ADAC om bilers nedbrudshyppighed...
Fra : Henrik B.

Dato : 27-08-10 21:26

Så er de seneste tyske tal om ADAC's tilkald til nedbrud offentliggjort. De
er pr. juni 2010.

Først klasse 4 - op til 50.000 km (hvad sker der lige for VW??):
http://www.saabklub.dk/Diverse/ADAC1.jpg

Dernæst klasse 5 - 50.000 til 100.000 km (hvad sker der lige for VW??):
http://www.saabklub.dk/Diverse/ADAC2.jpg

Samlet oversigt:
http://www.saabklub.dk/Diverse/ADAC1.jpg

Er der noget at sige til at man kører svensk - og ikke tysk "kvalitet"? Man
skal jo gerne frem til målet. )

--
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-08-10 22:32

http://www.saabklub.dk/Diverse/ADAC3.jpg evt?

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : KASO

Dato : 28-08-10 10:06

> [...]
> http://www.saabklub.dk/Diverse/ADAC1.jpg
>
> Er der noget at sige til at man kører svensk - og ikke tysk "kvalitet"?

Det er klart - Saab-ejerne må jo passe godt på deres bil - de ved jo ikke,
om de kommer til at kunne købe en ny

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-10 04:03

On 28 Aug., 11:06, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> Det er klart - Saab-ejerne må jo passe godt på deres bil - de ved jo ikke,
> om de kommer til at kunne købe en ny

Det har vist intet at gøre med, hvor meget nye(re) biler har
nedbrud...
Men det er jo intet problem at købe en ny Saab. Der kommer tre nye
modeller, inden de næste to år...

P.S.: Hvordan ser det ud for de franske mærker?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : KASO

Dato : 28-08-10 11:16

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> om de kommer til at kunne købe en ny

Det har vist intet at gøre med, hvor meget nye(re) biler har
Derfor smiley'en....

Men det er jo intet problem at købe en ny Saab. Der kommer tre nye
modeller, inden de næste to år...

Hvis fabrikken eksisterer så længe:
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=15976
Det er jo spørgsmålet, hvor længe Spyker kan smide 1.3 milliarder/6 mdr. ud
på Saab...

Men bortset fra det, så jeg et eksemplar af den nye 9-5 på
Helsingørmotorvejen forleden - så de har da fået solgt en enkelt

P.S.: Hvordan ser det ud for de franske mærker?

Det kan jeg ikke læse ud af dit link, men du kan de kaste et blik over til
svenskerne: De er igang med en gruppe-langtidstest. Forrige af slagsen havde
Peugeot 308 som eneste bil med 0 (nul!) fejl gennem testen. I dette års
test, ligger endnu en Peugeot - 3008 - igen som fejlfri - i modsætning til
de øvrige....

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=15897

FDM's brugttest af Grand Scénic udløste 5 ud af 6 stjerner.
Adacs Pannenstatistik udløste ros og topkarakter til Renault.

Så generelt, så synes jeg, at det ser pænt ud. Det matcher så også mine
erfaringer.....

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-10 18:45

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvis fabrikken eksisterer så længe:
> http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=15976
> Det er jo spørgsmålet, hvor længe Spyker kan smide 1.3 milliarder/6 mdr.
> ud på Saab...

Øøøhhh...du linker til en artikel om Spykers halvårsregnskab - ikke
Saab's....

Fra : KASO

Dato : 30-08-10 18:12

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Øøøhhh...du linker til en artikel om Spykers halvårsregnskab - ikke
> Saab's....

Øhh - du kunne jo læse linket - hvoraf det fremgår, at Spyker har haft et
underskud på 1.3 milliarder de sidste 6 måneder som følge af Saab's
manglende salg - og at de nedjusterer forventningerne til Saabs salg.
Spørgsmålet er jo så, hvor længe Spyker kan blive ved med at smide gode
penge efter dårlige - eller om Saab nogensinde opnår rentable salgstal.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 18:31

> [...]
> Spørgsmålet er jo så, hvor længe Spyker kan blive ved med at smide gode
> penge efter dårlige - eller om Saab nogensinde opnår rentable salgstal.

Har du overhovedet læst baggrunden herfor?
Har du læst at et svensk kreditvurderingsfirma giver Saab top rating, når
det gælder retabilitet?
Har du læst at Saab gav overskud for 2009?

Fra : KASO

Dato : 30-08-10 18:43

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Har du overhovedet læst baggrunden herfor?

Det ændrer da vist ikke så meget - det burde ikke være nogen overraskelse -
og forklarer ikke at forventningerne nedskrives.

> Har du læst at et svensk kreditvurderingsfirma giver Saab top rating, når
> det gælder retabilitet?

Nej - og jeg tvivler også på, at de får ret.

> Har du læst at Saab gav overskud for 2009?

Jeg læste, at de var ved at gå nedenom og hjem, at de ikke sælger biler, og
at de de seneste 6 måneder har haft et underskud på 1.3 milliarder af en
relativt lille forretning - det peger ikke umiddelbart på en succeshistorie.

Miraklernes tid er ikke forbi endnu - så teoretisk set kan de stadig nå at
vende skuden - jeg ville bare ikke satse på det - og det vil bilkøberne
tilsyneladende heller ikke.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-10 18:47

> [...]
> og at de de seneste 6 måneder har haft et underskud på 1.3 milliarder af
> en relativt lille forretning - det peger ikke umiddelbart på en

Ja, og du er ikke i stand til at lægge 2 + 2 sammen? De har nu produceret
biler i ca. 2 måneder - resten af de seks måneder har fabrikken ligget
stille. D.v.s. at der stort set kun har været udgifter - til indkøb af nyt,
og til opstart af den nye 9-5 - hvad havde du forventet?

Fra : KASO

Dato : 31-08-10 20:00

> [...]
> stille. D.v.s. at der stort set kun har været udgifter - til indkøb af
> nyt, og til opstart af den nye 9-5 - hvad havde du forventet?

Og det kom som en stor overraskelse for dem, så de nu pludseligt er nødt til
at nedjustere forventningerne?

Lå produktionen af 9-3 også stille, mens man gjorde klar til den nye 9-5 -
eller var der bare ingen, der købte den?

Nej - de har nedjusteret forventningerne fordi det ikke gik som de troede
(håbede).

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-10 21:36

> Og det kom som en stor overraskelse for dem, så de nu pludseligt er nødt
> til at nedjustere forventningerne?

Nej, men de har ikke kunnet få produktionen op i tempo, så hurtigt som
forventet - derfor nedjusteringen!
Salget er der, men underleverandørerne har været langsomme om at komme op i
gear.
Ligesom der gik ekstra tid (3 uger) med at få flyttet værktøjerne til 9-5 op
fra Rüsselsheim.

> Lå produktionen af 9-3 også stille, mens man gjorde klar til den nye 9-5 -
> eller var der bare ingen, der købte den?

HELE fabrikken lå stille ca. 7 uger længere end planlagt...

> Nej - de har nedjusteret forventningerne fordi det ikke gik som de troede
> (håbede).

Jep. Men p.g.a. leveringsproblemer udefra - ikke p.g.a. lavere salg...