring
lastbilstransport, og hvorfor ? Fordi adfæren (viljen til at følge
gældende regler) ikke har været som ønsket, så strammes skruen.

Og det er ikke personbilernes skyld at lastbilerne ikke overholder
reglerne, det er ene og alene lastbilernes egen.

Igen, der er en meget klar sammenhæng imellem den opførsel lastbilerne
præsterer og de regelstramninger de bliver udsat for. Og jo der kommer
såment også stramninger til som følge af andre ting, men hovedårsagen
er egen manglende vilje til at overholde de regler der nu engang er
der. Og det er den sammenhæng mange lastbilchauffører ikke forstår,
eller ikke vil forstå.

/Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 17:43

Den 31-08-2010 17:43, Hans Kjaergaard skrev:
> [...]
> er egen manglende vilje til at overholde de regler der nu engang er
> der. Og det er den sammenhæng mange lastbilchauffører ikke forstår,

Vi kunne jo prøve at vende bøtten, og se på det på den måde at det måske
er de, overordentlige mange, regler der indføres for lastbilerne der gør
at så mange af dem overtræder dem.

Langt hen af vejen bliver vi udsat for populistisk lovgivning,
lovgivning der mere har til formål at politikerne kan vise deres vælgere
"Se vi gør noget ved det." end den har med trafik at gøre.

Og det er jo unægtelig nemmere at blive genvalgt efter at havde indført
mange stramme regler for lastbilerne end det er efter at havde indført
nogle få regler for personbilerne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-08-10 17:51

Finn Guldmann skriver:

> Vi kunne jo prøve at vende bøtten

Ja, det vil du så gerne, da det ikke huer dig at kigge indad.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 23:09

Den 31-08-2010 18:51, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ja, det vil du så gerne, da det ikke huer dig at kigge indad.

Da det åbenbart er så moderne at opfordre andre til at kigge indad, så
lad dette være en opfordring til dig om at gøre det.

Du kan jo begynde med at forklare hvorfor det er så vigtig at du kommer
frem til forretningen før de varer du er kørt ud for at købe.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-10 05:03

Finn Guldmann skriver:

> Du kan jo begynde med at forklare hvorfor det er så vigtig at du kommer
> frem til forretningen før de varer du er kørt ud for at købe.

De varer der er i forretningerne er kommet frem ved hjælp af en
hastighedsoverskridelse der svarer til at jeg kører 146 km/t på
motorvejen uden at få en bøde for det.

146 kmt på motorveje i Danmark er utopi mange steder, så lastbilen
kommer frem længe før mig og får endda ingen bøde for det.

Klaus

Fra : \"@

Dato : 01-09-10 06:47

Den 01-09-2010 06:02, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
>
> 146 kmt på motorveje i Danmark er utopi mange steder, så lastbilen
> kommer frem længe før mig og får endda ingen bøde for det.

I modsætning til dig, så kan lastbilchaufføren få bøden med
tilbagvirkende kraft 14 dage efter sin overtrædelse. Alene baseret på
lidt tegning på en papskive, idømmes der bøder, og tro mig de bliver
udskrevet, så den der med at de ikke får bøder passer ikke. Jeg vil tro
(bemærk at det er en tro), at der udskrives flere fartbøder til store
køretøjer end til personbiler, så jeg synes ikke der er grund til at pive.

Tror ikke der var mange privatbilister, der ville finde sig i den
retstilstand, som storvognschauffører lever under.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-10 08:44

Den 01-09-2010 07:46, "@ skrev:
> [...]
> (bemærk at det er en tro), at der udskrives flere fartbøder til store
> køretøjer end til personbiler, så jeg synes ikke der er grund til at pive.

Rettelse; Det er 28 dage tilbage, nu. Men kun for andre forseelser.

Fartbøder kan man ikke mere få bøde efter skive/kort. Det har en EF-dom
sat en stopper for. Og er der en betjent der mener det modsat, tager man
ham bare en tur i retten, evt. EF-retten.

> Tror ikke der var mange privatbilister, der ville finde sig i den
> retstilstand, som storvognschauffører lever under.

Du bør nok også lige nævne at vi bliver udsat for 'omvendt bevisbyrde'.
En betjent kan beskylde os for næsten hvad som helst, og så er det op
til os at bevise vores uskyld. Og kan vi ikke det kan vi dømmes, alene
på manglen af 'uskyldighedsbevis'. Betjenten behøver ikke bevise vores
skyld, hans påstand er nok.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-10 16:11

"\"@" skriver:

> I modsætning til dig, så kan lastbilchaufføren få bøden med
> tilbagvirkende kraft 14 dage efter sin overtrædelse.

Hvis pengekassen er slunken, kan man altså bare standse næsten enhver
lastbil på motorvejen og give bøder - gør man det?

Næh du, få bare sat begrænseren i danske lstbiler til 80, så får de
ingen bøder. Dernæst standser man alle lasbiler på vej ud over
grænsen, beder dem om at vise skiver og alle oeerskridelser over 80
km/t koster.

Så får vi lastbilerne til at overholde fartgrænserne og de kære danske
sjafutter får den store fordel at de ikke kan få en båøde på
motorvejen for hastighedsoverskridelse. Til gengæld bliver det dyrt
for dem med begrænseren stillet til 90, for de bliver "rippet" af
statskassen hver gang de ryger over grænsen.

Det sætter også en stopper for udenlandske lastvogne der kører for
stærkt (måske begrænser det ligefrem anatallet af udenlandske biler,
hvilket må være et ønskescenarie for danske vognmænd/sjafutter?).

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-10 08:36

> [...]
> 146 kmt på motorveje i Danmark er utopi mange steder, så lastbilen
> kommer frem længe før mig og får endda ingen bøde for det.

Du sammenligner æbler med gulerødder.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-10 16:07

Finn Guldmann skriver:

> Du sammenligner æbler med gulerødder.

Nej Finn. Du brokker dig over at vi (lovmæssigt) vil køre hurtigere
end dig, men har ingen problemer med selv at overtræde færdselsloven.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-10 21:51

Den 01-09-2010 17:06, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Nej Finn. Du brokker dig over at vi (lovmæssigt) vil køre hurtigere
> end dig, men har ingen problemer med selv at overtræde færdselsloven.

Hvor brokker jeg mig over det?

Derimod brokker jeg mig over at I vil have lastbilerne væk fra vejene,
så I kan få dem for Jer selv.

Behøver jeg at gentage min holdning til de politiske fartgrænser?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-10 21:54

Finn Guldmann skriver:

> Hvor brokker jeg mig over det?

Hver gang du skriver at vi andre ike må overhale.

> Derimod brokker jeg mig over at I vil have lastbilerne væk fra vejene,
> så I kan få dem for Jer selv.

Hvor har jeg skrevet det henne?

> Behøver jeg at gentage min holdning til de politiske fartgrænser?

Dem skider du højt og flot på.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-10 09:55

Den 01-09-2010 22:53, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hver gang du skriver at vi andre ike må overhale.

Har jeg skrevet det?

Jeg har ikke noget imod at nogen overhaler, jeg mener blot at er der en
trafikal grund til et overhalingsforbud må det gælde for alle.

At indføre overhalingsforbud for lastbiler, så personbilerne kan føjte
rundt som det passer dem (hvad der så viser sig at de netop ikke kan
finde ud af i forbudszonerne) er for mig ikke en trafikal grund. Det er
noget politisk.

Med de forbudszoner vi har nu er det politisk besluttet at vi skal have
så og så mange km belagt med forbud. Ikke fordi der er trafikal grund
til det, men fordi politikerne prøver det for at tækkes deres vælgere.

> Hvor har jeg skrevet det henne?

Jeg skrev "I", ikke "du".

> Dem skider du højt og flot på.

Og hvor ved du helt konkret det fra?

At jeg er modstander af dem er ingen hemmelighed. Jeg er modstander af
alle politisk begrundede trafikreguleringer.

Fra : alexbo

Dato : 02-09-10 10:14

"Finn Guldmann" skrev

> Jeg har ikke noget imod at nogen overhaler, jeg mener blot at er der en
> trafikal grund til et overhalingsforbud må det gælde for alle.

Det vil sige at du ikke kan se forskellen på de forskellige vilkår og
muligheder der gælder de forskellig køretøjer.
Lastbiler, personbiler, motorcykler, det hele er en stor pærevællig og
ingen, gentager ingen, må have bedre vilkår end lastbiler.

>Med de forbudszoner vi har nu er det politisk besluttet at vi skal have så
>og så mange km belagt med forbud. Ikke fordi der er trafikal grund til det,
>men fordi politikerne prøver det for at tækkes deres vælgere.

Du kan kun se politikere og deres forfølgelse af dig og dine.
Efter min mening er du ganske enkelt ikke rigtig rask.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-10 10:28

Den 02-09-2010 11:14, alexbo skrev:
> [...]
> Lastbiler, personbiler, motorcykler, det hele er en stor pærevællig og
> ingen, gentager ingen, må have bedre vilkår end lastbiler.

Når andre trafikkanter får deres fordele PÅ BEKOSTNING af lastbilerne er
det jeg står af.

> Du kan kun se politikere og deres forfølgelse af dig og dine.
> Efter min mening er du ganske enkelt ikke rigtig rask.

Nej, jeg er ikke rask. Jeg er endda sygemeldt.

Men jeg tror ikke at en dårlig ryg er det du tænker på.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-09-10 10:28

On Thu, 2 Sep 2010 11:14:02 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>Lastbiler, personbiler, motorcykler, det hele er en stor pærevællig og
>ingen, gentager ingen, må have bedre vilkår end lastbiler.
Kærlighed gør blind, Finn elsker lastbiler, ser han andet er det en
øjebæ.

Hans socialdemokratiske opvægst tilsiger ham "En for alle, alle for
en", vel at mærke ud fra laveste fællesnævner, så derfor skal alle
begrænsninger gælde for alle hvis Finn eller hans elskede lastbiler
skal berøres af begrænsningen.
Er der derimod tale om posiktiv særbehandling af Finn og/eller hans
elskede lastbiler, ja så er det jo klart at her skal der eksklusivitet
til, så fordelene skal jo kun gælde for Finn og/eller hans elskede
lastbiler.

>Du kan kun se politikere og deres forfølgelse af dig og dine.
>Efter min mening er du ganske enkelt ikke rigtig rask.
Finn føler at han og hans elskede lastbiler bliver politisk forfulgt.
Måske han og hans elskede skulle søge politisk asyl i Sverige ?

/Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-10 12:00

Den 02-09-2010 11:27, Hans Kjaergaard skrev:
> Kærlighed gør blind, Finn elsker lastbiler, ser han andet er det en
> øjebæ.

Nogen er jo nødt til at gøre noget for at det ikke bliver ren
favorisering af lystkørsel for personbilerne (vælgerne).

> [...]
> en", vel at mærke ud fra laveste fællesnævner, så derfor skal alle
> begrænsninger gælde for alle hvis Finn eller hans elskede lastbiler

Du ved ikke ret meget om min opvækst.

> [...]
> elskede lastbiler, ja så er det jo klart at her skal der eksklusivitet
> til, så fordelene skal jo kun gælde for Finn og/eller hans elskede

Hvis det er din tolkning tror jeg lige du skal læse igen.

Jeg er ikke ude efter særbehandling for lastbilerne, men jeg er
modstander af ret meget af den negative særbehandling de udsættes for.
for at opfylde et ønske om positiv særbehandling af personbilerne. En
særbehandling som de, langt hen af vejen, ikke har nogen nytte af.

> Finn føler at han og hans elskede lastbiler bliver politisk forfulgt.
> Måske han og hans elskede skulle søge politisk asyl i Sverige ?

Og hvad skulle det hjælpe? Der bruger de da også tysk model; "Det er
lastbilernes skyld alt sammen."

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-10 16:36

Finn Guldmann skriver:

> Jeg har ikke noget imod at nogen overhaler, jeg mener blot at er der en
> trafikal grund til et overhalingsforbud må det gælde for alle.

Ellers føler du dig forfulgt?

> Med de forbudszoner vi har nu er det politisk besluttet at vi skal have
> så og så mange km belagt med forbud. Ikke fordi der er trafikal grund
> til det, men fordi politikerne prøver det for at tækkes deres vælgere.

Dream on....

> Jeg skrev "I", ikke "du".

Når du skriver "I" peger du også på mig, derfor reagerer jeg. Havde du
skrevet "nogle" havde jeg måske undladt at føle mig truffet.

> Og hvor ved du helt konkret det fra?

Dine udtalelser

> At jeg er modstander af dem er ingen hemmelighed. Jeg er modstander af
> alle politisk begrundede trafikreguleringer.

Så som 130 km/t for personbiler på motorvejene?

Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 02-09-10 18:05

Den Thu, 02 Sep 2010 17:36:13 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> Finn Guldmann skriver:

> Ellers føler du dig forfulgt?

Læs dog hvad manden skriver (nå nej, det gør du jo aldrig).

Hvis der er en *trafikal* grund, må den gælde for alle. Eksempler på
trafikale grunde er typisk dårligt udsyn. Her gælder overhalings-
forbuddet alle.

At ville forbyde lastbiler at overhale, men ikke Bessefar i sin
faldefærdige Escort, der bruger lige så lang tid på det, det har ikke
noget at gøre med at føle sig forfulgt, det er målrettet chikane.
Specielt når forskellen er at lastbilchauffører oftest venter til
der er et frit stykke bagud, hvorimod Bessefar trækker ud uden at
kigge i spejlene.

> Dream on....

Foretrækker du argumentet om at det er fordi så kan man ikke ligge med
180 i ministerbilen?

> Så som 130 km/t for personbiler på motorvejene?

Det er der vist ingen tvivl om.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-09-10 14:59

On 02 Sep 2010 17:04:43 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Læs dog hvad manden skriver (nå nej, det gør du jo aldrig).

LOL - Ja du kender det jo first hand...

>Hvis der er en *trafikal* grund, må den gælde for alle. Eksempler på
>trafikale grunde er typisk dårligt udsyn. Her gælder overhalings-
>forbuddet alle.

Ja eller en stejl bakke hvor, typisk, lastbiler har problemer...

>Det er der vist ingen tvivl om.

Faktisk er det jo nok nærmere "såsom 80km/t for lastbiler på
motorvejene"... Eller måske endnu nærmere "hastighedsgrænser for
lastbiler i det hele taget"?

Volger

Fra : Kent Friis

Dato : 03-09-10 17:57

Den Fri, 03 Sep 2010 15:58:33 +0200 skrev Volger Garfield :

> LOL - Ja du kender det jo first hand...

Ja, jeg har også diskuteret med ham ovre i TV-gruppen, hvor han bl.a.
mente at EPG var grund nok til at jeg skulle købe et nyt TV, på trods
af at jeg kun bruger mit TV til DVD og Playstation.

Han gik endda så vidt som at skrive "prøv det nu før du udtaler dig",
da jeg blev ved med at skrive at EPG ikke er andet end en liste over
hvad jeg ikke gider se alligevel.

> Ja eller en stejl bakke hvor, typisk, lastbiler har problemer...

Det er da netop der de tomme lastbiler har muligheden for at
overhale de tunge, uden at bruge flere kilometer på det.

> Faktisk er det jo nok nærmere "såsom 80km/t for lastbiler på
> motorvejene"... Eller måske endnu nærmere "hastighedsgrænser for
> lastbiler i det hele taget"?

Han plejer at omtale de 130 km/t som "fartskattegrænser". Er det ikke
nok til at konkludere at han er modstander af dem?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-10 19:37

Den 02-09-2010 17:36, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Så som 130 km/t for personbiler på motorvejene?

En eller anden absolut topgrænse, og ellers skiltet efter de lokale
forhold. Altså dem ude i trafikken. Ikke dem inde på "Borgen", eller
hjemme i stuen hos den lokale politiker.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-10 23:02

Finn Guldmann skriver:

> En eller anden absolut topgrænse, og ellers skiltet efter de lokale
> forhold. Altså dem ude i trafikken.

Det er det vi har i dag.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-10 23:08

Den 03-09-2010 00:02, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Det er det vi har i dag.

Der er da godt nok noget du har misforstået. Men det er jo ikke noget nyt.

Vi har en topgrænse, 130 km/t, men derudover har de skiltede grænser
ikke meget med de lokale forhold at gøre.

Da grænsen blev sat op fra 110 blev det besluttet at det altså ikke
skulle gælde over alt. Derfor indførte man 110 på store dele af
motorvejsnettet, hvor det ikke hører til.

Men sådan er det jo med fartforskrækkede beslutningstagere.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-10 23:33

> Vi har en topgrænse, 130 km/t, men derudover har de skiltede grænser
> ikke meget med de lokale forhold at gøre.

Er du sikker?

Du mener altså at 90 km/t over Vejle fjord ikke har noget med lokale
forhold at gøre?

Eller 110 over lillebælt?

Eller 110 før/efter Vejle.

Eller 110 omkring Århus?

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-09-10 08:27

Den 03-09-2010 00:33, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Er du sikker?

Ja.

> Du mener altså at 90 km/t over Vejle fjord ikke har noget med lokale
> forhold at gøre?
> Eller 110 over lillebælt?
> Eller 110 før/efter Vejle.
> Eller 110 omkring Århus?

Ja.

Det er politisk besluttet at der ikke skal være 130 km/t på hele
motorvejsnettet, og så er man gået i gang med at opfylde den beslutning
ved at opsætte skilte med lavere hastighed de steder man nu kunne komme
i tanke om. Altså med politisk og ikke trafikal baggrund.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-10 15:15

Finn Guldmann skriver:

> [...]
> ved at opsætte skilte med lavere hastighed de steder man nu kunne komme
> i tanke om. Altså med politisk og ikke trafikal baggrund.

Nu ved jeg ikke, hvornår du sidst har krydset Vejle fjord, men hvis du
ike kan se en lokal grund til en hastighedsnedsættelse der, så er der
vidst ikke meget at sige til dne underlige udmeldelser.

Vejle fjord har 3 smalle spor i hver retning og intet nødspor.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-09-10 15:40

Den 03-09-2010 16:15, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> vidst ikke meget at sige til dne underlige udmeldelser.
> Vejle fjord har 3 smalle spor i hver retning og intet nødspor.

Jeg kan se en grund til at lukke Vejle Syd for nordgående trafik og
Vejle Nord for sydgående trafik.

Medmindre der findes en anden måde at få dem i Vejle til at bruge deres
by i stedet for motorvejen når de skal fra den ene ende til den anden.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-10 17:04

Finn Guldmann skriver:

> [...]
>
> Medmindre der findes en anden måde at få dem i Vejle til at bruge deres
> by i stedet for motorvejen når de skal fra den ene ende til den anden.

Altså vil du pakke Vejle by med biler og dem der bor i sydenden af
byen skal bruge 1/2 - 3/4 på at komme gennem byen for at kunne køre
nordpå?

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-09-10 23:47

Den 03-09-2010 18:03, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Altså vil du pakke Vejle by med biler og dem der bor i sydenden af
> byen skal bruge 1/2 - 3/4 på at komme gennem byen for at kunne køre
> nordpå?

Det er lokaltrafikken jeg er ude efter. Dem der kører på motorvejen ved
Vejle Syd, og af igen ved Vejle nord, og omvendt.

Det er i øvrigt samme problem, blot i meget større forhold, der er i
Hamborg.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 06:56

Finn Guldmann skriver:

> Det er lokaltrafikken jeg er ude efter. Dem der kører på motorvejen ved
> Vejle Syd, og af igen ved Vejle nord, og omvendt.

Je, det er en "ringvej" og de har fået deres eget spor over broen,
hvilket har hjulpet meget på trafiksituationen.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 12:06

Den 04-09-2010 07:55, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Je, det er en "ringvej" og de har fået deres eget spor over broen,
> hvilket har hjulpet meget på trafiksituationen.

Men ikke på hastigheden.

Hvor mange km ekstra er i øvrigt belagt med 90 km/t?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 13:21

Finn Guldmann skriver:

> Men ikke på hastigheden.

Faktisk jo.

> Hvor mange km ekstra er i øvrigt belagt med 90 km/t?

Sig mig, havde du ikke så megen erfaring med motorvejene?

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 16:41

Den 04-09-2010 14:20, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Faktisk jo.

Da ikke hvis den er begrænset.

> Sig mig, havde du ikke så megen erfaring med motorvejene?

Prøv lige at bruge de små grå til andet end at sidde på.

Jeg har hele Europa som min arbejdsplads.

Skulle jeg gå rundt og huske hvor lang en begrænsning med 90 km/t de
holder sig ved Ålborg, når det ikke kan komme til at betyde det store
for mig, da jeg i forvejen ikke kan køre mere end 90 km/t?

Men spørg mig hvordan man kommer billigst til Malaga i en lastbil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 16:50

Finn Guldmann skriver:

> Da ikke hvis den er begrænset.

Jo!

> [...]
> holder sig ved Ålborg, når det ikke kan komme til at betyde det store
> for mig, da jeg i forvejen ikke kan køre mere end 90 km/t?

Nu var det Vejle du spurgte til.

Men hvis du har hele Europa som din tidligere arbejdsplads og ike
engang aner hvad der er sket på Vejle fjord, men udtaler dig om at det
er rent politisk det der er sket, så skal du vidst bare holde munden
lukket, frem for at klage dig!

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 17:55

Den 04-09-2010 17:49, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> engang aner hvad der er sket på Vejle fjord, men udtaler dig om at det
> er rent politisk det der er sket, så skal du vidst bare holde munden

Jeg har udtalt mig om at på Vejlefjordsbroen er lokaltrafik mellem Syd
og Nord.

Har jeg ret eller har jeg ret?

Men for at blive ved overhalingsforbuddet, så er det mellem Vejle Nord
og Vejle Syd nok trafikalt begrundet.

Men de øvrige 11,5 km er politisk begrundet. (x2)

Det er ligesom ved Aabenraa. Der er der en lille stigning, som maksimalt
er 2 km lang. Den er brugt som begrundelse for et 10 km lang forbud.
Incl et 10 km lang forbud i den modsatte retning, hvor der ingen
stigning er, men derimod et fald. De 18 af de 20 km er det jeg kalder
politisk.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 21:19

Finn Guldmann skriver:

> Jeg har udtalt mig om at på Vejlefjordsbroen er lokaltrafik mellem Syd
> og Nord.

Korekt, det har du udtalt dig om, men Vejlefjordsvroen er så meget
andet.

> Men for at blive ved overhalingsforbuddet, så er det mellem Vejle Nord
> og Vejle Syd nok trafikalt begrundet.

Nu var det hastighedsnedsættelser vi talte om og ikke
overhalningsforbud.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 21:25

Den 04-09-2010 22:18, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Korekt, det har du udtalt dig om, men Vejlefjordsvroen er så meget
> andet.
> Nu var det hastighedsnedsættelser vi talte om og ikke
> overhalningsforbud.

Til din orientering handler tråden jo faktisk om overhalingsforbud. Er
du i tvivl om om jeg har ret kan du jo kigge i trådens emne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 22:01

Finn Guldmann skriver:

> Til din orientering handler tråden jo faktisk om overhalingsforbud. Er
> du i tvivl om om jeg har ret kan du jo kigge i trådens emne.

I Message-ID: <4c801ff1$0$50443$14726298@news.sunsite.dk> Fri, 03 Sep
2010 00:08:29 skriver du højt og tydeligt:

[...]

Kan du selv beslutte dig om, hvad tråden handler om?

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-10 07:54

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Kan du selv beslutte dig om, hvad tråden handler om?

Åbanbart ikke, siden du ikke vil kommentere på mit spørgsmål.

Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 03-09-10 17:49

Den Fri, 03 Sep 2010 16:15:14 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> [...]
> vidst ikke meget at sige til dne underlige udmeldelser.
>
> Vejle fjord har 3 smalle spor i hver retning og intet nødspor.

Og de 110 km/t starter ved Kolding.

Så lang tid tager det sg* ikke at bremse ned før broen.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-10 20:00

Kent Friis skriver:

> Og de 110 km/t starter ved Kolding.

Vi er ganske enige om at ikke alle fartbegrænsninger forekommer at
være korrekte.

Turen fra Skærup til Taulov eksempelvis, burde slet ikke være 110
zone.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-09-10 23:52

Den 03-09-2010 20:59, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Vi er ganske enige om at ikke alle fartbegrænsninger forekommer at
> være korrekte.
> Turen fra Skærup til Taulov eksempelvis, burde slet ikke være 110
> zone.

Men den kom med for at opfylde det politiske mål for hvor meget der ikke
måtte være 130-zone.

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-09-10 14:59

On Thu, 02 Sep 2010 20:37:21 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>En eller anden absolut topgrænse, og ellers skiltet efter de lokale
>forhold. Altså dem ude i trafikken.

Hmmm.. Det lyder som noget der er kendt i forvejen - så OK med mig...

Volger

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-09-10 15:37

Den 03-09-2010 15:58, Volger Garfield skrev:
> Hmmm.. Det lyder som noget der er kendt i forvejen - så OK med mig...

Hvis du mener motorvejene, så er der skiltet, ikke efter de lokale
forhold, men efter en politisk beslutning om at så og så meget af
motorvejsnettet ikke skal have 130 km/t.

Så efter forholdene? Ja hvis vi regner forholdene inde på "Borgen" med.
Men det gør jeg ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-10 17:05

Finn Guldmann skriver:

> Hvis du mener motorvejene, så er der skiltet, ikke efter de lokale
> forhold, men efter en politisk beslutning om at så og så meget af
> motorvejsnettet ikke skal have 130 km/t.

http://da.wikipedia.org/wiki/Paranoid_psykose

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-09-10 23:49

Den 03-09-2010 18:05, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> http://da.wikipedia.org/wiki/Paranoid_psykose

http://da.wikipedia.org/wiki/Troll

Den slags kan jeg også.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 06:57

Finn Guldmann skriver:

> http://da.wikipedia.org/wiki/Troll
>
> Den slags kan jeg også.

Okay, du er ikke parnoid, du er bare en troll - det er da
selverkendelse der vil noget.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 12:04

Den 04-09-2010 07:57, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Okay, du er ikke parnoid, du er bare en troll - det er da
> selverkendelse der vil noget.

Jamen jeg skam godt at jeg er dum, jeg har bare en fordel frem for dig -
jeg har ikke noget mod at indrømme det.

Fra : Volger Garfield

Dato : 03-09-10 23:38

On Fri, 03 Sep 2010 16:37:21 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvis du mener motorvejene, så er der skiltet, ikke efter de lokale
>forhold, men efter en politisk beslutning om at så og så meget af
>motorvejsnettet ikke skal have 130 km/t.

Selvfølgelig er det det - Her i Aalborg fx, er det på grund af
sammenfletning og tunnel at der er 90 km/t. Pisse træls, men helt
efter de lokale forhold.

>Så efter forholdene? Ja hvis vi regner forholdene inde på "Borgen" med.
>Men det gør jeg ikke.

Du kommer tilsyneladende ikke så meget omkring, så fred med det.

Volger

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 00:00

Den 04-09-2010 00:37, Volger Garfield skrev:
> Selvfølgelig er det det - Her i Aalborg fx, er det på grund af
> sammenfletning og tunnel at der er 90 km/t. Pisse træls, men helt
> efter de lokale forhold.

Er i et specielt folkefærd (udover at nogle er vendelboer) siden I skal
bruge små 3 km for at flette sammen fra 2+2 til 3 spor?

Tunnelen har det problem at den er afartet mærket af. Brede stiplede
linier, som folk ikke aner hvad betyder. Må man overhale eller må man
ikke overhale?

> Du kommer tilsyneladende ikke så meget omkring, så fred med det.

Jeg tror jeg er kommet nok rundt de sidste 30 år til at vide hvad der
foregår rundt omkring.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 06:58

Finn Guldmann skriver:

> Tunnelen har det problem at den er afartet mærket af.

Og at der intet nødspor er.

Klaus

Fra : Volger Garfield

Dato : 04-09-10 11:08

On Sat, 04 Sep 2010 01:00:11 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Tunnelen har det problem at den er afartet mærket af. Brede stiplede
>linier, som folk ikke aner hvad betyder. Må man overhale eller må man

Som jeg sagde: Helt efter de lokale forhold.
(Og nej, det er ikke "brede stiplede linier")

>Jeg tror jeg er kommet nok rundt de sidste 30 år til at vide hvad der
>foregår rundt omkring.

Det er så bare synd, at det er den 30 år gamle viden, som du forholder
dig til.

Volger

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 12:08

Den 04-09-2010 12:07, Volger Garfield skrev:
> Som jeg sagde: Helt efter de lokale forhold.
> (Og nej, det er ikke "brede stiplede linier")

Det var det da sidst jeg kom den vej. Hvornår har de fjernet dem?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 13:22

Finn Guldmann skriver:

> Det var det da sidst jeg kom den vej. Hvornår har de fjernet dem?

10-15 år siden er mit bud.

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 16:42

Den 04-09-2010 14:21, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> 10-15 år siden er mit bud.

Så kan jeg konstatere at dit bud er forkert, for det er, væsentlig,
kortere tid siden jeg har set at de var der.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 17:06

Finn Guldmann skriver:

> Så kan jeg konstatere at dit bud er forkert, for det er, væsentlig,
> kortere tid siden jeg har set at de var der.

Ud fra din reaktion andetsteds, kan jeg se at mit bud såmænd var
ganske rigtigt.....

Klaus

Fra : Volger Garfield

Dato : 04-09-10 15:34

On Sat, 04 Sep 2010 13:07:45 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det var det da sidst jeg kom den vej. Hvornår har de fjernet dem?

Er din bil højrestyret? (Jeg tænkte på om det var kantstriber du så)
(Det er ganske almindelige dobbelt optrukne stiplede linier)

Volger

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 16:51

Den 04-09-2010 16:33, Volger Garfield skrev:
> Er din bil højrestyret? (Jeg tænkte på om det var kantstriber du så)
> (Det er ganske almindelige dobbelt optrukne stiplede linier)

Har så lige været ved at kigge billeder.

Og ja, de er ikke brede de er DOBBELT stiplede.

Men det ændrer ikke noget på forvirringen, for må du skifte vognbane
eller må du ikke skifte vognbane?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 17:05

Finn Guldmann skriver:

> Har så lige været ved at kigge billeder.

Sidder du og tager billeder mens du kører trucker?

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 17:40

Den 04-09-2010 18:04, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Sidder du og tager billeder mens du kører trucker?

nu har man jo lov at kigge på andre billeder end dem man selv har taget,
så.....

Google er din ven.

Fra : Volger Garfield

Dato : 05-09-10 01:47

On Sat, 04 Sep 2010 17:51:09 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Har så lige været ved at kigge billeder.
>
>Og ja, de er ikke brede de er DOBBELT stiplede.

Som skrevet...

>Men det ændrer ikke noget på forvirringen, for må du skifte vognbane
>eller må du ikke skifte vognbane?

Det skal du da vide, når du har modtaget køreundervisning!
(As in: Hvad betyder stiplede linier?)

Volger

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-09-10 07:22

Den 05-09-2010 02:46, Volger Garfield skrev:
> Som skrevet...
> Det skal du da vide, når du har modtaget køreundervisning!
> (As in: Hvad betyder stiplede linier?)

Bortset fra Ålborg tror jeg ikke der er ret mange steder hvor det indgår
i undervisningen at forklare hvad DOBBELT STIPLEDE vognbane adskillelse
betyder. Jeg kender ikke til at de findes andre steder.

Der er kommet en ny model på banen, hvor man bruger det. Men der er
afstanden mellem linjerne en del større, og der er markeret med en anden
farve mellem dem.

Fra : Volger Garfield

Dato : 06-09-10 16:44

On Sun, 05 Sep 2010 08:21:45 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Bortset fra Ålborg tror jeg ikke der er ret mange steder hvor det indgår
>i undervisningen at forklare hvad DOBBELT STIPLEDE vognbane adskillelse
>betyder. Jeg kender ikke til at de findes andre steder.

Tja - Det er jo ren logik, så det burde ikke være noget problem.

Volger

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-09-10 21:35

Den 06-09-2010 17:43, Volger Garfield skrev:
> Tja - Det er jo ren logik, så det burde ikke være noget problem.

Jeg har ikke problemer med de linjer. Men jeg ved at der er ret mange
der har.

Fra : Volger Garfield

Dato : 07-09-10 17:01

On Mon, 06 Sep 2010 22:35:17 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jeg har ikke problemer med de linjer. Men jeg ved at der er ret mange
>der har.

Det burde andre jo heller ikke have.

Volger

Fra : alexbo

Dato : 04-09-10 12:21

"Volger Garfield " skrev

> Det er så bare synd, at det er den 30 år gamle viden, som du forholder
> dig til.

Der er da ligegyldigt, hvis man ved at politikere er snotdumme, aldrig
kommer uden for borgen, ikke ved hvad der rør sig i samfundet, er efter alle
der kører lastbil, og kun lefler for deres vælgere, der alle sammen kører
personbil,så er det ligemeget om den viden er af gammel dato.
Sådan er situatioenen uanset hvem der sidder i fokketinget eller
kommunekontoret.

Politikerne har valgt at støtte det skrantende DSB ved at gøre livet surt
for lastbiler, desuden har de raflet om fartgrænser, de har et bestemt antal
skilte med de forskellige grænser, de har købt et sæt hos en skiltefabrik,
og nu er de spredt ud over landet, skal en grænse sættes op er der en anden
der skal ned.

Nu har de fået leveret restordren af overhaling forbudt skilte så nu skal de
sættes op.
Sådan er tilværelsen skruet sammen og ingen argumenter om noget andet har
nogen virkning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-10 13:21

alexbo skriver:

> Sådan er tilværelsen skruet sammen og ingen argumenter om noget andet har
> nogen virkning.

ROFL....

Klaus

Fra : Volger Garfield

Dato : 04-09-10 15:34

On Sat, 4 Sep 2010 13:20:41 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>sættes op.
>Sådan er tilværelsen skruet sammen og ingen argumenter om noget andet har

Er der nogen der mener sådan?? Hér??

Volger

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-09-10 17:00

Den 04-09-2010 13:20, alexbo skrev:
> [...]
> der skal ned.
> Nu har de fået leveret restordren af overhaling forbudt skilte så nu skal de

sikke dog en rammende beskrivelse af den politiske virkelighed.

Men du bliver jo nok slemt skuffet når det viser sig hvor meget du
egentlig har ret. (Ironien Er observeret)

> Sådan er tilværelsen skruet sammen og ingen argumenter om noget andet har
> nogen virkning.

Ingen argumenter har nogen virkning. Det er politisk besluttet og kan
ikke ændres.

Men det her er egentlig ikke noget nyt for mig.

Det vil ikke være første gang jeg har sagt ting, og er blevet kaldet
mærkelige ting for det.

Det har så bare vist sig at disse folk har haft meget lidt travlt med at
skulle have snotten frem når det viste sig at jeg havde ret.

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-09-10 06:29

On 4 Sep., 14:20, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Finn Guldmann skriver:

> Faktisk jo.

> Sig mig, havde du ikke så megen erfaring med motorvejene?

Nu skal lastbilchaufførerer på motorveje jo kun koncentrere sig om een
ting mht hastighed: At holde wiren stram. Skiltene er for os andre...

Leo

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-08-10 18:01

On Tue, 31 Aug 2010 18:42:48 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Vi kunne jo prøve at vende bøtten, og se på det på den måde at det måske
>er de, overordentlige mange, regler der indføres for lastbilerne der gør
>at så mange af dem overtræder dem.
Klart nok, flere regler og således også flere regelovertrædelser, alt
andet lige. Men bundlinjen er at der er forholdsvis mange
lastbilchauffører der ikke kan/vil følge reglerne, og du har selv
givet en del, meget dårlige, forklaringer på hvorfor reglerne ikke
overholdes, ja nogle af den har været direkte tåbelige.

Ingen kan være i tvivl om at reglerne som altovervejende udgangspunkt
skal overholdes, uanset hvad man nu selv måtte syntes om reglerne.

At overtræde reglerne fordi "der er for mange af dem" er jo bare en
tåbes argument, andet er der ikke at sige om det.

> [...]
>
>Og det er jo unægtelig nemmere at blive genvalgt efter at havde indført
>mange stramme regler for lastbilerne end det er efter at havde indført
Jeg havde ikke forventet andet fra dig, du har vist at du ihvert fald
ikke forstår ret meget, slet ikke af sammenhængen mellem stramninger
af regler og årsagen til disse.

Men Finn, nogle vil altid per definiton være "dem de andre forfølger",
og det er så lastbilerne der for tiden er de forfulgte, sådan er det,
og det kan der ikke laves om på med mindre at de selv
(lastbilchaufførene) tager skeen i en helt anden hånd og holder en
meget stram selvjustits mht. at love og regler skal overholdes. Det er
ikke noget der kommer til at ske i vores levetid, tværdigimod,
udflagningen af chaufførgerningen (og den generelle egoisme) trækker
kun i den dårlige retning.

/Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-08-10 18:09

Hans Kjaergaard skriver:

> Men Finn, nogle vil altid per definiton være "dem de andre forfølger",
> og det er så lastbilerne der for tiden er de forfulgte, sådan er det,

Finn har endnu ikke fundet ud af at det reelt set er togdriften der er
"dem de andre forfølger".

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 23:18

Den 31-08-2010 19:01, Hans Kjaergaard skrev:
> [...]
> At overtræde reglerne fordi "der er for mange af dem" er jo bare en
> tåbes argument, andet er der ikke at sige om det.

Jeg syntes nu mere jeg har gjort i at påvise hvor tåbelige reglerne er,
fremfor at opfordre til at overtræde dem.

At du så sommetider syntes at forklaringerne er tåbelige kommer jo nok
af at du sikkert ikke aner en disse om hvordan det er at køre lastbil.

På den anden side har jeg også set mange tåbelige forklaringer på
hvorfor lastbilerne skal lide til fordel for personbilerne.

> Jeg havde ikke forventet andet fra dig, du har vist at du ihvert fald
> ikke forstår ret meget, slet ikke af sammenhængen mellem stramninger
> af regler og årsagen til disse.

At du ikke syntes om det gør det nu ikke mindre rigtig.

Det vigtigste for en politiker er og bliver ved med at være; At blive
genvalgt. Og alt hvad hun/han gør skal vejes på den vægt.

> [...]
> ikke noget der kommer til at ske i vores levetid, tværdigimod,
> udflagningen af chaufførgerningen (og den generelle egoisme) trækker

Du skal nu ikke vide dig sikker. Jeg pusler med ideer til hvordan vi kan
få trafik op som et valgtema, så politikerne bliver nødt til at tone
rent flag.

Fra : Kent Friis

Dato : 31-08-10 17:28

Den Tue, 31 Aug 2010 18:50:26 +0400 skrev Hans Kjaergaard:

> [...]
> generelt set har skidt på reglerne for længe, ja så bliver disse sgu
> strammet, og idioterne kan ikke forstå hvorfor.

Den slags stramninger plejer at resultere i at folk ignorerer reglerne.

30 km herfra, ligger en lille flække, hvor man havde problemer med at
folk kørte langt over de tilladte 50 km/t. For at få folk til at
overholde de 50 km/t, satte man skilte op med 40 km/t. Sjovt nok
resulterede det i at de der ignorerede skiltene før, stadig ignorerer
skiltene. Men vi andre lærte at skiltene viser for lavt (ligesom
speedometeret viser for højt).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kent Friis

Dato : 31-08-10 17:20

Den Tue, 31 Aug 2010 16:14:24 +0200 skrev Henning:

> [...]
> personbil kan trække ind imellem! Dermed er vi også ovre problemet med
> langsomt overhalende, for de kan altid trække ind efter de har

2x45 meter + en bil giver cirka 95 meter. Selv hvis vi runder op til
100 meter, bliver det ikke nok til alle dem der nu skal til at have
bøder for at køre mere end 1000 meter i venstre spor uden at overhale.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : alexbo

Dato : 31-08-10 17:47

"Kent Friis" skrev

> 2x45 meter + en bil giver cirka 95 meter. Selv hvis vi runder op til
> 100 meter, bliver det ikke nok til alle dem der nu skal til at have
> bøder for at køre mere end 1000 meter i venstre spor uden at overhale.

Det man vil til livs med 1000 mter tiltaget er dem der kører 95 km/t og ikke
trækker ind fordi der 400 meter fremme er en lastbil de skal overhale, hvis
de kører udenom en lang række lastbiler der kører 80km/t efter en Arla
eller Postbil, behøver de ikke trække ind.

Faktisk vil disse Arla og Postbiler være dem der får det hele til at glide
fornuftigt, hver for sig vil de samle de andre lastbilerne op efter sig, men
de samler sig ikke til een lang række, man vil få rækker af lastbiler med
store huller imellem, det er stort set ideelt.

Måske kan man få andre indenlandske transportfirmaer til at gøre som Arla og
Posten, sætte begrænseren på 80 km/t de behøver jo ikke tage hensyn til at i
Bulgarien må lastbiler køre 90 km/t.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 31-08-10 18:02

Den Tue, 31 Aug 2010 18:46:43 +0200 skrev alexbo:

> [...]
> de kører udenom en lang række lastbiler der kører 80km/t efter en Arla
> eller Postbil, behøver de ikke trække ind.

Før de når Århus og den anden ende af lastbil-konvoj'en... At de så
på det tidspunkt trækker en kø med 95 km/t helt ned til Vejle-fjord
broen, er de nok ligeglade med.

> [...]
> de samler sig ikke til een lang række, man vil få rækker af lastbiler med
> store huller imellem, det er stort set ideelt.

En række køer med huller imellem er langt fra ideelt. En enkelt lastbil
her og der ville være det, hvis folk ikke trak ud mindst 500 meter
før de er henne ved lastbilen.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-10 21:30

> de kører udenom en lang række lastbiler der kører 80km/t efter en Arla
> eller Postbil, behøver de ikke trække ind.

Postbilern kan kører 85 eller 90 km/t...

Fra : René Løweneck

Dato : 31-08-10 17:42

Hej Folmer !

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>I kan tro det, eller lade være, men jeg er s'gu begyndt at glæde mig
> til at det der gedemarked starter.....

Jeps, jeg tror du har ramt plet mht. din forudsigelse ))

Og jeg tror endda, at det bliver endnu bedre. For der vil sikkert være en
del buschauffører, der ikke mener de er lastbiler og derfor vil overhale
lidt alligevel. Så vil de, der ligger bagved tro, at der er tale om
elefantræs og derfor ringe til politiet (nu hvor det er blevet en hel trend,
at være stikker). Efter kort tid, holder hele menageriet stille,- meget
længe.

Så kommer Jens betjent stormende ad nødsporet, da der jo oplagt er tale om
dybt kriminelle forbrydere. Kun for at finde, at der min sandten også er
nogle af lastbilchaufførene, der har en betjent i maven og derfor har
spærret midtergangen og nødsporet helt eller delvist for de formastelige
motorcyklister, der ville benytte den vej. Skal vi lige krydre det lidt mere
og sige at McEjner og hans slæng fra NrNusseby lige er ude og lufte kværnen
og holder delvist i midtergangen og nødsporet. De vil naturligvis op og
snakke lidt med chaufføren(e), der spærrer. Så varer det nok ikke så længe,
før 112 får et opkald. Så kommer ha-det-skidt-bilen også farende
og............

Hold nu kæft, det bliver godt )))
Ja, og så må vi jo ikke glemme det modsat rettede spor, hvor det går lige så
godt )))

Det er jo et yderst gennemtænkt og velbearbejdet tiltag, med dybe akademiske
rødder, der vil højne sikkerheden på det danske vejnet og fremme den
nationale logistik. Jeg håber derfor, at der bliver sat øremærkede resourcer
af på finansloven og der følgeligt bliver sat rigeligt med webcams(gerne 3D)
op, så vi kan følge med i herlighederne ))))))))

Fra : alexbo

Dato : 31-08-10 17:50

"René Løweneck" skrev

> Hold nu kæft, det bliver godt )))

Det har været sådan mange steder i 10 år, og det har vist sig at være
godt, derfor bliver det nok indført overalt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-10 23:03

Den 31-08-2010 18:50, alexbo skrev:
> Det har været sådan mange steder i 10 år, og det har vist sig at være
> godt, derfor bliver det nok indført overalt.

Godt for hvem?

Det er naturligvis ikke godt for lastbilerne, da det vil være laveste
fællesnævner der kommer til ar regere vejene.

Og det har 'pinedødogplage' heller ikke været godt for personbilerne, de
kører jo langsommere i forbudszonerne end de gør før og efter.

Men det kan jo være at politikerne godt er klar over dette. Og vælger
denne udvej til at få personbilerne ned i hastighed, fordi de frygter
mangel på genvalg hvis de står frem og indfører regler overfor
personbilerne.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-09-10 01:47

> "René Løweneck" skrev

> Det har været sådan mange steder i 10 år, og det har vist sig at være
> godt, derfor bliver det nok indført overalt.

Hånden på hjertet!
Er problemet med overhalende lastbiler så stort endda?

Nu er jeg ikke den hyppigste gæst på motorvejene, men når jeg en gang i
mellem tager turen fra Djursland til Sønderjylland og retur, så oplever jeg
vel at skulle bryde rytmen ca. 3-4 gange på grund af lastbiler på de 200 km.
7 til 10 gange pga. langsomt kørende civilister, og en 3-4 gange pga
trailer/campingvogntog i ydersporet og som regel een gang pga vejarbejde.
Nåhja to, hvis vi tæller den permanente byggeplads omkring Djurslands
sydlige hængsel med.

Lastbilerne laver tyspik nummeret i bakkerne omkring Skanderborg og ved Ejer
Bavnehøj og igen ved Vejle.
Så det virker ikke slemt på mig i forhold til dem, der uden at bruge
bakspejlene lige skal klemme sig uden om 6 lastbiler med 103 km/t, før de
overvejer at trække ind igen.

I forhold til mængden af lastbiler på vejene, synes jeg ikke, det er så
overvældende problematisk. Jeg oplever sjældent, at jeg skal stå på bremsen,
fordi en lastvogn svinger ud i overhalingsbanen lige foran mig, når jeg
kommer op bagfra med 130 km/t. Derimod frøken Andersen i hendes 12 år gamle
Opel Vectra, mormor i Pandaen, og gamle Ole i Daewoo'en har helt klart de
tilbøjeligheder, når de langsomt kryber ind på de lidt langsommere
lastbiler.
De blir som regel vældigt overraskede over, at opdage, at der er billister
bag dem, der godt kan finde på at udnytte fartgrænserne fuldt ud. De kører i
hvert fald som om, alt bag forskærmen på deres bil, er datid og uden
interesse.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-09-10 07:59

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> trailer/campingvogntog i ydersporet og som regel een gang pga vejarbejde.
> Nåhja to, hvis vi tæller den permanente byggeplads omkring Djurslands

Lige nøjagtig!

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 01-09-10 18:51

Den Wed, 1 Sep 2010 02:46:37 +0200 skrev Frodo Nifinger:

> [...]
> bag dem, der godt kan finde på at udnytte fartgrænserne fuldt ud. De kører i
> hvert fald som om, alt bag forskærmen på deres bil, er datid og uden

Også min oplevelse i de to år jeg pendlede mellem Padborg og Vejle.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-10 21:33

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen

> Hold nu kæft, det bliver godt )))
> Ja, og så må vi jo ikke glemme det modsat rettede spor, hvor det går lige
> så godt )))

Du glemmer alle de udenlandske chauffører, som skider højt og flot på
overhalingsforbudet...

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-08-10 21:24

> Jeg er ikke helt klar over hvad du ligger og roder rundt nede på gulvet
> for. det er dybt seriøst.

Tænk dig nu om

> Hvis lastbilen skal flyttes i week-enden, så skal du have andre til det.
> Der SKAL være 45 ubrugte timer på førerkortet når den nye uge begynder.

Jeg er sq da godt klar over Henrik ikke tager lastbilen ned til
forældrene... nu skal du ikke gøre mig dummere end jeg er, det er der
rigeligt andre der er gode til )

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-09-10 21:20

> [...]
> er samlet bag hinanden, og inden de 10 km. er nået er rækken nok på
> ca. 30 styks, fordi det er usvigeligt sikkert at det vil gå

Nu er det ikke første sted i verden der etableres lastbiloverhalingsforbud
over en længere strækning. Allerede på vejen imod Hamburg er der
überholsverbot, og kikker man længere ned i Europa, så kan strækningen fra
Brenner til langt forbi gardasøen nævnes. Og der er da et par hundrede km.
Og det går da ganske fint: Dem der bliver træt af det overhaler, og der sker
tilsyneladende ikke en meter ved det :)

--
Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-09-10 05:12

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Og det går da ganske fint: Dem der bliver træt af det overhaler, og der
> sker tilsyneladende ikke en meter ved det :)

Kørte gennem Tyskalnd i søndags, og det kunne, trods en del biler på vejen,
ske med fuld musik, fordi de fleste lastbiler jo ikke må køre om søndagen.
Lastbilerne (og campingvogne) er "ødelæggende" for trafikken og dens rytme,
men jo et nødvendigt onde - qua Finn G's teori - indtil videre

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-10 08:21

Den 17-09-2010 06:11, Mogens (K) skrev:
> [...]
> søndagen. Lastbilerne (og campingvogne) er "ødelæggende" for trafikken
> og dens rytme, men jo et nødvendigt onde - qua Finn G's teori - indtil

Nu er det jo relativt hvem der er mest ødelægende for trafikken.

Er det den der absolut vil have lov at køre den hastighed den bil
økonomien giver plads til, kan køre, eller er det den der kører med en
lavere hastighed, men som er en del af en stor homogen flok?

Men det korte af det lange er at indtil du kan få sendt dit rugbrød som
e-mail skal du nok forvente at lastbilerne optager deres plads i trafikken.