Hjælp til problem med installation af TNT2~
Fra : Per Brix

Dato : 07-08-01 07:27

Hej Alle

Jeg håber der er een, der kan hjælpe mig her.

Jeg har fået et Nvidia Riva TNT2 grafikkort i gave. Dette har jeg forsøgt at installere i min lidt ældre pc (WIN95, K6-2/300 Mhz). I den har jeg tidligere haft et Matrox 8Mb AGP kort samt et Voodoo2 kort. Der fulgte ingen brugsanvisning med til kortet og det har givet mig lidt problemer nu.

Jeg har fjernet mit Matrox og Voodoo og isat TNT2 kortet. Inden da har jeg sat min skærm til standard VGA skærm/driver. Efter installation af kortet har jeg startet op og installeret SW til kortet. Der har været nogle konflikter, men disse er løst nu. Efter installation af SW har jeg rebootet. Hver gang jeg gør det så fortæller WIN95 mig, at der er fundet ny hardware (et skærmkort) og at den og SW'en skal installeres og så skal der genstartes. Sådan blev jeg ved med at kører i ring i 2 timer i går aftes uden at komme videre.

Lige nu kører jeg altså med 16 farver og laveste opløsning med mit TNT2 kort.

Jeg ved, at jeg laver een eller anden stor fejl i alt dette her, men uden installationsvejledning kan jeg ikke blive klogere på det.

Håber een af jer kan give mig et tip!?

Hilsner
Per

--
Posted from 195.24.21.131 by way of fepz.post.tele.dk [195.41.46.133]

Fra : Rasmus Holm Møller

Dato : 07-08-01 08:26

>"Per Brix" <per.brix@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>Hej Alle

... zip..

>Lige nu kører jeg altså med 16 farver og laveste opløsning med mit TNT2
kort.

Du skal starte op i 'fejlsikker tilstand' og vælge et stadard VGA skærmkort.
Inden du genstarter skal du have hentet og udpakket Detonator driverne fra
Nvidia til Win95.

Når du genstarter skal Windows vælge de drivere som du har pakket ud. Det
kan godt være du skal hjælpe den ved at vælge 'Har diskette' og 'Gennemse'.
Ud fra det du skriver virker det som om at Windows ikke kan finde de rigtige
drivere.

Mvh.
Rasmus

Fra : Christian Mygind

Dato : 07-08-01 10:21

"Per Brix" <per.brix@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>Hej Alle
>Jeg håber der er een, der kan hjælpe mig her.
[cut]

Matrox Powerdesk kan være lidt tricky at afinstallere. Har du fjernet den i
tilføj/fjern programmer, inden du installerede det nye kort? Check ect.
matrox.com for hjælp til afinstallering af denne software, hvis det ikke
hjælper.

/Chr