Erfaring med Euro trailer fra Camp-let
Fra : Michael

Dato : 28-08-10 16:58

Hej Gruppe

Jeg vover pelsen og stiller spørgsmålet i denne gruppe, for det har dog
lidt relation til biler :)

Jeg blev husejer for 1 års tiden og nu overvejer jeg at anskaffe mig en
trailer (er blevet lidt træt af at skulle ud på "låne-markedet" hver gang
behovet opstår).

Jeg har kigget lidt på trailerne fra Camp-let, kaldet Euro trailer:
http://www.euro-trailer.dk/

Er der nogen der har nogle praktiske erfaringer med trailere af dette
mærke ? Hvordan er holdbarheden, er den robust, er den god at køre med
osv...

Årsagen til at jeg har fået kig på trailere af dette mærke er fordi at
jeg kan se at de fås i længder der er noget længere end de fleste andre
"standard-trailere" uden at merprisen bliver alt for stor.

Er der andre alternativer som jeg ikke lige har set ?

En brugt trailer kunne også være et alternativ men jeg synes ikke der er
ret mange brugte til salg hvor prisen trods alt er noget lavere en prisen
på en ny.
Jeg bor tæt på den tyske grænse - kunne der være noget at hente ved at
anskaffe sig en trailer fra det tyske markede ?

Jeg kan heller ikke helt beslutte mig for totalvægten - 500kg vs 750kg...
Min bil må trække 700kg uden bremser og jeg kan godt acceptere de 110kr i
årlig vægtafgift for at slippe for en evt bøde for overlæs.
Er der ret mange private der vælger en trailer med 750kg totalvægt ?
Og i givet fald hvorfor (er det for at minimere overlæs-kørsel) ?

På forhånd tak fra en kommende trailer-ejer :)
Michael

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-08-10 11:35

On 28 Aug., 17:58, Michael <m...@m.dk> wrote:
> [...]
> jeg kan se at de fås i længder der er noget længere end de fleste andre
> "standard-trailere" uden at merprisen bliver alt for stor.

Jeg har en euro 260. Den har totalvægt 750 kg og lasteevne på 600 kg.
Det er nu ikke så meget derfor jeg har valgt den, men i stedet fordi
den - som du også nævner - er længere end en standard
haveaffaldstrailer. Jeg prioriterede at kunne have hele plader nede i
kassen (altså 122x244 cm). Jeg mener kassen er 258x126 cm indeni.

Andre ting (jeg anser som fordele) er at den er boltet sammen (og ikke
popnittet), der er ingen reflekser der "stritter ud" på små
plasticdimser. Jeg synes man ser mange andre hvor en eller flere
reflekser mangler efter et par år.

Det næsehjul der er på min virker også væsentlig mere robust end de
fleste andre jeg har prøvet, men det er jo nok bare et spørgsmål om at
købe det rigtige til alle andre modeller....

Det er absolut et must at have presseningsbøjler på tværs (især hvis
den skal parkeres i det fri) for den lange pressening bliver strukket
ret godt når der kommer en "sø" på midten.

Jeg kiggede også på en i samme størrelse/pris fra Harald Nyborg (Stema
- et vistnok velkendt mærke i Tyskland), men Euro traileren virkede
noget mere solid at se/føle på.

Det var vist det hele.

/Jakob

Fra : Martin Bak

Dato : 28-08-10 18:46

"Michael" <m@m.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ret mange private der vælger en trailer med 750kg totalvægt ?
> Og i givet fald hvorfor (er det for at minimere overlæs-kørsel) ?

Jeg ved ikke hvor mange der gør det, for det er en dum størrelse. Og 500
kg's er endnu dummere. For det første er sådanne små trailere meget
irriterende at køre med når de er tomme. De hopper og danser og laver en
frygtelig larm. Og de er praktisk taget umulige at bakke med. Desuden er
nyttelasten så lille på dem begge, at overlæs er snadsynligt, hvis man
overhovedet bruger sin trailer til andet end at køre lidt haveaffald i ny og
næ.

Jeg ville hvis jeg stod i situationen have som betingelse, at traileren
skulle være buggi og med bremse. Dem kan man nemt bakke med, også på lange
og bugtede stræk, og man skal ikke være så bekymret når man skal hente en
stak gipsplader, cementsække, brænde eller hvad man nu ellers finder på at
bruge sin trailer til.

Så jeg ville hellere købe en grimt udseende brugt trailer af den type, der
måske skulle have ny bund eller noget, end en funklende ny lille efterløber.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Petersen Michael

Dato : 29-08-10 10:56

Martin Bak wrote:

> [...]
> bekymret når man skal hente en stak gipsplader, cementsække, brænde
> eller hvad man nu ellers finder på at bruge sin trailer til.

Jeg er helt enig

Jeg købte for 4 år siden Selandia, dobbeltakslet med bremser 1500 Kg total,
last 1100 Kg
længde 260 brede 130
Den kostede på det tidspunkt 10.000 og var der med 40% billigere end en
Brænderup i tilsvarende størrelse.
og den magter fint 1M³ grus.

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-08-10 19:07

On 28 Aug 2010 15:58:18 GMT, Michael <m@m.dk> wrote:

> [...]
>Og i givet fald hvorfor (er det for at minimere overlæs-kørsel) ?
>
>På forhånd tak fra en kommende trailer-ejer :)

Har du behov for den ekstra størrelse? Hvis du har, så tag da et
alvorligt kig på traileren.

Hvis ikke du skal køre flere tusinde km om året med trailer er det vel
bare, hvad du har det bedst med. Levetiden? Nåh, ja - hvis trailer A
koster 8000 kr og lever 15 år og trailer B koster 15000 og lever 20 år
ved jeg godt, hvad er billigst. (og hvad der ser billigst ud - men på
genbrugspladsen er vi alle lige ))

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-08-10 19:40

Ivan Madsen skriver:

> men på genbrugspladsen er vi alle lige ))

Det tror du så selv på, indtil du har fået købt den med hudraulisk tip
- så er du kongen!

Klaus

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-08-10 19:50

On Sat, 28 Aug 2010 20:39:32 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

>Det tror du så selv på, indtil du har fået købt den med hudraulisk tip
>- så er du kongen!

Eftersom hydraulisk tip og bundråddent haveaffald ikke virker, så nej!
) Og når jeg ser udvalget omkring på pladsen er jeg hverken konge
eller undersat iført en Variant på 165 cm - men.......den der Superb
TDI kunne jeg nu godt tænke mig )) Med eller uden supertrailer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-08-10 19:54

Ivan Madsen skriver:

> Eftersom hydraulisk tip og bundråddent haveaffald ikke virker, så nej!

Når den er helt oppe i lodret og du lige vipper lidt frem og tilbage
skal det nok slippe!

Klaus

Fra : Michael

Dato : 29-08-10 09:48

Hej Jakob

Det er også Euro 260 jeg har kig på.
Det lyder til at du er godt tilfreds med din trailer.
Hvor længe har du haft den ?
Har du 3 stk presseningsbøjler til at holde presseningen fri for
regnvand ?

Mvh
Michael

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-08-10 11:59

On 29 Aug., 10:47, Michael <m...@m.dk> wrote:

> [...]
> Hvor længe har du haft den ?
> Har du 3 stk presseningsbøjler til at holde presseningen fri for

Jeg har vel haft den i ca. 3 år nu. Den har slæbt lidt af hvert, men
det er klart at 600 kg ikke rækker langt hvis man skal køre grus,
cement og lign.

Jeg har 3 bøjler, men burde nok have en ekstra. Presseningen er blevet
strukket en del, fordi jeg ikke havde bøjlerne fra starten af, så med
de 3 monteret kommer der stadig en pæn pyt uanset hvordan jeg placerer
dem.

/Jakob