Kørekort
Fra : CL

Dato : 30-08-10 05:38

Fornyelse hver 15 år og andre "justeringer."

http://www.fyens.dk/article/1674121:Indland-Fyn--Koerekort-skal-fornys-hvert-15--aar

Carsten Larsen

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 08:46

"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen
> Fornyelse hver 15 år og andre "justeringer."
>
> http://www.fyens.dk/article/1674121:Indland-Fyn--Koerekort-skal-fornys-hvert-15--aar

Hip hurra - endeligt! Men dog kun et ganske ganske lille skridt i den
rigtige retning.
Alle burde op til en ny teori- og køreprøve hvert 5. år...

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-08-10 14:55

KLIP

> Hip hurra - endeligt! Men dog kun et ganske ganske lille skridt i den
> rigtige retning.
> Alle burde op til en ny teori- og køreprøve hvert 5. år...

....og folk under 50 år må ikke føre bil med en ydelse på mere end 80
KW...

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 15:01

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> ...og folk under 50 år må ikke føre bil med en ydelse på mere end 80
> KW...

Nope, det er folk OVER 50 år, da de ikke har behovet for det, grundet deres
kørestil...

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-08-10 15:05

KLIP

> Nope, det er folk OVER 50 år, da de ikke har behovet for det, grundet
> deres kørestil...

Ok. du mener vi skal op på samme vanvittige kørestil samt uheldsrate som jer
yngre for at få lov...))

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 15:21

> Ok. du mener vi skal op på samme vanvittige kørestil samt uheldsrate som
> jer yngre for at få lov...))

Tak - for at kalde mig tyve-årig... )

Fra : Henning

Dato : 30-08-10 15:15

>...og folk under 50 år må ikke føre bil med en ydelse på mere end 80
>KW...

Nærmere (seriøst) noget a la motorcykelkort, hvor du kun må køre
"lille" cykel til du er 21.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-08-10 18:21

On Mon, 30 Aug 2010 09:46:23 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>rigtige retning.
>Alle burde op til en ny teori- og køreprøve hvert 5. år...

Hvad hipper du for?

Ingen lægecheck, ingen ny prøve - kun et nyt billede.

Dine 5 år er fint med mig, hvis du kan garantere at det ikke bliver en
pengemaskine.

Det kommer nok til at knibe lidt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-10 19:12

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ingen lægecheck, ingen ny prøve - kun et nyt billede.
>
> Dine 5 år er fint med mig, hvis du kan garantere at det ikke bliver en

hehe, du er vist en af de få som har læst artiklen. Der er jo netop kun tale
om at udskifte KØREKORTET og ikke KØREPRØVE samt TEORIPRØVE
Ville også undre mig, da mange politikere selv er ved at komme op i årene om
sikkert ikke kan bestå ovenstående prøver samt helbredscheck.

Kan også være ligemeget med de prøver, det er ikke det som er årsagen til
uheldene. De som kører som idioter gør det jo ikke til en køreprøve. Og der
der kører sprutkørsel, uden kort eller er på svampe....fjerner en køreprøve
jo heller ikke fra vejen.
Aldersgruppen for hvem der laver skader, kender vi alle.....vi ved jo hvem
som betale for deres forsikring.....så det harmonerer også dårligt med
ekstra prøver. Her er det tværtimod rutinen der mangler samt
"anger-management"

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 19:19

"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen

> hehe, du er vist en af de få som har læst artiklen. Der er jo netop kun
> tale om at udskifte KØREKORTET og ikke KØREPRØVE samt TEORIPRØVE

Næææh, det var jeg også det jeg skrev, burde være det næste skridt!

Fra : AS

Dato : 30-08-10 14:36

"CL" <FFF@FFF.FF> wrote in message
> Fornyelse hver 15 år og andre "justeringer."
>
> http://www.fyens.dk/article/1674121:Indland-Fyn--Koerekort-skal-fornys-hvert-15--aar

...."Danmark vil ændre reglerne som led i en stor manøvre for at skabe mere
ens regler i EU."...

Det kunne være dejlgt at have den samme regler i hele EU for
bilregistrering.