Bremsefejl på Citroen C3 - tilbagekaldelse~
Fra : Henrik B.

Dato : 27-08-10 23:18

Så er der mulighed for bremsesvigt på Citroen C3:

Fra : Henrik B.

Dato : 27-08-10 23:20

> Så er der mulighed for bremsesvigt på Citroen C3:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1398351.ece

"Bremsefejl i Citroën C3 Picasso
Citroën sender anbefalede breve ud til en række ejere af Citroën C3
Picasso - bilerne kan have alvorlige fejl på bremserne.

16:30 - 27. aug. 2010 | Anders Berner
En fejl i monteringen af bremseslangerne på en række Citroën C3 Picasso
betyder, at Citroën Danmark sender anbefalede breve ud til 1460
Citroën-ejere.

Hvis du ejer en C3 Picasso, kan du have modtaget et brev om at køre bilen på
værksted til kontrol.

Ifølge værkfører Hans Eigil Anderson, værkfører hos Citroën i Kalundborg,
drejer det sig om at man på fabrikken har fejlmonteret en bremseslange og
kan have beskadiget et eller to stykker bremserør i begge ender af
bremseslangen.

I yderste konsekvens kan bilen få bremsesvigt på den ene bremsekreds og så
kan man have svært ved at standse bilen, men hvis røret er beskadiget,
bliver det byttet ud - og så er den sag uden af verden.

Har tjekket 560 biler
Informationschef Ellen Nørregaard, Citroën Danmark fortæller, at kampagnen,
som sådan noget hedder, vedrører godt og vel 1460 biler.

- Vi har kontrolleret 560 på nuværende tidspunkt, så vi er godt i gang.

Hos Citroën understreger man, at man som ejer, ikke behøver at frygte ikke
at modtaget brevet, hvis ens bil er berørt af kampagnen.

- Hvis de ejere, vi sender anbefalede breve ud til ikke reagerer, bliver de
indkald via Centralregistret for Motorkøretøjer, forsikrer Ellen Nørregaard.

Hos Citroën i Kalundborg har Hans Eigil Anderson og hans mekanikere dog ikke
fundet fejl endnu."

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-08-10 12:19

On Sat, 28 Aug 2010 00:19:35 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Hos Citroën i Kalundborg har Hans Eigil Anderson og hans mekanikere dog ikke

Jeg synes i den grad at det er prisværdigt at fabrikkerne står frem og
indkalder bilerne, i stedet for at stikke hovedet i busken og krydse
fingre for at der ikke sker noget. Uanset hvilket bilmærke der iøvrigt
er tale om.

Er det en korrekt antagelse fra min side, når jeg tror at dine seneste
indlæg ang. tilbagekaldelser kun har til formål at ophidse masserne,
samt at skade de pågældende mærker?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 28-08-10 13:15

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Er det en korrekt antagelse fra min side, når jeg tror at dine seneste
> indlæg ang. tilbagekaldelser kun har til formål at ophidse masserne,
> samt at skade de pågældende mærker?

Det er så også på en billig baggrund,
Henriks elskede SAAB har jo ingen biler de kan kalde tilbage, så i den
diciplin fører de stort, ingen tilbagekaldelser ingen fejlrettelser det
sidste år, ingen andre bilfabrikker kan prale med det.

Hele fabrikken er ganske vist kaldt tilbage og er lige ved at blive
skrottet, men man har nu valgt at sende den ud på vejen med reduceret
hastighed for at se om den kan køre selv.

Jeg tror mange af disse tilbagekaldelser blot er udtryk for en ændret
politik fra fabrikkernes side, hvor de tidlige valgte at give værkstederne
besked om at kontrollere og rette, bliver det nu nærmest en reklameting, og
naturligvis for at undgå at blive fanget i ikke at have givet bilejerne
besked om mulige fejl.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-10 18:42

> Det er så også på en billig baggrund,

Jeg formår at komme med oplysninger - uden i øvrigt at komme med andre
kommentarer. Dette formår du synligt ikke, men kommer med en masse
forkvaklet sludder. Hvad med at holde dig til emnet - eller formår du ikke
det?

Fra : alexbo

Dato : 29-08-10 19:27

"Henrik B." skrev

> Jeg formår at komme med oplysninger - uden i øvrigt at komme med andre
> kommentarer.

Ja, du har ingen mening om de ting du linker til, det er som at læse
motorsiderne i en gratisavis, noget klippe klistre uden selvstændig
stillingtagen.

Men jeg kan nu læse at det handler om at være først til at læse netaviserne
og så linke til hvad man har læst, så forstår jeg bedre at du ingen mening
har, det handler slet ikke om meninger men om hastighed.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-10 19:32

> Ja, du har ingen mening om de ting du linker til, det er som at læse
> motorsiderne i en gratisavis, noget klippe klistre uden selvstændig
> stillingtagen.

Korrekt - ren og skær information! Ligesom når du f.eks. besvarer et
spørgsmål, evt. ud fra erfaring. Det er ren information - (ofte) uden
stillingtagen!!

> Men jeg kan nu læse at det handler om at være først til at læse
> netaviserne

Ikke nødvendigvis. Men jeg formår dog at gøre, UDEN absolut at lave
forestillinger om, hvilke baggrund der er for indlægget, og så komme med
ligegyldige platheder...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-08-10 19:55

On Sun, 29 Aug 2010 20:31:53 +0200, "Henrik B."

>Ikke nødvendigvis. Men jeg formår dog at gøre, UDEN absolut at lave
>forestillinger om, hvilke baggrund der er for indlægget, og så komme med
>ligegyldige platheder...

>--

Den sætningskonstruktion har du tænkt en del over, ikk'? )

Os der er erfarne nok, kan godt huske ham slagteren der i et Otto
Leisner-show talte sort. Er du i familie med ham?

Nå, keep up the good work, for kedeligt er det s'gu ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-10 18:41

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> indkalder bilerne, i stedet for at stikke hovedet i busken og krydse
> fingre for at der ikke sker noget. Uanset hvilket bilmærke der iøvrigt

Enig!

> Er det en korrekt antagelse fra min side, når jeg tror at dine seneste
> indlæg ang. tilbagekaldelser kun har til formål at ophidse masserne,
> samt at skade de pågældende mærker?

Nope. Hvis dét havde været hensigten, havde jeg syret et par one-liners af,
for at samle billige point. )
Det er ment som ren oplysning - det er jo ikke alle der læser EB. Og så er
det sjovt at være "først".