Billig bil?
Fra : Anders Houmark

Dato : 28-08-10 19:46

Hejsa

Jeg kunne for sjov godt tænke mig en bil.. kommer ikke til at køre særlig
langt i den, maks 3000km om året vil jeg tro.
Går og overvejer om det kan betale sig at have en veteran bil? Det er noget
med at sådan en skal være minimum 35 år gammel, og så skal den kun synes
hvert 8. år?
Og forsikringen bliver også billigere? Jeg har motorcykel som primære
køretøj (det er lidt løgn, jeg cykler mest ), hvilket der vist kræves
for at kunne forsikre som veteran..

Nå altså, hvis ovenstående er korrekt, så kan jg vel begynde at lede efter
en bil? Er der nogle som har et bud på en bil som er billig at holde kørene?
Brændstofforbrug er total ligegyldigt, min bror har haft en tørstig
amerikaner V8 som dagligt køretøj, og det benzinforbrug skræmmer mig ikke.
Jeg vil hellere have en bil som mekanisk er i orden, og som der ikke skal
skrues i hele tiden.

Nogle bud?

På forhånd tak,
Anders

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-08-10 19:51

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa

> Nogle bud?

Nårja, den skal maks koste 75000, den må meget gerne have aircondition eller
klima og servostyring og automatgear :)

Fra : Ivar

Dato : 28-08-10 20:54

Anders Houmark skrev:

> Nårja, den skal maks koste 75000, den må meget gerne have aircondition eller
> klima og servostyring og automatgear :)

Det er ikke udstyr man normalt finder i biler der er over 35 år gamle.
Hvis du finder en, kan du næppe få den for 75.000 kr.
Jeg tror ikke de godtager en motorcykel som primært køretøj, hvis
veterankøretøjet er en bil.

Ivar Magnusson

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 28-08-10 19:52

Den 28-08-2010 20:45, Anders Houmark skrev:
> [...]
> skræmmer mig ikke. Jeg vil hellere have en bil som mekanisk er i orden,
> og som der ikke skal skrues i hele tiden.

Jeg vil foreslå en VW type 1 eller måske en Opel Kadett.
Dem kører der stadig mange af og det er ret nemt at få reservedele, især
til VW. Opel reservedele kender jeg ikke så meget til.

Hilsen Matthias

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-08-10 19:56

"Matthias H. Matthiessen" skriver:

> Jeg vil foreslå en VW type 1 eller måske en Opel Kadett.
> Dem kører der stadig mange af og det er ret nemt at få reservedele, især
> til VW. Opel reservedele kender jeg ikke så meget til.

Til trods for at jeg syntes at en VW type 1 er et yderst charmerende
stykke køretøj og at jeg godt kunne tænke mig at have et flot
eksemplar stående i en opvarmet garage, så kunne jeg ikke finde på at
købe en at køre rundt i til daglig. Jeg er simpelthen alt alt for godt
vant.

Klaus

Fra : zillyink

Dato : 28-08-10 13:10

Jeg ville kigge efter en SAAB 92 eller 94, fordi den er sin egen,
velbygget, reservedele er ikke det store problem og det er en bil
"man" kigger efter når den triller forbi.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-10 18:37

"zillyink" <zillyink@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg ville kigge efter en SAAB 92 eller 94, fordi den er sin egen,
> velbygget, reservedele er ikke det store problem og det er en bil
> "man" kigger efter når den triller forbi.

Saab 94? En Sonett? Den tror jeg ikke lige er så billig at køre i, ligesom
reservedele kan være et problem...

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-08-10 18:47

On Sun, 29 Aug 2010 19:36:43 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"zillyink" <zillyink@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
>Saab 94? En Sonett? Den tror jeg ikke lige er så billig at køre i, ligesom
>reservedele kan være et problem...

Skal det være en Saab er 96'eren eller en 900 vel det bedste bud, hvis
det skal være vintage/veteran. 96 V4 kan der vel stadig fås en del
stumper til hinsidan - men måske en Volvo Amazon var løsningen. Deres
største problem er, at instrumentbrættet "brækker over" når de bliver
30-40 år gamle ) Alt kan laves med to papirclips og en postelastik
siger entusiaster.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-08-10 20:15

On Sat, 28 Aug 2010 20:45:40 +0200, "Anders Houmark"
<no@email.available.dk> wrote:

> [...]
>Jeg vil hellere have en bil som mekanisk er i orden, og som der ikke skal

Find en rustfri Ascona B eller Rekord , Fård Sierra, Toyota Carina,
Toyota Corolla, Mazda 323 fra 80'erne......og vent til den bliver
veteran. Hvis det skal være veteran så prøv en klub for veteraner i
den aldersgruppe, du evt. er mest interesseret i og spørg dig frem.
Det kan være ret tricky at manøvrere i det forum.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 28-08-10 20:42

> Nogle bud?

Jeg kan ikke undlade at tænke "BMW 2002", der i de første årgange er veteran
nu

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-08-10 23:09

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke undlade at tænke "BMW 2002", der i de første årgange er
> veteran nu

Husker stadig en 2002tii

og nej, det var ikke min.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-08-10 21:32

zillyink skriver:

> Jeg ville kigge efter en SAAB 92 eller 94, fordi den er sin egen,
> velbygget, reservedele er ikke det store problem og det er en bil
> "man" kigger efter når den triller forbi.

Men lige så elendig komfort som i en Boble i forhold til en
amerikaner.

Klaus

Fra : Benny

Dato : 29-08-10 18:03

On 28 Aug., 20:45, "Anders Houmark" <n...@email.available.dk> wrote:
> [...]
> Og forsikringen bliver også billigere? Jeg har motorcykel som primære
> køretøj (det er lidt løgn, jeg cykler mest ), hvilket der vist kræves

Jeg ved ikke hvad reglerne her i DK er. men i Tyskland siger veteran
forsikringen at bilen ikke kører i de 4 kolde måneder.

Benny

Fra : Verner Johnsen

Dato : 30-08-10 07:01

On Sun, 29 Aug 2010 17:02:58 -0700 (PDT), Benny <hojvaelde@gmail.com>
wrote:

>Jeg ved ikke hvad reglerne her i DK er. men i Tyskland siger veteran
>forsikringen at bilen ikke kører i de 4 kolde måneder.
>
>Benny

De forsikringsselskaber, jeg har kendskab til dækker:

".. kun hobbykørsel i perioden fra den 15. marts til og med 15.
november. I perioden 16. november til med 14 marts er der ingen
dækning for skader, hvis de opstår mens køretøjet er i brug som et
trafikmiddel."

Men:
"Forsikringen kan i særlig tilfælde udvides til hobbykørsel hele
året."

Betingelserne for at kunne tegne veteranforsikring er bl. a.:

"Køretøjet må kun benyttes som hobbykøretøj og ikke som dagligt
brugskøretøj."
"Registreringsnummeret på familiens brugsbil skal oplyses."